Dekens, wat een ramp!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Daphne

Dekens, wat een ramp!

Bericht door Daphne » wo 31 okt 2007, 13:22

Past er dan echt geen enkele deken op Yanneke 8)7 ?

Ik ga zo al de vierde deken terugsturen die niet op Yanneke past. Super irritant! Ze zijn allemaal te krap op de boeg of te kort bij haar buik. Een maat groter nemen heeft geen zin omdat het bij de hals dan weer gaat klapperen. Dus we puffen nog maar even door met die dikke vacht. Ik ben haast in staat Yannes op de trailer te laden en gewoon naar de Divoza te rijden en niet weg te gaan tot ik een passende deken heb :+
Krista

Bericht door Krista » wo 31 okt 2007, 13:25

Heb je ook de dekens van Imperial geprobeerd? Ozar past ook vrijwel NIETS. Buces, BR, Amigo, Weatherbeata, overal zit hij klem in. Zelfde klachten als jij. Maar de Imperial ligt goed. Hebben ze ook bij Divoza, de Tornado 200 grams.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » wo 31 okt 2007, 13:28

Welke heb je geprobeerd??
Al eens de Harry's horse thor deken geprobeerd?
Prisca is wat dat betreft ook een ramp, maar deze ligt heel mooi! :j
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Daphne

Bericht door Daphne » wo 31 okt 2007, 14:15

Jessica, die deken van HH heb ik nog niet geprobeerd.

Verder al wel een Amigo, Rhino, Sectolin (jaja, ze maken niet alleen wormenspuiten!), Pfiff en verschillende van mensen van stal (oa Pagony). Maar als ik zie dat bepaalde dekens op `normale` paarden goed liggen, dan weet ik al dat ik die niet op Yanneke hoef te proberen :n Ze zit dan echt opgesloten bij haar billen en haar boeg (als hij daar uberhaupt al dicht kan!) en ze staat overdag altijd lekker buiten dus dan moet ik ze zich wel goed kunnen bewegen!

Krista, die deken van IR is misschien inderdaad nog wel een optie. Ik rij morgen langs Divoza Heteren dus ik zal eens kijken of ze hem daar in de goede maat hebben. Welke maat heb jij voor Ozar? Ik heb nu telkens een 185 en dat is qua lengte goed. Ze is maar 1.42 dus groter moet ze hem ook niet hebben, dan flappert hij bij de hals. Of heb jij hem wel een maat groter dan normaal genomen?
Patricia (Belle)

Bericht door Patricia (Belle) » wo 31 okt 2007, 14:30

dat heb ik ook meegemaakt vooral met zweetdekens..
Ik heb nu 1.85 voor Bel. En past net bij de borstsluiting..
En 1.95 is weer te groot voor der.. Je blijft altijd bezig met de juiste maat zoeken..

Veel succes..
L2 + 6!!!! :D
Belle is een super pony... Ben zo trots op haar!
Mijn grote vriendin!
Krista

Bericht door Krista » wo 31 okt 2007, 15:08

Daphne schreef:Jessica, die deken van HH heb ik nog niet geprobeerd.

Verder al wel een Amigo, Rhino, Sectolin (jaja, ze maken niet alleen wormenspuiten!), Pfiff en verschillende van mensen van stal (oa Pagony). Maar als ik zie dat bepaalde dekens op `normale` paarden goed liggen, dan weet ik al dat ik die niet op Yanneke hoef te proberen :n Ze zit dan echt opgesloten bij haar billen en haar boeg (als hij daar uberhaupt al dicht kan!) en ze staat overdag altijd lekker buiten dus dan moet ik ze zich wel goed kunnen bewegen!

Krista, die deken van IR is misschien inderdaad nog wel een optie. Ik rij morgen langs Divoza Heteren dus ik zal eens kijken of ze hem daar in de goede maat hebben. Welke maat heb jij voor Ozar? Ik heb nu telkens een 185 en dat is qua lengte goed. Ze is maar 1.42 dus groter moet ze hem ook niet hebben, dan flappert hij bij de hals. Of heb jij hem wel een maat groter dan normaal genomen?
Ik heb voor Ozar 185. 195 wordt echt te groot. De Imperial deken heeft een loopsplit die heel ver doorloopt op de schouder wat vrijheid geeft, en de deken is erg verstelbaar bij de borst.
Zelf koop ik voor hem niks anders meer. Heb er ook de regendeken van en ook de Mistral (300grams) voor het echt koude weer. (de regendeken en de mistral van IR hebben ze niet bij Divoza, alleen de 200gr Tornado) maar hier wel bij andere zaken, misschien bij jou ook wel in de buurt)
Succes ermee!!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 31 okt 2007, 15:18

