G'tjes - deel VI: Op les of nog met de neus in het gres?

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
charlanti

Re: G'tjes - deel VI: Op les of nog met de neus in het gres?

Bericht door charlanti » do 08 mei 2014, 09:35

leuk die filmpjes! :D
Guido heeft zijn castratie prima overleefd, het ziet er nu 3 dagen later netjes rustig uit, vrijwel geen zwelling.
als hij zo goed blijft genezen is volgende week zijn luizenleventje echt voorbij, dan gaan we rustig met hem aan de gang.
ik ben echt heel benieuwd hoe hij het dalijk onder het zadel gaat doen :)
Esther

Bericht door Esther » do 08 mei 2014, 09:37

Is hij staand of liggend gecastreerd? Er zaten best flinke ballen onder dacht ik.
Maar gelukkig dat ook weer goed gegaan, blijft soms even spannend, vooral bij oudere hengsten.

Hou ons op de hoogte van zijn vorderingen, Guido is toch eentje die me speciaal bij blijft en ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
charlanti

Bericht door charlanti » do 08 mei 2014, 09:49

hij is liggend gecastreerd, gewoon in de wei afgelopen maandag ;)
buiten dat hij niet van plan was om onder zeil te gaan, en dus een 3 dubbele dosis heeft gehad voor hij plat ging is alles prima verlopen.
en hij had inderdaad een paar joekels van ballen eronder hangen haha, zal de foto's hier maar niet posten :Y)

mag ik vragen hoe het komt dat Guido je speciaal bijblijft? daar ben ik dan weer benieuwd naar haha
en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van zijn vorderingen :)
ik hoop er met een paar weken zelf voor het eerst op te kunnen gaan zitten.
Esther

Bericht door Esther » do 08 mei 2014, 10:12

Ja, dat gebeurt hier ook wel eens, de een geef je een kleine dosis en valt zowat om, wij doen altijd staand castreren, en een ander heeft wat meer nodig. Foto's mogen best gepost hoor, wij hebben hier op FW ook al wat ballen de revue laten passeren!!

Guido trok mij gewoon. Ik vind het een mooi paard, kon zo goed sjouwen en hij was zo makkelijk. Terwijl hij niet veel kende liep hij zo achter je aan de trailer in, appeltje eitje. Hij heeft zo'n leuk karakter!!

Er komen bij Bart natuurlijk veel paarden langs. En met sommige dieren heb je gewoon wat terwijl een ander niet je special interesse heeft. Dat is dan bij mij niet eens aan bepaald type, maar je kunt het misschien een klik noemen bij gebrek aan een betere term.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 08 mei 2014, 10:21

charlanti schreef:ik ben echt heel benieuwd hoe hij het dalijk onder het zadel gaat doen :)
Esther schreef:Hou ons op de hoogte van zijn vorderingen, Guido is toch eentje die me speciaal bij blijft en ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen!!
Sluit ik me bij aan :D

We hadden Guido en Giel in de opfok. Giel was/is Bart (en Janna) zijn favoriet. Guido is/was mijn en Esther mag ik denk ik ook wel zeggen (??) dr favoriet :D

Tijden geroepen dat ik er maar wat graag mee aan de slag wilde gaan, maar na zelf in de lappenmand te liggen en daarna hormonen die meer begonnen op te spelen stelde ik dat uit, vond het toch beetje te spannend, eerst maar gecastreerd worden. Toen werd ie verkocht. Maar daarmee nog steeds érg nieuwsgierig. In gedachten al menigmaal voorgesteld hoe heerlijk hij zou zitten gezien zijn gangen.
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » do 08 mei 2014, 10:57

Mag je best zeggen hoor, al zat ik meer tussen Giel en Guido in dan de rest, Guido had net een streepje voor.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dennis

Bericht door Dennis » za 10 mei 2014, 18:12

Geke is weer een paar dagen op vakantie, vanochtend is ze alweer gedekt maar nu door Zortin
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
charlanti

