16+, soms al wat stram en stijf, deel 5
Re: 16+, soms al wat stram en stijf, deel 5
Gisteren weer een heerlijk rondje gereden op Foss samen met mijn zoontje op zijn pony wat een heerlijk gevoel is dat zeg!
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
Ze ging gelukkig in gestrekte draf de wei in op haar vakantie-adres..... zoef weg waren ze. Ik nog roepen toen ik naar huis wilde en alleen de kop kwam omhoog. Vanavond ga ik kijken en dan tegen donderdag ofzo nog eens.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
-
Maandagavond was het prima met Lajke op haar logeeradres. Maar nu? Ze haat natregenen en heeft alleen een paar bomen om wat te schuilen. Denk dat haar humeur om te schieten is. Morgen maar weer gaan kijken. Voordeel van al die regen is, dat er geen vliegen en dazen zijn. Die spoelen in een weg van de paardjes.
Ik mag zorgen voor
We mogen iwan overdag nu ook een paar uurtjes in het land doen en daar knapt hij echt van op! Normaal staan ze overdag op zand, paddock paradijs, en krijgen ze kuil. Hij kan het kuil slecht kwijt,maar gras niet, dus hij viel in, ondanks de extra voerbeurten. nu wordt hij weer lekker gevild, gelukkig!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Fijn dat Iwan weer lekker op het gras kan.
Hier zie ik het ook aan Flora (29 jaar) In de winter valt ze wel terug, ondanks dat ze SP bijgevoerd krijgt. Nu ze in de wei staat, is ze weer mooi gevuld.
Hier zie ik het ook aan Flora (29 jaar) In de winter valt ze wel terug, ondanks dat ze SP bijgevoerd krijgt. Nu ze in de wei staat, is ze weer mooi gevuld.
Odette&Fenna
Gras is gewoon goed voer op zulke momenten. Fijn dat Iwan op het gras kan, beetje aankomen mag bij sommige oudjes.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- rocky&moby
Ik heb hele goede ervaringen met veulenbrok geven, tip van een paardenrusthuis.
Doet Moby het in de wintermaanden heel goed op.
Helaas is het helemaal pet met hem, na de hoefzweer waardoor zijn plakschoenen er binnen korte tijd op en af moesten nu slechte hoefjes. Hoefsmid van de faculteit zag het allemaal niet zo rooskleurig in.. plak beslag blijft de beste optie maar het is schreeuwend duur ( 280 euro alleen voor ). en als het er dan in een maand tijd twee keer af moet is dat te gek.. Hij staat nu op stal, op de hoop dat het gauw een beetje wil aansterken en dan zet ik heb voorlopig overdag buiten even op losse schoenen.
Helaas is het helemaal pet met hem, na de hoefzweer waardoor zijn plakschoenen er binnen korte tijd op en af moesten nu slechte hoefjes. Hoefsmid van de faculteit zag het allemaal niet zo rooskleurig in.. plak beslag blijft de beste optie maar het is schreeuwend duur ( 280 euro alleen voor ). en als het er dan in een maand tijd twee keer af moet is dat te gek.. Hij staat nu op stal, op de hoop dat het gauw een beetje wil aansterken en dan zet ik heb voorlopig overdag buiten even op losse schoenen.
- XxDiandraxX
balen van Moby zijn voetjes, is zonder beslag ook geen optie voor hem?
toch wel spannend hoor, ik moet donderdag met Sonja naar de kliniek en dan gaan ze weer scannen. ik hoop zo op goed nieuws!
toch wel spannend hoor, ik moet donderdag met Sonja naar de kliniek en dan gaan ze weer scannen. ik hoop zo op goed nieuws!
Wat vervelend zeg, van Moby z'n voeten. Sterkte ermee!
Spannend donderdag. Hopelijk krijg je goed nieuws voor Sonja!
Spannend donderdag. Hopelijk krijg je goed nieuws voor Sonja!
Odette&Fenna
Bedankt voor de tip, ik zal het onthouden.rocky&moby schreef:Ik heb hele goede ervaringen met veulenbrok geven, tip van een paardenrusthuis.
en dat beslag

Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Zo het is heeeel lang geleden dat Iwan hier op fw heeft gestaan. Hier ff een paar foto's van hoe mijn opaatje er nu uit ziet.
Ik vind hem voor 26 jaar nog als een jonge God eruit zien!

