Oooh wat leuk, FW is weer wakker... ik was me net aan het afvragen hoe ik mijn fjorden-leven weer kon wakker schudden!
Zanouk er nog steeds bij mij..
Ze heeft even te koop gestaan zo'n 5 jaar geleden, toen ik zelf veel fysieke klachten had en ze wat stond te verpieteren...
Maar gelukkig werd ik beter (en kwamen er alleen maar stomme kopers en degene die wél een bod deed verdween daarna volledig van de radar... Weet nog steeds niet hoe dat zat...
Maar goed ze is er nog.
Van omgeving Alkmaar naar Utrecht verhuisd en sinds vorig jaar wonen we in de Bilt.
Bij de laatste verhuizing kwam ik in een doos een cd-rom (je weet wel, zo'n ronde diskette

) tegen van een baby-Zanouk.. wat was ze knap en lief..(Van Janna gekregen geloof ik toch?!)
Hopelijk lukt het met de foto's, zelfs myalbum is zo veranderd dat ik geen idee heb hoe groot die foto's hieronder worden
Foto van tv-scherm..
Ik denk dat dit ongeveer in 2007/2008 was
Kijk eens hoe jong we waren..
En 2019 (of nou ja eind 2018... ze staat bizar weinig op de foto de laatste tijd! )
Zanouk heeft een rotjaar gehad tot nu toe.. in april een lintwormbesmetting te laat opgemerkt, ze was flink afgevallen, niet op haar plek in de kudde op de nieuwe stal, in december was ze al kreupel geraakt door een vervelende kennismaking met een paard ze werd letterlijk van haar achterbenen afgeschopt en viel om. Dat doet wel zeer om te zien.. (mevrouw zette zelf ook geen stap opzij voor het andere paard.. dus ook een kwestie van 'eigen schuld...). Daarna bleef het wat zeuren, mogelijk gewoon helemaal geen energie meer door de lintwormbesmetting.
Sinds een paar maanden loopt ze weer 'goed' aan de dubbele longe (maar óh wat mis ik haar vanzelfsprekende sterke dragende achterhand, ze heeft nu zo'n sleep-beentje
Ze is er dus nog niet, als ik erop zit en aandraaf staakt ze (daarna gaat het wel weer.. ) maar dit is niet 'des-Zanouks' dus voorlopig handwerken we nog even verder.
We hopen op goed nieuws woensdag, dan komt de osteopaat weer.
Ze heeft in haar 16 levensjaren verder nooit iets gehad, dus ik mag zeker niet klagen.. maar ooh wat werd ik opeens zenuwachtig... stel je voor, geen Zanouk meer...
Zou (net) 17 jaar te oud zijn om een eerste keer gedekt te worden ?
Maar helemaal eenzaam ben ik niet met Zanouk… kijk eens met wie we op de Veluwe waren oktober 2018..