Dagje Fjovrilli

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
leoensuzanne

Dagje Fjovrilli

Bericht door leoensuzanne » ma 10 okt 2016, 14:20

Gisteren een dagje Fjovrilli gehad!! Hartstikke gezellig vind ik dat altijd. Het is altijd zo gemoedelijk daar en je kletst weer een beetje bij of ontmoet nieuwe mensen.
We zouden 2 dressuurproeven rijden (We is dan Lisa en ik).
Lisa op Evita en ik op Fello. Afgelopen tijd geoefend verschillende keren. Zaterdag nog heeft Lisa gereden met Evita en het ging super! Dus vol goede moed naar Koningslust.

We waren op tijd om Daniek op Karmillas Tord te zien rijden, allebei de proeven. Dat ging heel netjes!
Toen zijn we gaan opzadelen. En dit hebben we op het gemakje gedaan.. achteraf iets te rustig aan, want toen we in de losrijbak kwamen, waren we al snel aan de beurt.
Lisa moest als eerste en ik meteen daar achteraan. Terwijl ik aan het rondstappen was, hoorde ik Evita een paar keer hinniken... Toen ik mocht, kwam ik Lisa tegen en die was helaas niet zo tevreden. He, jammer!
Ik had voor mijn gevoel de eerste proef wel netjes gereden. Later bleek dat ik 200,5 punten had. Een aantal dingen op het staatje herkende ik wel, maar bij sommige moet ik de video nog eens effe terug kijken.... (als het goed is, zijn alle proeven van ons opgenomen incl het springen van Lisa).
In ring 2 was er meer afleiding. Een grote bak, waar een 20x40 bak is afgezet met witte hekjes.. Nu hebben we zelf een witte omheining, dus ik dacht dat dat niet zo'n probleem moest zijn. Dat was ook niet. Fello vond het alleen erg raar, dat er een auto in de bak stond! Moest hier wel effe goed naar kijken. Hij liet zich niet zo lekker rijden in die bak, omdat hij van alles hoorde en zag. Toch nog 188 punten gekregen daar.
Evita was net van te voren geweest en die was even erg stout.
We zijn weer naar de buitenbak gegaan en toen ben ik maar even op Evita geklommen. Gelukkig liet ze zich daarna goed rijden!

Lisa was ook opgegeven voor het springen. Ze gaat de ABOP doen en op advies had ze zich ingeschreven op het 30-40 cm parcours. En dat deden ze super samen! 2x foutloos rond. Dus waren we allebei hartstikke trots. Fello heeft in de tussentijd maar erbij gestaan in de bak. We dachten dat Evita dan wat rustiger, meer op haar gemak zou zijn. Die clown van mij was een beetje de mensen om zich heen aan het inpakken. Iemand helemaal afsnuffelen en als hij dan de aandacht kreeg en men aaide over zijn neus, begon die kwal te flemen... gek dier! Of hij probeer zwepen te pakken... Ik moest er wel mee lachen.

Toen het springen af was gelopen zijn we naar trailer terug gegaan. Fello is ook nog even losgebroken geweest toen we bij de trailer waren. Hij schrok ervan dat de klep van de vrachtwagen omhoog werd gedaan. Die muts trok zijn touw kapot en draafde ook lekker over het veld. Gelukkig konden we hem snel pakken. Hihi, ik was niet eens in paniek. Had het vertrouwen wel, dat hij terug zou komen....

We hebben allemaal een natje en een droogje gepakt en toen heb ik Fello opgezadeld. Ik deed mee met de stoelendans. Wist me niet helemaal wat ik me ervan moest voorstellen, maar ach, we zien het wel. Nou uiteindelijk werd ik 3e en mocht helaas net niet mee doen met de finale. Jessie deed ook mee met Fello met de stoelendans. Leo hield voor de zekerheid Fello wel vast, maar ook Jessie werd 3e!!! Hihi, wat was ze trots!!

Na de stoelendans kwam de tonnenrace. Ook daar deed Jessie aan mee. Ik had gevraagd of zij en ik van plaats mochten ruilen. Jessie zou eigenlijk na mij moeten, maar ik denk dat Fello dan te enthousiast zou zijn geworden. Dat was geen probleem. Dus ging Jessie met Fello en Leo de tonnenrace doen! Ook dit deden ze super netjes !! Hihihi wat kun je dan toch trots zijn als moeder he?!
Daarna gingen Fello en ik. Ik hoefde niet zo hard aangemoedigd te worden, want was bang dat ik er dan af zou donderen. Maar we deden het nog niet zo slecht. Rondom de tonnen rustig, maar toch wel wat meer gas naar de andere kant en terug!

Toen de paarden op de trailer gezet en alle spullen in de auto geladen en weer naar binnen voor de prijsuitreiking. Helaas, geen prijs mee naar Westerbeek, maar wel met een goed gevoel naar huis. Jessie kreeg nog een extra aandenken, waardoor ze weer groeide (figuurlijk gelukkig, letterlijk groeit ze al hard genoeg!).

Al bij al een vermoeiende leuke dag! Ik vind het altijd heel gezellig bij Fjovrilli en hoop er volgend jaar weer aan mee te kunnen doen!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ydel

Re: Dagje Fjovrilli

Bericht door Ydel » di 11 okt 2016, 07:40

Klinkt echt super Suus!
En dan die Jessie :L
Lekker als je zo met zijn allen kan genieten van de paardjes!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Marijke_

Re: Dagje Fjovrilli

Bericht door Marijke_ » di 11 okt 2016, 09:27

Klinkt als een heerlijke dagje met her en der een hobbeltje :D.
Leuk verslag, dankjewel dat we even met mee mochten genieten.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Plaats reactie