ik ben te lief...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Tamara
Contacteer:

ik ben te lief...

Bericht door Tamara » do 25 okt 2007, 18:11

vandaag weer prive les gehad, en kwam tot de conclusie dat ik te lief ben voor Karev. We zijn bezig om haar rond te krijgen , en dat ze snapt dat ze bij beendruk om het been heen moet buigen en niet alleen harder moet. Ik kreeg het dus niet voorelkaar, omdat Karev ook een beetje mij in het ooitje nam, want ze kan het wel!
Mijn instructrise vroeg of zei er even op mocht. En ze was een stuk strenger, en dus duidelijker naar karev, want die liep direct om haar been, en begon in haar hals te buigen. Wat een verschil zeg, toen ik er weer op stapte. Bij ons allebei is het lampje aangegan, hihi.

Morgen hebben we wel beide spierpijn vrees ik, ik nu wel al in ieder geval...
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » do 25 okt 2007, 18:52

mijn instructice was ook een stuk strenger voor neidy dan dat ik was.
Zij kreeg alles voor elkaar bij haar en bij ons ging het allemaal op de 'automatische' piloot;zoals zij het noemde.
Ken het dus maar al te goed. Nu ook weer bij Akes. Als ik strenger ben luisterd hij ook beter en heeft zijn aandacht er ook beter bij.
Als ruiter zijn wij ook nog niet uitgeleerd :D
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
anikabos

Bericht door anikabos » do 25 okt 2007, 19:45

Wel fijn dat je instructrice het even heeft voorgedaan. Soms moet je gewoon even gezien hebben dat het ook anders kan, en dan gaat het vaak al een stuk beter! :)
En als je spierpijn hebt weet je ook dat je lekker aan het werk bent geweest toch?
Heb vanavond ook weer gereden op de manege en als ik 't paardje aan het begin meteen laat weten wie de baas is, dan rijdt 'ie de rest van de les als een zonnetje :)
vets ride like animals!
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » do 25 okt 2007, 20:27

Ooh, dat herken ik zo goed he :D
Ik ben altijd al te lief en te voorzichtig geweest... Op zich helemaal niet verkeerd natuurlijk maar aan de andere kant: zachte heelmeesters...
Ofwel, soms moet je gewoon eens flink duidelijk laten zien wat je nou bedoelt :D Anders blijf je aan de gang, en kom je feitelijk nergens.
Ik heb intussen wel geleerd, dat als je in het begin duidelijk en streng (lees ook: soms wat hard :o ) bent, je later alleen nog maar super fijne kleine hulpjes hoeft te geven.
Maar ja voor het zo ver is... Ze moeten het wel eerst snappen he, die paarden van ons 8-)
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » do 25 okt 2007, 21:46

Ik dacht dat ze nog kreupel was..?
Maar beter dat je nu een goede instructie hebt. Vaak zien zij zaken die jezelf niet [meer] ziet en wijst je daarom.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 26 okt 2007, 04:59

Dat krijg ik ook altijd te horen, je moet rijden!
Niet te lief en alles wat je voelt eerst over nadenken, rijden!
En dat werkt altijd :+

Succes bij je volgende les!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 26 okt 2007, 06:53

mmmmm ik ben een beetje tegenovergesteld........
ik krijg altijd te horen dat ik té veel té snel wil.......
vooral met tricolor, dan zegt mijn instructrice dat ik niet half weet wat voor 'n paard ik onder me kont heb en dat ik in korte tijd al aardig wat bereikt heb met haar en dat ik ook eens genoegen moet nemen :o

en ik weet zelf ook wel dat ik zo ben :D het is alleen soms erg moeilijk je verwachtingen bij te stellen :+
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 26 okt 2007, 08:53

Ik krijg ook altijd te horen dat ik te lief ben O:) herkenbaar dus.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 26 okt 2007, 16:47

whaha, ja ik moest duidelijk zijn, en dan liever 1x streng dan 10 x te zacht, want dat geklungel snapt ze dan ook niets van. En ik maar denken dat ik het goed deed, niet te streng direct, want ze snappen ja nog niets. Maar nee, een 4 maand later snapt ze nog steeds niet veel.... Hopen dat nu met die duidelijkheid er meer buiging en soeplesse gaat komen, zodat we verder kunnen.

@charret: ze is niet meer kreupel gelukkig, ze heeft weer ijzers, en nu is het weer goed. Gevoelige voetjes...
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Plaats reactie