Bericht door charlanti » ma 12 mei 2014, 07:58

jullie zijn van harte welkom om Guido gezellig een keertje op te komen zoeken hoor! (doe maar over een week of 6/8, dan is ie goed zadelmak)
kun je checken of hij net zo lekker zit als je gedacht had :P
je zult er alleen een aardig stukje voor moeten rijden helaas, arme Guido moest 2,5 uur op de trailer voor zijn verhuizing, eventjes 211 km...
hij heeft inderdaad een heel lief karakter, hij is ook al echt mijn maatje aan het worden :D
hij is dol op aandacht, en geniet enorm van poetsen en tutten :))

hij mag alleen wel echt nog wat spek op zijn ribben krijgen, hopelijk komt dat vanzelf nu hij geruind is.
beetje lastig om in te schatten hoeveel voer hij nodig heeft, hij mag echt wel een aantal kilo aankomen, maar wil hem ook niet overvoeren.
hij krijgt dagelijks een portie lucerne, schep mais, en een handje brok voor het idee.
hij heeft buiten de beschikking over gras, al is het een redelijk kale wei.
hooi krijgt hij meer dan voldoende, liggen elke dag nog groene plukken in zijn stal, en niet omdat het geen goed spul is haha :P
ochtend: hooi, daarna 4/6 uurtjes buiten. middag hooi, vroeg avond hooi en voor de nacht hooi.
hij eet ook vrijwel geen stro op in zijn stal.
daarnaast scoort meneer regelmatig een appel of wortel. hij is dol op eten, en vind alles even lekker.

de smid deed hij trouwens super, net of hij heel zijn leven nooit anders gedaan had!
voetjes geven geen probleem, en bleef geduldig staan tijdens het bekappen.
hij is ondertussen ook ontwormd.
volgens mij heeft hij het wel naar zijn zin op zijn nieuwe stekje ;)

leuk Dennis! ik hoop voor je dat je haar drachtig mee naar huis kunt nemen :)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 12 mei 2014, 09:22

Mooi te horen Iris en wie weet zie je ons over een paar maand eens verschijnen. Leuk om eens te zien!

Inderdaad de kilo's vlogen er af naar mate hij meer merriegeuren opsnoof, maar zonder testosteron nu komt dat vást en zeker goed. (op het land had hij er nooit problemen mee, een héle goede eter :D...net zijn pa!)
Super dat ook bekappen top ging. Haha en alle wormen uitgeroeid, had hem toevallig paar weken geleden ook gedaan. Wacht met smart je verslag tot beleren af!

Spannend Dennis. Zo is Geke nog onwetend en zo heeft ze al drie verschillende kerels achter de rug :P hahaha
Geluk is de vrucht van intens werk
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 12 mei 2014, 10:31

Spannend Dennis, hopelijk is het nu raak.

Ik was ook meteen weg van Guido. Ik ken zijn karakter natuurlijk niet, maar zijn uiterlijk en vooral uitstraling. Leuk dier. Ik vind Giel ook erg leuk trouwens, maar dat zal ook wel door zijn papa komen, die toch nog steeds mijn nummer 1 is :D
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
charlanti

Bericht door charlanti » ma 12 mei 2014, 12:52

ja Guido is nu op zijn 2e inenting na, en morgenvroeg de tandarts helemaal klaar voor zijn werk :D
hij heeft weinig geleden van zijn castratie gelukkig, nu na een week amper zwelling gezien, geen ontsteking, en met lopen zie je er niks aan.
ergens deze week gaan we beginnen met beleren, en daar zal ik zeker verslag van uitbrengen! :))

3 verschillende hengsten Dennis? haha toe maar! bij welke heren is Geke allemaal op visite geweest? ;)

ik heb Giel ook gezien toen ik daar op visite ben geweest, ook een knappe kerel! maar ben toch echt voor Guido gevallen :=
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 12 mei 2014, 13:00

Spannend Dennis, hoop op een betere ronde voor je. Zonde dat het met Gio niet wil lukken.
Ik heb geen nieuws over mijn Guppie, ben er nog niet geweest. Zit nog steeds te wachten op dat veulen wat inmiddels al 4,5 week over de 340 dagen heen is. Die wacht gewoon op mooier weer en volle maan denk ik :D.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Dennis

Bericht door Dennis » ma 12 mei 2014, 14:41

charlanti schreef:3 verschillende hengsten Dennis? haha toe maar! bij welke heren is Geke allemaal op visite geweest? ;)
:=
Vorig jaar is Geke onder Anton geweest, en dit jaar haar vorige cyclus door Gio maar met de ontwikkelingen rondom Gio moeten besluiten om haar met een andere hengst te dekken.

tja voordat er een veulen bij loopt kunnen we wel stellen dat Geke genoeg geoefend heeft :=

Het is wel echt ontzettend jammer dat Gio nu terug getrokken moest worden. Woensdag had ik Geke laten scannen en donderdag kwam het nieuws over Gio. Op dat moment stond de hengstigheid ook weer voor de deur dus snel schakelen was wel nodig. Maar met deze keuze ben ik zeker net zo blij :D
charlanti

