heeft jouw fjord zijn/haar naam een betekenis??
Op deze site kun je wel wat betekenissen van namen (kunnen jullie ook zien Taco niet alleen eten is
)
http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/VNB/index.php

http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/VNB/index.php
Whahahaha
:

Wat is Ido?
Ido is een projekttaal die in 1907 door belangrijke wetenschappers is ontworpen. Beroemdheden zoals Otto Jespersen, Louis Couturat, W. Ostwald, e.v.a. ondersteunden Ido en hebben geholpen het verder te ontwikkelen.
Gebaseerd op de zes grootste talen van Europa (Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans en Russisch) worden de Ido-woorden gevormd. Zo is er een internationaal snel herkenbare woordenschat gecreëerd.
De grammatica is uitermate eenvoudig gehouden zodat het in de kortst mogelijke tijd geleerd kan worden.
BOAZ
verklaring:
Hebr. naam, waarschijnlijk met de betekenis `in hem is kracht' of `snelheid'. In het O.T. is Boaz de bloedverwant van Ruth met wie zij huwde (Ruth 2,1). Als voornaam vooral in joodse families.
sterk en snel issie zeker
verklaring:
Hebr. naam, waarschijnlijk met de betekenis `in hem is kracht' of `snelheid'. In het O.T. is Boaz de bloedverwant van Ruth met wie zij huwde (Ruth 2,1). Als voornaam vooral in joodse families.
sterk en snel issie zeker

Learn from your mistakes, but never regret. People change, things go wrong, but remember 'Life goes on..'

die was ook leuk(vroeger zeker in ieder geval)ieris schreef:Ik had mijn fjord Jordy genoemd naar die voetballer Jordy Cruyff,de zoon van Johan,dat vond ik wel een leuke jongen!!!
ik heb het ook zitten doen even bij die databank...
hij kende de naam van onze vorige Haf Aldwin, dat bekende: volwassen, ervaren vriend.
en dat vond ik echt schattig!!
en wij vonden het altijd maar een rare naam!!
maar ja, what's in a name!!

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Mijn Silly heet eigenlijk Yggdrasil en betekent Odin's paard of vreselijk paard (is ze af en toe ook) en het is ook de naam voor de levensboom die de 9 Noorse werelden draagt (als dat niet sjiek is! Alleen bij proeven en keuringen noemen ze haar gewoon het paard met de moeilijke naam!)
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

zo, jij was toen creatief met het zoeken van een naam...Jeempie schreef:Mijn Silly heet eigenlijk Yggdrasil en betekent Odin's paard of vreselijk paard (is ze af en toe ook) en het is ook de naam voor de levensboom die de 9 Noorse werelden draagt (als dat niet sjiek is! Alleen bij proeven en keuringen noemen ze haar gewoon het paard met de moeilijke naam!)

had je al gezegd op de HK ja...
heb je nog een speciale naam voor mij, voor het veulen, met een C dus..

(kan via PB haha...)

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ik spreek het uit als Igdraasiel maar ze luistert toch alleen maar als ik heel boos "Silly" roep of "snoepjes".
@ Ydel: ik heb zelf nog even de hoop gehad op een Camelot (roepmaan Lotje) os Castor ( een machtig krijger en paarden temmer).
@ Ydel: ik heb zelf nog even de hoop gehad op een Camelot (roepmaan Lotje) os Castor ( een machtig krijger en paarden temmer).
Zortin Z1 + 10 alweer!

@ Bidonja: Hod (= een Noorse god)
Heimdall (liet zijn grote hoorn om de wereld op te roepen tot de laatste eindstrijd achter onder de wortels van Yggdrasil)
Herne (gewei dragende spookachtige ruiter en leider van de wilde jacht van de geesten door de lucht)
Heimdall (liet zijn grote hoorn om de wereld op te roepen tot de laatste eindstrijd achter onder de wortels van Yggdrasil)
Herne (gewei dragende spookachtige ruiter en leider van de wilde jacht van de geesten door de lucht)
Zortin Z1 + 10 alweer!