Dat omschrijft wel een beetje hoe Hessel is!
Zo bang als ik eerst was dat er geen pit in zou zitten, niets is minder waar!
Het inrijden dat ging echt als een speer! Een beter paard kun je je eigenlijk niet wensen!
Hij pakt alles super goed op ! Lui is die wel, ik moet m af en toe echt overtuigen dat ie best een pasje harder kan lopen!

Ik rij nu ongeveer 3 keer in de week, waarvan minimaal 1x een buitenrit.
Dressuur vind ie niet zoveel aan, maar ik heb hem al wel zover dat hij een pasje kan wijken!
En ti's zo grappig want hij is echt wel klein en kort maar hij heeft beweging! Zeg je u tegen! Echt leuk!
Buitenrijden is echt z'n ding! Hij heeft ook ontdekt dat t heel leuk is om achter Nelis of Cu aan te skeuren en even lekker los te trekken! Echt hard kan die nog niet maar hij gaat met sprongen vooruit!
Voordeel is dat ze gewoon lekker sterk en stabiel worden van dat buiten rijden!
En ik heb inmiddels 1 springles met hem gedaan, dat vond ie ook wel heel leuk! Skeurt zo een parcoursje van lage kruisjes rond! De ene keer springt ie en de andere keer wandelt hij er overheen maar m'n springleraar vond dat ie wel aardige techniek had!
En dan hebben we altijd concours bij ons op de manege en plaatsen ze witte hekjes in de bak! Ik moest daar even rijden omdat de andere bak bezet was! Meeste paarden zijn bang voor witte hekjes, voor Hes geen probleem!
T werd zelfs zo gek dat ik in galop ineens dacht wat gaat ie doen, en hoppa hij sprong d'r gewoon even overheen!
Stonden wat mensen langs de kant en die gierden het uit van het lachen natuurlijk ! Ik merkte gewoon dat ie dat heerlijk vond zo in t middelpunt van de belangstelling!
Kortom het gaat super goed met m'n kleine gele vriend!
We doen rustig aan want hij is nog hardstikke jong!
En ik merk dat hij wat aan het groeien is! Laten we hopen dat t genoeg gaat zijn zodat wij een mooie combinatie kunnen worden!

Ziet er best pro uit toch?

Knappie

En een Hes knuffel