16+, soms al wat stram en stijf, deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
XxDiandraxX

Re: 16+, soms al wat stram en stijf, deel 5

Bericht door XxDiandraxX » za 17 mei 2014, 11:49

nou, Sonja haar nieuwe nikes zijn vandaag aangemeten. maar wat deed het haar zeer zeg.
stond steeds op 3 benen en als haar goede voet beslagen moet worden moet ze natuurlijk op
haar zere voet gaan staan, ze laat het braaf toe maar ik herkende Sonja er niet meer in. arm dier.
nu even nog gevoeliger dan dat ze al was door het beslaan maar hopelijk geeft het haar over een paar
dagen wel de verlichting die het moet bieden. volgende keer een klein beetje metacam erin als de smid
weer komt om haar te beslaan denk ik.
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
Joram

Bericht door Joram » za 17 mei 2014, 17:26

Wat vervelend dat Sonja zo gevoelig is. Hopelijk wordt gauw minder.

Joyce, gefeliciteerd met Svenn :waven:
Mooie leeftijd.

Bij ons hebben 1 pony die hoevebevangen is :(:)
Alleen nu vertrouw ik het gras voor geen meter meer. Het plan was om Tobbe weekje rust te geven in land tot wedstrijd van volgende week 49,5km. Maar ik durf hem nu echt niet stil te zetten met mogelijk al die suikers die nu binnen krijgt.
Dan maar minder goede wedstrijd volgende week of ik rij maar helft van 49,5km want gezondheid gaat voor.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 18 mei 2014, 08:38

Hoop dat Sonja vandaag al stuk beter kan stappen!

We (dochterlief van 10 en ik) hebben net Lajke van de wei gevist. Ze had haar vliegenkap zowaar nog op. Aangezien Lajke haar slofschoenen aan had en het helemaal niet druk was op straat, heeft dochter er de laatste 300/400 meter opgezeten, zonder zadel, met alleen touwtje aan het halster. Dochter touwtje vast en Lajke die ietsje beter ging doorstappen, met haar neus in mijn broekzak zo ongeveer. Blije dochter, braaf paard...... Sjok sjok door de straat......

Thuis stuk minder vliegen (geen koeien in de buurt), helaas heb ik morgenvroeg geen tijd om haar weer naar huis te halen dus kan ze vannacht de wei niet op. Morgenavond zet ik haar weer op de wei en dan haal ik haar dinsdagoverdag wel weer naar huis. Ga het zo de hele week maar doen. Snachts grasjes, overdag wat hooi en veel minder vliegen en wel een koele stal om eventueel in te gaan staan als ze het te warm heeft.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Esther

Bericht door Esther » zo 18 mei 2014, 18:10

Hopelijk knapt Sonja nu wel snel op, is het leed niet voor niets..

Hier gelukkig nog niet zoveel vliegen. Fijn dat Lajke zo braaf is!

Heb hier Jeskim weer gekortwiekt. Ze had aan haar lange manen geschuurd, helaas is de jeuk nog steeds een probleem hier. Het ging onder het dikke pak haar ook erg broeien. Wilde het gaan wassen, maar heb er toch eerst de schaar maar doorgehaald en daarna even lekker met teershampoo gewassen in de hoop dat dat wat helpt.
Kijken of ik er toch weer een nette boog op kan krijgen, moet nu natuurlijk eerst weer even aangroeien.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 28 mei 2014, 09:18

Lajke is met de kinderen doodbraaf, met mij is ander verhaal!

Vanmorgen had ik tijd, dus hup, zadel in de auto, paardrijbroek aan en richting Lajke voor een rit door het bos. Wat kan ze dan drammen.... er reed een heel eind voor ons een koets, dus daar wilde ze achteraan. Daarna aanstellerig doen vanwege een jeep met aanhanger met klapperende ijzeren platen (naast ons zijn ze al maanden aan het verbouwen dus dat kent ze echt wel). Om zonder blikken of blozen langs wapperend rood/wit afzetlint te stappen en daarna drama te maken over een plas regenwater op het fietspad.
Werkelijk, hoe ouder hoe gekker!

Hoop dat ik vrijdag weer tijd heb om er op te kruipen..... haha want stiekem amuseren we ons dus prima zo!

Onder het zadel bij mij is het zo;n ander paard dan met de kindjes. Die haar van de week onder de kersenboom hadden gezet zodat ze kersen konden plukken.... Ach, deden wij vroeger ook met de fjord van mijn zusje.
Ik mag zorgen voor
Ootje

Bericht door Ootje » wo 28 mei 2014, 14:46

Dat is wel een foto waard, een paard onder de boom parkeren om kersen te plukken :D
Lajke laat mooi even zien dat ze niet alleen maar kinderpony is. Gelukkig heeft ze nog pit zat voor haar leeftijd.

Vandaag is manege fjord Flora alweer 29 geworden.
Odette&Fenna
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 28 mei 2014, 15:30

Ootje die foto's heb ik.... ohhh moment, ga even regelen om ze hier te plaatsen.
Ze staan op mijn gsm dus moet ze even op laptop krijgen.
Ik mag zorgen voor
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 28 mei 2014, 15:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op dat soort momenten is ze dus gewoon echt een kinderpony.....
Ik mag zorgen voor
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 28 mei 2014, 15:42

Ohh ik zie nu dat dochterlief dus op haar sloffen liep :o Kleinste heeft nog netjes een cap op (hij was er ook afgegleden toen ze onder de abrikozenboom door liepen, lage tak)...

Die blik ook van Lajke op de eerste foto 8)7
Ik mag zorgen voor
Ootje

Bericht door Ootje » wo 28 mei 2014, 17:19

Leuk!!
Odette&Fenna
Joram

Bericht door Joram » do 29 mei 2014, 16:30

Leuke fotos's Bloemetje. En idiaal zo grote Fjord om de kersen te kunnen plukken :D . En wat grappig dat Lajke zo anders bij jou is.
Ootje, Gefliciteerd met Flora! Mooie leeftijd 29.

Afgelopen zondag heb nog wedstrijd van 49,5km gereden met Tobbe.
Afbeelding
Afbeelding
Het was die dag erg warm weer waardoor erg getwijfeld heb of ik wel die laaste 20km nog wel zou gaan rijden, maar Tobbe deed zo goed dat ik toch wou proberen.
En ook laatste 20km ging harstikke goed :) Ik ben erg blij mee dat we dit zo even doen ondanks warme weer.

Vandaar weer klein ritje gemaakt om zijn spieren goed los te houden, en Tobbe was vol van energie en kon niks stijfs of wat dan ook aan hem merken.
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 29 mei 2014, 18:02

Wat goed Joram!

Wat een schattige fotos met die kids onder de appelboom
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Suus

Bericht door Suus » do 29 mei 2014, 19:44

Knappe Tobbe! Ik krijg toch altijd weer kriebels als ik endurance foto's zie, is zo'n gave sport!! :))
Die Lajke, zo'n mak schaap met de kindjes. Vind die pantoffels wel bloedlink!
En dat ze zo anders zijn als jij zelf rijdt herken ik wel. Morris is superbraaf, maar vandaag merkte ik buiten ook dat ie wat aan het bedenken was. Hij liep zo hard en de oortjes er op, ik denk; hou je vast! En ja hoor, hij zag een berg zand!!! Die vallen meestal Fjorden aan dus maakte hij een luchtsprong plus wissel en ging er met een grote boog omheen.
Raar paard.... 8)7
Morris, mijn superfjord!
Ootje

Bericht door Ootje » vr 30 mei 2014, 16:47

Gekke Morris :D

Wat goed zeg, 49,5 km! Hoe lang doe je daar ongeveer over?
Odette&Fenna
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 30 mei 2014, 18:00

Bergen zand zijn heel gevaarlijk hoor! Morris heeft volkomen gelijk, je weet nooit of daar geen zand-monsters in zitten....

Morgen krijgt Lajke haar 3jarige vriendje terug! Mette is iets meer dan maand weggeweest om beleerd te worden voor de koets. Morgen nog 1 keer daar rijden maar dan met mijn eigen tuig en dan komt hij weer mee naar huis.

Bijna 50 km, dat hou ik zelf niet vol! Knap hoor dat jullie dat wel kunnen, Tobbe heeft er lol in als ik die foto;s zo zie.
Ik mag zorgen voor
Joram

Bericht door Joram » vr 30 mei 2014, 20:35

Nou Tobbe was op gegeven moment wel erg moe. Maar toen nog 10km moesten wou Tobbe absoluut niet meer stil staan maar zou graag mogelijk terug naar huis (goed teken). Gezien hoge temperatuur die dag hebben we veel gestapt waardoor we er 5 uur en 50 minuten over hebben gedaan inclusief verplichte pauze van 30min.

Wat leuk dat Mette beleerd wordt voor de kar, heel veel succes morgen en vergeet niet fotos te posten.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » za 31 mei 2014, 05:28

Foto's staan in het H-tjes topic.....

Super dat Tobbe het zo lang volhoudt!
Ik mag zorgen voor
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 02 jun 2014, 12:17

Sinds zaterdag is Mette weer terug, Lajke vond het eerst maar niets. Opjagen en even laten weten wie de baas is. Tot dat hij netjes onderdanig ging staan kauwen en ik verdween.... nu zijn ze weer vriendjes.
Net met Mette geoefend in de wei, Lajke in de stal. Denk dat het vooral oefenen wordt dat Lajke leert dat ze in de stal moet staan en geen aandacht krijgt.... tuttebol is het!
Ik mag zorgen voor
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » ma 02 jun 2014, 14:17

Hoe gaat het met sonja?
Knappe Tobbe! Ik blifj fan!

Hier dit weekend genoten van een heerlijke lentetocht met de huifkar.
Lammetjes, veulentjes en kalfjes gespot onderweg! Spaar ze allemaal haha
Zelfs nog 2 reeen en een muisje in het bos, overal vogeltjes. Mijn 2 kindjes en de buurvrouw mme. genoten!!!
Afbeelding

In pp ook nog een filmpje.
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=49965
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Joram

Bericht door Joram » wo 04 jun 2014, 17:35

Ziet leuk uit dat filmpje en was ook prachtig weer.

Tobbe heb ik nogal slecht nieuws :(
Tijdens buitenrit voelde ik dat Tobbe onregelmatig liep in stap, op harder erge dan op zachte en toen stukje lieten draven was stok kreupel. Volgens stalgenoot rechts achter, hoefsmid bij gehad niks in hoef kunnen vinden. Wel lijkt rechter achter pees verdikt en hoe meer je aan zat hoe kreupeler hij werd.
Wezen koelen en nog even met koelpak in bak neer gezet en toen wou gaan rollen, je zag hoe zeer deed door zijn rechter achter been te zakken, dus maar uit bak gehaald en op land gezet met hoop dat die dan niet de boel belast.
Morgen ga maar voor zekerheid naar dierenkliniek. Ik weet dat vroeg is maar aan andere kant is er zo overduidelijk iets met hem aan de hand. En gezien plan om volgende maand naar Duitsland op vakantie te gaan is ook goed om even duidelijkheid te hebben.
Plaats reactie