A'tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
colunder

Bericht door colunder » zo 25 nov 2007, 14:05

we zijn vandaag weer aan de gang gegaan met alex.
helaas was dat dit keer geen succes.
de eerste keer dat mijn nichtje erop ging(afgelopen donderdag)gaf hij 1 klein bokje,gisteren een paar flinke,maar vandaag is het niet gelukt om erop te komen.
zodra ze er op wil gaan zitten begint hij als een gek te bokken en daardoor is ze er twee keer flink afgevallen.
we hebben het 20 minuten geprobeerd maar ze komt er niet meer op!!.
en dat terwijl het de eerdere keren na het bokken wel goed ging.
wie heeft dit ook meegemaakt en hoe hebben jullie dat toen opgelost??
ik zie het nu even niet meer zitten met hem en weet niet hoe dit nu verder moet.
ik hop dat jullie mij kunnen helpen!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Claudje

Bericht door Claudje » zo 25 nov 2007, 14:07

Misschien gaat het hem even te snel? Hij is toch nog maar pas bij jullie?
Blijkbaar is hij er nog niet aan toe, ik kan me niet voorstellen dat hij moedwillig iemand er af gooit :n
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 25 nov 2007, 14:29

Ik zou hem voorlopig lekker met rust laten. Een paard wat pas onder het zadel is bokt niet zomaar :n En als je liever toch verder wilt, zou ik hem eerst eens grondig na laten kijken, misschien is er iets lichamelijks waardoor hij zo reageert. En er proffesionele hulp bij halen als je verder gaat, het is zonde als je straks met een paard zit wat niet normaal gereden kan worden.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » zo 25 nov 2007, 15:24

Er is bij Marijke toch nog nooit wat mee gedaan?
Waarom dan niet eerst rustig aan het zadel laten wennen (aan de longeerlijn)?
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 25 nov 2007, 16:10

Oei, dat is wel heel heftig zeg, ik kan je alleen maar succes wensen en inderdaad hem misschien even na laten kijken? Misschien zit ie wel vast in zijn rug ofzo, of gaat het allemaal een beetje te snel voor hem. :?

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
colunder

Bericht door colunder » zo 25 nov 2007, 18:05

bij marijke was hij een paar keer gelongeerd met zadel en hoofdstel en dat heb ik ook eerst gedaan.
dat gaat heel goed dan is hij superbraaf.
ook met opzadelen en het hoofdstel in doen is hij heel braaf.
vorige week heb ik een keer een zak voer op het zadel gelegd om hem aan wat gewicht te laten wennen en dat ging ook prima.
ik doe alles heel rustig,ook voor dat we erop gaan zitten longeer ik hem eerst even op beide zijden.
ik ben echt geen uren met hem bezig en hooguit 2 a 3 keer per week.
trouwens alleen deze week 3 keer de andere weken maar 2 keer.
ik zal hem wel een tijdje met rust laten,eneens gaan informeren wat voor een mogelijkheden er zijn om hem te laten beleren.
alleen ben ik dan juist bang dat het te snel of te ruw gaat(heeft iemand hier ervaring mee)
ik heb best wel de nodige paarden en pony's beleerd en altijd met goed gevolg maar dit heb ik nog nooit meegemaakt
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » zo 25 nov 2007, 18:25

Ga ook anders eens kijken naar de simpele dingen (neem aan dat je dat al hebt gedaan, maar toch..), zoals ligt zijn zadel wel goed..
Misschien irriteert dat hem ook wel. Ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat hij dit uit gemenigheid doet..
Heel veel succes ermee!
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 25 nov 2007, 20:34

Anka ziet eigenlijk nooit bakkabouters. Wel was ze weer stout met opstappen terwijl ik er de vorige keer zo op kon. Nou waaide en regende het als een debiel, maar lopen wilde daardoor wel erg goed O:) . En ze was zo braaf en lekker aan het been. Linksom ging de galop goed, rechtsom was ze al weer toe moe (en ging ze wat bokjes geven in plek van aanspringen). Maar we gaan vooruit. Ze wilde nog even klieren toen er gevoerd werd en ze uiteraard acuut last van honger had :roll: , maar na een streng nee heeft ze dat toch maar gelaten }> .
Ze onspant trouwens wel goed met rijden. Ik laat regelmatig even halsstrekken en dan proest ze heerlijk.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
rosalie

Bericht door rosalie » zo 25 nov 2007, 21:33

jeej, er heeft iemand op arin gehangen vandaag!!!!

sabine (sabbel) had er zelf ook al een keertje opgehangen.. maar toch ben ik supertrots op me ventje :D

@: colunder: ik zou weer even terug gaan naar de basis dus eerst weer grondwerk en dan weer als je zelf ook weer vertrouwen in hem hebt er pas weer op gaan hangen en zo langsaam een stapje verder.
want ik denk dat het niet gaat werken als je er al met een onzeker gevoel op moet stappen..

sucses in elk geval :j
Charret

Bericht door Charret » zo 25 nov 2007, 21:40

Ik denk ook dat het verstandig is om helemaal terug te gaan naar de basis. Laat hem even aan zijn nieuwe huisje en baasjes wennen. Ga grondwerk met hem doen en kijk inderdaad je harnachement na. Het zou maar zo kunnen dat het daar aan ligt.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » ma 26 nov 2007, 08:35

Colunder, idd even stoppen met erop gaan. Laat even iemand die er verstand van heeft kijken of je zadel goed ligt. Dat is vaak DE reden om te gaan bokken, als iemand erop gaat.
En daarna weer rustig aan beginnen en ook eerst even longeren vóór het opstappen, zodat hij al een beetje moe is. Hopelijk gaat het zo toch wer lukkken.
Daarbij is het nu ook frisser. Ik merk aan Aran dat hij nu ook springeriger is dan een paar weken geleden.

