Dagelijkse fjorden dingen...
Re: Dagelijkse fjorden dingen...
Shadow lekker weer naar huis! Nu duimen!!
Die Hayco, helemaal van zijn apropos! Emas gilt het nog uit als Tea en Twig gewoon in zicht zijn, haha! Maar alleen als zij achter moet blijven hoor, als ik haar meeneem is er weinig aan de hand.
Vandaag Emas haar voet gewassen. Die lijkt een soort mokachtige korstjes op haar ene achterbeen te hebben. Niet in de kootholte, maar op de achterkant van de pijp en dat jeukt! Dus betadineschampoo en zinkzalf gebruikt.
Daarna met Tea en Twiggy bij de weg gelopen, ging heel goed! Daarna aan de muur gezet en lekker gepoetst/geknuffeld.
Had ook nog mooie foto's gemaakt van Twiggy die dapper aan de muur staat, maar helaas, geen kaartje in de camera. Dat geeft dat ding ook niet even aan ofzo..
Die Hayco, helemaal van zijn apropos! Emas gilt het nog uit als Tea en Twig gewoon in zicht zijn, haha! Maar alleen als zij achter moet blijven hoor, als ik haar meeneem is er weinig aan de hand.
Vandaag Emas haar voet gewassen. Die lijkt een soort mokachtige korstjes op haar ene achterbeen te hebben. Niet in de kootholte, maar op de achterkant van de pijp en dat jeukt! Dus betadineschampoo en zinkzalf gebruikt.
Daarna met Tea en Twiggy bij de weg gelopen, ging heel goed! Daarna aan de muur gezet en lekker gepoetst/geknuffeld.
Had ook nog mooie foto's gemaakt van Twiggy die dapper aan de muur staat, maar helaas, geen kaartje in de camera. Dat geeft dat ding ook niet even aan ofzo..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Gisteren Hikari en Hilgo weer opgehaald bij vd Aa. En a.s. woensdag mogen we Evita op gaan halen!! Eindelijk.. Nu maar hopen dat ze allebei dragend zijn. Heb ik volgend jaar het makkelijker... Maar eerst maar eens zien, dat ze dragend zijn én blijven!!
Is Lisa weer helemaal blij dat Evita thuis komt. Maar ik heb die dame ook gemist!
Is Lisa weer helemaal blij dat Evita thuis komt. Maar ik heb die dame ook gemist!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Of verkoop van Gino er ooit van komt weet ik niet Jilly. Het eerste doel is modelruin worden zodat Meline preferent kan worden. Ze heeft nog 1 modelkind nodig om dat te bereiken, Djambo en Ferro zijn al modelruin.
Werkte het aanstekelijk Esther mijn foto op FB van Mirko aan de muur?

Werkte het aanstekelijk Esther mijn foto op FB van Mirko aan de muur?

Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik maak vaker foto's van de veulens Anita, hihi.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fatoush was altijd een waterrat. Als ik de waterbak vulde met de slang kwam hij er meteen aan en wilde onder de slang. Rondjes draaien onder de slang zodat hij overal nat was. Ik ben zó blij met de filmpjes die ik daar van heb, één van mijn dierbaarste herinneringen aan die clown.
Gisteren was ik de waterbakken aan het vullen en toen kwam Kayo erbij staan. Hij wil niet onder de slang, maar hij wil óf de slang in de mond pakken en mij nat spuiten óf hij wil de bak omgooien, het liefst als hij bijna vol is
Ik begon zijn hoefjes af te spuiten, vond hij prima, de vorige keer liep hij nog weg. Het is me nu gelukt zo zonder halster om hem tot zijn schoft nat te spuiten, hij vond het eigenlijk best lekker. Hij is als veulen denk ik nooit gewassen Anita? Fatoush is toen voor de keuring gewassen (niet dat hij dat toen leuk vond hoor)
Ik ben met Kayo bezig met grondwerk. Hij doet het super. Als ik naar zijn voetjes wijs en ik zeg "voetje" tilt hij hem op (alleen voorbenen nog maar hoor). Vrijdag wilde ik met de gsm op een selfiestick een foto van hem maken. Gsm haast op de grond en ik wilde dat hij dan naar beneden keek in de camera. Maar steeds als ik de selfie-stick zijn kant op deed tilde hij een voetje op
Hij pakt het grondwerk heel braaf op. Achterwaarts op stem. Hij krijgt zijn bakje voer pas als hij een pas naar achteren doet. Hij leert snel, leuk om met hem te doen
Gisteren was ik de waterbakken aan het vullen en toen kwam Kayo erbij staan. Hij wil niet onder de slang, maar hij wil óf de slang in de mond pakken en mij nat spuiten óf hij wil de bak omgooien, het liefst als hij bijna vol is

