16+, soms al wat stram en stijf, deel 5
Re: 16+, soms al wat stram en stijf, deel 5
Hoi Jowien,
Leuk om te horen dat Orlinde het zo goed doet en dat je nog lekker vaak met haar op pad gaat.
En wel balen dat haar vriendje last cushing heeft en dan ook nog zo jong.
Tobbe hebben we vorige week met ze 4 naar gekeken en alleen ik zie nog iets op rechter volte, lijkt goede kant op te gaan. Ik hoop nog dat persoon die Tobbe laatst gecontroleerd heeft binnen kort nog even tijd heeft om naar te kijken want ben erg benieuwd wat hij ziet. Maar advies is om heen te horen krijg is om voorlopig nog maar rust te geven tot winter.
Verharen, Tobbe is aardig bezig en ik merk ook aan hem ik hem bij moet gaan voeren door dat hij nogal aan afvallen is door de kou.
Leuk om te horen dat Orlinde het zo goed doet en dat je nog lekker vaak met haar op pad gaat.
En wel balen dat haar vriendje last cushing heeft en dan ook nog zo jong.
Tobbe hebben we vorige week met ze 4 naar gekeken en alleen ik zie nog iets op rechter volte, lijkt goede kant op te gaan. Ik hoop nog dat persoon die Tobbe laatst gecontroleerd heeft binnen kort nog even tijd heeft om naar te kijken want ben erg benieuwd wat hij ziet. Maar advies is om heen te horen krijg is om voorlopig nog maar rust te geven tot winter.
Verharen, Tobbe is aardig bezig en ik merk ook aan hem ik hem bij moet gaan voeren door dat hij nogal aan afvallen is door de kou.
Tobbe heeft nieuwe vriendin er bij,
Nieuw paardje, Candy!
Nieuw paardje, Candy!
-
Gefeliciteerd met jullie nieuwe vriendin Joram! Heel veel plezier met haar, Tobbe is het zo te zien eens met je keuze!
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
- rocky&moby
Mijn ouwe vriendje heeft weer eens bewezen dat hij een engeltje op ze schouder heeft.
Het plakbeslag waar hij al een hele tijd op liep ging niet meer. Ze voeten werden er niet beter van en, het viel er nu zo vaak af dat het financieel niet meer leuk was..
Gelukkig hebben we iemand leren kennen die een voor mij nog onbekend merk hoefschoenen had en, die heeft Moby twee geweldige schoenen aangemeten. Daarbij gaat zij zijn voeten bijhouden, en heeft ze mij instructies / tips gegevens wat me nog evt. nog met voeding kunnen bereiken.
Toch best fijn, een nieuwe kijk erop en een pony die helemaal blij met ze schoenen is
Het plakbeslag waar hij al een hele tijd op liep ging niet meer. Ze voeten werden er niet beter van en, het viel er nu zo vaak af dat het financieel niet meer leuk was..
Gelukkig hebben we iemand leren kennen die een voor mij nog onbekend merk hoefschoenen had en, die heeft Moby twee geweldige schoenen aangemeten. Daarbij gaat zij zijn voeten bijhouden, en heeft ze mij instructies / tips gegevens wat me nog evt. nog met voeding kunnen bereiken.
Toch best fijn, een nieuwe kijk erop en een pony die helemaal blij met ze schoenen is

Zolang hij maar niet zo in zijn nopjes is dat hij weer naast zijn schoenen gaat lopen!!
Fijn dat er weer een oplossing is gevonden!
Fijn dat er weer een oplossing is gevonden!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leuk paard, Joram!
Veel plezier met Candy.
Fijn dat je een oplossing hebt voor Moby z'n voeten!
Veel plezier met Candy.
Fijn dat je een oplossing hebt voor Moby z'n voeten!
Odette&Fenna
Gefeliciteerd joram leuk.
Fijn met hoefschoenen hebben wel uzziel ook jaren op gehad.
Fijn met hoefschoenen hebben wel uzziel ook jaren op gehad.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ik ben benieuwd naar zijn hoefschoenen Machteld.. hopelijk passen ze goed.
@ Joram, van harte met je nieuwe aanwinst!
@ Joram, van harte met je nieuwe aanwinst!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Dank je.
Vandaag voor 2de keer bezig geweest met grondwerk en ze pakt erg goed op
Vandaag voor 2de keer bezig geweest met grondwerk en ze pakt erg goed op

Wat fijn Machteld dat je een oplossing hebt voor Moby's voeten. Hopelijk gaat het goed.
Morris is nog steeds fris en fruitig, die heeft laatst weer een 'vierdaagse' van lange ritten gelopen en loopt nu weer 'gewoon' vijf keer per week één tot drie uur dressuur of bosritten. Wat is het toch een geweldig paard, heb vanmorgen ook weer zo genoten met en van hem.
Morris is nog steeds fris en fruitig, die heeft laatst weer een 'vierdaagse' van lange ritten gelopen en loopt nu weer 'gewoon' vijf keer per week één tot drie uur dressuur of bosritten. Wat is het toch een geweldig paard, heb vanmorgen ook weer zo genoten met en van hem.

