Uitslagen HK

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Kelly

Re: Uitslagen HK

Bericht door Kelly » za 31 mar 2007, 17:24

Sabbel schreef:
Yoline schreef: 06. Alco 20040234, Kventin x Ulga v. Hayo - teruggetrokken, vet. bemerking.
Ach wat jammer, waar moet ik daarbij aan denken?
Hij had een kleine bemerking op zijn gebit.
Dit komt mede omdat hij aan het wisselen is.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Jilly

Bericht door Jilly » za 31 mar 2007, 17:41

Ik ben sinds vandaag toch wel weg van Karant :L
Vorig jaar vond ik hem een lieve uitstraling hebben maar verder vond ik er niet echt wat aan, maar eens hij aan het rijden was, vind 'm echt super!

En natuurlijk Hermanssen mmm :~

Van de jonge dingen vond ik er eigenlijk ook niks super tussenzitten...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » za 31 mar 2007, 17:42

Ik ben nog nooit in hoenderloo bij de hengstenkeuring geweest, maar ik moet wel zeggen dat ik het tegen vond vallen, vooral inderdaad de jonge hengsten. Wel jammer.

Verder was de dag wel heel leuk! :D
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
Anna

Bericht door Anna » za 31 mar 2007, 17:59

Zeker zijn de uitslagen wat magertjes en het was zeker niet meer de keuring van voorgaande jaren. Ik hoop dat het volgend jaar beter is.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » za 31 mar 2007, 17:59

Van de jonge dieren vond ik de Arno (manus) en Arno (sven) wel leukerds, maar helaas weer zo weinig punten op beenwerk en gangen :n
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Claudje

Bericht door Claudje » za 31 mar 2007, 18:04

Dus die Zerrin heeft het nog redelijk goed gedaan, ik vond hem op de foto op Marktplaats ook een leukerd om te zien :D

Jammer van de Arno's en knappe punten van Hermansen :j
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Marijke_

Bericht door Marijke_ » za 31 mar 2007, 18:26

Zonde van Alco inderdaad. Hij ziet er super uit en wat kan die lichtvoetig draven. Ik vond hem van de 3-jarigen het meest hebben.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 31 mar 2007, 18:27

Tja iedere hengst heeft wel wat blijkt nu maar weer.
Is het een mooi plaatje, schieten ze weer tekort op beenwerk of gangen.
Ik vond de kwaliteit ook niet denderend wat daar liep. Hopelijk komt er de komende jaren meer interessants :)

Maar vond het wel een erg leuke dag ja! :D
Charret

Bericht door Charret » za 31 mar 2007, 20:16

Kelly schreef: Hij had een kleine bemerking op zijn gebit.
Als dat daar door komt waarom houden ze daar dan geen rekening mee? Wat waren zijn punten of zijn ze al vroegtijdig gestopt?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
maroes

Bericht door maroes » zo 01 apr 2007, 05:54

Wat een prachtig rapport voor Hermansen.
Wat jammer dan de jonge hengsten het slecht hebben gedaan.
Alhoewel ik Ziack helemaal geweldig vond,wat een gangen!
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
claudia

Bericht door claudia » zo 01 apr 2007, 06:00

Charret schreef:
Kelly schreef: Hij had een kleine bemerking op zijn gebit.
Als dat daar door komt waarom houden ze daar dan geen rekening mee? Wat waren zijn punten of zijn ze al vroegtijdig gestopt?
Nee, ze zijn niet vroegtijdig gestopt. Dat hadden ze in principe wel moeten doen. Toen hij voor de Vet.keuring kwam zei vander Holst dat alles goed was en in de pauze zijn ze opnieuw komen kijken met van Bon. Die gaf hem niet het voordeel van de twijfel. Toen heb ik ook gezegd dat ik het niet goed vond dat ze dat die ochtend niet gezegd hebben. Dan was hij ook niet verder de keuring in gegaan. Ik heb toen ook zelf gezegd dat ik niet meer terugkwam in de ring. Ik was wat de gang van zaken betreft erg teleurgesteld.
Hij is 3 keer door verschillende dierenartsen gecontroleerd op het gebit, zei zeiden allemaal dat het goed was en dat er nog niet te veel van te zeggen was omdat hij nu wel heel erg aan het wisselen was. Er zijn op het moment 4 voortanden an het doorkomen.Maar ja helaas. Ik kreeg als advies om volgend jaar terug te komen |o .
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 01 apr 2007, 06:17