Ik ben met Kayo bezig met grondwerk. Hij doet het super. Als ik naar zijn voetjes wijs en ik zeg "voetje" tilt hij hem op (alleen voorbenen nog maar hoor). Vrijdag wilde ik met de gsm op een selfiestick een foto van hem maken. Gsm haast op de grond en ik wilde dat hij dan naar beneden keek in de camera. Maar steeds als ik de selfie-stick zijn kant op deed tilde hij een voetje op

Hij pakt het grondwerk heel braaf op. Achterwaarts op stem. Hij krijgt zijn bakje voer pas als hij een pas naar achteren doet. Hij leert snel, leuk om met hem te doen
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
- Daniekvanmaasakker
Donderdagavond heb ik met Kamillas Tord ons aller eerste buitenritje gemaakt!
Was voor mij ook de aller eerste keer dat ik in mijn eentje met een paard naar buiten ging.
Ik ben nog steeds na aan het genieten
....
Wij komen de zomer wel door zo!

Was voor mij ook de aller eerste keer dat ik in mijn eentje met een paard naar buiten ging.
Ik ben nog steeds na aan het genieten

Wij komen de zomer wel door zo!

- Jente van de Grote Overbrug L2+2
Kamillas Tord L1+5
Kayo is voor de thuiskeuring gewassen hoor maar ook niet vaker. Vond hij toen ook niet echt leuk maar welk veulen nou wel. Moeten ze toch aan wennen zo'n eerste keer al dat water op hun lijf.Ivonne schreef:Gisteren was ik de waterbakken aan het vullen en toen kwam Kayo erbij staan. Hij wil niet onder de slang, maar hij wil óf de slang in de mond pakken en mij nat spuiten óf hij wil de bak omgooien, het liefst als hij bijna vol isIk begon zijn hoefjes af te spuiten, vond hij prima, de vorige keer liep hij nog weg. Het is me nu gelukt zo zonder halster om hem tot zijn schoft nat te spuiten, hij vond het eigenlijk best lekker. Hij is als veulen denk ik nooit gewassen Anita? Fatoush is toen voor de keuring gewassen (niet dat hij dat toen leuk vond hoor)
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Mijn veulen, maar die moest ook al vanaf dag 7 (ofzo) gewassen worden. Haar hobby is het staan onder de sproeier
.
Tja, ze is nu bijna 3, maar nog steeds net zo gek, je begrijpt wel dat die nog wel een poosje hier blijft wonen
.

Tja, ze is nu bijna 3, maar nog steeds net zo gek, je begrijpt wel dat die nog wel een poosje hier blijft wonen

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Kamillas is knap
Baranna 13-5-2006
Ja, dat ziet er goed uit Daniek, stoer hoor!!
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
Kamillas is leukkkk 