Daphne zei:
Ik ben haast in staat Yannes op de trailer te laden en gewoon naar de Divoza te rijden en niet weg te gaan tot ik een passende deken heb
Ik zou bijna zeggen, wat let je? Al dat over en weer sturen, word je ook niet vrolijk van.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 31 okt 2007, 15:19

tricolor is ook heel moeilijk...
met haar stokmaat zou ze 195 moeten passen, maar ze vrij breed dus heb 205 nodig, maar doordat ze hele uitstekende schouders heeft en nog geen vette gespierde dressuurnek :D steken daar mijn dekens allemaal af......

heb nu een 370 grams pagony die aanbieding plum, waar ik dan een extra gesp erboven laat zetten dan ziet die prachtig!
en de 150 grams van global zit ook mooi! global is eigen merk van het hypo-concern!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Krista

Bericht door Krista » wo 31 okt 2007, 15:31

Global dekens passen bij mij in ieder geval niet.
Toevallig heeft Oos een nachtje 1 stadeken er van opgehad van de week, de dravers passen ze wel, maar hij zit er als een garnaal in.
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 31 okt 2007, 15:32

Ik heb voor Odin de WeahterBeeta, die zit ook heel goed en ruim bij haar.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Mir

Bericht door Mir » wo 31 okt 2007, 16:01

Ik had voor Nena destijds een Thermostar deken, die heeft Ellen ook voor Tim en die zitten wat ruimer voor de schouder/boegpartij. Te koop bij in ieder geval Sta-Rho in Rhoon (klein beetje uit de richting alleen denk ik).
yvette

Bericht door yvette » wo 31 okt 2007, 18:27

Ik zou ook een Harry's Horse uitproberen, heeft voor brede Iza in ieder geval de perfecte pasvorm.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 31 okt 2007, 18:37

Ik voor San Rhino met halve hals. Zit als gegoten... Rest past allemaal niet. Omdat San lang in de rug is moeten we 185 hebben, maar van voor zakt dan alles af. Daarom hebben we die met een halve hals.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 31 okt 2007, 18:50

ik heb momenteel een premiere regendeken erop liggen, en ze heeft er genoeg ruimte in voor haar billen, en haar borst/boeg past er ook prima in! en karev is ook niet de dunste!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
marleentje

Bericht door marleentje » wo 31 okt 2007, 19:23

ik heb een nika deken is een nieuw merk...
ik heb altijd 195 en nu ook weer de deken zit super mooi en ligt mooi ver naar achter dus zijn manen blijven ook nog mooi rechtop staan ook ben ik ook wel blij mee...
je kan kijken op http://www.nikahorseproducts.nl de dekens zijn ook niet heel erg duur... dat is ook altijd handig natuurlijk :-D succes ermee!!
Tycho de liefste
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 31 okt 2007, 19:26

HKM al geprobeerd? Daar heb ik een deken van. Super ding en goed betaalbaar ook nog.

edit: deze heb ik
Afbeelding

De sluitingen voorop kun je ook nog verstellen door middel van haakjes vandaar dat ze ook fijn zijn voor paarden die van voor wat breder zijn.

website http://www.reitsport-hkm.de/avant.cms/s ... 1002006037
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » wo 31 okt 2007, 20:05

Ik had voor Skreia vorig jaar een HH Highliner, maar die schuurt echt verschrikkelijk op haar schouders.
Heb nu een Kavalkade Alaska outdoor van 300 gram. Deze deken is zeer ruim verstelbaar van voor. Skreia heeft hem op dit moment nog niet op omdat ze nog niet geschoren is. Het is trouwens een 1.85. Skreia is ongeveer 1.45 en erg breed :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » wo 31 okt 2007, 21:05

Vorig jaar heb ik drie HH dekens op Zorro gehad, die eigenlijk wel goed lagen. Hij had wel schuurplekken, maar dit kwam meer door het overmatige rennen/gek doen dat hij deed ;)
Nou is hij in een jaar tijd wel heel erg veranderd, dus ik hoop eigenlijk dat ze nog steeds goed zullen liggen.. :o
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » do 01 nov 2007, 06:18

Ik heb voor Nan eigenlijk alleen maar HH dekens. Ik heb twee keer een high tech 0 en 150 grams maat 1.95, twee staldekens gewoon en een highliner maat 1.85, vier zweetdekens maat 1.85

En ik heb een 300 gr thor deken bestel. in de maat 1.95 hoop dat ie goed ligt.

de 1.95 is wel wat ruim bij Nan maar de 1.85 gaat neit dicht dus tja... Ik heb ook een rambo deken(toch janine die jij ook hebt??) op gehad bij nan maar de 1.95 was veel te lang en de de 1.85 kon dicht aan de voorkant maar zat veel te strak.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Vera

Bericht door Vera » do 01 nov 2007, 09:28

je kan ook zo'n tussenstukje voor op de borst gebruiken. Te verkrijgen bij Agradi en kost 7,95.

Maar er zijn wel dekens die breed genoeg zijn hoor, even zoeken inderdaad.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie