We oefenen ook veel trail en hij heeft bij Marlies ook een behoorlijke reiningbasis gehad tijdens de training. Darco wordt dus behoorlijk allround western getraind. Hij vindt alles leuk en kan het best goed, maar er is ook nog meer dan genoeg te leren.
Op het gebied van reining ga ik waarschijnlijk geen wedstrijden starten. De volgende wedstrijd starten we ook weer pleasure en horsemanship en ook nog trail. Zo lang we nog L4 (instapklasse bij de WRAN) starten ga ik die drie onderdelen doen om te kijken wat hij het leukst vindt en wat ons goed ligt. Darco heeft vooral afwisseling nodig om iets leuk te blijven vinden, dus we houden het lekker breed en afwisselend. Tot nu toe gaat pleasure het best, maar tijdens het trainen gaat trail ook erg goed.
We gaan dit seizoen zeker nog een paar keer starten en dan zullen we zien hoe het gaat. Ambitie en motivatie genoeg in ieder geval.
We zijn al wel een tijdje bezig en bij een omscholing van engels naar western komt, als je het echt goed wilt doen, nog best veel kijken. We hadden en hebben daar dan ook goede begeleiding bij. Marlies traint ons al een tijd en reed Darco in de beginperiode van de omscholing regelmatig voor me om hem net wat duidelijker te maken wat de bedoeling was. Hij heeft ook een maand bij haar in training gestaan en ik ging daar zelf ook regelmatig heen om te trainen. We hebben, nu Darco al weer ruim 1,5 maand thuis is, net zoals voordat hij in training ging minimaal twee keer per maand les van Marlies, die mij en Darco inmiddels goed kent en ons dus extra goed kan helpen. Het streven is om daarnaast zo nu en dan ook nog wat clinics en/of trainingsdagen/weekenden te volgen. Op 11-07 zijn we bijvoorbeeld te zien in een clinic van Marlies Maathuis op het evenement horses, health and fun in Paasloo (bij Marlies op stal, mm horsetraining). Foto's en een mini-filmpje van Darco's training bij Marlies zijn te zien op de facebookpagina van haar bedrijf.
https://www.facebook.com/MMHorsetraining
(hihi, dit lijkt bijna een reclametekst.... ik word hier niet voor betaald hoor! Ik ben gewoon lekker enthousiast

)