en het is......Guido!!
Re: en het is......Guido!!
Hoe komt ie zo mager dan trouwens? Ziek geweest of teveel last van hormonen?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
last van zijn hormonen haha, hij begint ook al wat bij te komen nu hij wat meer rust in zijn lijf heeft
hij maakte zichzelf echt druk om alles wat voorbij kwam, en ook buiten bleef hij maar op en neer aan het paraderen.
nu hij zijn testosteron kwijt begint te raken heeft ie alle tijd om te grazen

hij maakte zichzelf echt druk om alles wat voorbij kwam, en ook buiten bleef hij maar op en neer aan het paraderen.
nu hij zijn testosteron kwijt begint te raken heeft ie alle tijd om te grazen

Ik vind 'm ook echt een Anton hoofd hebben maar ben nu ook wel heel benieuwd naar zijn moeder 
Wat een mooie donkere benen!

Wat een mooie donkere benen!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Nou Anton haal je er echt heel duidelijk uit. Veel plezier samen!
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Wat een knapperd!
Hihi die voorpluk
Veel plezier met hem en fijn dat hij van die vervelende hormonen af is
Hihi die voorpluk

Veel plezier met hem en fijn dat hij van die vervelende hormonen af is

- Thessa Keizer
Wat een heerlijk koppie zit erop!!
Beetje spekkies eraan nog maar dat mag de pret niet drukken, heel veel plezier met hem
Beetje spekkies eraan nog maar dat mag de pret niet drukken, heel veel plezier met hem

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Leuk dier heb je! Veel plezier er mee!
Jeetje, wat is hij mager. En je voert hem dus al 4 weken bij?
Ik wist dat er verhalen gingen over Bart dat daar de paarden niet altijd goed genoeg gevoerd worden, dit is hier een bewijs van denk ik?!
Ik wist dat er verhalen gingen over Bart dat daar de paarden niet altijd goed genoeg gevoerd worden, dit is hier een bewijs van denk ik?!
Nou Fran ze zegt toch dat het door de hormonen komt.
Er hebben eerder foto's van Guido op gestaan toen hij nog van Bart was:
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... ilit=guido
Is hij daar mager?
Geniet maar van hem, het is een knappe!
Er hebben eerder foto's van Guido op gestaan toen hij nog van Bart was:
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... ilit=guido
Is hij daar mager?
Geniet maar van hem, het is een knappe!
Mama van Gwen
(7-2-15)

En eind januari
, toen was er nog niks van gierende testosteron:

@Fran: Kom eens kijken...kun je zien of je de 'verhalen' nog zo kloppend vind.

@Fran: Kom eens kijken...kun je zien of je de 'verhalen' nog zo kloppend vind.
Geluk is de vrucht van intens werk
bij mijn weten is hij inderdaad aan de magere kant omdat hij zichzelf lekker flink druk maakte om de merries, hij had gewoon echt last van zijn hormonen.Fran schreef:Leuk dier heb je! Veel plezier er mee!
verder is hij door de dierenarts kerngezond verklaard.
en tja, een hengst maakt zichzelf nu eenmaal druk als het dekseizoen is begonnen, ken er wel meer die dan gewoon niet vet te krijgen zijn, en die na het dekseizoen op hetzelfde rantsoen gewoon weer op gewicht komen.
jeetje, wat is hij mager vind ik persoonlijk wat ver gaan, hij is aan de magere kant, meer niet in mijn ogen.
het probleem is juist dat de meeste (fjorden)paarden te dik zijn, zonder dat de eigenaar dit inziet.
ik heb Guido nu 4 weken, de eerste week heeft hij zich nog lekker flink druk gemaakt om zijn nieuwe plek, en vooral de vele merries die in zijn buurt stonden.
in de tweede week is hij gecastreerd, dit is een ingreep en kost ook energie.
vanaf de 3e week ziijn we heel rustig begonnen met longeerwerk en zo, en nu in de vierde week word hij al ohz gereden. arbeid kost ook energie.
hij doet echt super zijn best, is leergierig, en heeft een heel fijn karakter.
en ja we zijn hem bij aan het voeren, maar vooral rustig aan.
het is niet goed voor welk paard dan ook als zijn hele rantsoen van de 1 op de andere dag word omgegooid, en het is al helemaal niet goed om een paard zo snel mogelijk vet te willen krijgen.
hij komt gemiddeld 6 uurtjes per dag in de (redelijk schrale) wei. verder heeft hij op stal onbeperkt ruwvoer.
daarnaast krijgt hij dagelijks zijn portie lucerne, en voor nu 2 x per dag een handje (havens sport)brok.
als hij harder gaat werken dan kan de hoeveelheid brok bijgesteld worden evt.
naar mijn idee komt hij hiermee niks tekort, en komt hij vanzelf op gewicht als hij een beetje in zijn routine zit.
ik kan me er dan in die zin ook niet druk om maken, komt vanzelf goed

poownie is happy, geniet van alle aandacht en vind alles interessant

daarnaast heb ik bij Bart een volledige rondleiding gehad, en is het mij niet opgevallen dat er paarden te mager waren oid, niet op stal en niet in de opfok.
bella: zoooo lief bolletje wol haha

denk alleen dat hij aankomende winter geschoren gaat worden, dus dan zal hij helaas niet zo pluisje zijn

