16+, soms al wat stram en stijf, deel 5
Re: 16+, soms al wat stram en stijf, deel 5
Klopt , valt mij ook op. Je hoort wisselende berichten
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Morris staat sinds gisteren op ijzers na een kuurtje metacam. De smid adviseerde een weekje rust om aan de ijzers te wennen. Hij kan nl. kreupel zijn gaan lopen door zijn gevoelige zolen. Dan is ie 'raar' gaan lopen (wat je zelf ook doet als je ergens aan je voet pijn hebt) en is er ergens anders iets overbelast. Dit lijkt me een aannemelijk verhaal. Of het ook zo is weet ik natuurlijk nog niet. En nu komt er maandag iemand met een echo apparaat op stal. Zal ik nou wel of niet een echo laten maken? Moeilijk!!
Morris, mijn superfjord!
Vandaag toch stiekem gaan kijken hoe hij liep en het was stukken beter dan vorige week!!
Geen echo dus morgen. Lekker nog een week laten staan en zaterdag weer kijken.

Geen echo dus morgen. Lekker nog een week laten staan en zaterdag weer kijken.
Morris, mijn superfjord!
Marga gaat ook aardig goed nu. Ze leeft helemaal op nu ze een veulentje heeft om voor te zorgen lijkt het wel
Baranna 13-5-2006
-
Leuk vinden die dames dat hè., lajke was 3jaar geleden ook echt meteen pleegmama van Mette.
We zijn gisteren terug gekomen van week vakantie. Overbuur heeft voor paardjes gezorgd en ze weer langs huis gezet wegens te slecht weer. Nu staan ze weer op de wei, lekker kop aan de grond, genieten.
We zijn gisteren terug gekomen van week vakantie. Overbuur heeft voor paardjes gezorgd en ze weer langs huis gezet wegens te slecht weer. Nu staan ze weer op de wei, lekker kop aan de grond, genieten.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Hee wat leuk Ivonne, en ik kan wel goed begrijpen dat voor paard ook goed is om doel in leven te hebben. Suus, wat lastig al fijn dat beter gaat.
Tobbe gaat erg goed,
Heb zelf al 3 keer op gereden en sinds vandaag heb ik een bijrijder zodat ik met mijn beide paarden in 1 kaar op pad kan. Ben erg blij en ze is ook erg leuk met Tobbe. Op moment doen rijden we een rondje van 1 uur met stukjes draf van 1 tot 3 minuten. Waar Tobbe wel erg last van heeft is dat hij in beging wel altijd erg stijf is. Hebben jullie misschien tips voor? Wat nu doe is 15min warm stappen, 1min draven, 5min stappen, 2min draven, 5min stappen en dan pas begint echt los te komen.
Tobbe gaat erg goed,
Heb zelf al 3 keer op gereden en sinds vandaag heb ik een bijrijder zodat ik met mijn beide paarden in 1 kaar op pad kan. Ben erg blij en ze is ook erg leuk met Tobbe. Op moment doen rijden we een rondje van 1 uur met stukjes draf van 1 tot 3 minuten. Waar Tobbe wel erg last van heeft is dat hij in beging wel altijd erg stijf is. Hebben jullie misschien tips voor? Wat nu doe is 15min warm stappen, 1min draven, 5min stappen, 2min draven, 5min stappen en dan pas begint echt los te komen.
Wat fijn dat het met Tobbe weer de goede kant op gaat.
Marga gaat super sinds Kayo er is. Vanmorgen hoestte ze wel veel, pensionpaard Joepie ook. Het was ook extreem mistig, ik heb er zelf als longpatiënt ook last van als het zo mistig is. Dus ik ga er vanuit dat dit door het weer komt
Marga gaat super sinds Kayo er is. Vanmorgen hoestte ze wel veel, pensionpaard Joepie ook. Het was ook extreem mistig, ik heb er zelf als longpatiënt ook last van als het zo mistig is. Dus ik ga er vanuit dat dit door het weer komt
Baranna 13-5-2006
-
Het is ook niet fijn, die mist, als je longen het niet optimaal doen!
Hier staan 2 wollywobbels in de wei, wat zijn ze leuk in hun fluffige winterjas. Lajke wilde wel mee naar huis, jammer dan meisje. Thuis heb je wel stal maar sta je in de blub. Blijf maar lekker op de wei, sta je stuk droger. Dan maar geen stal.
