H-tjes worden 3 in deel 3....
Re: H-tjes worden 3 in deel 3....
Hier ook zoveel gras.
Overmorgen komen ze weer op een ander blokje (wij doen blokjesbegrazing, strookbegrazing maar dan zonder paaltjes te verzetten.)
Swann kan haar in het lange gras verstoppen met haar 1,17m.
Maar aangezien dat ze maar gelimiteerd bij krijgen, staan ze alle 3 super in hun vel.
Swann staat onder de appeltjes. Allemaal witte vlekken tussen het donkergrijze, leuk zicht.
Overmorgen komen ze weer op een ander blokje (wij doen blokjesbegrazing, strookbegrazing maar dan zonder paaltjes te verzetten.)
Swann kan haar in het lange gras verstoppen met haar 1,17m.
Maar aangezien dat ze maar gelimiteerd bij krijgen, staan ze alle 3 super in hun vel.
Swann staat onder de appeltjes. Allemaal witte vlekken tussen het donkergrijze, leuk zicht.
Harvey is weer thuis!
Gisteren heeft mijn zusje hem even gelongeerd en ging goed toen hij het eenmaal snapte in het grote land haha!
Verder mocht hij even alleen blijven met zijn kleine zusje Keshya toen we even een snel rondje gingen met de kar (langer hield ik niet vol... leuk hoor dat zwanger zijn
)
En hij is echt super lief voor zijn kleine zusje
vandeweek eens kijken of onze testruiter erop wil gaan zitten
Zij heeft vorig najaar Ydel ook gereden voor de zadelproef en gaat harvey zadelmak maken.
Ik doe daar nu maar helemaal niet aan mee...
Gisteren heeft mijn zusje hem even gelongeerd en ging goed toen hij het eenmaal snapte in het grote land haha!
Verder mocht hij even alleen blijven met zijn kleine zusje Keshya toen we even een snel rondje gingen met de kar (langer hield ik niet vol... leuk hoor dat zwanger zijn

En hij is echt super lief voor zijn kleine zusje

vandeweek eens kijken of onze testruiter erop wil gaan zitten

Zij heeft vorig najaar Ydel ook gereden voor de zadelproef en gaat harvey zadelmak maken.
Ik doe daar nu maar helemaal niet aan mee...

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Fijn om te lezen dat het goed gaat met Mette.
Hepsi gaat als een treintje zo te zien
Heros doet wat Heros doet...en dat is z'n kont weer omhoog pokon-en...pffffffff....nog immer flink aan het groeien dus. Mijn moeder stond pas naast z'n kont en zei "kijk, hij is al ruim 1m60"....ehm.....nou...dat zal toch wel niet
Hepsi gaat als een treintje zo te zien

Heros doet wat Heros doet...en dat is z'n kont weer omhoog pokon-en...pffffffff....nog immer flink aan het groeien dus. Mijn moeder stond pas naast z'n kont en zei "kijk, hij is al ruim 1m60"....ehm.....nou...dat zal toch wel niet

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ik vond vandeweek dat Harvey ook weer wat overbouwd was...
Jessica vond van niet...
maar met zijn 1.51 is hij al lekker aan de maat, ben benieuwd waar hij op de keuring op gemeten zal worden
Jessica vond van niet...
maar met zijn 1.51 is hij al lekker aan de maat, ben benieuwd waar hij op de keuring op gemeten zal worden

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
-
Mette groeit de breedte in... krijg je he van op klein stukje staan en vrouwtje wat je zoet houdt met hooi
Wond op zijn neus geneest heel mooi, die in zijn lies was ietsje open en druppeltje bloed vanmorgen. Flapdrol heeft op die kant gelegen dus met opstaan zal er wel te veel trek op hebben gestaan? Het oogt verder rustig.

Wond op zijn neus geneest heel mooi, die in zijn lies was ietsje open en druppeltje bloed vanmorgen. Flapdrol heeft op die kant gelegen dus met opstaan zal er wel te veel trek op hebben gestaan? Het oogt verder rustig.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
-
Etter is gisteren 5 keer in galop zijn stal uitgevlogen (om 4 meter verderop hard te moeten remmen want meer ruimte heeft hij niet). Gevolg, geknapte hechting. Heb de dierenarts al sms gestuurd, zal eens horen of ze het nodig vind om te komen.
En hij heeft gewichtheffen geoefend met een jerrycan, dus ik moet een nieuwe jerrycan... deze heeft nu een gat aan de bovenkant. Voor thuis niet erg maar in de auto kan hij nu niet meer....
Ik zal eens foto maken van hoe zijn lies er nu uit ziet.
En hij heeft gewichtheffen geoefend met een jerrycan, dus ik moet een nieuwe jerrycan... deze heeft nu een gat aan de bovenkant. Voor thuis niet erg maar in de auto kan hij nu niet meer....
Ik zal eens foto maken van hoe zijn lies er nu uit ziet.
Ik mag zorgen voor
-

en niet helemaal scherp

zijn neus ziet er goed uit!

Tja hoe hou je een 3jarige rustig en stil? hooi eten dan maar he.
Ik heb de foto;s doorgemaild naar mijn dierenarts. Eens afwachten wat ze nodig vindt.
Ik mag zorgen voor
Tja, een fjord is niet rustig zonder hooi he.
Vandaag a lbij de paarden geweest.
Swann staat te blinken. Zo goed heeft ze nog nooit gestaan.
Ze is rustig en attent, een echte knuffel gewoon.
Prachtbeest.
Ben al blij dat ze dit jaar weer wat bleker van kleur is, zij heeft de minste last van de dazen op de weide.
Gelukkig worden ze er niet zot van. Dat doet ook al veel.
Volgende maand hun schuilstal zetten en dan zitten de grootste werken op de nieuwe weide er ver op.
Zal blij zijn eens alles rond is.
Dan nog een caravan kopen en we zitten geheel op ons gemak op de weide.
Vandaag a lbij de paarden geweest.
Swann staat te blinken. Zo goed heeft ze nog nooit gestaan.
Ze is rustig en attent, een echte knuffel gewoon.
Prachtbeest.
Ben al blij dat ze dit jaar weer wat bleker van kleur is, zij heeft de minste last van de dazen op de weide.
Gelukkig worden ze er niet zot van. Dat doet ook al veel.
Volgende maand hun schuilstal zetten en dan zitten de grootste werken op de nieuwe weide er ver op.
Zal blij zijn eens alles rond is.
Dan nog een caravan kopen en we zitten geheel op ons gemak op de weide.
Wond in de lies ziet er toch verder ook mooi rustig uit. Jammer dat nu net de hechting moet knappen. Mette is ook wel een wildebras zeg...Heros is eigenlijk heel kalm, rustig en zachtaardig 

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
-
Wond ziet er verder inderdaad heel rustig en netjes uit. Mette is gewoon echt ongeleid projectiel. Energie teveel....
Ik mag zorgen voor
Wondjes bij Mette zien er netjes uit, die in de lies is niet zo raar dat die het wat moeilijk heeft, beweegt daar natuurlijk nogal.
Hepsie gisteren mee gesleept naar manege.
Reden, Toobs had vrij..
Mooi excuus om tijdens het opbouwen van het springparcours te gaan rijden (ja, ben tikje gek, maar vind dat ze overal tegen moeten kunnen).
Dus onze 9e x rijden, waarvan 4e x op de vereniging was een feit.
1e 2 x op verenging aan lijntje, vorige kaar eerst zelf rondje aan lijntje gehad, nu direct erop, braaf!!!!
Nou ze gingen bouwen en mevr. ging gewoon kijken wat ze nou uit de schuine wanden aan het halen waren.
Heerlijk! mevr. brutaal nieuwsgierig aagje met pretbek.
Ook nog 2 balken overwonnen in stap!
En he! Ze heeft een stuur, ineens viel het kwartje! Kon er zelfs een kleine volte mee rijden.
Wordt vervolgd.
Hepsie gisteren mee gesleept naar manege.
Reden, Toobs had vrij..
Mooi excuus om tijdens het opbouwen van het springparcours te gaan rijden (ja, ben tikje gek, maar vind dat ze overal tegen moeten kunnen).
Dus onze 9e x rijden, waarvan 4e x op de vereniging was een feit.
1e 2 x op verenging aan lijntje, vorige kaar eerst zelf rondje aan lijntje gehad, nu direct erop, braaf!!!!
Nou ze gingen bouwen en mevr. ging gewoon kijken wat ze nou uit de schuine wanden aan het halen waren.
Heerlijk! mevr. brutaal nieuwsgierig aagje met pretbek.
Ook nog 2 balken overwonnen in stap!
En he! Ze heeft een stuur, ineens viel het kwartje! Kon er zelfs een kleine volte mee rijden.
Wordt vervolgd.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
-
Super Hepsie!
Ik mag zorgen voor
-
Goedemorgen!
Gisterenavond weer gedoe met Mette. Beestje heeft gewoon veel te veel energie. 2 keer goed steigeren aan de hand in de stal, kan ik echt niet waarderen. Na hoop gedoe, veel tot 100 tellen en tig keer opnieuw proberen, toch rustig in de stal gekregen. Vanmorgen was hij nog net zo ongedurig en opgewonden. Wond in zijn lies ziet er goed uit dus ik vind het prima. Draden naar de wei weggehaald terwijl ze hooi stonden te eten. En wat doen ze, zoals een fjord betaamt.... eerst eten.
Zo eens kijken hoe enthousiast ze de wei op gaan als het hooi op is. Hoop dat Mette wat energie kwijt kan en dat zijn oren weer gaan werken en dat stukje er tussen. Vanavond tuig er op en in de wei rondsturen.
Gisterenavond weer gedoe met Mette. Beestje heeft gewoon veel te veel energie. 2 keer goed steigeren aan de hand in de stal, kan ik echt niet waarderen. Na hoop gedoe, veel tot 100 tellen en tig keer opnieuw proberen, toch rustig in de stal gekregen. Vanmorgen was hij nog net zo ongedurig en opgewonden. Wond in zijn lies ziet er goed uit dus ik vind het prima. Draden naar de wei weggehaald terwijl ze hooi stonden te eten. En wat doen ze, zoals een fjord betaamt.... eerst eten.
Zo eens kijken hoe enthousiast ze de wei op gaan als het hooi op is. Hoop dat Mette wat energie kwijt kan en dat zijn oren weer gaan werken en dat stukje er tussen. Vanavond tuig er op en in de wei rondsturen.
Ik mag zorgen voor
-
Na het opeten van het hooi had hij het door.... wei is open!
Eerst in stap, dan een drafje. Daarna behoorlijk wat bokkensprongen (compleet met scheten), steigeren, balletpassen... Ondertussen is het gespring er uit maar hij maakt nog meters in draf en galop. Straks eens zien hoe de wond er aan toe is. Hij is ondertussen al 45 min energie aan het kwijt raken
Eerst in stap, dan een drafje. Daarna behoorlijk wat bokkensprongen (compleet met scheten), steigeren, balletpassen... Ondertussen is het gespring er uit maar hij maakt nog meters in draf en galop. Straks eens zien hoe de wond er aan toe is. Hij is ondertussen al 45 min energie aan het kwijt raken

Ik mag zorgen voor
-
Wond ziet er iets verder open uit dan vanmorgen maar niets om me zorgen over te maken. Ondertussen heeft hij wat meer rust in zijn lijf en kop.
Ik mag zorgen voor
Tja, het is of een Mette laten flippen zonder gras of stoom aflaten op het gras met rust nadien.
Hij zal het wel voelen hoor als hij moet stoppen, dan zal de grootste zottigheid er al lang uit zijn.
Hier heeft Swann vandaag ook laten zien dat ze de track wel weet te appreciëren.
Die heeft verschillende spurtjes getrokken, de bokken, scheten en rare gezichten er allemaal bij.
Hij zal het wel voelen hoor als hij moet stoppen, dan zal de grootste zottigheid er al lang uit zijn.
Hier heeft Swann vandaag ook laten zien dat ze de track wel weet te appreciëren.
Die heeft verschillende spurtjes getrokken, de bokken, scheten en rare gezichten er allemaal bij.
3 jaar geleden kwam vandaag kwam Hattrick ter wereld. Blij met mijn vriendje

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
-
Gefeliciteerd Abe!
Mette lijkt wat te kalmeren, nog niet de rust die we 2,5 week geleden hadden maar niet meer dat opgefokte van de laatste dagen.
Hoop dat hij morgen echt rust in zijn lijf en kop heeft, dan ga ik weer beginnen met hem. Hij moet ook dringend gewassen, volgende week zondag op keuring en hij ziet er niet uit, helemaal onder de strontvlekken.
Mette lijkt wat te kalmeren, nog niet de rust die we 2,5 week geleden hadden maar niet meer dat opgefokte van de laatste dagen.
Hoop dat hij morgen echt rust in zijn lijf en kop heeft, dan ga ik weer beginnen met hem. Hij moet ook dringend gewassen, volgende week zondag op keuring en hij ziet er niet uit, helemaal onder de strontvlekken.
Ik mag zorgen voor
Heeft me heel wat slapeloze nachten gekost haha, maar hij was het waard. Maar 3jaar, vraagt om foto'sAbe_ schreef:3 jaar geleden kwam vandaag kwam Hattrick ter wereld. Blij met mijn vriendje

Ctje 

Bij deze de jarige job in beeld.

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten