Dagelijkse fjorden dingen...

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Dagelijkse fjorden dingen...

Bericht door Esther » do 02 jun 2016, 19:25

En hier tot op heden nog steeds droog!!

@Roos. Heb liever een boog die bijgehouden is maar dan niet perfect is, dan zo'n omgevallen coupe waar je echt niets meer mee kunt..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » do 02 jun 2016, 20:25

Yes heeft wel echt ideale manen, die kunnen een heel eind rechtop blijven staan. Wilde voor Epe knippen volgens jou richtlijnen ;), maar ze zijn nu een handbreedte, net iets te kort dus :D.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » vr 03 jun 2016, 14:12

Guus heeft ook van die idiale manen.. Blijven altijd kaarsrecht omhoog staan ookal ben ik te laat met knippen, valt niet opzij of naar voren maar echt recht de lucht in, als hij dan nog eens leert om stil te staan ben ik helemaal blij..

Bij Sonja heb ik het knippen echter opgegeven, haar manen zijn zo dik dat ik elke 2 weken moest knippen met de blaren tot gevolg. Dus toen ik 2jaar geleden dacht dat ze toch nooit meer naar de keuring of andere evenementen zou gaan heb ik ze laten groeien..
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » vr 03 jun 2016, 16:27

Ik heb het bij Syl ook opgegeven, die heeft een sport coupe nu. Hopelijk groeien ze nog wat langer!!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » vr 03 jun 2016, 16:56

Bij sonja gaat het best hard.. Dit is hoe het nu is (ongekamd en de helft hangt aan de andere kant)

Afbeelding
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 03 jun 2016, 17:55

Mooie manen heeft Sonja!
Ik heb geen idee hoe Belles maanden zouden zijn als ik ze knip die hebben in 14 jaar nog nooit een schaar gezien. Ilonk heeft zulke dikke manen daar werd ik gek van. Ook elke 2 weken knippen, zo dik. Toen er een Boett op ging dacht ik ' Hoera nooit meer knippen" ook nooit meer gedaan ;-)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Esther

Bericht door Esther » vr 03 jun 2016, 18:29

Ik heb er vandaag 10 geknipt. De ene was mooier dan de andere, maar had ook veel verschillen in haarbossen, dus sowieso wisselend resultaat.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » vr 03 jun 2016, 18:51

10 paarden knippen, dat is best veel op één dag.

Hier is het tot nu toe ook nog droog gebleven. Alleen maandag aan het eind van de middag een flinke onweersbui.

Ik longeer Fenna in een longeerbak naast de rijbak. Uitstappen doe ik wel vaak in de bak en ook grondwerken heb ik regelmatig gedaan. Gisteren met buiten rijden klapte er een zwaan heel hard op het water. Paard van m'n stalgenoot ging er in galop vandoor en Fenna deed ook een paar sprongen, maar ik had haar gelukkig zo weer terug en dan vind ik het een stuk minder eng dan in de bak, apart.
Misschien moet ik het gewoon maar weer doen.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » za 04 jun 2016, 06:09

Rustig aan eens proberen.. Als het goed gaat en voelt.

10 paarden knippen gaat nog wel, knip ze ook niet in twee laagjes. De een is makkelijker dan de ander, de een staat redelijk stil terwijl een ander constant heen en weer loopt te drentelen.
Heb gisteren bijna alles op stal geknipt, er stonden nog een paar die ik dinsdag had gedaan en één met lange manen.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther

Bericht door Esther » za 04 jun 2016, 17:13

Vanmorgen Emas even na laten kijken, bleek er toch een werveltje scheef te zitten.
Hopelijk gaat de stelling nu net iets makkelijker, het zal zeker prettiger aanvoelen voor Emas.
Een goede warming-up oefening gekregen en dan kunnen we weer.

The Twig was lief vandaag. Paar foto's gemaakt vanmorgen, even beetje stiekem anders staat het zwikkie zo weer in je nek te hijgen en dat levert doorgaans geen mooie foto's.. Vanmiddag Joyce en Janine op bezoek gehad, die waren op bezoek in Vene en wilden Twiggy ook nog wel even zien. Dat vond ze spannend, maar wel interessant! Was wel benieuwd hoe ze op vreemden zou reageren, want ze komt weinig in contact met andere mensen. (Te weinig eigenlijk, dus wie wil komen knuffelen is welkom!!)
Morgen mag ze weer even op de trailer, gaan we scannen. Ben benieuwd!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daniekvanmaasakker

Bericht door Daniekvanmaasakker » zo 05 jun 2016, 18:56

Vandaag met Tord op een open dag gereden, waar vroeger mijn paarden-virus is begonnen. Was dus erg leuk om te doen. Inmiddels zijn we zo'n 2 maanden een combinatie en kan echt zeggen dat het steeds beter gaat! Er was een hoop publiek, vreemde bak, muziek, geluidsboxen, hoop andere paarden om hem heen, 2 andere hengsten en een ruin bij hem in de bak en bijna 30 graden. Maar Tord heeft me niet in de steek gelaten. Zo blij met hem! En op het laatst stond er een bonte pony op de wasplaats langs de bak, Tord was gelijk tot over zijn oren verliefd!!