Wanneer waren wij bij jullie Annabel? Half maart? Toen hebben we Guido ook nog bewonderd in de bak toch?
Prima lijf toen!
Prima lijf toen!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Was dat niet 4 maart? Op een dinsdag?
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Thessa Keizer
Persoonlijk zou ik wel even wachten met aan het werk zetten. Wat je zelf al zegt, dat kost ook energiecharlanti schreef:bij mijn weten is hij inderdaad aan de magere kant omdat hij zichzelf lekker flink druk maakte om de merries, hij had gewoon echt last van zijn hormonen.Fran schreef:Leuk dier heb je! Veel plezier er mee!
verder is hij door de dierenarts kerngezond verklaard.
en tja, een hengst maakt zichzelf nu eenmaal druk als het dekseizoen is begonnen, ken er wel meer die dan gewoon niet vet te krijgen zijn, en die na het dekseizoen op hetzelfde rantsoen gewoon weer op gewicht komen.
jeetje, wat is hij mager vind ik persoonlijk wat ver gaan, hij is aan de magere kant, meer niet in mijn ogen.
het probleem is juist dat de meeste (fjorden)paarden te dik zijn, zonder dat de eigenaar dit inziet.
ik heb Guido nu 4 weken, de eerste week heeft hij zich nog lekker flink druk gemaakt om zijn nieuwe plek, en vooral de vele merries die in zijn buurt stonden.
in de tweede week is hij gecastreerd, dit is een ingreep en kost ook energie.
vanaf de 3e week ziijn we heel rustig begonnen met longeerwerk en zo, en nu in de vierde week word hij al ohz gereden. arbeid kost ook energie.
hij doet echt super zijn best, is leergierig, en heeft een heel fijn karakter.
en ja we zijn hem bij aan het voeren, maar vooral rustig aan.
het is niet goed voor welk paard dan ook als zijn hele rantsoen van de 1 op de andere dag word omgegooid, en het is al helemaal niet goed om een paard zo snel mogelijk vet te willen krijgen.
hij komt gemiddeld 6 uurtjes per dag in de (redelijk schrale) wei. verder heeft hij op stal onbeperkt ruwvoer.
daarnaast krijgt hij dagelijks zijn portie lucerne, en voor nu 2 x per dag een handje (havens sport)brok.
als hij harder gaat werken dan kan de hoeveelheid brok bijgesteld worden evt.
naar mijn idee komt hij hiermee niks tekort, en komt hij vanzelf op gewicht als hij een beetje in zijn routine zit.
ik kan me er dan in die zin ook niet druk om maken, komt vanzelf goed![]()
poownie is happy, geniet van alle aandacht en vind alles interessant
daarnaast heb ik bij Bart een volledige rondleiding gehad, en is het mij niet opgevallen dat er paarden te mager waren oid, niet op stal en niet in de opfok.
bella: zoooo lief bolletje wol haha![]()
denk alleen dat hij aankomende winter geschoren gaat worden, dus dan zal hij helaas niet zo pluisje zijn

Laat hem eerst rustigaan op gewicht komen.
Wat betreft voeren klinkt prima hoor, je zou er nog geplette maïs of maïsmeel als slobber bij kunnen geven, dat zet lekker aan maar is laag in energiegehalte.
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Ik zo persoonlijk ook even wachten met aan het werk.
Hij moet eerst zeker nog aankomen.
Het is per hengst verschillend wat ze doen met hormonen.
Zortin kan er bv heel goed mee omgaan. In het dekseizoen is hij zeker niet mager.
Guus ( die niet dekt net als jou Guido) is ook niet onder de indruk te krijgen.
Gio is bv nu hij gedekt heeft wel weer wat drukker en is lastiger op gewicht te houden.
Ik zou het nog even rustig aan doen met hem.
Ik ben zeker niet van mening dat de paarden bij Bart mager zouden zijn!
Elk paard heeft zijn eigen behoeft en dat varieert zeker bij een hengst.
Komt wel goed nu hij zijn balletjes kwijt is.
Hij moet eerst zeker nog aankomen.
Het is per hengst verschillend wat ze doen met hormonen.
Zortin kan er bv heel goed mee omgaan. In het dekseizoen is hij zeker niet mager.
Guus ( die niet dekt net als jou Guido) is ook niet onder de indruk te krijgen.
Gio is bv nu hij gedekt heeft wel weer wat drukker en is lastiger op gewicht te houden.
Ik zou het nog even rustig aan doen met hem.
Ik ben zeker niet van mening dat de paarden bij Bart mager zouden zijn!
Elk paard heeft zijn eigen behoeft en dat varieert zeker bij een hengst.
Komt wel goed nu hij zijn balletjes kwijt is.
Laatst gewijzigd door claudia op do 29 mei 2014, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Hij is iets dunner maar wat denk je wat een castratie met een paard doet mijn dieren vallen dan ook altijd iets terug komt vanzelf wel goed ik zie ze liever zo dan modder vet!
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
Heel eerlijk, vind ik hem niet mager, eerder slank. Ja, je ziet zijn ribben, maar het is ook nog een puppy. Maar ga is op een basisschool kijken bij de gym, die kinderen en dan voornamelijk de jongens zijn ook sprieten. Bonk pees, botten en dan een velletje erover. Meestal als ze eind tienerjaren begin twintig zijn, worden het opeens volwassen kerels. Denk met dit paard niet anders en groeit hij uit tot een mooi volwassen dier.
"Anyone who says onions are the only vegatables that makes you cry, has never been hit in the face with a pumpkin...."
Nou, die vergelijking vind ik niet kloppen. ( mensen en paarden zijn geen vergelijkingsmateriaal)yrsa-karlijn schreef:Heel eerlijk, vind ik hem niet mager, eerder slank. Ja, je ziet zijn ribben, maar het is ook nog een puppy. Maar ga is op een basisschool kijken bij de gym, die kinderen en dan voornamelijk de jongens zijn ook sprieten. Bonk pees, botten en dan een velletje erover. Meestal als ze eind tienerjaren begin twintig zijn, worden het opeens volwassen kerels. Denk met dit paard niet anders en groeit hij uit tot een mooi volwassen dier.
Guido is nu wel wat te mager. Je mag ribben voelen maar niet zien en dat is nu toch wel het geval.
Een driejarige hoort nu toch wel meer gevuld te zijn. Zeker omdat de meeste nu juist aan het werk gaan.
Dan worden de vetjes juist spieren.
Maar dat gaat bij hem zeker gebeuren

Met de juiste voeding wordt het een heel mooi paard.
Maar begrijp ik dat hij nu gereden/ getraind wordt door iemand anders?
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
hij is wat aan de magere kant, maar graatmager is ie echt niet
hij is van 2010, wat hem dus 4 jaar maakt. hij mag lekker op zijn dooie akkertje aan de slag onder het zadel, hij hoeft echt niet meteen vol gas aan de bak.
hij word op dit moment beleerd onder het zadel, en het daadwerkelijke zadelmak maken doe ik niet zelf, maar word professioneel gedaan bij ons op stal.
bewuste keuze van mij, ik heb verantwoordelijkheid als moeder van een schattige dochter van nu bijna anderhalf, en wil in die zin niet onnodig (grotere) risico's nemen. dus vandaar dat hij voor het zadelmak maken gereden word door thomas in plaats van door mij.
als meneer Guido braaf stapt, draaft en galoppeert, een goed stuur gas en rem heeft neem ik hem over en kan ik lekker op mijn gemakje met hem aan de hobbel

hij is van 2010, wat hem dus 4 jaar maakt. hij mag lekker op zijn dooie akkertje aan de slag onder het zadel, hij hoeft echt niet meteen vol gas aan de bak.
hij word op dit moment beleerd onder het zadel, en het daadwerkelijke zadelmak maken doe ik niet zelf, maar word professioneel gedaan bij ons op stal.
bewuste keuze van mij, ik heb verantwoordelijkheid als moeder van een schattige dochter van nu bijna anderhalf, en wil in die zin niet onnodig (grotere) risico's nemen. dus vandaar dat hij voor het zadelmak maken gereden word door thomas in plaats van door mij.
als meneer Guido braaf stapt, draaft en galoppeert, een goed stuur gas en rem heeft neem ik hem over en kan ik lekker op mijn gemakje met hem aan de hobbel

Super oplossing toch.
Alles komt op zijn tijd.
Mijn guus doet noodgedwongen niet veel.
Geef het tijd en je hebt straks heerlijk plezier van je ventje.
Alles komt op zijn tijd.
Mijn guus doet noodgedwongen niet veel.
Geef het tijd en je hebt straks heerlijk plezier van je ventje.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Leuk paardje, echt een pupje nog en toch al vier. Idd wat magertjes, maar rustig aan wat aan laten komen is het beste met een beetje werk. Dus denk dat je goed bezig bent. Dat wordt een hele knapperd! Dat zadelmak maken zou ik ook zo aanpakken. Als de eerste knopjes er op zitten stellen we die wel bij en naar onze hand, maar die eerste weken zou ik ook liever aan een ander overlaten. Dan kan je niks verkeerd doen en loop je ook minder risico. Veel plezier nog samen!
Morris, mijn superfjord!