Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
-
Kelly
Bericht
door Kelly » zo 01 apr 2007, 09:08
Wikke schreef:Claudia,ik wil geen zout op je wonden gooien,dit zijn geen leuke dingen,maar een overbeet is toch een probleem in de kaak,kan dit na t wisselen dan verbeteren?(teniminste in de "wandelgangen" werd het woord overbeet genoemd)
maar dat neemt niet weg dat het absoluut niet netjes is,om hem dan tosh eerst buiten verder te laten opstellen,voordat ze moeilijk gaan doen.
iig sucses morgen!
We snappen niet zo goed hoe het woord overbeet in de wereld is gekomen want dat is nog niet eens genoemd

Nogmaals hij heeft dus GEEN OVERBEET.
Er stond 1 tand iets teveel terug vanwege het wisselen en daarop hebben ze hem niet het voordeel van de twijfel gegeven.
-
Thessa Keizer
Bericht
door Thessa Keizer » zo 01 apr 2007, 12:58
Ik vond zelf Topas juist wat minder, maar goed dat heeft meer met smaak te maken, verder vond ik Gnist er juist heel goed uitzien en ook Karant.
Balony is ook niet helemaal mijn type, maar vind zeker zijn kleur en beweging wel heel mooi. Maar ja smaken blijven nou eenmaal toch verschillen he in dat opzicht.
Vond verder Anton en Timor er goed uitzien, en Reitze en Kventin zeker minder dan vorig jaar.
Ach we wachten gewoon volgend jaar weer af.
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
-
jezzikaatje
-
Contacteer:
Bericht
door jezzikaatje » zo 01 apr 2007, 13:13
Was weer een leuke dag!
Ik vond zelf Zero erg leuk en Alco natuurlijk. Erg jammer dat die er niet door zijn gekomen..
Karant vond ik niet bijzonder, ook niet onder het zadel.
Vond het wel erg leuk om Reitze weer te zien en alle andere bekenden.
En het was ook gezellig zo achter Thessa zitten

-
Mir
Bericht
door Mir » zo 01 apr 2007, 13:30
Ik vond het weer een gezellige dag en leuk om alles weer eens te zien. Nog een compliment aan Claudia en consorten over het voorbrengen van Alco, die heeft tenminste zijn draf laten zien in de binnenbak!!!(en die was de moeite waard). Zeg ik niet om te slijmen maar dit hoorde ik wel meer om me heen in de kantine en het viel echt op dat het bij hem gestroomlijnd ging binnen. Sowieso het verschil in voorbrengen vind ik wel eens schokkend, de een laat een paard op zijn toppie zien en bij een ander komt er niks uit. Weet ook wel dat dit soms een momentopname is en soms niet anders is, maar er is wel degelijk verschil!
Karant, misschien geen spectaculaire (lees: drukke) showbink maar wel een superbrave hengst met mooie gangen, dat vind ik heel veel waard!
Dat Kventin het wat minder liet zien zal wellicht liggen aan het wat minder aan de arbeid zijn, moeten we maar doorheen kijken denk ik. Als ik zijn nakomelingen rond zie gaan ben ik fan!
En Hermanssen blijft mooi, wat een gangen en wat een leuke punten kreeg ie!
Nouja ik heb een leuke dag gehad en lekker bijgekletst, en het was nog heerlijk weer ook!
-
Leentje
Bericht
door Leentje » zo 01 apr 2007, 13:31
Kelly schreef:Wikke schreef:Claudia,ik wil geen zout op je wonden gooien,dit zijn geen leuke dingen,maar een overbeet is toch een probleem in de kaak,kan dit na t wisselen dan verbeteren?(teniminste in de "wandelgangen" werd het woord overbeet genoemd)
maar dat neemt niet weg dat het absoluut niet netjes is,om hem dan tosh eerst buiten verder te laten opstellen,voordat ze moeilijk gaan doen.
iig sucses morgen!
We snappen niet zo goed hoe het woord overbeet in de wereld is gekomen want dat is nog niet eens genoemd

Nogmaals hij heeft dus GEEN OVERBEET..
daarom heb ik het er expres bijgezet,dat werd in "de wandelgangen" gezegd.
daarom mijn vraag.
hoe dan ook,erg jammer voor Claudia,je steekt er toch een hoop tijd en energie in.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
-
Naisven
- Moderator
Bericht
door Naisven » zo 01 apr 2007, 14:24
Nou, dan ook nog maar even mijn mening (jullie weten, ik word niet gehinderd door enige kennis van zaken

). Maar zowaar, dit keer leek ik er wat meer zicht op te hebben, want ik vond die Zerrin van Carree meteen al een mooie. Balony vind ik niks, maar goed ik val ook niet echt op het "rijtype", echt een rijpony in Fjordenkleuren... Jammer dat we hier in NL alleen "standaardkleur" hengsten hebben, maar die grijze liep echt niet goed.
-
Thessa Keizer
Bericht
door Thessa Keizer » zo 01 apr 2007, 15:13
jezzikaatje schreef:Was weer een leuke dag!
Ik vond zelf Zero erg leuk en Alco natuurlijk. Erg jammer dat die er niet door zijn gekomen..
Karant vond ik niet bijzonder, ook niet onder het zadel.
Vond het wel erg leuk om Reitze weer te zien en alle andere bekenden.
En het was ook gezellig zo achter Thessa zitten