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
-
Heerlijk genieten met die knappe man!!! Ik hoop volgend jaar 2 van zijn kinders hier rond te hebben lopen....
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Wat een stoere hengst! Leuk dat je met hem buiten kunt rijden!
Odette&Fenna
Eerst een rondje langs de weg stappen, althans proberen te stappen en daarna dressuur rijden helpt ook niet, haha, weten we dat ook weer. Ze vond het wel leuk langs de weg, ze was braaf doch vrolijk!!
In draf gaat het wel steeds beter, maar die stap....
Ging net in draf ook wel even behoorlijk hard, ik vroeg haar rechtsom te gaan en ze gaat op het lamoen hangen en weg was ze, oeps.. Dacht echt even dat we op de loop gingen, gelukkig was mijn instructrice erbij. Waar ze nu van schrok, of wat het nu was, geen idee.
Maar later wel weer fijne stukjes. Voor het eerst ging ze eigenlijk wat te laag lopen met haar hals en dus echt teveel op de voorhand, meer dan normaal, want dat mag sowieso nog wel beter. Ving af en toe ook in het ijzer, dus voorbeen moest meer weg.
Oftewel het was weer hard werken vandaag!!!
Ze gaat wel graag mee, dat is een goed teken!
Ik schrijf hier nu wel hele verhalen, maar waar zijn jullie mee bezig op het moment?? Ook nog technische verbeterpunten??
In draf gaat het wel steeds beter, maar die stap....
Ging net in draf ook wel even behoorlijk hard, ik vroeg haar rechtsom te gaan en ze gaat op het lamoen hangen en weg was ze, oeps.. Dacht echt even dat we op de loop gingen, gelukkig was mijn instructrice erbij. Waar ze nu van schrok, of wat het nu was, geen idee.
Maar later wel weer fijne stukjes. Voor het eerst ging ze eigenlijk wat te laag lopen met haar hals en dus echt teveel op de voorhand, meer dan normaal, want dat mag sowieso nog wel beter. Ving af en toe ook in het ijzer, dus voorbeen moest meer weg.
Oftewel het was weer hard werken vandaag!!!
Ze gaat wel graag mee, dat is een goed teken!
Ik schrijf hier nu wel hele verhalen, maar waar zijn jullie mee bezig op het moment?? Ook nog technische verbeterpunten??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Nee, het rijden gaat perfect
.
Rechtsom weer aan het werk na slecht passend zadel, haar in galop wat rechter proberen te houden, achterbeen trainen linksachter beetje schoudervoor mee pakken dus.
Verder lange afstanden aan het trainen, maar we zijn op conditie. Zaterdag knalde ze er tot 2 keer toe bijna uit, dus ik moet ook wat beter opletten als we in de groep in galop gaan. Yes is niet altijd zo handig in t bos, dus om geen salto te maken moet ze netjes nageeflijk van achter naar voren blijven in galop. Valt normaal niet mee, maar zadel zit goed, hoeven zijn perfect en conditie is te goed. Dus ze wilde nu echt mee
. Ach ik had nog wel een rem.

Rechtsom weer aan het werk na slecht passend zadel, haar in galop wat rechter proberen te houden, achterbeen trainen linksachter beetje schoudervoor mee pakken dus.
Verder lange afstanden aan het trainen, maar we zijn op conditie. Zaterdag knalde ze er tot 2 keer toe bijna uit, dus ik moet ook wat beter opletten als we in de groep in galop gaan. Yes is niet altijd zo handig in t bos, dus om geen salto te maken moet ze netjes nageeflijk van achter naar voren blijven in galop. Valt normaal niet mee, maar zadel zit goed, hoeven zijn perfect en conditie is te goed. Dus ze wilde nu echt mee

`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
Binnenkort maar starten dus!!
Zaterdagochtend komt er iemand even Emas nakijken. Even zeker weten dat het allemaal goed zit.
Ze wordt overigens ook wel weer wat aan de dikke kant, oeps..
Vanmorgen even met Tea en Twiggy gestapt, stukje door het bos. Daarna moest Twiggy even wachten en heb ik Tea gepoetst en geknipt. Daarna Twiggy even gepoetst, stond op het punt haar schattige krulletjes eraf te halen, maar ik kon het nog niet.
Tea loopt in draf helaas behoorlijk kreupel rechts achter. Denk dat ze wat bezeert heeft tijdens de bevalling, maar weet het niet zeker. Stappen gaat redelijk normaal, maar in draf viel het erg tegen. Maar ze wilde wel weer draven, dus wel wat verbetering.
Even nadenken wat nu een goed idee is.
Daarna nog even wat met het draad geprutst, ging ook heel erg goed met eerst Emas die haar neus overal in steekt en daarna werd ik lastig gevallen door Twiggy, die vond het ook wel interessant. (Maar stiekem wel schattig hoor!!)

Zaterdagochtend komt er iemand even Emas nakijken. Even zeker weten dat het allemaal goed zit.
Ze wordt overigens ook wel weer wat aan de dikke kant, oeps..
Vanmorgen even met Tea en Twiggy gestapt, stukje door het bos. Daarna moest Twiggy even wachten en heb ik Tea gepoetst en geknipt. Daarna Twiggy even gepoetst, stond op het punt haar schattige krulletjes eraf te halen, maar ik kon het nog niet.
Tea loopt in draf helaas behoorlijk kreupel rechts achter. Denk dat ze wat bezeert heeft tijdens de bevalling, maar weet het niet zeker. Stappen gaat redelijk normaal, maar in draf viel het erg tegen. Maar ze wilde wel weer draven, dus wel wat verbetering.
Even nadenken wat nu een goed idee is.
Daarna nog even wat met het draad geprutst, ging ook heel erg goed met eerst Emas die haar neus overal in steekt en daarna werd ik lastig gevallen door Twiggy, die vond het ook wel interessant. (Maar stiekem wel schattig hoor!!)
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Balen dat Tea kreupel loopt. Hopelijk wordt het snel beter.
Met Fenna heb ik al heel lang niet meer in de bak gereden. Ze zag eerst spoken in de heg naast de bak, toen vond ze het donker eng en dat resulteerde in opzij springen of heel hard gaan ineens en ik ben helaas geen held
Volgens mijn instructrice speelt het ook mee dat ze extreem links gebogen is. Daardoor bouwt ze spanning op tijdens het rijden.
Het gekke is dat ik wel naar buiten durf, zelfs alleen gaat dat prima. Buiten geeft ze geen kik.
Verder longeer ik regelmatig met dubbele lijnen.
Met Odet rijd ik één of twee keer per week buiten. Eigenlijk moet ze meer beweging hebben, want ze is flink aan de maat.
Met Fenna heb ik al heel lang niet meer in de bak gereden. Ze zag eerst spoken in de heg naast de bak, toen vond ze het donker eng en dat resulteerde in opzij springen of heel hard gaan ineens en ik ben helaas geen held