Gisterenavond hooi bij gaan geven, vanmorgen lag de helft er nog. Ik neem aan dat ze dus nog genoeg hebben aan het gras wat er staat.
Hier staan 2 wollywobbels in de wei, wat zijn ze leuk in hun fluffige winterjas. Lajke wilde wel mee naar huis, jammer dan meisje. Thuis heb je wel stal maar sta je in de blub. Blijf maar lekker op de wei, sta je stuk droger. Dan maar geen stal.
Gisterenavond hooi bij gaan geven, vanmorgen lag de helft er nog. Ik neem aan dat ze dus nog genoeg hebben aan het gras wat er staat.
Ik mag zorgen voor
Heeft iemand ervaring met geven van suplument voor gewrichten?
Opzich doet Tobbe erg goed goed onder het zadel wanneer hij eenmaal goed warm is gelopen. Maar bij een overgang van draf naar stap viel mij op dat hij met zijn rechter achterbeen iets kortere pas maakt. Het is ook stukje scheefheid wat Tobbe al altijd heeft gehad maat toch vraag ik mij af of niet zijn been nog iets ontlast.
Bij longeren kon ik niets zien en zette beide kanten zijn achterhand mooi onder.
Maar gezien hij half uur nodig heeft dat hij goed los is zat ik te denken of hij misschien baat zou kunnen hebben bij suplument. Alleen bij hoop suplumenten staat niet wat er in zit en je hoort er zo wisselende verhalen over.
Opzich doet Tobbe erg goed goed onder het zadel wanneer hij eenmaal goed warm is gelopen. Maar bij een overgang van draf naar stap viel mij op dat hij met zijn rechter achterbeen iets kortere pas maakt. Het is ook stukje scheefheid wat Tobbe al altijd heeft gehad maat toch vraag ik mij af of niet zijn been nog iets ontlast.
Bij longeren kon ik niets zien en zette beide kanten zijn achterhand mooi onder.
Maar gezien hij half uur nodig heeft dat hij goed los is zat ik te denken of hij misschien baat zou kunnen hebben bij suplument. Alleen bij hoop suplumenten staat niet wat er in zit en je hoort er zo wisselende verhalen over.
Ik geef Marga wel iets over het voer. Maar nu ze nauwelijks krachtvoer meer krijgt is het lastig. Ik merk eerlijk gezegd geen verschil nu ze het niet meer krijgt. Ons pensionpaard Joepie krijgt ook iets vloeibaars over zijn eten voor de artrose. Ik weet niet hoe hij het doet zonder, daar ken ik hem niet lang genoeg voor
Baranna 13-5-2006
- rocky&moby
Joram schreef:Heeft iemand ervaring met geven van suplument voor gewrichten?
Bij mij krijgt moby en mijn kwpn merrie van 17 beide glucosamine.
Ik heb het idee dat ze daardoor minder snel stram zijn na beweging.
Tevens heeft mijn kwpn merrie eens een blessure gehad en beweegt ze sinds ik glucosamine geef met dat been weer soepeler.
Hier een poosje Equilin Motion (is nu ook opgedeeld in motion en gluco geloof ik) gebruikt. Had wel het idee dat het ietsje hielp voor de oude opa, maar op gegeven moment stond het verbeteringsproces stil. Omdat het best prijzig is, besloten te stoppen en het aan te kijken. Er trad geen verslechtering meer op, dus toen heb ik het zo gelaten. Was er dus wel over te spreken, maar zou het enkel als kuur-vorm aanbieden. (Vind het ook schrikbarende duur voor dagelijks gebruik.)
Heb nu nog wel magnesium voor 'achter de hand', maar dat krijgt hij eigenlijk ook niet tenzij ik daar reden toe zou zien. Eigenlijk vermaakt hij zich momenteel wel in zijn pensioenritme. Gebit begint nu wat parten te spelen, maar dat is materiaalwerk, geen supplement
Heb nu nog wel magnesium voor 'achter de hand', maar dat krijgt hij eigenlijk ook niet tenzij ik daar reden toe zou zien. Eigenlijk vermaakt hij zich momenteel wel in zijn pensioenritme. Gebit begint nu wat parten te spelen, maar dat is materiaalwerk, geen supplement