Ja, we hebben ons best vermaakt he zo

Vond het ook echt super gezellig, afspraak staat al om te meeten dus dan doen we het nog een keer dunnetjes over
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
-
Ydel
Bericht
door Ydel » zo 01 apr 2007, 17:52
Naisven schreef:Nou, dan ook nog maar even mijn mening (jullie weten, ik word niet gehinderd door enige kennis van zaken

). Maar zowaar, dit keer leek ik er wat meer zicht op te hebben, want ik vond die Zerrin van Carree meteen al een mooie. Balony vind ik niks, maar goed ik val ook niet echt op het "rijtype", echt een rijpony in Fjordenkleuren... Jammer dat we hier in NL alleen "standaardkleur" hengsten hebben, maar die grijze liep echt niet goed.
zou wel leuk zijn als Zerrin morgen een goede proef aflegt.
Wel leuk ook voor meneer Carree...
op de keuring van wijk bij duurstede had hij een bod gedaan op caya...

Ydel: Fjelljon x Bjorgard
veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
-
Yvette_Minouk
Bericht
door Yvette_Minouk » zo 01 apr 2007, 18:36
Ydel schreef:
op de keuring van wijk bij duurstede had hij een bod gedaan op caya...
Vergeet niet dat hij een paardenhandelaar is he.
-
Esther
Bericht
door Esther » ma 02 apr 2007, 00:15
Nou, ik heb me redelijk vermaakt.. Ik had een goede stoel en had weinig last van de ribben gelukkig.. Al vond ik het wel lief dat verscheidene mensen naar me toe kwamen om te vragen hoe het ging..
Ik ben wel gecharmeerd van Hermansen nu, hij leek me wel leuk, maar the real thing kan nog tegenvallen.. Vandaag maar even de verrichtingsproeven bekijken.
Ik vind het ook wel goed bij Tea passen, het is jammer dat hij zo ver weg staat, maar misschien ga ik dan wel voor een later veulen.. Udenhout is van hieruit nog wel een eindje rijden, dus dan wacht ik tot het veulen iets groter is eer is Tea laat dekken, maar het veulen moet de reis wel aankunnen, lijkt het er niet op, tja dan gaat het over..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Viv
Bericht
door Viv » ma 02 apr 2007, 07:24
Nousje loves Bjorn schreef:Dan krijgen ze echt wel spijt dat ze hem niet door hebben laten gaan, hij is gewoon de beste van de 3 jarige van gister!
Hoezo dat dan, Clau wil er toch niet mee gaan dekken. Dus spijt zullen ze er niet van krijgen. De HK is natuurlijk wel grotendeels bedoeld voor nieuwe aanwas in het dekhengstenbestand. Dus bij twijffels snap ik wel ergens dat ze een hengst dan niet door laten gaan als hij toch niet voor de dekdienst bestemd is.
Verder lopen er nu best wat nakomelingen van Kventin in het henstenbestand en nóg een kventin (hoe goed of mooi hij ook is, laten we daar duidelijk in zijn) is dan wellicht geen verrijking.
Let wel. die is niet hoe ik erover denk maar ik kan me voorstellen dat het het hengstenfonds/stamboek die gedachtengang heeft. Nikt ten nadele van het paard zelf.
Das wel een nadeel als je een hengst hengst houdt, je kunt eigenlijk nooit met premiekeuringen meedoen buiten de HK, en bij de HK kijken ze toch met een andere gedachtengang naar de aangebrachte paarden. daar wordt toch ook iets verder gekeken dan de mooie buitenkant.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Charret
Bericht
door Charret » ma 02 apr 2007, 07:25
Esther schreef:
Ik ben wel gecharmeerd van Hermansen nu, hij leek me wel leuk, maar the real thing kan nog tegenvallen.. Vandaag maar even de verrichtingsproeven bekijken.
Ik vind het ook wel goed bij Tea passen, het is jammer dat hij zo ver weg staat, maar misschien ga ik dan wel voor een later veulen.. Udenhout is van hieruit nog wel een eindje rijden, dus dan wacht ik tot het veulen iets groter is eer is Tea laat dekken, maar het veulen moet de reis wel aankunnen, lijkt het er niet op, tja dan gaat het over..
Je kunt ook gewoon nog een jaartje wachten

Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
Vera
Bericht
door Vera » ma 02 apr 2007, 07:40
Kelly schreef:Wikke schreef:Claudia,ik wil geen zout op je wonden gooien,dit zijn geen leuke dingen,maar een overbeet is toch een probleem in de kaak,kan dit na t wisselen dan verbeteren?(teniminste in de "wandelgangen" werd het woord overbeet genoemd)
iig sucses morgen!