Volgens mijn instructrice speelt het ook mee dat ze extreem links gebogen is. Daardoor bouwt ze spanning op tijdens het rijden.
Het gekke is dat ik wel naar buiten durf, zelfs alleen gaat dat prima. Buiten geeft ze geen kik.
Verder longeer ik regelmatig met dubbele lijnen.
Met Odet rijd ik één of twee keer per week buiten. Eigenlijk moet ze meer beweging hebben, want ze is flink aan de maat.
Odette&Fenna
Vervelend dat Tea kreupel is in draf
Ik herken het wel met Fenna, ik zou ook geen held zijn als Kayo dat later gaat doen.
Ik heb Kayo vanmiddag geknipt, Hij heeft echt rotmanen vind ik, vooraan hangen ze zo (je had gelijk Esther, toen je anderhalf jaar geleden zie dat hij het zelfde probleem heeft als Marga en Fatoush hadden). Ik heb me toch weer laten verleiden de manen nat te maken, vind ik prettiger knippen. Maar ja, eenmaal opgedroogd ziet het er niet uit
Ach, groeit wel weer aan. Belangrijkste is dat hij super braaf was met stilstaan! Goede les geweest
Ik herken het wel met Fenna, ik zou ook geen held zijn als Kayo dat later gaat doen.
Ik heb Kayo vanmiddag geknipt, Hij heeft echt rotmanen vind ik, vooraan hangen ze zo (je had gelijk Esther, toen je anderhalf jaar geleden zie dat hij het zelfde probleem heeft als Marga en Fatoush hadden). Ik heb me toch weer laten verleiden de manen nat te maken, vind ik prettiger knippen. Maar ja, eenmaal opgedroogd ziet het er niet uit

Baranna 13-5-2006
Lastig met Fenna. Longeren doe je ook in de bak, of in een aparte longeerbak?
En grondwerk in de bak, helpt dat niet?
Wat zijn de oefeningen die je doet om de scheefheid te verminderen? Emas loopt momenteel liever linksom, maar zij wisselt nog wel eens van favoriete kant.
Gewoon blijven knippen Ivonne! Tea heeft dat ook wel wat, maar ik houdt het nu goed bij en ik laat het niet te lang worden. Als het echt te ver voorover valt ben ik ook niet te benauwd om echt rigoureus kort te knippen. Nu heeft Tea ook een flinke nek, dus misstaat meestal ook nog niet eens.
En grondwerk in de bak, helpt dat niet?
Wat zijn de oefeningen die je doet om de scheefheid te verminderen? Emas loopt momenteel liever linksom, maar zij wisselt nog wel eens van favoriete kant.
Gewoon blijven knippen Ivonne! Tea heeft dat ook wel wat, maar ik houdt het nu goed bij en ik laat het niet te lang worden. Als het echt te ver voorover valt ben ik ook niet te benauwd om echt rigoureus kort te knippen. Nu heeft Tea ook een flinke nek, dus misstaat meestal ook nog niet eens.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik was ook 'vergeten' te knippen, en mijn schaar is bot. Dus heb ik het weer met de tondeuse gedaan, uiteraard deed ze dr hoofd omhoog halverwege
. Ach dan maar geen perfecte boog op vakantie!
Hier vanmiddag de paarden snel binnen gehaald, want alles staat weer onder water. Ook binnen, want ons dak is een beetje lek. Gelukkig komen ze het morgen maken.

Hier vanmiddag de paarden snel binnen gehaald, want alles staat weer onder water. Ook binnen, want ons dak is een beetje lek. Gelukkig komen ze het morgen maken.
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy