Wat voor beroep hebben jullie??

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 08 nov 2007, 16:14

Claudje schreef:
Lisa schreef:ohww klinkt luxe!! (ehmm wat is het?)
http://www.msfc.nl :D
Had hier nog nooit van gehoord, maar klinkt interessant zeg..:j
Geluk is de vrucht van intens werk
DaphneT

Bericht door DaphneT » do 08 nov 2007, 16:29

Claudje schreef:
Lisa schreef:ohww klinkt luxe!! (ehmm wat is het?)
http://www.msfc.nl :D
Ik las er pas toevallig een stuk over, volgens mij in de krant. Klinkt inderdaad erg interessant!

Ik studeer diergeneeskunde. Studeer over precies een jaar af en dan hard op zoek naar een baan...
Wiesje

Bericht door Wiesje » do 08 nov 2007, 17:00

Ik ben zelfstandig ondernemer in het huisvesten van buitenlandse werknemers.

Ik ben daarentegen opgeleid in het milieutoezichthouden.
kimmetjuh

Bericht door kimmetjuh » do 08 nov 2007, 17:05

Ik heb 4 jaar mbo dierverzorging management niveau 4 gevolgd en heb nu mijn eigen hondenuitlaat service :D
Dewi, mijn eerste eigen knappe fjorden dame!!!
Veline, 1e klasse model!
Mijn meissie is dus STERMERRIE!!!
M1 + 7
Esther

Bericht door Esther » do 08 nov 2007, 17:49

Ik ga dierverzorging doen en daarna dierenartsassistente en paraveterinaire.
Ik heb net besloten dat ik daarna bij Daphne ga werken!! :D
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 08 nov 2007, 17:55

Ik ben dagelijks met cijfertjes bezig.
Ik ben financieel administratief medewerkster, hou me voornamelijk bezig met crediteurenadministratie, af en toe ook de debiteurenadministratie.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Daphne

Bericht door Daphne » do 08 nov 2007, 18:33

DaphneT schreef: Ik studeer diergeneeskunde. Studeer over precies een jaar af en dan hard op zoek naar een baan...
Wat gaaf! Ik heb me net een paar weken geleden opgegeven voor de decentrale selectie dus ik hoop volgend jaar te kunnen beginnen. Ik doe nu trouwens Bedrijfskunde & Agribusiness aan de Christelijke Agrarische Hogeschool in Dronten, daarvoor Nederlands Recht gestudeerd in Rotterdam (niet afgemaakt, maar dat moge duidelijk zijn O:) ) en daarvoor vwo gedaan. Beetje een omweg dus, maar ik heb mezelf de afgelopen paar jaar wel goed leren kennen en ik heb nu pas een beetje duidelijk voor mezelf welke kant ik op zou willen. Toen ik net 17 was en van het vwo kwam dacht ik allemaal dat ik het heel goed wist maar dat viel toch enigzins tegen :+ . Een tip: volg je hart, ga iets doen wat je leuk vind, want daar wordt je uiteindelijk het gelukkigst van!
lauraatje

Bericht door lauraatje » do 08 nov 2007, 18:36

Ik heb na de Havo de Hogere Laboratorium Opleiding gedaan en werk nu als analist medische microbiologie in een ziekenhuislab. Super leuk werk!
roquitte

Bericht door roquitte » do 08 nov 2007, 20:33

pfff. allemaal best leuke banen, zeg. ik heb de opleiding schilder gedaan, heb 4 jaar bij een schildersbedrijf gelopen, maar mijn contract werd niet verlengd. dus ik was genoodzaakt om op zoek te gaan naar een baan. ik wou iets voor 30 uur ongeveer doen, en ze zochten hier in raalte nog een verkoopmedewerkster bij zeeman. daar ben ik nu aan het werk, het werk is leuk, alleen zo anders dan het vrije schilders-leven. maar ik heb het tot nu toe best naar de zin .
Mieke

Bericht door Mieke » do 08 nov 2007, 21:07

Ik werk bij de Karwei :P

HBO student Paard en Management aan het VanHall Instituut in Leeuwarden, hiervoor MBO paardenhouderij opt AOC in Meppel gedaan.

AOC is een leuke school, vond het heel gezellig daar en je krijgt best wel goede begeleiding hoor. En dat leer je allemaal vanzelf wel.

Ik ben nu 3e jaars, als ik klaar ben met deze opleiding wil ik (tenminste zoals ik ernu tegenaan kijk) als personeelsmanager en praktijkmanager op een grote dierenartspraktijk (liefst paardenkliniek Emmeloord) aan de slag.