Nogmaals hij heeft dus GEEN OVERBEET.
Er stond 1 tand iets teveel terug vanwege het wisselen en daarop hebben ze hem niet het voordeel van de twijfel gegeven.
Ik vroeg me ook al af waar iemand dat OVERBEET vandaan heeft gehaald, want dat is geen enkele keer opgenoemd.
Claudia had echt niet met een hengst naar de keuring gegaan als hij een overbeet had gehad, daar heeft ze wel genoeg ervaring voor lijkt me.
Als hij echt een overbeet had, zou er ook niet geadviseerd worden om het volgend jaar nog eens te proberen.
verder hoeven we hier denk ik geen discusie te houden, want er veranderd voor Alco dit jaar toch niets meer aan.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
-
Viv
Bericht
door Viv » ma 02 apr 2007, 08:59
Vera schreef:[Ik vroeg me ook al af waar iemand dat OVERBEET vandaan heeft gehaald, want dat is geen enkele keer opgenoemd.
verder hoeven we hier denk ik geen discusie te houden, want er veranderd voor Alco dit jaar toch niets meer aan.
Wellicht is dat woord op het terrein zelf gevallen, omdat iemand probleem met de tanden gekoppelt heeft aan een een mogelijke overbeet, en dat is een eigen leven gaan leiden.
Je kent het verschijnsel, het begint met een griepje en aan het eind van de straat ben je dood en begraven
Er verdandert inderdaad niks voor Alco of Clau, gewoon kwestie van botte pech.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Leentje
Bericht
door Leentje » ma 02 apr 2007, 11:38
Vera schreef:
Ik vroeg me ook al af waar iemand dat OVERBEET vandaan heeft gehaald, want dat is geen enkele keer opgenoemd.
Claudia had echt niet met een hengst naar de keuring gegaan als hij een overbeet had gehad, daar heeft ze wel genoeg ervaring voor lijkt me.
Als hij echt een overbeet had, zou er ook niet geadviseerd worden om het volgend jaar nog eens te proberen.
hallo,even teruglezen,die " iemand" zegt hier toch dat ik het bewust er bij zet,dat dat verhaal in " de wandelgangen" genoemd werd,dat verzin ik hier niet terplekke!
en niemand trekt hier Claudia's kunde in twijfel.(in tegendeel)
ik vraag het juist,omdat ik de combinatie overbeet en wisselen niet kan rijmen,omdat een overbeet een in de kaak zit,in niet in de stand van tanden.
het zou mischien handig zijn,dat iedereen eens stopt met voor anderen(in dit geval Claudia)te antwoorden,ook al is het goedbedoeld.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
-
Leentje
Bericht
door Leentje » ma 02 apr 2007, 11:57
nog ff wat anders:
weet iemand hoe het nog met jan Dolfing is gegaan,die moet toch wel megakoppijn en flinke blauwe schouders hebben nu?
die krijg me daar ff die Arno in zn nek.
dat ding bleef gewoon zo'n 10 sec. in zn nek staan,of hij een rondje polonaise wilde doen

en sluite af met een tik op Jan z'n kop.
kwam meneer onze kant opgerent,maar daar stond Dree met een lekker boterhammetje

-
lientje
Bericht
door lientje » ma 02 apr 2007, 12:02
ik denk niet dat de reactie zozeer naar jou bedoeld is heleen, maar meer dat mensen eens af moeten leren een eigen versie te maken op gedane uitspraken

Zo heeft hij straks opeens voor iedereen opeens overbeet, en dat geeft hem toch een 'negatief' beeld.
Ik snap sowieso niet waarom er niet gewoon precies gezegd wordt wat eraan schorte (publiekelijk) dan voorkom je dit soort roddels tenminste enigzins.
weet wat je bedeold viv, hier in het dorp gaat dat net zo.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
-
lientje
Bericht
door lientje » ma 02 apr 2007, 12:03
Wikke schreef:nog ff wat anders:
weet iemand hoe het nog met jan Dolfing is gegaan,die moet toch wel megakoppijn en flinke blauwe schouders hebben nu?
die krijg me daar ff die Arno in zn nek.
dat ding bleef gewoon zo'n 10 sec. in zn nek staan,of hij een rondje polonaise wilde doen

en sluite af met een tik op Jan z'n kop.
kwam meneer onze kant opgerent,maar daar stond Dree met een lekker boterhammetje

goede vraag. Hij is wel weer terug geweest op de keuring maar hoe de beste man zich nu voelt?
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
-
yvette
Bericht
door yvette » ma 02 apr 2007, 12:05
Wat ik zorgwekkend vond zaterdag was het niveau van de aangeboden hengsten.
Ik bedoel, het kan toch niet zo zijn dat dit de beste hengstveulens zijn die er de afgelopen jaren geboren zijn???

"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
-
Reinou
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Reinou » ma 02 apr 2007, 12:34
Idd. Yvette.
Er is trouwens geen nieuwe hengst bijgekomen, want Zerrin kwam niet door de verrichtingen.
Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann