Zondagje!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Zondagje!!

Bericht door Esther » zo 02 sep 2007, 16:06

Vandaag weer lekker een poosje gemend met Jeskim, had een vriendin van me al een poosje niet meer gesproken, al een week niet, hihi.. dus gevraagd of ze zin had om te gaan mennen.

Ik had een bontje gekocht voor om de singel dus ik hoopte dat dat zou helpen tegen het stuklopen..

We waren om 11 uur weggegaan en het ging echt super goed!! Ze trok de wagen echt heel goed, had geen moeite meer met wegtrekken.. Dan ging ze soms weer stilstaan en weer weg en schokken en achteruit lopen, maar dat ging nu allemaal keurig. Ik denk dat ik haar wat meer ruimte geef om weg te stappen en dat ze het daarom beter doet.. Ik ben ook minder gespannen dus het gaat allemaal wat relaxter!!

Ze moest onderweg poepen en onder het zadel mag ze altijd stilstaan, dus nu deed ze dat ook.. Ze ging stilstaan en toen ze klaar was liep ze direct weer verder zonder dat ik wat hoefde te doen, ze trok echt super weg!!

Mijn nieuwe zweep ligt echt lekker in de hand, al wordt hij nog na een tijdje wel zwaar, maar dan neemt mijn vriendin hem even over, hihi..

We waren om 11 vertrokken en om half een waren we weer terug, we hebben alleen gestapt, dus we hebben geen supergrote ronde gemaakt..

Het leuke is dat Jeskim er ook zo van kan lopen genieten!! Oortjes naar voren, koppie ontspannen omlaag, lekker briesen en gaan met die banaan!!

Wel veel fietsers die achterop komen, had er nog bijna eentje per ongeluk geraakt met de zweep, oeps.. :o

Toen kwamen we langs een huisje waar van die reflector paaltjes in de berm stonden en er kwam een auto achterop met een trailer er achter.. Dus wij dachten, even de paaltjes voorbij en dan naar de kant, wat doet die idioot, gaat er even langs brullen met de auto!! Ik Jeskim snel wat opzij tussen de paaltjes, paste wel, maar krap.. Maar ze schrok even van de trailer.. Komt er nog een auto achteraan jakkeren, Jeskim sprong bijna weer op de weg, maar niet denken dat ze even wachten, nee gewoon door sjesen met die auto.. Waren het ook nog de eigenaren van de pensionstal waar ik stond met Tea, die mennen zelf ook, wat een Aso's dan zeg!!! Ik was echt wel even pissig op die lui!!

Maar goed, Jeskim liep daarna weer netjes door, schrok af en toe een beetje van een tosk waar ze op ging staan, maar verder niets bijzonders..

Helaas bleek toen we thuis waren dat ze weer was stukgelopen. Niet meer op de plek waar het normaal gebeurde, maar op een andere plek nu, dus het bontje werkt wel, maar nu krijgen we ergens anders problemen.. Dat is wel jammer, maar ik verwacht binnenkort een ander tuig!! En daar ga ik even mee naar de zadelmaker!!

Daarna nog even geoefend voor de longeercursus, met het opnemen van de longe en gebruik van de zweep.. Djinty en Bente stonden bij het hek toe te kijken wat ik aan het doen was en als ze hardop hadden kunnen lachen hadden ze dat volgens mij gedaan om mijn gestuntel, maar goed, oefening baart kunst, toch??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Claudje

Bericht door Claudje » zo 02 sep 2007, 16:08

Gaaf Es! Je moet ook maar eens hier een rondje met op de kar met Ul :j
En ga je dat mooie bruine tuig kopen van Nouvel van Bokt?
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Esther

Bericht door Esther » zo 02 sep 2007, 16:18

Jep, hij komt eraan als het goed is!!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 02 sep 2007, 16:43

Gaaf dat je een nieuw tuig krijgt (nou ja koopt :D) Klinkt ook als een geslaagde ochtend.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 02 sep 2007, 16:53

Fijn dat het mennen zo goed gaat! Maar wat een aso's zeg, helemaal omdat het ook nog paardenmensen zijn..snap dat nooit zo goed :n
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bärbel

Bericht door Bärbel » ma 03 sep 2007, 10:24

wat leuk dat het zo goed ging.
die asoos houd je onderweg altijd, maken wij ook vaak mee, dan rijden ze bijna de oogkleppen van je paard.
FF een tip, als je menzweep te zwaar wordt moet je hem gewoon een tijdje wat korter vastpakken, ligt ie wat fijner in de hand, maar kun je hem nog wel wat gebruiken. :)*
Vera

Bericht door Vera » ma 03 sep 2007, 10:44

Tip voor als je weer de weg op gaat: NOOIT aan de kant gaan voor een auto. Laat ze er maar lekker achter blijven. Jammer dan als ze haast hebben. Gewoon zo midden op de weg gaan rijden dat ze er niet langs kunnen. Pas als er echt genoeg ruimte is ga je even op zij. Sommige worden link maar daar trek je je maar mooi niets van aan. Ik vind het levensgevaarlijk hoe sommigen voorbij gaan. Vooral als ze nog een tijdje naast het paard gaan rijden om goed te kijken. Ze komen er bij mij niet langs totdat ik bepaal dat het veilig is.

Misschien moet je de singel iets minder strak doen of juist iets strakker als ze zich stukloopt. Of het schoftje iets verder naar achteren liggen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
marina lamper

Bericht door marina lamper » ma 03 sep 2007, 13:20

Ik heb het helemaal met Vera eens, levensgevaarlijke gekken , heb je op de weg.
Ga idd zeker niet te snel aan de kant , pas als het veilig is voor je aanspanning, en laat je zeker niet van de weg afduwen.
Mensen automobilisten, kunnen vaak het geduld niet opbrengen, ik heb het wel eens gehad , komen ze toch naast je rijden , raampje gaat dan naar beneden en dan word er ff aan je verteld, dat je op moet rotten met die strondknol, nou ik kan je vertellen dan gaat mijn bloed koken.
Je bent tenslotte ook en weggebruiker, heb ook rechten en plichten .
gr Marina.
Merien mijn fjordentopper!!
Esther

Bericht door Esther » ma 03 sep 2007, 15:54

Bedankt voor de tips!! Niet aan de kant gaan dus, lijkt me een goed idee..

En de zweep korter vasthouden is ook een goede..

Schoftje wil niet verder naar achter, ze heeft nogal buik, 18 jaartjes oud, veulentjes en overgewicht.. Hij schuift gewoon weer naar voren.. losser of strakker helpt ook niet..

Ik wil eigenlijk iets van neopreen ofzo, maar even afwachten tot ik mijn andere tuig heb..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » ma 03 sep 2007, 17:31

Wat leuk dat het zo goed ging :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*