H-tjes worden 3 in deel 3....

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Mieke

Re: H-tjes worden 3 in deel 3....

Bericht door Mieke » zo 29 jun 2014, 10:03

:L echt een kopie van moeders en een vleugje papa
Ctje :)
Abe_

Bericht door Abe_ » zo 29 jun 2014, 12:31

Ja, dat viel me ook al op een kopie van zijn moeder. De nieuwe eigenaar van Célinde had me benaderd via FB, toen viel me ook al op dat ze zo op elkaar lijken.
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Keandra

Bericht door Keandra » zo 29 jun 2014, 18:59

Vandaag ging ik Swann even laten lopen op een stukje dat precies op haar maat een mooie roundpen is.
}>
Swann liet zich heel mooi pakken en weggeleiden.
Maar eens ze het door had wat de bedoeling was ~~}> .
Snuiven, briesen, hevig doen.
De brave Swann was veranderd in een driftkikker. ~~}>
Draven en stappen? wat is dat baas?
En dan op de moment dat ik dacht van nu begint ze te kalmeren, kwam de volgende truuk uit de hoge hoed.
Swann liep mooi op een cirkel op de linkerhand in een 'mooie en rustige' linkergalop (eigen interpretatie, ze kan nog beter, maar was wel goed voor vandaag)
Draait ze opeens rechts en komt ze voor de 3 lijnen schrikdraad te staan en springt ze er even parmantig over. ~~}>
Beland ze op de piste ( }> fantastisch omheind is de weide) en spurt ze weg met veel bokken en doen.

Nu moet je weten, Swann is 1.15m (we hopen hoger, maar meten is niet voor direct) en de hoogste draad hangt op 1,15m. :o
Swann hebben we ook nog nooit laten springen, laat staan vrijspringen.
Dat ze zich in galop zomaar draait en met een perfecte sprong ruimschoots die 1,15m haalt.
Ik ben er nog niet goed van. _-:(

Wij zijn blij dat ze dat truukje niet dagelijks doet om aan vers gras te raken.
8-)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 30 jun 2014, 09:49

Mieke schreef::L echt een kopie van moeders en een vleugje papa
Inderdaad :D Celinde herken ik er meteen in, Zizoran moet ik even goed kijken en denk ja: Ja, zie ik ook!
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » ma 30 jun 2014, 15:19

Ik zie het ook, een hoop mama, maar toch ook wel wat papa.
Is een leuk paardje aan het worden!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 30 jun 2014, 20:46

Gunnar is leuk.

En oh oh.. ik voorzie een springcarriere..... Voor de Swann, tja met zo'n naam kan je natuurlijk opstijgen ala KLM>
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 01 jul 2014, 10:35

Ojee, die Swann! Vrees ook dat ze de reclame van klm kent.....

Trots op mijn etter, tuig er op gesmeten vandaag en in de wei gaan oefenen. Ik kan hem om een hoop stront heen sturen :D bij gebrek aan hindernissen of bomen ofzo, voldoet een hoop mest prima als referentiekader.
Aan de hand blijft het nog moeizaam maar aftuigen kan gewoon terwijl hij los staat en dat verzet hij geen hoef!

Daarna netjes in de stal laten zetten (dat is ook een overwinning) zodat ik met Lajke nog weg kon. Hij kwam bij terugkomst, heel kalm in stap, onbezweet de stal uit.
Pffff opluchting hoor!

Zo jammer dat ze zondagavond na de keuring al naar hun vakantie-adres gaan. Iedere keer dat ik er iets mee kan of vooruit ben, moeten we weer stoppen (gebroken kies en stalrust, nu vakantie). Denk niet dat mijn man het een goed idee vindt om de vakantieplannen af te blazen.....

