A'tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 22 nov 2007, 20:23

Er zijn foto's gemaakt, die zou Annette mij ook mailen. Heb natuurlijk meteen even gevraagd of ik ze hier ook neer mag zetten :D.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 22 nov 2007, 20:25

Hahahaha, goedzo, ik kijk er naar uit :D

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 22 nov 2007, 20:38

Hmmm, ik heb net gereden en Anka was in het begin lekker voorwaarts. Volgens mij moet ik gewoon niet te lang rijden. Aandraven lekker vlot en halthouden ook prima. Stonden nog hindernissen in de bak en ff poging gedaan, maar Anka snapte er geen bal van (we hebben al wel eens gesprongen en dat ging goed). Toen van 2 kruisjes alles op de grond gelegd en daar over heen gestapt en later gedraafd, dat ging wel goed. Gelijk de hemel ingeprezen natuurlijk :D . Eerst maar eens vaker wat balkjes en dan maar eens weer een hindernis. Tis ook ingewikkeld he? 8)7
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 22 nov 2007, 22:50

Marijke&Rosco schreef:Mag ik hier ook even heel trots vertellen dat Alex vandaag voor het eerst een ruiter (blijvend :D) op zijn rug heeft gehad.
Jammer dat ik dat net niet snel heb kunnen spieken :P Wel dat ie heerlijk stond te genieten van zn kuil/hooi, zowel heen als terugweg.

Blijf het trouwens grappig vinden, dat ik m zo elke keer zie vanuit de auto/bus. Wordt al helemaal gewoonte, even Alex spieken..
Geluk is de vrucht van intens werk
Charret

Bericht door Charret » vr 23 nov 2007, 08:40

Wat goed Marijke! Ik ben wel heel nieuwsgierig naar die foto's dan.
Ook makkelijk dat Annabel hem zo stiekem in de gaten kan houden ;)

@Annemarie, dat had ik met Jouke in het begin ook heel erg. Nu wil hij het liefst ook nog over een balk springen. Het zit er gewoon in dat hij denk dat hij erover moet springen en niet gewoon draven.
Maar goed, misschien valt de balk wel aan ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 23 nov 2007, 09:44

Haha, jaa, aanvallende balken }-) , je weet het niet he?. Ach ja, ze moeten ook eerst even de slag te pakken krijgen met springen. Maar ach, balkjes stappen en draven is ook goed. Kijken of dat volgende week aan de longe wil lukken.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 23 nov 2007, 10:14

Ik ga vanmiddag met Liesje wandelen, vindt ze vast leuk :D Ben benieuwd of ze een beetje braaf is.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 23 nov 2007, 10:30

Yoline schreef:Ik ga vanmiddag met Liesje wandelen, vindt ze vast leuk :D Ben benieuwd of ze een beetje braaf is.
Volgens mij lijken Annelisa en Anka qua karakter wel wat op elkaar. In dat geval gaat je wandeling vast probleemloos :D . Ben heel benieuwd hoe Annelisa het volgend jaar op pakt.
colunder

Bericht door colunder » vr 23 nov 2007, 15:15

JA, ALEX IS GISTEREN VOOR HET EERST BEREDEN.
ALLEEN 10 MINUTEN GESTAPT HOOR.
MIJN DOCHTER HAD ER 1 KEER EVEN OPGEZETEN MAAR WERD ER GELIJK AFGEBOKT EN BRAK HAAR ARM WAARAAN ZE GEOPEREERD MOEST WORDEN.
VANDAAR DAT IK ER ZELF NIET ZO GOED MEER OP DURFDE TE STAPPEN.
EIGENLIJK ZOU DENNIS VAN MARIJKE ALS DUMMY FUNGEREN BIJ DE CRASSTEST MAAR DIE HEEFT NU GENOEG AAN ZIJN HOOFD DUS WILDE MIJN NICHTJE ER WEL OP.
NOU DAT GING EIGENLIJK SUPER,1 KLEIN BOKJE MAAR VERDER NIET.
IN HET WEEKEND GAAN WE WEER VERDER OEFENEN.
IK HOUD JULLIE OP DE HOOGTE.
MARIJKE ALS HET GOED IS HEB JE DE FOTO'S
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Charret

Bericht door Charret » vr 23 nov 2007, 16:20

:o Alex..de Alex heeft haar eraf gebokt de eerste keer? Oh..ik dacht dat het zo'n sul was.
Stille wateren hebben dus diepe gronden. Hoe gaat het met je dochter overigens?
Ben nog benieuwd naar de foto's.

Een wandeling met Alies gaat de ene keer vlekkeloos en de andere keer is het een drama terug naar huis. Dan begint ze soms te drammen. Zweepje mee en bitje in helpt aardig, maar goed ze is een grote meid. Als ze eenmaal begint is ze toch wel heel erg sterk :=
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 23 nov 2007, 18:18

Ojee, Alex is wel een boefje dus...zou je trouwens bij je volgende bericht capslock uit willen zetten? Zo leest het een beetje irritant namelijk ;)

Maargoed...ik moet het nu toch toegeven...mijn fjord heeft een steekje los 8)7

Annelisa was het eerste stuk onwijs vervelend. Steeds stilstaan, om willen draaien, zéér irritant. En zodra we op een stuk kwamen dat ze niet kende, waar ze nog nooit eerder was geweest, ging ze als een tierelier :?

De meeste fjorden, zeker Woudina, die hebben dat precies andersom...ik snap d'r niets van :+
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
colunder

Bericht door colunder » vr 23 nov 2007, 19:56

zo beter? ja danielle (mijn dochter)heeft er nog geen 3 seconden opgezeten en toen lag ze op de grond.
ik heb me daar heel schuldig over gevoeld vandaar dat ik daar nog niks over geschreven had.
ik dacht ik zal met een licht iemand beginnen en ik hield alex vast en een vriendin zou danielle vast houden en dat ging dus mis.
stom stom stom!!
gelukkig gaat het al beter met danielle,dinsdag hoort ze w.s. wanneer de pinnen uit haar arm kunnen
voorlopig rijd ze maar mooi op haar eigen pony,lijkt me iets veiliger
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 24 nov 2007, 05:09

@Charret: Alex een sul :+ Hihi dat is een grote boef hoor, kijk ook niet op van zijn aktie. Maar weet zeker dat het vanaf nu de goede kant op gaat, die van mij kan het ook dus Alex ook :)) Succes verder met inrijden.

Ennnnnn, Joost!!
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » za 24 nov 2007, 09:46

Oeps, die Alex :=
Fijn dat het nu wel goed ging.

En balken heb ik nog niet geprobeerd bij Aran. Zal ik eens gaan doen :j
De eerste keer dat Kim over cavaletti's heen moest, snapte ze het ook niet helemaal. Dus toen nam ze maar een flinke aanloop en sprong over alle 4 de balken heen met een enorme sprong :))
DaphneT

Bericht door DaphneT » za 24 nov 2007, 10:52

Jeetje wat naar voor je dochter! Gaat nu wel goed met haar arm? In elk geval heel fijn dat het nu wel goed ging!

Fabienne trouwens nog gefeliciteerd met je aankoop! Hartstikke leuk!

Ik word hier wel een beetje jaloers hoor! Ik heb gewoon nog geen enkel setje voor Arwen :n Ik wil ze wel heel erg graag hoor, maar heb domweg gewoon geen tijd om naar een ruitersportzaak te gaan. Als het binnenkort een keer lukt eerst een paar dure aankopen (nieuw hoofdstel en zadel, maar daar moet de passer voor langskomen natuurlijk en die kunnen alleen doordeweeks :S Dat snap je toch niet, dan werkt toch iedereen ???). Net weer even gereden op Arwen, maar er had alweer een week tussen gezeten met de laatste keer. Opzich gaat het erg goed. Door haar ruime gangen heeft ze alleen wat meer moeite met haar balans. Dan wil ze zich redden in een volte door harder te gaan draven, maar dat lukt natuurlijk helemaal niet, dus neem ik het tempo voorzichtig flink terug. Verder is ze in het begin vrij fris en ijverig, maar zodra je wat dingetjes gaat doen (sturen enzo) is ze wel snel bij de les. Ben nog steeds zeer tevreden :D
claudia

Bericht door claudia » za 24 nov 2007, 11:55

Ik heb vandaag les gehad met Alco.

Het begin ging eigenlijk heel erg lekker tot meneer ergens een bakkabouter(bedoel een kip van de buren) zag.
en ik dus totaal niet meer langs die kant kon komen.
Na vele voltes en wendingen begon het er een beetje op te lijken maar ik was niet geheel tevereden vandaag.
Morgen meer succes.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
colunder

Bericht door colunder » za 24 nov 2007, 15:01

we zijn vanmiddag weer met alex bezig geweest. toen mijn nichtje (20) er net op zat weer even stevig bokken maar daarna weer super braaf.
stap en draf aan de longeerlijn.
dit was de eerste keer dat hij draafde met iemand op zijn rug en dat ging prima.gelijk meerdere rondjes achter elkaar zonder te bokken
morgen gaan we weer verder.
Charret

Bericht door Charret » za 24 nov 2007, 16:49

Gisteren was ik net aan het opzadelen toen ze begonnen te voeren. Tijd voor hooi. Ik twijfelde nog of ik haar toch niet op stal zou zetten maar nee niet gedaan.
Resultaat mevrouw had er dus echt geen zin in. Het was ergens komisch. Ik wilde het eerst los proberen zonder lijn maar dat vond Alies niks. Wel als me moeder er naast liep maar anders niet. Nou toch even doorgezet en dat ging goed.
Toen wilde ik een drafje proberen maar dat zat er niet in. De rem ging er juist op. Niet vooruit, maar lekker achteruit.
Nou zit je dan met je goede gedrag.. Toch maar even een klein zweepje gepakt en een klein tikje op haar hals gegeven. Het was gelijk over en ze liep. Mooi, andere hand precies hetzelfde. Stil en niet willen lopen. Maar ik wilde toch even het rondje afmaken. Ik vraag niet veel van haar dus dat wilde ik toch even doen. Dus nog een licht tikje op de hals en toen kwam er een bok[je] Vervolgens kreeg ik de slappe lach en stond me moeder aan de kant bijna in haar broek te plassen. Ze draafde wel door een rondje en toen was het klaar. Goh 15 minuten erop gezeten en van alles mee gemaakt ;)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 24 nov 2007, 17:37

gister hadden wij ook bakkkabouters, wie heeft ze hier heen gestuurd????? Er lag een stuk rubber in de hoek van de bak, ik had het geeneens gezien, maar Karevv dus wel, en vele met haar. Alle paarden gingen stuk voor stuk abrubt in de achteruit, was wel komisch om te zien *alleen minder als je er zelf niet op verdacht bent*

Verder heeft ze moiete met de rechter galop, het aanspringen ervan. Na vele pogingen wordt ze moe, en lukt het helemaal niet meer. Maar uiteindelijk is het gelukt, en toen direct maar gestopt.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 25 nov 2007, 05:12

Wat heerlijk toch dat die van mij eigenlijk bijna nooit bakkabouters ziet :D

Ennnnnn, Joost!!
Gesloten