Bericht door charlanti » di 13 mei 2014, 08:06

ik heb er weer eens niks van meegekregen, is Gio teruggetrokken?? :(:)
maar dan snap ik het wel dat ze 3 verschillende heren heeft gehad, hopelijk is het nu raak :)

Guido heeft vanmorgen de tandarts op bezoek gehad, was ook wel nodig.
hij had flinke haken, en vooral aan de linkerkant een scherp afgesleten gebit. zijn linkerwang was ook behoorlijk kapot aan de binnenkant.
geen wolfstandjes die eruit moesten verder.
wel wist ik voor ik hem kocht dat hij linksonder een afgebroken snijtand had, die nader onderzocht moest worden.
dit is een volwassen tand, die eruit gehaald zal moeten worden, omdat de tand dood is en dit ontstekingen veroorzaakt.
hiervoor moet ik dus nog een afspraak maken met de tandarts, omdat hij dit liever op de kliniek wil doen in plaats van op stal.
dit omdat hij niet kan zien hoe lang de wortel van die tand is, en om eventuele complicaties te voorkomen. voor de zekerheid dus.
deze tand zal ergens komende maand op de kliniek verwijderd worden.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 13 mei 2014, 08:26

Ach die arme Guido, castratie en nu dit weer. Hopelijk is hij er daarna vanaf en kan hij een mooie toekomst tegemoet :D!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Dennis

Bericht door Dennis » di 13 mei 2014, 20:09

Geke viert vandaag alweer haar vierde verjaardag! Is het ook alweer bijna 3 jaar geleden dat ik haar opgehaald heb.
charlanti

Bericht door charlanti » wo 14 mei 2014, 08:33

gefeliciteerd met Geke!

Guido heeft gisteren avond ruim een uur op de poetsplaats doorgebracht, hij is uitgebreid gepoetst, en naar de kapper geweest.
hij vind de rosborstel echt heerlijk, al die losse haren eruit!
ook heeft hij nu een echte fjordencoupe in zijn manen, en is zijn staart volledig uitgekamd en 10 centimeter korter :)
afspuiten kent hij volgens mij nog niet, de waterslang was heel erg spannend haha! het was maar goed dat de ketting voor zijn borst dicht was, want anders was hij ondanks dat hij aan beide zijden aan het halster vaststaat zo doorgedenderd gok ik :+ hij wist zich totaal geen houding meer te geven, begon te snurken en wilde maar al te graag er van tussen haha!
voor nu dus nog maar even geen voetjes en staart gewassen, hier laten we hem eerst even rustig aan wennen :Y)
last van de hormonen is al een stuk minder geworden, alleen net voor hij naar stal terug ging heeft hij even gebruld, de kwpn merrie die in de stal naast de poetsplaats staat moet hengstig worden, en als hij 1,5m met zijn snoet bij de hare vandaan staat vind ik dat heel begrijpelijk.
ondanks dat loopt hij zo zonder problemen weer mee aan een touwtje.
hij zet echt geen stap verkeerd, maar is met nieuwe dingen soms best een held op sokken :P
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 14 mei 2014, 15:06

Bizar hoe makkelijk het allemaal tot nu toe gaat. houden zo!
Vandaag weer bezig geweest met tuigmak maken onderdeel: hoofdstel met Bit.
Check! Géline eet alles, dus dit smakt óók!
Eet het bit zo uit mn hand!
En na de les at ze dr halster op, tadaaa! knap paard he? hahaaha
Afbeelding
het tuig kan ik ondertussen ook al best lomp opleggen. (zoals ik ben... ahum..) het maakt haar echt allemaal niks uit.
Laatst gewijzigd door cowgirlwillie op wo 14 mei 2014, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » wo 14 mei 2014, 15:08

En dan op haar verjaardag nog op wip trip ook..

Guus zijn zadel is vandaag in NL gearriveerd. Nog geen twee weken terug opgemeten en nu al klaar en wel hier. Is nog handgemaakt ook, die engelse werken flink door.

Afbeelding

Het is een 17inch vzh geworden, zwart met witte afwerking and I love it..
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 14 mei 2014, 15:23

oeh een eigen zadel voor je Gtje leuk!

Gefeliciteerd Geke!
Géline is ook alweer 4 geworden vorige maand, ik wilde er aandacht aan gaan besteden, maar vergeten... oeps.
Mijn andere paard is in april zelfs 23 geworden!

hihi die Geke gaat lekker! ook dat is belangrijk om te oefenen he?
Dat er uiteindelijk maar een mooi veulentje van mag komen. ;)
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Plaats reactie