Evenwel kreeg ik gisteren mijn nieuwe rij-hoofdstel binnen dus vroeg ik Cayleigh of zij niet even op Cos zou willen rijden.
Haar antwoord was: "Ja hoor, ik train ze allemaal wel

Allereerst het hoofdstel waarmee het allemaal begonnen is

1. Cayleigh "ik kriebel hem wel aan zijn hals dan doet hij zijn oortjes mooi naar voren"

2. Cos opgezadeld en wij zijn dus 'onderweg' met nummer 1

3.

4. Naast buitenritten houdt Cayleigh het meeste van 'tikkertje te paard'. Dat doen we als we allebei te paard zijn maar blijkbaar is het ook leuk als ik met mijn tong op mijn voeten voor haar uit ren en Cos zelfstandig mijn schijnbewegingen volgt zonder dat zij hoeft te sturen. Hilariteit alom (voor mij iets minder trouwens maar ik houd me maar voor dat het weer bijdraagt aan het kwijtraken van de overtollige kilo's

5. Na Cos was het voor Cayleigh een "thuiskomen" op haar eigen Jacky. Jacky is een (h)eerlijke pony waar wij ontzettend blij mee zijn. Het matcht ook ontzettend tussen die twee.

6.

7.

8. Vervolgens bleven we bij wit maar nu was de beurt aan P.C. De kleine man (1m07) wordt eigenlijk al ruim 2 jaar niet meer onder het zadel gereden maar loopt alleen nog voor de wagen. Cayleigh staat er een beetje vertwijfeld bij te lachen..."hij is wel klein eigenlijk he?"

9. Toen ik vroeg of ze nog eens met P.C. op buitenrit ging was het antwoord "Ehm, mam....ik kan bijna meelopen, wat denk je zelf"

Tja....en hierna gaf mijn camera onverbiddelijk aan dat zijn batterijen leeg waren....maar we hadden nog 2 pony's te gaan!
Niet getreurd...papa was onderweg naar huis en zou via stal komen om de 'verzameling' compleet te maken met zijn telefoon (mijn telefoon was uiteraard, zoals zo vaak, ook leeg

Nog 1 foto kon ik eruit persen maar Cayleigh had ook besloten dat het tijd was voor pauze dus win-win situatie allround.
10.

Zoals gezegd waren er dus nog 2 pony's te gaan. Het enige probleem was dat deze 2 nog niet beleerd zijn...maar ja....'allemaal' betekent 'allemaal' !
11. Spooky Sue hebben wij September 2013 gekocht. Zij had toen alleen bij schapen gestaan (had nagenoeg geen manen/voorpluk want die waren door de schapen "aangevroten") en je kon haar nauwelijks aanraken omdat ze gericht trapte en beet (ja, allebei tegelijk!). De eerste tijd hebben wij haar volledig genegeerd zodat ze zelf haar "tempo" kon bepalen en grotendeels opgevoed werd door de rest van de kudde. Op een gegeven moment zocht zij zelf toenadering en vandaaruit zijn we met kleine stapjes verder gegaan. Ze kan/kent 'werktechnisch' dus nog bijna niets maar we hebben alle tijd want ze is ook nog maar 4. Knuffelen kan ze inmiddels als de beste

12. Het is de bedoeling dat Spooky Sue uiteindelijk voor de sulky gaat lopen.

13.

Braaaaaf en goed haar best gedaan dus Spooky Sue mocht weer terug

Toen bleef alleen onze langpootmug nog over. Heros is 30 april j.l. 3 geworden maar omdat hij zo groot (zeker voor een Fjord) en slungelig is, doen we eigenlijk nog niets met hem (behalve los 'volgen', 'halthouden', 'stap' en 'draf' op commando).
14.

15. Dit is de derde keer dat hij een zadel op heeft, waarvan 2 keer met singel. We hebben er bewust voor gekozen om er nog geen beugels aan te hangen. Het was fijn om te zien dat hij zo braaf 'volgde' en er helemaal niets om gaf dat Cayleigh met hem meelifte. Lieve man!