Even snel een telefoon foto, maar er heeft iemand ook goede foto's gemaakt. Dus hopelijk volgen er nog meer fotos!

Afbeelding
  • Jente van de Grote Overbrug L2+2

Kamillas Tord L1+5
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 06 jun 2016, 07:48

Mijn fjordjes staan heerlijk in de wei, waarom ze dan niet op het warmst van de dag onder een boom in de schaduw gaan staan?

Vrijdag had ik met iemand bedacht dat we wel even konden ruilen.... Mijn jonge ruin bij haar pony en haar oude opa rijpaard-ruin (35) bij mijn Lajke (25) op de wei. Lajke was het daar eerst niet zo mee eens, was sneu. Opa-paard deed helemaal niets en kreeg een flinke tik van haar. Maar na dat hij duidelijk had gemaakt helemaal niet binnen 5 meter van haar te willen staan is ze verder gegaan met eten. Helaas vond Opa-paard het toch echt niet leuk voor het eerst in 7 jaar zonder zijn ponyvriendje dus eind van de middag alles weer terug geruild.
Mette vond het wel leuk met de pony, andere weide, had zich daar al verstopt achter het hooi (haha die mevrouw dacht dat ie verstopt was, wij weten allemaal dat hij aan het kijken was hoe hij dat zeil van het hooi kon krijgen.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 07 jun 2016, 04:49

Wij hebben hier in het dorp 2 groeps apps. De Fabeltjeskrant app voor van alles en nog wat en de alarm app. Als er verdachte dingen zijn, inbraken etc. Gisteravond om 22.30 de Fabeltjeskrant app: er lopen hier ponie's los door het dorp. 2 fjorden en een pony. Ik wist dat die van ons op stal stonden. Nou hebben wij ook maar 1 fjord maar sommige mensen zeggen tegen een haflinger ook fjord. Ik in de auto, lading halsters en touwen mee. Maatbeker brok. Eigenaars waren beide weg. De buurvrouw had ze al in een omheind stuk kunnen krijgen. Touwen eraan en wachten op de eigenaar. Dit waren Banjer en de nieuwe fjord van die mensen. Heel avontuur zo laat op de avond
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ootje

Bericht door Ootje » di 07 jun 2016, 16:01

Dat is wel even schrikken zeg! Gelukkig konden jullie ze vangen.

Gisteravond heb ik met Fenna buitengereden samen met Nick. Ze had hem al ruim een half jaar niet gezien, maar ze zijn nog steeds dikke vrienden. Eerst even kriebelen midden op straat voor we verder konden :)
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » do 09 jun 2016, 11:19

Stik, Emas haar ijzer zit los..
Vanmorgen stukje bij de weg getuft, het tempo zat er weer lekker in, haha! Zeker na een als-plastic-zakje-vermomde-sabeltandtijger.
Maar heerlijk weer en na de scherpste randjes toch lekker gemend en op het einde zelfs nog lekker gestapt!!
Nu eerst wachten tot de hoefsmid terug belt.

Twiggy was gisteren wat baldadig, dus die heeft een correctie gehad. Beetje achter mij gaan lopen springen is niet de bedoeling. Ik zie af en toe van die filmpjes voorbij komen die zogenaamd zo schattig zijn, mijn instelling is, als het niet mag als ze drie zijn, mag het nu ook niet!
Ook wel jammer dat ze ook niet echt een speelkameraadje heeft, kan me dus ook wel weer voorstellen dat ze met mij wil spelen.. (Maar het mag nog steeds niet!!)
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 09 jun 2016, 13:19

Als je je veulen de naam van een supermodel geeft kan je natuurlijk wachten op een attitude Esther hahaha. Gelijk heb je, ze hebben sneller iets aangeleerd dan dat het straks weer afgeleerd is.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Esther

Bericht door Esther » do 09 jun 2016, 17:23

Oh, is dat het!! Dat was dus wel handig van mij!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » ma 20 jun 2016, 17:41

Wat stom van mij! Ik heb me in de datum van het scannen vergist! Ik had 13 juni moeten scannen..... Maar Shadow is niet meer hengstig geworden. Dit in combinatie met haar gedrag kan ik toch wel concluderen dat ze drachtig is! Volgende week zit Eva, de Fries van stal aan de tijd en dan scannen we tegelijk. Ik wil toch wel weten of ze idd echt drachtig is en of er geen tweeling in zit. Als alles goed is dan verwachten wij rond 1 mei een Rune baby!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
foss

Bericht door foss » di 21 jun 2016, 09:05

Zou super zijn Daphne ik ben benieuwd of je gevoel klopt.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » di 21 jun 2016, 15:09

Vandaag even geschouwd met haar favoriete ruin, maar ze vond hem niet interessant. Ze is ook al een week overtijd nu.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Plaats reactie