Tjonge zeg, dat is ook echt weer op zijn Bons gegaan he, bah, balen hoor want persoonlijk vond ik van al die jonge fjorden Alco er verreweg het best uitzien en bewegen.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
claudia

Bericht door claudia » zo 01 apr 2007, 06:29

Ach helaas. Voor mij is hij er niet minder om geworden en nu ga ik lekker met hem rijden. Ze zullen hem nog heus weleens tegen komen in de sport.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 01 apr 2007, 06:45

Alco had idd. het meest qua uitstraling. En ik vind hem beter bewegen dan Kventin dus daar kom je echt nog ver mee in de sport :j
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 01 apr 2007, 07:31

Het is inderdaad absoluut niet netjes dat ze dan na de tijd weer terug komen. Als dierenarts moét je het dan toch zien lijkt me. En wat jij zei; vantevoren echt nog overal op gecheckt en niks verkeerds, dan stijgt je ene wenkbrauw toch ook achter je haargrens van verbazing.

Beetje jammer (niet gevraagd of je dit keer niet ook meteen je geld terug krijgt O:)...als ze dan toch zeggen; kom volgend jaar maar terug)

En blijf er bij hoor, vind Alco nog steeds leuker dan Zortin zelfs. Maar oh zo enorm herkenbaar.

Moet zeggen dat ik dat bij Kventin dit jaar minder had. Hij liep zo enorm druk te doen en zat wat dikker in de vacht, dat ik pas na het zien van het bordje dacht: Verek, dat is Kventin.

Zero zn punten en commentaar kon ik me helemaal in vinden. Die heeft zich ook best netjes gedragen, hij stond echt stijf van de spanning...(waardoor er soms minder benen op de grond stonden dan gewenst :=) We moesten echt zijn aandacht afleiden.

Timor was eh ja, druk...

Anton was echt mn mannetje die dag. Super! Dacht alleen dat ie wel voor Reitze kwam te staan, die zo moeilijk liep te doen soms, maar nee...
Ach, hij heeft in ieder geval zn beste beentje voor gezet en meer kon die nu niet doen. Ik ben trots!
Begon en eindigde de dag alleen superberoerd dus wou zelf maar niet teveel rennen en ben er nu ook wel blij om, want dat tempo lag toch ook wel erg hoog. (en zo'n topconditie qua rennen heb ik ook niet, anne gelukkig wel *nogmaals super bedankt*)

Verder korte impressie voor zover ik meegekregen had:
Bjork....draaaak, die moet nog héél véél leren betreffende respect.
Alco..LEUKKK
Arno & Arno...als combi zou het erg leuk geweest zijn, maar zo an sich vond ik beide net iets missen
Akes...eczeemachtige staart, was het hengst?
Zero...verdiend qua punten en commentaar, compleet ander type hengst dan de rest, heeft er weer compleet nieuwe levenservaring bij, gedroeg zich keurig voor zijn doen. Alleen jammer dat hij de stap niet liet zien, dát was juist zijn sterkste punt (en toen hield het op :P).
Zoran...eerlijk gezegd niet eens echt 'goed' gezien. Wist alleen dat ie klein was.
Ziack...tja witte haartjes he, stom dat we dat destijds niet eens opgevallen is.
Vlin..gewoontjes, had ik overigens ook nog niet heel goed beeld van.
Zortin..jeee wat is die echt een brok hengst geworden sinds vorig jaar. Zeker niet verkeerd trouwens, echte papa-look-a-like, maar nog meer zelfs richting Alco. Leuk dier!
Hermanssen..hoorde dat ie binnen niet echt lekker ging, maar toen ie naar buiten kwam liet ie even prachtige drafshow zien. En die voorpluk, versus breedheid versus donkere benen...
Karant...binnen en aan de hand dravend deed die me echt weinig, vond m binnen zelfs saai. Maar onder het zadel...wouw. Volgens mij is dat wel hét voorbeeld van een superbrave hengst.
Timor..druk...kon hij maar zo bijna piafferen onder het zadel _-:(
Gnist...mooie kop, maar die achterhand..mwah
Kventin...zie boven...zo anders
Kunar..ja hij is ergens leuk, maar toch trekt hij me absoluut niet.
Topas...wat...is...die...gaaaaf. Alleen weinig van zn bewegingen meegekregen eerlijk gezegd.
Balony...sja..vind m nog steeds niks. V Bon vond m geweldig om zn zebrastrepen en kleur zei hij. Ja leuk inderdaad, maar zou hem toch liever ánders zien.
Reitze...wat dat dier had :? raar te doen en niet willen draven, begon op gegeven moment gewoon stilstaand te luchttrappen.
Halldor...ja eh weinig veranderd met vorig jaar :D
Anton...die heeft echt stukken draf laten zien dat ik dacht; goedzo mannetje! Zo hebben ze het hier in lange tijd niet gezien.
Geluk is de vrucht van intens werk
Anouska