Edit, je moet wel ff je beeldscherm kantelen
Ik vind hem voor 26 jaar nog als een jonge God eruit zien!

Edit, je moet wel ff je beeldscherm kantelen

Hij ziet er goed uit nicole!
Waaraan zie je bij hem dat ie cushing heeft?
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Ziet er zeker goed uit, mooi slank ook!
Vandaag lekker op pad met Morris. De bedoeling is een lange rit met onderweg lunch met man en kind. Vorige keer lukte dat niet helemaal, volgende poging.
Vandaag lekker op pad met Morris. De bedoeling is een lange rit met onderweg lunch met man en kind. Vorige keer lukte dat niet helemaal, volgende poging.
Morris, mijn superfjord!
Iwan ziet er goed uit!
Leuk, een dagje met je paard op pad. Veel plezier!
Hebben jullie ook zoveel last van vliegen? Van de week heb ik een poging gedaan om Odets manen te knippen, maar dat was geen succes. Ze bleef maar stampen en wiebelen. Gisteren heb ik maar weer een middeltje gekocht, hopelijk helpt het...
Leuk, een dagje met je paard op pad. Veel plezier!
Hebben jullie ook zoveel last van vliegen? Van de week heb ik een poging gedaan om Odets manen te knippen, maar dat was geen succes. Ze bleef maar stampen en wiebelen. Gisteren heb ik maar weer een middeltje gekocht, hopelijk helpt het...
Odette&Fenna
- XxDiandraxX
Zo, we zijn weer op de terugweg. Klinisch loopt ze nog niet al te best, hoefbevangen is ze niet maar ze hangt er wel tegenaan. Toch even gescand, bandje geeft weinig verbetering zichtbaar maar dat kan ook littekenweefsel zijn. Nu eerst die gevoeligheid in dr voetjes weg en dan weer terug om te kijken hoe ze dan loopt..
Vervelend dat het nog niet echt beter gaat.
Hopelijk komt er binnenkort toch verbetering in.
Hopelijk komt er binnenkort toch verbetering in.
Odette&Fenna
Niet dus! En daarom heb ik hem niet aan de medicijnen. De enige symptomen die hij heeft, is dat hij soms in zijn eigen wereld leeft en wat vermagerd. Maar ik denk dat alle oude paarden dat wel hebben.JoyceNan schreef:Hij ziet er goed uit nicole!
@ suus ik zou willen dat hij er 50 kilo bij had, want hij is nu redelijk goed op gewicht, maar volgende week kan hij weer mager zijn. Iwan zijn tanden en kiezen beginnen hem wat dat betreft parten te spelen. Want op zijn spat, artrose, slechte hoeven en tanden en kiezen na, is het een vrolijke bejaarde die nog 4 aan 5 keer per week in het bos rond sjouwt

o aha vandaar! Nan heeft alleen een rare vacht verder ook niets... ik laat haar wel testen in het najaar(schijnt dan alleen betrouwbaar te zijn) en dan twijfel ik dus ook of ze aan de medicijnen moet.
Nan heeft altijd al een hangbuik en is nooit de snelste geweest dus tja of dat dan symstomen zijn... lijkt me niet
Nan heeft altijd al een hangbuik en is nooit de snelste geweest dus tja of dat dan symstomen zijn... lijkt me niet
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Hij ziet er zeker goed uit Nicole.
Marga blijft kwakkelen, loopt vreemd, alhoewel beter nu ze aan de superflex is. Nu heeft ze weer hars aan de spenen. Vanaf vandaag kan je gratis cushingtest doen, ga ik zrker doen. Marga ziet er ook niet happy uit. Heeft last van haar dampigheid met dit weer
Marga blijft kwakkelen, loopt vreemd, alhoewel beter nu ze aan de superflex is. Nu heeft ze weer hars aan de spenen. Vanaf vandaag kan je gratis cushingtest doen, ga ik zrker doen. Marga ziet er ook niet happy uit. Heeft last van haar dampigheid met dit weer
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Vervelend dat het met Marga niet goed gaat.
Dan ben ik blij dat Odet nog goed gezond is. Gisteren nog heerlijk buiten gereden.
Dan ben ik blij dat Odet nog goed gezond is. Gisteren nog heerlijk buiten gereden.
Odette&Fenna