Waar laat je je paard voor een jaar... Of een half jaar.

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Daphne

Bericht door Daphne » do 06 dec 2007, 15:04

Vjestagirl schreef:Het is simpel, als ik geen goede oplossing kan vinden voor mijn paard voor dat jaar Amerika, dan ga ik niet. Vjesta is mijn nummer 1 prioriteit, en ik ga niet als ik niet 100% zeker ben dat zij het dat jaar ook gewoon goed gaat hebben...
Ik zou zeker prioriteit geven aan een waardevolle studie en niet je paard op plaats 1 zetten! Aan een goede studie heb je heel je leven wat, je paard is toch maar (heel cru gezegd) voor de lol, vooral omdat het `maar` een fjord is waar je nooit topsport mee zult kunnen bedrijven.

Tuurlijk snap ik wel dat je paard heel belangrijk voor je is, maar ik zou er nooit een opleiding voor laten schieten :n Bovendien wordt Vjesta er ook vast niet slechter van een jaartje op de wei, hoogstens wat boller :D

Er zijn toch van die natuurgebieden waar paarden ingeschaard kunnen worden? Dan houden ze zichzelf in conditie, scharrelen een beetje naar voedsel en kunnen lekker paard zijn: sounds like horseheaven to me! Als je dan iemand hebt die eens in de zoveel tijd kan gaan kijken (je ouders leken me erg betrokken maandag met de ABOP :) ) dan kunnen jullie er allebei een leuk jaar van maken toch? Een bijrijdster zou ook niet mijn keuze zijn.

Succes met je keuze!
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » do 06 dec 2007, 17:11

Echt moeilijk zoiets..

Ik zit er zelf ook al een beetje over te denken wat ik met Vuran ga doen als ik over 2 jaar voor minimaal 3 maanden naar Frankrijk ga. Maar ik heb wel het geluk dat mijn vader al jaren popelt om met Vuran te gaan mennen, dus misschien dat dat er van gaat komen.. En die paar maanden hoop ik dat mijn vader ook voor hem wil zorgen, anders moet ik daar nog iets anders op bedenken, maar ik vind het ook best moeilijk om hem uit handen te geven. Vooral wat rijden betreft.. En als er thuis niet voor hem gezorgd kan worden, dan wordt het een hele lange trailerrit, en 3 ontzetttend drukke maanden voor mij. Dan gaat hij mee dus!

Maar een jaar is wel weer een véél langere tijd.. Ik zou niet weten wat ik dan zou doen..
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » do 06 dec 2007, 17:16

Daphne schreef:
Vjestagirl schreef:Het is simpel, als ik geen goede oplossing kan vinden voor mijn paard voor dat jaar Amerika, dan ga ik niet. Vjesta is mijn nummer 1 prioriteit, en ik ga niet als ik niet 100% zeker ben dat zij het dat jaar ook gewoon goed gaat hebben...
Ik zou zeker prioriteit geven aan een waardevolle studie en niet je paard op plaats 1 zetten! Aan een goede studie heb je heel je leven wat, je paard is toch maar (heel cru gezegd) voor de lol, vooral omdat het `maar` een fjord is waar je nooit topsport mee zult kunnen bedrijven.

Tuurlijk snap ik wel dat je paard heel belangrijk voor je is, maar ik zou er nooit een opleiding voor laten schieten :n Bovendien wordt Vjesta er ook vast niet slechter van een jaartje op de wei, hoogstens wat boller :D

Er zijn toch van die natuurgebieden waar paarden ingeschaard kunnen worden? Dan houden ze zichzelf in conditie, scharrelen een beetje naar voedsel en kunnen lekker paard zijn: sounds like horseheaven to me! Als je dan iemand hebt die eens in de zoveel tijd kan gaan kijken (je ouders leken me erg betrokken maandag met de ABOP :) ) dan kunnen jullie er allebei een leuk jaar van maken toch? Een bijrijdster zou ook niet mijn keuze zijn.

Succes met je keuze!
Hier ga ik in mee

Ook toen ik las van als ik niks vind voor Vjesta dan ga ik niet, jammer dat je je studie laat afhangen van je paard..Maarja dat is natuurlijk persoonlijk :D

Waarom zou ze geen jaar op het land kunnen? Een jaar niks doen wordt een paard vaak ook niet minder van..
*Bright*
Contacteer:

Bericht door *Bright* » do 06 dec 2007, 18:59

tja, je zou er bij mij in pension kunnen zetten.
Kan ze de hele dag op het land, in de avond op stal En ik wil er wel voor je rijden.

Groetjes Jennifer
*Wie een kuil graaft voor een ander, is in ieder geval niet egoïstisch*
Lindatjuhhh
Contacteer:

Bericht door Lindatjuhhh » do 06 dec 2007, 20:18

Wat anderen zeggen over een bijrijder die eventueel weer afhaakt, kan ik me ook wel weer in vinden. In heb zelf het voordeel dat ze bij mij in de buurt staat en dat ik er vaak genoeg ter controle ben.
Maar op het land lopen en paard laten zijn is ook niet verkeerd.
Conditie krijg je erna wel weer terug.
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 08 dec 2007, 17:16

Tja, ik heb dat probleem een beetje gehad met Ronan. Anca zou naar de hengstenhouder gaan en dan wilde ik Ronan in die tussentijd vakantie geven. Die vakantie bleek dus zijn nieuwe woonadres, want voor Ronan was het gewoon beter dat hij iedere dag buiten liep in de wei, ipv de hele dag op stal te staan. Ik werd zwanger en kon dus ook niet rijden. Ik had in Beek en Donk een meisje die hem zou rijden tijdens mijn zwangerschap, maar dat meisje kon niet naar Zijtaart komen. Dus dat ging niet door. Ik ben ook op zoek gegaan naar een bijrijder. Had 2 dames gevonden die erg enthousiast waren, maar hem helaas niet de baas konden. Dus dat was ook geen optie. In die tussentijd stond meneer heerlijk op wei dik te worden. Ik kon halverwege mijn zwangerschap nog wel even rijden, maar niet lang. En ik reed hem amper 2x in de week. Ronan staat nu vanaf zeg maar mei op de wei en vindt het niet erg. En ik weet niet meer wie het zei, maar ik heb het idee dat er weer meer rust in zijn lijf is gekomen. Had een vrouwtje die hem wilde rijden, klikte ook goed, maar zij heeft weer afgebeld.
Ik wacht nu tot de kleine er is en daarna pak ik het weer op. Dus ik verwacht dat Ronan ook een maand of 9 stil heeft gestaan. Ik denk dat dat toch echt niet zo kwaad kan hoor.
Succes met je beslissing.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Else

Bericht door Else » za 15 dec 2007, 18:23

K zou een mooi plekje voor dr zoeken waar ze lekker een jaartje op de wei/natuurgebied kan lopen. Uiteraard wel op een goed adres en af en toe een bekende die ff langsgaat of alles nog oke is. Daar wordt ze echt niet minder van, het is eerder goed voor haar.

En dan zelf mooi dat jaar naar Amerika gaan, die ervaring moet je echt niet laten schieten!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 18 dec 2007, 15:09

ik zou ze verkopen, heeft zij het meeste aan, denk dat je prioriteit toch bij het welzijn van je dier moet liggen, liefhebben is ook loslaten, maar wil je dit niet dan zou ik proberen of je ze in de kudde bij het waterlandschap in wassenaar, zeeland oid kunt plaatsen
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
turboessy1

Bericht door turboessy1 » di 18 dec 2007, 17:37

Ik heb een tijdje een fjord voor een meisje verzorgd en de merrie stond bij die van mij in de weide, de kosten zoals hoefsmid en wormenkuren en enten waren voor haar, alleen klikte het niet met die van mij omdat de merrie erg dominant was en mijn bilsi niet eens meer bij ons durfde te komen, dit is toen de reden geweest om toch niet door te gaan, dus zou je voor deze constructie gaan, doe het op tijd zodat je weet dat de paarden met elkaar overweg kunnen...
Plaats reactie