A'tjes topic
A'tjes topic
Ik weet dat er al een keer zo'n topic is geweest, maar we zijn alweer een half jaar verder, dus ik ben benieuwd wat iedereen nu met zijn/haar 3-jarige doet!
Anka staat in principe wat te nietsnutten. Ik heb vorige maand een onderling B proefje met haar meegedaan, maar verder rij ik haar bijna nooit. 1 keer in de 2 weken rijdt iemand anders haar (maar dat stelt niks voor). Heb vorige week een keer les gehad met Anka en toen moest ze even werken, maar ze pakt alles verder super op. Eerste sprongetje ging ook goed!
Anka staat in principe wat te nietsnutten. Ik heb vorige maand een onderling B proefje met haar meegedaan, maar verder rij ik haar bijna nooit. 1 keer in de 2 weken rijdt iemand anders haar (maar dat stelt niks voor). Heb vorige week een keer les gehad met Anka en toen moest ze even werken, maar ze pakt alles verder super op. Eerste sprongetje ging ook goed!

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

Arisca is nu ongeveer 2,5 maand onder het zadel, en dat gaat super!
We doen nog niet veel, want ik wil het rustig aan doen.
Ik longeer haar zowiezo 1 x per week en rijd er 1 hooguit 2 x per week op.
Dat vind ik voor nu eerst voldoende.
We doen nog niet veel, want ik wil het rustig aan doen.
Ik longeer haar zowiezo 1 x per week en rijd er 1 hooguit 2 x per week op.
Dat vind ik voor nu eerst voldoende.
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Met Apollo doe ik nog niet heel veel. Heb nu in totaal 3 keer in de bak gereden en dan ook steeds maar een kwartiertje (bijna alleen maar stap). Wel laat ik hem lekker los in de bak en dan spelen we wat. Ook wandelen we lekker in het bos
Mama van Daan (geboren 02-08-2011) en Annabel Eefje (geboren 15-01-2013)
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Akes is nu zo'n anderhalve maand goed onder het zadel(het is ook een latertje,in Juli geboren)
Rij hem nou 3x in de week en dat gaat echt super.
1x in de week hebben we een half uur les.En we hopen half november onze eerste wedstrijd te rijden.
Wel te verstaan; een A proefje,bij de pony's
we zien wel hoe het gaat,het is in ieder geval een leuke ervaring.
Rij hem nou 3x in de week en dat gaat echt super.
1x in de week hebben we een half uur les.En we hopen half november onze eerste wedstrijd te rijden.
Wel te verstaan; een A proefje,bij de pony's

Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

-
Anca is wel betuigd geweest en dus regelmatig 2-3 keer in de week ingespannen. We wilden haarlaten dekken, en daar zijn we in maart al mee begonnen. Maar ze wilde maar niet dragend worden. Dus hebben we besloten om haar niets meer te laten doen, zodat ze alleen maar hoefde te zorgen dat ze dragend werd.
Ondertussen hebben we wel meegedaan met Animal Event en Horse Event en de keuringen gehad.
Het was ook de bedoeling dat ik haar in het najaar zou gaan inrijden, maar doordat ik nu zwanger ben, wordt dat uitgesteld tot het voorjaar. Dan is ze bijna 4 als ik ga beginnen met inrijden.
Er is wel 2x opgezeten geweest, maar dat is al erg lang geleden. Och, nu kan ze lekker uitgroeien en is het op zich nog niet zo erg. Ik ben ook niet de allerlichtste van de wereld, dus kan ze wat sterker worden.
Ondertussen hebben we wel meegedaan met Animal Event en Horse Event en de keuringen gehad.
Het was ook de bedoeling dat ik haar in het najaar zou gaan inrijden, maar doordat ik nu zwanger ben, wordt dat uitgesteld tot het voorjaar. Dan is ze bijna 4 als ik ga beginnen met inrijden.
Er is wel 2x opgezeten geweest, maar dat is al erg lang geleden. Och, nu kan ze lekker uitgroeien en is het op zich nog niet zo erg. Ik ben ook niet de allerlichtste van de wereld, dus kan ze wat sterker worden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Annelisa doet voorlopig erg weinig. Ik heb er in totaal 3x opgezeten afgelopen zomer, en vond dat voorlopig wel genoeg.
Ik wil wel iets meer met haar gaan wandelen enzo, komende winter, dat vindt ze ook echt leuk heb ik gemerkt. Pas in april stap ik er weer op. Dan gaan we voorzichtig oefenen richting de zadelproef!
Ik wil wel iets meer met haar gaan wandelen enzo, komende winter, dat vindt ze ook echt leuk heb ik gemerkt. Pas in april stap ik er weer op. Dan gaan we voorzichtig oefenen richting de zadelproef!