Geluk is de vrucht van intens werk
De werking van glucosamine is net zomin bewezen als de werking van biotine.
Mijn DA stond niet meteen te springen, maar je kunt het altijd proberen zei hij.
Mijn DA stond niet meteen te springen, maar je kunt het altijd proberen zei hij.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ja, die verhalen hoor ik dus ook.
Ondertussen te weinig succes verhalen gehoord en vindt dat Tobbe toevalig de laatste tijd ook weer erg goed doet waardoor noodzaak ook weer minder is
Ondertussen te weinig succes verhalen gehoord en vindt dat Tobbe toevalig de laatste tijd ook weer erg goed doet waardoor noodzaak ook weer minder is

Bij Orlinde helpt magnesium. Ze kwam altijd traag op gang, pas na een half uur was ze lekker actief. Nu geef ik sinds een half jaar magnesium en ze loopt top, stapt meteen actief weg. Tijdens haar peesblessure twee jaar geleden kreeg Orlinde glucosamine, maar daar heb ik niet duidelijk verschil mee gezien (dat kreeg ze omdat er ook artrose te zien was op foto's; maar dat bleek dus niet haar probleem). Magnesium werkt voor de spieren (glucosamine voor gewrichten).
Ik weet dat Patricia bij Zolmar ook magnesium geprobeerd heeft, maar ik geloof dat het bij hem niet werkte. Ligt er natuurlijk toch aan wat erachter zit bij je paard, spieren of gewrichten.
Ik weet dat Patricia bij Zolmar ook magnesium geprobeerd heeft, maar ik geloof dat het bij hem niet werkte. Ligt er natuurlijk toch aan wat erachter zit bij je paard, spieren of gewrichten.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Mijn oudje heeft zaterdag weer een Sinterklaasintocht gelopen, zie PP. Ze was weer super.
Totaal niet onder de indruk van de herrie en drukte, maar ze vond duidelijk het tempo te laag.. tussendoor paar pasje piaffe en passage met kontje mooi laag, was wel grappig.
Totaal niet onder de indruk van de herrie en drukte, maar ze vond duidelijk het tempo te laag.. tussendoor paar pasje piaffe en passage met kontje mooi laag, was wel grappig.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
Marga. Ze heeft het erg druk met haar pleeg-kind Kayo. Ze behandelt hem als haar eigen. Hij mag alles, hooi uit haar mond eten, haar wortel afpakken. Zo lief om te zien

Baranna 13-5-2006
-
Wat een prachtbeest is Marga! Zowel op de foto als karakter.
Lajke gaat wel lekker, ze is klaar met de blubber en ik eigenlijk ook al lang. Vrees dat er nog meer regen komt deze week dus we zijn er nog niet klaar mee.
Lajke gaat wel lekker, ze is klaar met de blubber en ik eigenlijk ook al lang. Vrees dat er nog meer regen komt deze week dus we zijn er nog niet klaar mee.
Ik mag zorgen voor
Vandaag ruim een uur naar buiten geweest met een paar drafjes en een stukje galop! Ging goed!
Ik denk dat ie dus weer helemaal goed is. Nu de conditie weer opbouwen.

Ik denk dat ie dus weer helemaal goed is. Nu de conditie weer opbouwen.
Morris, mijn superfjord!
Jeskim gaat niet zo goed op het moment, dat is nu een paar weken zo.. Ben nu erg aan het nadenken wat ik moet doen.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'