Aran ziet geen bakkabouters. Hij ziet wel ieder sprietje gras wat anders staat dan de vorige keer, dus het duurt 3 rondjes, eer hij daar weer langs durft. Hij hoort daarentegen wel wolven en sabeltandtijgers tussen de bomen in het bos. Dus stoppen en kijken waar ze zitten. Helaas duiken ze steeds net op tijd weg :D
Charret schreef: Vervolgens kreeg ik de slappe lach en stond me moeder aan de kant bijna in haar broek te plassen. Ze draafde wel door een rondje en toen was het klaar. Goh 15 minuten erop gezeten en van alles mee gemaakt ;)
Hahahaha. Ik krijg ook steeds de slappe lach, als Aran wat geks doet en dan val ik er alsnog bijna af :))
colunder

Bericht door colunder » ma 26 nov 2007, 11:37

ik denk dat ik alex eerst weer even met rust laat en dan weer rustig aan begin met longeren.
ik wil ook eens kijken of het zadel van amber op alex past en het dan evt later eens daarmee proberen.
het zadel wat ik nu gebruikt heb ligt verder goed maar je weet natuurlijk niet wat hij voelt als je er op gaat zitten.
ik heb hem altijd eerst even gelongeerd voor ik (mijn nichtje) er op ging.
dan is hij ook een beetje opgewarmd,en loopt hij minder snel blessures op als hij gek doet.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 26 nov 2007, 14:08

Galopperen gaat hier ook nog niet geweldig hoor, hij springt wel braaf aan maar heb moeite om hem te sturen in de galop. Het is al lastig om hem op de hoefslag te houden, soms gaan we echt van links naar rechts door de bak 8)7 , een volte wil ook nog niet lukken hoor in de galop. Ik doe nu dus alleen nog rechte stukjes en probeer de korte zijdes mee te nemen maar dat vind ie nog wel lastig. Ach oefening baart kunst!

Ennnnnn, Joost!!
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » ma 26 nov 2007, 14:49

Ik ben bijna dood, als ik een rondje heb gegaloppeerd. :=
En idd steeds de hoefslag af. Dat is nog erg moeilijk hoor. Een volte heb ik in galop nog niet eens geprobeerd :))
Buiten vind hij het een stuk makkelijker.

Colunder, is het zadel nieuw? Zoniet, is de boom niet gebroken dan? Dat zie je niet, maar voel je alleen, als je dat probeeert. En dat voelt hij wel, als je erop gaat zitten :j
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 26 nov 2007, 16:04

Kimmes schreef:Ik ben bijna dood, als ik een rondje heb gegaloppeerd. :=
En idd steeds de hoefslag af. Dat is nog erg moeilijk hoor. Een volte heb ik in galop nog niet eens geprobeerd :))
Buiten vind hij het een stuk makkelijker.

Colunder, is het zadel nieuw? Zoniet, is de boom niet gebroken dan? Dat zie je niet, maar voel je alleen, als je dat probeeert. En dat voelt hij wel, als je erop gaat zitten :j
Hahaha, ik heb een volte ook nog maar een paar keer geoefend hoor, maar wat die van mij doet in de volte is ineens de andere kant opduiken, ik zit dan nog net niet op de grond, gaat zo abrupt.

Ennnnnn, Joost!!
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » ma 26 nov 2007, 16:21

Zou dat een Reitze kwaaltje zijn Thessa O:)
Ik maak vanaf het begin juist wel voltes met Zorro. Is ook de enige manier om hem in een beetje een goed tempo te krijgen. Maar dat lukt hem dan juist ook wel weer heel goed 8)7
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 26 nov 2007, 16:35

jezzikaatje schreef:Zou dat een Reitze kwaaltje zijn Thessa O:)
Ik maak vanaf het begin juist wel voltes met Zorro. Is ook de enige manier om hem in een beetje een goed tempo te krijgen. Maar dat lukt hem dan juist ook wel weer heel goed 8)7
Anka gaat niet plots de andere kant op in galop. Die zwaait linksom wel heel erg uit om bij voorkeur voor de uitgang abrupt stil te gaan staan 8)7 . Zulke stops zijn ook niet heel prettig hoewel ik daar nu iets op gevonden heb en ze het gister linksom niet meer deed :)ddd .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » ma 26 nov 2007, 16:42

Zorro bedacht vorige week ofzo dat hij wel heel snel op de uitgang af kon galopperen ja.. Was ook zo'n fantastisch leuk grapje van hem. Die zat namelijk niet helemaal dicht. Stond gewoon een stoel voor. Gelukkig kon ik hem nog net op tijd een rotschop verkopen _-:(
colunder

Bericht door colunder » ma 26 nov 2007, 17:02

alex zijn zadel is niet nieuw maar van mijn vorige fjord
volgens mij is de boom niet gebroken.
hij bokt trouwens ook zonder zadel.
maar ik ga als hij een tijdje weer alleen gelongeerd is een ander zadel proberen en kijken hoe hij daarop reageerd.
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » ma 26 nov 2007, 20:16

Thessa Keizer schreef: Hahaha, ik heb een volte ook nog maar een paar keer geoefend hoor, maar wat die van mij doet in de volte is ineens de andere kant opduiken, ik zit dan nog net niet op de grond, gaat zo abrupt.

Hahaha, dat vond Kim ook altijd zo'n leuk grapje. En we hadden toen geen deur voor de uitgang; je wilt niet weten hoe vaak ze in galop het erf op rende :))
Gelukkig zit er nu een deurtje MET slot op de bak ,waar ik nu sta :D
Nu nog voltes in galop ;)
Gesloten