Helaas speelt mijn arm steeds meer op, daar is vakantie juist weer goed voor.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 01 jul 2014, 18:38

Afbeelding

Hij was zo braaf vanmiddag en vanavond, dat we het gewoon hebben gedaan. Zadel er op, dochterlief er op gehesen en 2 halve rondjes door de wei gestapt (zal zo;n 100 meter in totaal geweest zijn). Hij deed het braaf, gaat wel regelmatig stil staan maar geen geklier, niet geprobeerd mij te bijten of andere onzin.
Mooi stil gestaan met opzadelen en afzadelen 8)7 pffff soms snap ik er niets van!
Ik mag zorgen voor
Keandra

Bericht door Keandra » wo 02 jul 2014, 07:04

woehoe, super Mette

Wij hadden gisteren uitgebroken paarden. gelukkig niet op straat, maar ze zijn naar de voortuin op de weide gegaan, paaltje omgedaan en daar gras gaan opeten.
(was een paaltje dat maar kwakkel stond en dus ergens te verwachten. nu opgelapt en binnen 2 weken komt daar een stevige schuilstal te staan, dus geen uitbraakpogingen meer)
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 02 jul 2014, 15:34

Bloemetje, het zijn fjorden.... sommigen zijn zo makkelijk (totdat ze keer grapje uitvinden, want dat besef komt vaak pas als ze door hebben wat er verwacht wordt en ze meer balans en kracht en conditie hebben)
Hoopje stront is prima pion toch?
heerlijk dat het zo super gaat en maak je niet ongerust over je vakantie, ze vergeten echt niet zomaar wat!

Keandra, dat is minder! Gelukkig geen ongelukken of echte op de weg ontsnappingen.

I'm so high! I can fly!

Wou steeds naar het bos met de Heps, maar ging steeds niet, vandaag ook niet.. Totdat.. belletje.. was al op stal.
(we zouden naar L en D duinen met Toobs en Wings) Dochter van mijn vriendin had van haar werk gebeld wilde toch mee!
Dus... JA!!! Hepsie en Toobs op de trailer gezet en ja, vriendin dus op Toobs en ik op de Hepsie het bos in!

Leuke is hun paard moet je met zijn 2en zadelen in het bos.
Heps en Toobs kan je aan de trailer zetten (Heps wel in de gaten houden, die vreet anders te veel uit met de trailer).
Uiteindelijk stond ik als laatste nog op de grond dus hup erop.

Vertrek, braaf, Heps voorop, wel wat druk, niet erg.
Eindje verderop liep Toobs voor (hogedruk reiniger en witte melkgeit) schork paard achter Heps en rende stukje, dus Heps ook 2 meter,
makkelijk weer te stoppen.
Lekker door het bos gereden af en toe wat dronken en af en toe een noodstop van Heps vanwege woezel achter omgevallen boomwortelboom,
of gat in de weg.
(voor de goede orde, de baby voorop!)

Ook nog galopje gedaan, Toobs voorop, Heps in het midden, dit wat hilarisch. (ze heeft onder het zadel nog maar 6 meter in de bak gegaloppeerd, 3 l en 3 r om)
Eerst een bok ala Sjol (dus handstand, gelukkig minus de twist and turn, dat is zo funest voor je rug), toen werd het een pogoballetje dat nog door bleef bokken.
Dus hele zaakje even weer naar draf, nog een keer gedaan, en YES we hebben stuk door het bos gegaloppeerd!

Ging ook netjes weer de trailer op! Oke in 3e aanloopje (dat heet recht voor de trailer zetten, niet echt aanloopje) en hopla erop.

Dus doel 1. verkeersmak gehaald.
Doel 2. trailer mak gehaald (alleen gaat nog niet zo lekker, geeft hoop herrie in de trailer)
Doel 3. buitenrit gehaald.

En dit waren bij bij terug komst, foto wil niet zichtbaar worden, dus maar als link.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 2290_n.jpg

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sjolvir op wo 02 jul 2014, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 02 jul 2014, 15:46

Hoe stoer is die Hepsie van jou! Doet haar naam helemaal eer aan, Hebbedingetje gewoon!

Mette heeft zich in de tuin uitgeleefd, bok bok, galop op 2 meter. Maar liet zich toen ik weg wilde, zo weer in de wei zetten (gelukkig maar want ik was even vergeten andere schoenen aan te doen dus liep op sandaaltjes :o )
Ik mag zorgen voor
Keandra

Bericht door Keandra » wo 02 jul 2014, 18:26

Swann heeft vandaag hoofdstel training gekregen.
De 2e keer een bit erin, nam ze aan als een routiné. Hoofdstel gepast gemaakt en tot constatatie gekomen dat de neusriem niet groot genoeg is en het riempje voor het bit te lang (niet erg). Bitje dat ik uit UK laten komen heb past super (9.5 cm).
Verder bij de neusriem valt die juist op zo'n kingroeve, lekker lastig want leg ik hem ervoor is hij juist gepast (maar trekt hij eigenlijk iets naar beneden) en leg ik hem goed heb ik een maat pony nodig (en dat is denk ik veel te groot).
rowenna

Bericht door rowenna » do 03 jul 2014, 12:46

Heerlijk hoe jullie lekker bezig zijn met de jonkies, maar Fim heeft ook niet stil gezeten. Ook Fim heeft haar eerste rondje met mij op haar rug er opzitten. Was vorige week even met haar wat grondwerk aan het doen en ging zo goed, ook nog even over haar heen gehangen, ging natuurlijk ook goed hihi, dus mijn stoute schoenen aangetrokken en En zadel op de Fim gegooid en weer op krukje gaan staan, weer even over Fim gehangen en och een been er over en weer bleef ze braaf staan, oke dan er maar op. En ja hoor voor het eerste op mijn witje, wat was ik trots, ook nog klein rondje gestapt, maar dat snapte ze nog niet echt, en ze had steeds de neiging naar de poort te willen.

Afgelopen zondag, weer wat in de bak gewerkt, maar nu aan de lange lijnen, misschien dat ze het dan met mij op de rug ook beter begrijpt, eerst wat draaien, ze dacht dat ze rondjes aan de longe moest lopen[ wat ze eigenlijk zelde of nooit doet ] maar al snel had ze het door en liep netjes in stap haar rondjes, wat is ze toch braaf.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 03 jul 2014, 14:54

Dierenarts is net weer geweest, hechtingen uit Mette halen. Neus is heel mooi genezen, lies iets ontstoken maar niet om je zorgen te maken. Wel gedoe die hechtingen in zijn lies. Praam op, dochterlief staart aan de kant houden, lastige vliegen en dazen....

Nu wachten op haar rekening en dan is het afgesloten (ohh en nog wat dagen honingzalf smeren)
Ik mag zorgen voor
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » za 05 jul 2014, 20:27

Duimen jullie morgen? Keuring in Alden Biesen en Mette-etter mag mee. Vrijdag gewassen, geknipt, vanmorgen smid geweest. Nog geoefend met stappen aan de hand en opstellen.
Nu hopen dat hij zich morgen goed laat laden (scheelt dat lajke ook mee gaat) en ik alles heb....
Ik mag zorgen voor
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 06 jul 2014, 16:14

En hoe is het gegaan?
Denk namelijk dat ik nu te laat ben met duimen...
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 06 jul 2014, 17:16

Ben ook benieuwd hoe het gegaan is met de Metter :D

Misschien beter delen van 2 hoofdstellen gebruiken Keandra? Heeft P.C. bij ons ook nodig, die valt met alles tussen shet en pony in, ook met zijn tuig bijvoorbeeld...heel lastig. Nu koop ik dat soort dingen eigenlijk altijd tweedehands dus valt het qua kosten mee.

Dominique en Hepsi ook al op buitenrit en Rowenna ook al de wereld vanaf Fim bekeken. Ben ik nu de enige die nog niet heeft plaatsgenomen? Gaat bij ons voorlopig ook nog niet gebeuren denk ik. Misschien Cayleigh nog wel maar hij staat weer zo overbouwd en is nog zo slungelig...die heeft echt nog wat tijd nodig :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 06 jul 2014, 18:29

Nathalie, ik heb ook nog niet op Metter gezeten!

Hij deed het redelijk braaf, 1e premie met 36,5 punten. 2e bij de 3 jarige ruinen, er waren stukken dat hij beter liep dan zijn concurrent maar niet alles en op bespiering ook minder punten.
Ik mag zorgen voor
rowenna

Bericht door rowenna » zo 06 jul 2014, 18:56

Nette pnt Marjolein.
Doe het met Fim nog heel rustig aan hoor Nathalie, tijd zat.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 07 jul 2014, 20:26

Wauw mooie punten!

Hier moet ik wel wat met dikkiedik, want ze groeit ondertussen zo ongeveer dicht.
Man wat een ellende.. die beige ik kijk naar gras en groei pony's.
Plaats reactie