Wat voor zadel hebben jullie...?
-
lisette
Ik heb een merkloos veelzeidigheidszadel en ik ben er heel tevreden mee!
Het zit lekker zacht en diep en het ligt goed op Vreya, dat is het belangrijkste. Er zit trouwens wel een Christ bont onderlegger onder, dus slecht voor de rug kan het zeker niet zijn
Met een dressuurzadel lijkt me nog veel fijner rijden, maar daar heb ik het geld gewoon niet voor.
Soort: dressuur zadel
Merk: Global Dressage
Zadel bevalt me prima. perfecte leerkwaliteit, goede ligging en het zit geweldig. Blijft ook mooi en "slijt"mooi.
Nadeel:geen! Echt geen een ding kan ik bedenken
Voordeel: goedkopere prijsklasse (zie je er niet aan) en het zit waanzinnig
Prijsklasse: 550 euro nieuw
Merk: Global Dressage
Zadel bevalt me prima. perfecte leerkwaliteit, goede ligging en het zit geweldig. Blijft ook mooi en "slijt"mooi.
Nadeel:geen! Echt geen een ding kan ik bedenken
Voordeel: goedkopere prijsklasse (zie je er niet aan) en het zit waanzinnig
Prijsklasse: 550 euro nieuw
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Soort: Dressuurzadel.
Merk: Stubben en Merano.
De stubben ligt op mijn fjord, die kocht ik erbij, maar moest nog wel een beetje verbouwd worden. De merano heb ik nog maar net, twee keer mee gereden en ligt op mijn KWPN. Zij heeft een hoge schoft en weinig rug.
Nadeel: Je moet ze zelf schoonmaken? Rotklusje!!!
Voordeel: Ze zitten beide erg lekker.
Prijsklasse: De stubben was tweede hands, 150 gulden. Was al best oud, maar nog steeds prima. Hij is wel wat verbouwd, de vorige eigenaren hadden al heeeel lang niet meer gereden.
De merano komt bij zadelmarkt vandaan en was 260 Euro.
Merk: Stubben en Merano.
De stubben ligt op mijn fjord, die kocht ik erbij, maar moest nog wel een beetje verbouwd worden. De merano heb ik nog maar net, twee keer mee gereden en ligt op mijn KWPN. Zij heeft een hoge schoft en weinig rug.
Nadeel: Je moet ze zelf schoonmaken? Rotklusje!!!
Voordeel: Ze zitten beide erg lekker.
Prijsklasse: De stubben was tweede hands, 150 gulden. Was al best oud, maar nog steeds prima. Hij is wel wat verbouwd, de vorige eigenaren hadden al heeeel lang niet meer gereden.
De merano komt bij zadelmarkt vandaan en was 260 Euro.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik heb een dressuurzadel liggen op Tim, te weten een Euroriding Jade. Fijn zadel, mooi leer alleen zit de Euroriding Diamant nog lekkerder, is alleen duurder (1300 euro, de Jade is geloof ik 750 euro)
Belangrijker nog, ik heb het zadel laten aanmeten door van Rijs in Zevenhuizen, ik zou nl nooit een ruitersportzaak voor zoiets laten komen
Belangrijker nog, ik heb het zadel laten aanmeten door van Rijs in Zevenhuizen, ik zou nl nooit een ruitersportzaak voor zoiets laten komen
Van Rijs is toch ook een ruitersportzaak (naast tuigmakerij). Ik heb zelf destijds Van Schie uit Zwaanshoek laten komen, die hebben ook veel ervaring.Ellebel schreef:Ik heb een dressuurzadel liggen op Tim, te weten een Euroriding Jade. Fijn zadel, mooi leer alleen zit de Euroriding Diamant nog lekkerder, is alleen duurder (1300 euro, de Jade is geloof ik 750 euro)
Huidige zadel: JC dressuurzadel (type weet ik niet)
Nadeel: heeft niet zo'n diepe zit
Voordeel: zit lekker zacht en ligt vooralsnog prima op Iza
Prijs: 850,- tweedehands
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
-
Tanii
-
Lianne
Ik heb voor Jannie een Fryso (dressuur) en wil noooooit meer anders!
Als ik alle posistieve punten op moet noemen ben ik nog wel ff bezig....
De twee belangrijkste: het zit zalig (en wordt alleen maar beter) en het ligt als een huis op Jannie.
Als ik alle posistieve punten op moet noemen ben ik nog wel ff bezig....
Laatst gewijzigd door Lianne op za 15 okt 2005, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Re: Wat voor zadel hebben jullie...?
Veelzijdigheid-zadel
Camero
Ik ben erg tevreden over het zadel!
Nadeel: het is een zwaar zadel (niet echt super zwaar maar niet licht), en het is geen hoogstaande kwaliteit leer, en de zitting mag zachter.
Voordeel: goedkoop en duurzaam (gebruik hem al 10jaar bijna dagelijks), past op veel paarden
Goedkope prijsklasse... (nieuw: toen ƒ300,- nu waarschijnlijk €300,-)
Camero
Ik ben erg tevreden over het zadel!
Nadeel: het is een zwaar zadel (niet echt super zwaar maar niet licht), en het is geen hoogstaande kwaliteit leer, en de zitting mag zachter.
Voordeel: goedkoop en duurzaam (gebruik hem al 10jaar bijna dagelijks), past op veel paarden
Goedkope prijsklasse... (nieuw: toen ƒ300,- nu waarschijnlijk €300,-)
-
Yvette_Minouk
-
Yvette_Minouk
Zal ook aan het type zadel liggen Roos. Dit zadel is al wat ouder. De nieuwe versies zullen wel heel zacht zijn.
Ik weet nu even niet precies hoé oud het zadel nu is, maar het is iig ook een bruin zadel, ik weet niet of ze die tegenwoordig hebben met de nieuwe versies. Maar het zit wel erg lekker, dat wel. De kniewrongen zijn ook weer mega zacht, in vergelijking met het zitvlak.
Ik weet nu even niet precies hoé oud het zadel nu is, maar het is iig ook een bruin zadel, ik weet niet of ze die tegenwoordig hebben met de nieuwe versies. Maar het zit wel erg lekker, dat wel. De kniewrongen zijn ook weer mega zacht, in vergelijking met het zitvlak.