Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
bilterhoeve
-
Contacteer:
Bericht
door bilterhoeve » ma 16 mar 2015, 19:39
Hier is ons Mai ook nog steeds op en top leider (toch zonder veulen). Ze is gisteren mee verhuist naar de weide met de jonkies om ze wat manieren bij te brengen, vooral voor ons Prada is dit erg nodig want die loopt gewoon over haar bijna twenter halfzus heen. Maar nu leeft Mai ook helemaal weer op, komt altijd in een stevige draf aangelopen, zo leuk om te zien

Alleen lastig dat ze altijd het eten van de ander moet afpakken, zij krijgt speciaal de care4life maar madam vindt het andere eten toch beter

-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » ma 16 mar 2015, 21:01
Het wordt eentonig maar ook hier zwaait Meline nog altijd volop de septer. Aan haar leiderschap valt nog niet te tornen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Esther
Bericht
door Esther » di 17 mar 2015, 06:56
Oh hier niet hoor. Jeskim is duidelijk the underdog en Tea the big boss!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Roosjuh
Bericht
door Roosjuh » di 17 mar 2015, 09:34
Zo hier gaat Sylvy ook weer flink aan het werk.
Haar manen zijn weer mooi aangegroeid en geknipt, gisteren gewassen. Alleen kwamen ze vanmorgen alle 3 zwart/bruin uit de stal

. Als ze een beetje schoon worden met poetsen zal ik zo wat foto's maken!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
-
Suus
Bericht
door Suus » di 17 mar 2015, 19:55
Morris is toch een uitzondering. Die staat onderaan de rangorde (Maar die is de laatste jaren ook een paar keer verhuisd en is NIET dominant).
Morris, mijn superfjord!
-
rocky&moby
Bericht
door rocky&moby » wo 18 mar 2015, 07:12
Moby is niemand de baas, de laat zich alles vertellen. Hij staat onderaan in de groep, heeft zo wat vriendjes maar is ook graag op zichzelf. Waar de groep niet staat, staat hij, al het gras voor hem zelf.
-
Suus
Bericht
door Suus » wo 18 mar 2015, 18:52
Lijkt erg op Morris haha! Al staat ie toch ook graag te slapen met zijn neus tegen de kont van een ander paard.
Morris, mijn superfjord!
-
Bloemetje75
Bericht
door Bloemetje75 » do 19 mar 2015, 11:37
Lajke heeft net weer wat beweging gehad. Ik wilde Mette rijden in de wei en aangezien mijn staldeur niet dicht kan (hoop dat mijn man dat dit weekend oplost) liep Lajke er bij. Die heeft dus ieder rondje met haar neus aan zijn kont meegelopen....
Even bedenken hoe ik dat morgenvroeg ga doen als de smid komt. Normaal sluit ik het andere paard op in de stal maar met kapotte schuif gaat dat niet. Dus dan maar vast binden aan de andere poets-ring.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
-
Suus
Bericht
door Suus » zo 22 mar 2015, 18:33
Hihi, die Lajke! Hoezo kuddedieren?
Hier zijn we weer helemaal terug bij af (en nog verder weg). Vier weken terug raakte Morris kreupel, drie weken terug liep hij eigenlijk al niet meer kreupel, maar aangezien het wss een peesblessure is hebben we een schema gekregen om het op te bouwen. Na een week stappen aan de hand mocht ik er vrijdag weer op! Lekker een half uurtje stappen in het bos. Ging prima!
Bellen gisteren de bijrijders; hij kwam kreupel de paddock uit, zelfs in stap onbelast te zien. Zo slecht is hij nooit geweest. Wat blijkt; de paarden hadden de lente in de bol en hebben flink lopen donderjagen in de paddock, in galop om de voerbakken heen en elkaar lekker opjagen. Totaal overbelast dus. Morgen komt de dierenarts toevallig op stal, dus die kijkt weer even. Maar hij is dus nog slechter dan toen hij kreupel raakte.
En ja... moet je hem dan uit de groep halen? Ze jagen eigenlijk nooit. Vanaf oktober (was ie ook kreupel) heeft ie gewoon in de groep gestaan, nooit iets aan de hand. En alleen is ook maar alleen.....
Morris, mijn superfjord!
-
foss
Bericht
door foss » zo 22 mar 2015, 19:00
Balen zeg hoop dat het meevalt.
Foss doet het prima momenteel op zijn andere voer alleen hooi eten wordt wat moeilijker voor hem tanden zijn net gedaan maar hij maakt een soort van proppen hij kauwt het voor.
Als alles mee zit gaat hij mee naar het jubileum en misschien doet hij mee met de meerkamp en de veteranen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
Bloemetje75
Bericht
door Bloemetje75 » zo 22 mar 2015, 20:50
22 juli he, jubileum. Moet eens zien hoe onze planning er uit ziet. Anders moet ik misschien mijn kindjes maar eens dat stukje van Nl gaan laten zien..... dan zal ik vast redelijk op tijd plekje moeten zoeken op een camping met de camper.
Balen van Morris. Hier ook voorjaar in de bol hoor, we horen ze af en toe door de wei denderen. Kan me voorstellen dat Morris enthousiast heeft meegedaan en nu daar spijt van heeft.
Ik mag zorgen voor
-
foss
Bericht
door foss » zo 22 mar 2015, 22:00
11 juli is het.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
Bloemetje75
Bericht
door Bloemetje75 » ma 23 mar 2015, 05:55
OK, dan hebben ze nog geen vakantie. Ik krabbel het met potlood op kalender.
Ik mag zorgen voor
-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » ma 23 mar 2015, 07:14
Wat vervelend van Morris. Ik zou hem niet uit de groep halen als ze anders nooit jagen. Marga is hier de baas en heeft het soms erg druk met iedereen terecht zetten. Soms moet ze dat na die tijd bezuren, dan is ze stijf. Maar als ik haar apart zou zetten zou ze verpieteren. Marga gaat juist momenteel weer erg goed, voor zover je nog van goed kan spreken
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Bloemetje75
Bericht
door Bloemetje75 » ma 23 mar 2015, 10:46
Ik ben me online (via fb) aan het inlezen over de positieve effecten van kurkuma. Ben benieuwd of iemand dat hier al geprobeerd heeft?
Zou o.a. ook voor artrose wat verlichting brengen?
Ik ga het voor de beide paardjes eens proberen (Mette voor zijn sarcoide, Lajke voor haar toch wel knakken her en der in het lijf) en ook voor mezelf (heb winterhanden, Raynaud en toch wel wat kenmerken van ontstekingen in mijn vingers).
Ik mag zorgen voor
-
Esther
Bericht
door Esther » ma 23 mar 2015, 12:12
Zelf geen ervaring met Kurkuma, maar heb het wel verschillende keren op Bok voorbij zien komen.
Ik zou Morris denk ik toch even uit de groep halen. Dat die pees echt even mooi rust krijgt.
Hij hoeft er toch ook niet voor eeuwig tussenuit, kan er toch gewoon weer bij in als die peesblessure over is.
Mijn kat had haar bekken gebroken, die heeft 6 weken in een bench gezeten, is wel even sneu, maar beter voor haar.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Suus
Bericht
door Suus » di 24 mar 2015, 19:48
Vandaag is de dierenarts weer geweest om uit te verdoven. Hij loopt nl. heel erg kreupel en de vraag is of dat wel van die pees komt. Op 4 plaatsen uitverdoofd, geen verbetering. Ze heeft ook nog eens een echo gemaakt verder naar boven, omdat hij daar leek te reageren. Maar niks te zien. De pees is vergelijkbaar met twee weken terug, maar toen liep hij niet kreupel en nu heel erg. Dan zou hij toch moeten verbeteren met uitverdoven of moeten reageren als de pees gevoeld wordt. Op de buigproef liet hij weinig zien. Kortom; we zijn nog geen stap verder. We weten alleen dat het niet onderin zit. Ja en nu......
Hij staat nu wel apart om racen te voorkomen, maar dus ook zonder stal of beschutting. En nu komt er regen aan....
Ik weet even niet hoe nu verder. Hij krijgt nu ontstekingsremmers en pijnstillers.

Morris, mijn superfjord!
-
Ootje
Bericht
door Ootje » di 24 mar 2015, 19:52
Wat vervelend dat je niet weet waar het vandaan komt.
Sterkte ermee!
Odette&Fenna
-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » di 24 mar 2015, 19:52
He bah wat een narigheid en onzekerheid. Sterkte
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
rocky&moby
Bericht
door rocky&moby » wo 25 mar 2015, 07:00
he bah suzanne, wat naar dat je nu nog geen stap verder bent.
Helaas moet ik voor moby ook de Da bellen. Maandag avond in de paddock met zijn belgisch trekpaard vriendje, wel iets gerend en gebokt maar niet heel gek.
Maar denk dat ie zich toch verstapt heeft, hij staat kreupel.. Vanmorgen gauw even gekeken maar nog niks beter, hij hinkt verschrikkelijk, toch maar even aan de da vragen of hij wat kan geven, vind het nu zo sneu.