Morris, mijn superfjord!
Ik heb eindelijk de moed gehad met de dierenarts over Marga haar bloedonderzoek te praten. Haar acth waarde (weet nog niet precies wat dat is, iets met bijnier) mag in de maand augustus 47 zijn. Haar acth waarde was 92,5 Bijna verdubbeld dus. We gaan nu de webinar afwachten en dan waarschijnlijk toch met medicatie starten. Dit kreeg ik van de dierenarts, misschien interessant voor mensen die ook geïntersseerd zijn:
Webinar voor paardeneigenaren
Om de kennis betreffende PPID te vergroten, heeft Boehringer Ingelheim in samenwerking met dr. Ellen de Graaf-Roelfsema speciaal voor de paardeneigenaar een webinar opgenomen. Tijdens een 40 minuten durend vraaggesprek worden verschillende aspecten van PPID besproken. Aansluitend is er een live vraag- en antwoordsessie.
Tijdstip uitzendingen
Woensdag 10 september om 20.30 uur
Dinsdag 23 september om 20.30 uur
Donderdag 2 oktober om 20.30 uur
Nieuwsbrief
Met behulp van de bijgevoegde template, kunt u paardeneigenaren op de hoogte brengen van deze webinar. De tekst is te gebruiken voor b.v. een e-mail, direct mailing, social media, flyer of uw website.
Naast de GRATIS ACTH-bepaling (t/m 31 oktober) wil Boehringer Ingelheim met dit initiatief graag bijdragen aan het diagnosticeren van PPID, zodat een tijdige behandeling kan zorgen voor meer kwaliteit van leven. Voor meer informatie en registratie bezoekt u www.ppidbijpaarden.nl.
Webinar voor paardeneigenaren
Om de kennis betreffende PPID te vergroten, heeft Boehringer Ingelheim in samenwerking met dr. Ellen de Graaf-Roelfsema speciaal voor de paardeneigenaar een webinar opgenomen. Tijdens een 40 minuten durend vraaggesprek worden verschillende aspecten van PPID besproken. Aansluitend is er een live vraag- en antwoordsessie.
Tijdstip uitzendingen
Woensdag 10 september om 20.30 uur
Dinsdag 23 september om 20.30 uur
Donderdag 2 oktober om 20.30 uur
Nieuwsbrief
Met behulp van de bijgevoegde template, kunt u paardeneigenaren op de hoogte brengen van deze webinar. De tekst is te gebruiken voor b.v. een e-mail, direct mailing, social media, flyer of uw website.
Naast de GRATIS ACTH-bepaling (t/m 31 oktober) wil Boehringer Ingelheim met dit initiatief graag bijdragen aan het diagnosticeren van PPID, zodat een tijdige behandeling kan zorgen voor meer kwaliteit van leven. Voor meer informatie en registratie bezoekt u www.ppidbijpaarden.nl.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Vervelend dat ze last heeft van verhoogde waarde. Heb zelf geen verstand van maar ik hoop dat mee valt.
Dat is de Cushing-test toch?
Stalgenootje heeft die ook laten doen, wegens terugkomende vage hoefbevangenheid. Blijkt inderdaad verhoogde waardes, dus Cushing. Ze vertelde dat 7 van de 15 geteste paarden (bij onze DA) positief testten. Waren wel allemaal soort van 'risico-groep', maar toch, het komt blijkbaar veel meer voor dat iedereen tot nog toe wist/ dacht.
Is er medicatie voor? Want dat is mij nog niet duidelijk. Moeten ze dan hun leven lang medicijnen of is het iets dat over kan gaan?
Stalgenootje heeft die ook laten doen, wegens terugkomende vage hoefbevangenheid. Blijkt inderdaad verhoogde waardes, dus Cushing. Ze vertelde dat 7 van de 15 geteste paarden (bij onze DA) positief testten. Waren wel allemaal soort van 'risico-groep', maar toch, het komt blijkbaar veel meer voor dat iedereen tot nog toe wist/ dacht.
Is er medicatie voor? Want dat is mij nog niet duidelijk. Moeten ze dan hun leven lang medicijnen of is het iets dat over kan gaan?
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Het gaat niet over. Diego kreeg Pergolide, maar dat sloeg niet aan. Het blijkt heel veel voor te komen, vandaar nu dit onderzoek. Het schijnt dat hoefbevangen paarden vaak cushing hebben zonder dat men het door heeft
Baranna 13-5-2006
De waarde van marga is wel het dubbele, maar het valt nog wel een beetje mee, op bokt heb ik waardes van boven de 200 voorbij zien komen. Ik ben benieuwd of de medicijnen voor marga gaan helpen. Wel rustig aan beginnen met de medicijnen hoor, een kwart tablet zou ik mee beginnen ongeacht wat de DA zegt.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Nicole dit zijn de waardes die bij augustus horen. Schijnt per maand te verschillen, vraag me niet hoe dat kan. Misschien was die v 200 in een andere periode?
Baranna 13-5-2006
20 - 40 pg/ml Nov-Jul afgeleid van grenswaarde-------------------- > 29Ivonne schreef:Nicole dit zijn de waardes die bij augustus horen. Schijnt per maand te verschillen, vraag me niet hoe dat kan. Misschien was die v 200 in een andere periode?
37 - 57 pg/ml Aug-Oct (Seasonal rise) afgeleid van grenswaarde ---------------- > 47
Komt uit het topic van bokt.
- XxDiandraxX
Zit er ook wel aan te denken sonja te laten testen. Is ook ineens hoefbevangen, dit is ze nooit eerder geweest en staat nu op paddock met hooi. Pff, ben er maar zoet mee.
Maar, het goede nieuws. Vandaag heb ik sonja alweer 11jaar. Wat gaat dat toch snel

Maar, het goede nieuws. Vandaag heb ik sonja alweer 11jaar. Wat gaat dat toch snel

Gefelciteerd!
Vervelend van hoef bevangen, gelukkig heb ik daar meet met Tobbe nog nooit last van gehad.
Vervelend van hoef bevangen, gelukkig heb ik daar meet met Tobbe nog nooit last van gehad.
Tobbe lijkt goed te gaan, we hebben nog even gelongeerd en is niks aan hem te zien en beetje beweging lijkt hem wel goed te doen. Van week komt nog even een vriendin kijken en daarna is plan om toch maar weer langzamerhand het weer op te gaan pakken met Tobbe.