Bericht door Anouska » zo 01 apr 2007, 07:33

Tsjongejonge, dit slaat werkelijk waar alles! Eerst zeggen dat het goed is en dan toch zeggen van niet. Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, maar voor jou is hij er niks minder om geworden. Lekker met hem de sport in en volgend jaar niet terug komen uit wraak }-) . Dan krijgen ze echt wel spijt dat ze hem niet door hebben laten gaan, hij is gewoon de beste van de 3 jarige van gister!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 01 apr 2007, 07:38

Je bent Zerrin vergeten :D

Topas kan trouwens goed bewegen, vooral z'n stap is érg ruim! Karant heb ik alleen 's ochtends aan de hand gezien, toen liep ie als een tierelier, was gelijk fan :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Leentje

Bericht door Leentje » zo 01 apr 2007, 07:44

ik stond juist te kijken dat Zero geen aanhoudpremie krijg,vond hem erg leuk!
Zerrin had ik ook op mn lijstje,leuk dier,ben benieuwd naar zn proef morgen,moet lekker te rijden zijn.
Hermansen blijft mn favoriet.
Karant is aan de hand niks bijzonders,weinig hengst,maar onder t zadel toont hij zich erg leuk!

Claudia,ik wil geen zout op je wonden gooien,dit zijn geen leuke dingen,maar een overbeet is toch een probleem in de kaak,kan dit na t wisselen dan verbeteren?(teniminste in de "wandelgangen" werd het woord overbeet genoemd)
maar dat neemt niet weg dat het absoluut niet netjes is,om hem dan tosh eerst buiten verder te laten opstellen,voordat ze moeilijk gaan doen.
iig sucses morgen!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 01 apr 2007, 08:07

@Reinou: haha oja, (moet ik weer even denken, die van Carree), dat was wel de leukste ja van het stel. Alleen verder ook niet echt een beeld bij qua gangen ofzo.

@Wikke: Tja hij is qua type een stuk luxer. Heeft echt ponybeentjes etc, maar qua bewegen is ie ook heel fijn (dan niet als hengst, maar als rij-/menfjord). Vond het alleen apart dat ze m gemeten hadden op 1.42,5 :?
Afbeelding
Dit is m voor t eerst thuis onder het zadel, ik ben 1.76
*verek* Zie je maar weer hoeveel verschil een paar cm kan maken blijkbaar.
Zat even schoenlengte te vergelijken, maar bij Anton steekt alleen de zool net onder m uit en hier toch wel mn hele schoen, dus heb je al snel die 5 cm verschil wel te pakken ja.

En als Alco dan al met overbeet zit, dan hadden ze dat 's ochtends er toch ook uit moeten halen evenals de dierenarts thuis?
(dat soort dingen check je volgens mij thuis al, wij doen dat nu al bij de jaarlingen)
Overbeet kan overigens wel weggroeien. Yvar (vorig jaar) had het ook als jaarling, maar als 4 jarige was daar niks meer van te zien!
Geluk is de vrucht van intens werk
lientje

Bericht door lientje » zo 01 apr 2007, 08:10

Wikke schreef: Claudia,ik wil geen zout op je wonden gooien,dit zijn geen leuke dingen,maar een overbeet is toch een probleem in de kaak,kan dit na t wisselen dan verbeteren?(teniminste in de "wandelgangen" werd het woord overbeet genoemd)
maar dat neemt niet weg dat het absoluut niet netjes is,om hem dan tosh eerst buiten verder te laten opstellen,voordat ze moeilijk gaan doen.
iig sucses morgen!

Alco heeft naar mijn weten GEEN overbeet. hijis aan het wisselen, dat is wat ik ervan begrepen heb tenminste.
Als het overbeet was had de DA die hem een paar weken terug heeft nagekeken het ook wel gezien denk ik.
IK ga eerst even ontbijten verders, straks wel even op alles reageren :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Plaats reactie