Ik vind het helemaal niet slecht hoor, dat Alco even stil staat.. Je bent vroeg begonnen met inrijden..
Al zal je er wel een kluif(je) aan hebben om er straks wer op te gaan, of niet??
Wel leuk om te lezen waar iedereen nu mee bezig is..
Al zal je er wel een kluif(je) aan hebben om er straks wer op te gaan, of niet??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Die van mij doet nog helemaal niets
Die heeft nu twee keer een bitje in gehad, en is een keer gelongeerd (meteen met zadel) maar daar blijft het voorlopig bij. Ik vind hem nog teveel puppy om meer mee te doen. Als hij straks bij een vriendin gaat staan gaat zei waarschijnlijk met hem aan de gang. Maar ik heb geen haast.

Die heeft nu twee keer een bitje in gehad, en is een keer gelongeerd (meteen met zadel) maar daar blijft het voorlopig bij. Ik vind hem nog teveel puppy om meer mee te doen. Als hij straks bij een vriendin gaat staan gaat zei waarschijnlijk met hem aan de gang. Maar ik heb geen haast.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ik heb er een paar keer opgezeten en ben toen weer gestopt voor de hengstenkeuring daarna heeft hij niet veel meer gedaan.Esther schreef:Ik vind het helemaal niet slecht hoor, dat Alco even stil staat.. Je bent vroeg begonnen met inrijden..
Het is voortaan een echte vent dus hij zal er echt aan gaan geloven.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Allcum(karev), is vanaf midden mei onder het zadel, met een pauze van 3 weken ivm kreupelheid. Tot voor kort ging het onwijs goed, maar de laatste paar x is ze wat tegendraads. Nu kan het dus 2 dingen zijn, of ik doe te veel(3x per week een half uur rijden, waaronder 1x prive les, en 2x bakrijden, of als het weer het toe laat lekker buiten rijden) of ze is me nu aan het uit proberen... zeg het maar.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Anka is sinds april/mei onder het zadel. Op 13 mei is ze bij mij gekomen en sindsdien rijd ik zo'n 2 keer per week. Voor de keuring heeft ze zo'n tweenhalve week vrij gehad. 1* per week les ik en 1* per week rijd ik voor mezelf of buiten met anderen. Dat laatste doet ze ontzettend goed. Kijkt nergens van op en ze proest heel veel onderweg. Longeren doe ik niet. En losgooien hoeft nog niet, ze staat nog 24 uur per dag buiten. Dit jaar doe ik nog geen zadelproef, is ze echt nog niet goed genoeg geoefend voor en ik vind haar nog jong genoeg, kan volgend jaar ook nog wel.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- Thessa Keizer
Nou Aike is in maart zadelmak gemaakt maar na een week of drie, is ie heel erg gaan wisselen met zijn tanden en heeft ie tot eind juni niets meer gedaan als heerlijk lanterfanten op de wei. Vanaf juni ben ik weer met hem verder gegaan, hij is ongeveer een keer of drie in de week onder het zadel, en dan ongeveer een half uurtje, hij beheerst de stap, draf en galop goed, reageert goed op het been. Hij is nu wel een beetje aan het uitproberen, maar dat hoort erbij zeggen ze
Ik heb nog niet met hem gesprongen o.i.d., ben wel al met hem naar buiten geweest, met iemand ernaast dan natuurlijk, en dat ging super.
Groetjes Thessa en Aike

Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Ik heb me voor de zadelproef opgegeven met Anka, dus ik zal haar komende tijd ook wat meer pakken.
Vooral de galop en opzadelen hebben we nog wel enige oefening voor nodig! Nog meer mensen die voor de zadelproef gaan met hun A'tje??
Vooral de galop en opzadelen hebben we nog wel enige oefening voor nodig! Nog meer mensen die voor de zadelproef gaan met hun A'tje??

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

Omdat ze er naar mijn idee gewoon nog niet klaar voor is.
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
- Thessa Keizer
Nee, hopelijk volgend jaar._*iDj*_ schreef:Ik heb me voor de zadelproef opgegeven met Anka, dus ik zal haar komende tijd ook wat meer pakken.
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Nee, ik ga ook nog niet ABOP en dit jaar. Op zich zou ik haar er nog wel klaar voor kunnen rijden denk ik. Maar ik vind haar toch wat te jong (bouw en gedrag
) om haar nu al echt op te trainen daarvoor. Bovendien heb ik 1 nov de sleutel van het nieuwe huis, dus veel tijd nodig voor klussen dnek ik zo
.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).