Wij reden in de middag groep dus we hoefden nog niet achterlijk vroeg van huis af. Tijdens het uit de wei halen van Guus en zijn halster
om doen kan ik altijd al vrij snel zien hoe zijn pet staat. Gelukkig ging dat zonder gehap in het halster wat betekend dat hij een goede bui heeft.
Eenmaal aangekomen nog even zitten kijken bij de ochtend groep waarna wij mochten gaan losrijden, gauw een ander bit aan mijn hoofdstel (ik rijd normaal met een kneveltrens) en gaan met die banaan.
Guus heeft vooral nog wat moeite met stelling en buiging, ik rijd altijd buiten met hem, en ook het springen is thuis altijd lastig.
Met het losrijden had ik hem er redelijk doorheen kunnen rijden en de oefen sprongen gingen super. Daarna het opzadelen waarin hij
tot mijn verbazing stil stond en moesten we de bak verlaten, ik startte als 2de. Helaas was tijdens de proef en stelling en buiging geheel weg en was hij steeds naar buiten gesteld, verder wel super braaf. Ook hier ging het springen super. Buiten rijden is voor Guus echt een eitje, jammer dat het toen net ging regenen. Al met al ben ik tevrede over hoe mijn kerel het de hele dag gedaan heeft!
En ja, ik moet leren rechtop te zitten ipv naar voren te duiken en op de foto zie ik ook dat mijn beugels best een stukje langer mogen.
Met dank aan Claudia voor het voorlezen!!

losrijden

losrijden

losrijden

losrijden

afgezadeld en wachten tot we weer mogen opzadelen...

opzadelen

in de proef

halsstrekken

op naar X

en weer opstappen

springen

springen

springen

buitenrijden (beetje onscherp door de regen)
eindresultaat:
10, 7, 7, 8, 10, 5, 8, 8, 7, 8, 7 = 85 = B waarmee hij nu ook model is geworden aangezien hij vorig jaar op de keuring 35punten had.