Van ligfiets naar brug...bóeiend...of niet?

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Ivonne

Van ligfiets naar brug...bóeiend...of niet?

Bericht door Ivonne » do 05 feb 2015, 11:23

Gisteren hebben we weer met Kayo gewandeld. Ik heb veel steun en hulp van Sandra, die Joepie hier in pension heeft. Ik op Joepie en zij met Kayo aan de hand. Hij was eerst even druk, maar zodra hij van de oprit af is gaat het beter. Meteen al in de 1e bocht zagen we iets vreemds, konden het niet thuisbrengen. Bleek een ligfiets op zijn kant te zijn, zo'n bananen-ding, maar dan wit. Joepie begon te knorren en stopte, ik voelde me niet zo driest meer, Joepie schijnt er heel soms vandoor te gaan. Hij is meestal heel koel maar heeft soms wat geintjes. Joepie is extreem sterk en ik zit op dit moment met een tennisarm en zeer pijnlijke vingers en polsen. Kayo stapte dapper door en die fietser zei: hé wat leuk een fjordenveulen. Dus een kenner :)* Hij vertelde dat paarden bijna allemaal bang waren voor zijn fiets en dat hij er altijd rustig langs reed. Hij gaf Kayo alle tijd het ding eens goed te bestuderen. Joepie moest er niks van hebben en keek vol afschuw hoe Kayo met zijn snoet over die fiets ging

Afbeelding

Hier hoort hij de mama's hinniken, we waren nog valk bij ons huis
Afbeelding

Afbeelding

Toen liepen we verder, langs de stuw, die Kayo totaal niet eng vindt, heeft hij vaker gezien en vooral gehoord.
Langs de weilanden van de koeien, die nu op stal zijn. Sandra had een rondje in gedachten, maar in dat rondje zit een bruggetje, gewoon een stuk brede sloot die dichtgegooid is zo dat wandelaars erover kunnen. Geen leuning, ik vond het doodeng, heb het ooit met Marga gedaan. Nu op die grote Joep. Maar ik wilde me niet laten kennen en ging erover. Ik wilde net zeggen: "nu Kayo nog" maar meneer was er al over, geen probleem. Toen een stuk langs de Hunze gewandeld, daar was hij wel wat druk. Waar wij langs de Hunze weer de weg op moesten zijn we nog even naar rechts gegaan over de grote brug met asfalt en leuningen. Kayo liep er zo over (brug? Welke brug?) Expres even gewacht dat er een auto over reed, dat maakt wat lawaai. geen reactie.
Toen weer langs een sloot over het schouwpad terug. Onderweg een heuvel opgelopen, dit is waterwingebied en er zitten overal heuvels. Vond Kayo wel geinig, vooral naar beneden (bok bok). Ineens zagen we onze schaduw in de sloot en het leek net of Sandra op Kayo zat, dus snel een foto

Afbeelding

Het laatste stukje drukte Sandra Kayo in mijn hand voor een foto. Dat valt me niet mee, ik heb moeite om Joepie met mijn gehandicapte linkerhand goed vast te houden. Zo even voor de foto lukt wel. Kayo werd hier wat moe. We hebben de wandeling op Endomundo opgenomen en het was bijna 5 kilometer. Kayo leert een hoop en heeft een ideale leermeester, daar ga ik straks onder het zadel alleen maar plezier van krijgen, zulke wandelingen. We hebben ook nog steeds een andere route gelopen, is ook goed. Ik heb veel plezier van mijn kereltje

Afbeelding
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Re: Van ligfiets naar brug...bóeiend...of niet?

Bericht door cowgirlwillie » do 05 feb 2015, 15:33

super stoer, zo'n handpaard!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Esther

Bericht door Esther » do 05 feb 2015, 15:37

Heel educatief voor Kayo allemaal, lekker dat hij zo koel is!
En wat leuk om jou eens op Joepie te zien, zo lijkt hij nog groter, hij lijkt al groot als je fjorden gewend bent..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 05 feb 2015, 15:46

Joepie is niet eens zo groot, 1.65 ofzo. Maar omdat hij Gelders bloed heeft best een imposant dier
Baranna 13-5-2006

rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 06 feb 2015, 07:16

wat leuk zo wandeling, daar leert hij veel van.

De foto bij het water is heel leuk hihi.

Leuk dat je zo goede vriend aan hem hemt, zo te merken hebben jullie echt een klik samen!
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 06 feb 2015, 07:20

Die klik voelde ik meteen toen ik hem zag. Ik was niet op zoek naar een veulen zo kort na de dood van Fatoush, maar bij Kayo had ik meteen een goed gevoel. En je moet op je intuïtie afgaan vind ik, dat werkt vaak het beste. Fatoush was mijn oogappeltje, en een 2e Fatoush bestaat niet. Door Kayo geniet ik er wel weer meer van, ook omdat Marga blijft kwakkelen en ik er veel zorgen om heb.
Baranna 13-5-2006

Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 06 feb 2015, 08:22

Wat is Kayo leuk!
Die foto langs het water is echt super. Fijn ook dat Joep zo;n leuke oom is voor Kayo!
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » vr 06 feb 2015, 14:18

Vind het zo leuk om te zien dat je er zo'n lol in hebt! *o/* hij leert er veel van en een groot stoer paard erbij geeft vast veel vertrouwen.
erg leuk om jullie avonturen kunnen volgen :))
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 06 feb 2015, 15:56

Dat vind ik ook zo leuk Mariël, ieder topic is weer een feestje. En je mag best weten dat ik ook nog eens supertrots ben dat het mijn fokprodukt is waar iedereen zo enthousiast over is en waar Ivonne zo van geniet en zo van houdt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Freek

Bericht door Freek » zo 08 feb 2015, 22:14

wat fijn dat Kayo alles heerlijk relax oppakt!
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 09 feb 2015, 13:54

Hihi, ik zie nu pas dat jij op Joepie zit. Had ik op de FB foto's niet zo gauw gezien := . Te klein op foon of ik moet een B-) . Ligfietsen is dus niet echt boeiend voor Kayo. Dapper ventje! Ik kom wel eens een knalgele tegen. Gelukkig met Anka nog nooit gezien hihi.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 09 feb 2015, 14:54

Ja ik reed en Sandra liep met Kayo. Onderweg wisselen wil wel, maar dan moet ik er het 1e stukje op, ik kom er onderweg niet op i.v.m. mijn knieën. Thuis heb ik een opstapje
Baranna 13-5-2006

Plaats reactie