Verder ben ik nu bezig met mn EHBO bij paarden en mn Hoefbekapdiploma. Volgend jaar ga ik voor mn paraveterinair en ben ik hopelijk helemaal compleet ;)
Ctje :)
Lisa

Bericht door Lisa » vr 09 nov 2007, 09:10

Wat een leuke beroepen allemaal. Diergeneeskunde lijkt me ook geweldig, maarja ik doe daar een veel te laag niveau voor en de studie is best lang. Ik werk verder zelf nog op een geitenhouderij op zaterdag en 2/1 dag in de week bij de supercoop in steenwijk als vakkenvuller. Moet toch ergens geld vandaan halen om vera te kunnen betalen!! Verder vind ik het nog steeds erg moeilijk om een beslissing te nemen welke school. Ik bedoel als je het niks vind dat is ook weer zo wat he! Ik ga gewoon lekker op de opendagen kijken en dan zal ik van het voorjaar wel een beslissing moeten nemen.
Mieke- hoefbekapdiploma lijkt me ook erg stoer om te hebben, maar het is wel zwaar en ben je niet bang om het verkeerd te doen? Scheelt wel een boel hoefsmid kosten! Nou ja moet nu maar eens op de fiets voor mijn tentamen maatschappijleer!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Mieke

Bericht door Mieke » vr 09 nov 2007, 09:19

mja, het is wel even wennen, je moet niet te bang zijn om er wat af te halen, maar ik denk maar, oefening baart kunst ;)

Bart heeft er zat staan om op te oefenen :P
Ctje :)
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » vr 09 nov 2007, 10:35

Ik ben begin dit jaar afgestudeerd aan de HBO-V, verpleegkunde dus.
Ik werk nu met verstandelijk gehandicapten, op een woning met 8 bewoners van zeer laag niveau, de meeste zijn ook ernstig lichamelijk gehandicapt.

Om je een idee te geven: Het ontwikkelingsniveau ligt tussen +/- 3 maanden tot max 1,5 jaar. Ze kunnen geen van allen praten, de meeste zitten in een rolstoel en kunnen bijv. niet zelfstandig zitten, eten enz. Sommigen zijn blind. De begeleiding neemt de zorg volledig over, en regelt zinvolle dagbesteding, contacten met de buitenwereld enz.

Het is geweldig leuk, dankbaar en uitdagend werk, ik heb nog geen een dag gehad dat ik geen zin had om naar m'n werk te gaan :)
Ik zit sinds vorige week in een 'loopbaanplan' waardoor ik een functie hoger word. Ik werk nu als groepsleidster en word clientondersteuner. Ondertussen begeleid ik ook 4 leerlingen/stagiaires.
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 09 nov 2007, 10:55

ik ben medewerkster deelnemersadministratie

leuk scrabllewoord hè? O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 09 nov 2007, 11:05

Nadat ik Schoevers en een management opleiding heb gedaan ben ik als manager aan de slag gegaan. Tussendoor in eigen tijd HBO Personeelsmanagement gedaan en nu werkzaam als Customer Service Manager en heel happy met dit vak....
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 09 nov 2007, 11:35

Ik ben post-doc, ofwel post-doctoraal onderzoeker in het UMCG. Geen dag hetzelfde en leuk uitdagend afwisselend werk. Wel zwaar en druk soms, maar goed hoort erbij!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 09 nov 2007, 11:50

ik ben nu full time mama maar was ervoor managementassistente
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
*Pien*

Bericht door *Pien* » vr 09 nov 2007, 13:38

Na mijn afstuderen ben ik eerst een aantal jaren fulltime mama geweest en nu werk ik twee dagen in de week als docente Engels op een ROC, ik geef Engels aan heel veel verschillende beroepsopleidingen wat het erg leuk maakt!
* Pien is Pretty in Pink *
-onze eerste wedstrijdkilometers zijn een feit...-
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 09 nov 2007, 14:01

Ik heb MBO & HBO Dier- en Veehouderij gestudeerd. En ik werk momenteel als Sales Inbound/ Back-Office bij een ICT Bedrijf.
ik doe de sales orders invoeren, volgen van het salesproces, en een stukje marketing (manuals e.d.).
Niet waar ik voor gestudeerd heb ;)
fjordido

Bericht door fjordido » vr 09 nov 2007, 14:12

Ik heb HBO veehouderij gedaan

toen een jaar bij de Productschappen Vee, Vlees en Eieren gewerkt als medewerker Groep Invoer (=import) van de afdeling Europese Aangelegenheden

daarna een aantal jaar gewerkt bij het Landbouw Economisch Instituut (LEI) als rentabiliteitsonderzoeker graasdieren

daarna bij twee verschillende Rabobanken gewerkt als Intern Accountmanager Agrarisch

en ben nu bij een andere Rabobank Kredietbeoordelaar

en studeer daarnaast Milieukunde (net mee begonnen)
Plaats reactie