Comfortabele rijlaarzen
Comfortabele rijlaarzen
Na een jaar of 9 trouwe dienst zijn mijn rijlaarzen echt wel aan vervanging toe... Maar ik zie de laarzen door het bos niet meer!
Nu heb ik Derby's, waar ik op zich wel tevreden van ben. Maar ik wil toch even kijken waar jullie fan van zijn.
Belangrijk voor mij is dat de laarzen toch redelijk comfortabel zijn om lang aan te hebben.
Qua budget blijf ik liefst onder de 400 euro.
Als jullie tips hebben, hoor ik het graag!
Nu heb ik Derby's, waar ik op zich wel tevreden van ben. Maar ik wil toch even kijken waar jullie fan van zijn.
Belangrijk voor mij is dat de laarzen toch redelijk comfortabel zijn om lang aan te hebben.
Qua budget blijf ik liefst onder de 400 euro.
Als jullie tips hebben, hoor ik het graag!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Re: Comfortabele rijlaarzen
Ik zweer bij mijn Petrie laarzen 

Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
-
Ik bij mijn Mountain horse laarzen!! Heerlijk voetbed, je stapt erin, en je loopt er mee weg!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
En ik ben fan van HKM 

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

- rocky&moby
De Niro rijlaarzen, Lipica en petrie ben ik zelf niet zo fan van.
Belangrijkste nog wel een goed adres waar ze juist aanmeten.
Belangrijkste nog wel een goed adres waar ze juist aanmeten.
Ik heb mountain horse en lipica's.
Over beiden ben ik erg tevreden!!
Over beiden ben ik erg tevreden!!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
ik heb 2 paar rijlaarzen.
een paar heerlijke (oude) laarzen van Rectiligne, model palm beach. super kwaliteit kalfsleer, heel soepel en erg comfortabel vanaf dag 1. kosten maatwerk 420 euro.
en een paar Petries, model superior, opzich fijne laars als je ze onderhand een keer ingelopen hebt. kwaliteit leer is prima, maar voor het comfort winnen mijn Rectiligne laarzen het met enorm verschil! kosten maatwerk: 640 euro.
een paar heerlijke (oude) laarzen van Rectiligne, model palm beach. super kwaliteit kalfsleer, heel soepel en erg comfortabel vanaf dag 1. kosten maatwerk 420 euro.
en een paar Petries, model superior, opzich fijne laars als je ze onderhand een keer ingelopen hebt. kwaliteit leer is prima, maar voor het comfort winnen mijn Rectiligne laarzen het met enorm verschil! kosten maatwerk: 640 euro.
Nou Jilly, weet je nu meer? Bijna allemaal een ander merk....
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ik ben Ariat fan!
Stalschoenen en winterrijlaarzen heb ik. 's Zomers/als het te warm is de stalschoenen met chaps.

Stalschoenen en winterrijlaarzen heb ik. 's Zomers/als het te warm is de stalschoenen met chaps.
Gunnar Manus x Juliana
Caija Timor x Reykjagaard
Jeroentje B pony Welsh Shamrock Social Security
Wabash D pony Welsh
Enzo Utopia Johnson x Glendale
Fiësta Utopia Johnson x Glendale
Dat is altijd het risico van zo'n vragen stellen denk ikIvonne schreef:Nou Jilly, weet je nu meer? Bijna allemaal een ander merk....

Petrie en Lipica trekt me helemaal niet. Ik denk dat ik toch meer in de richting van Mountain Horse moet denken.
Hoe is de kwaliteit van jouw MH's Suzanne? Hoe lang gaan ze al mee, ben je er zuinig op en hoe blijven de ritsen?
Naar Ariat ga ik ook nog even kijken. Die zien er ook wel fijn uit!
Rectiligne ken ik niet. Ga ik even googlen...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik rijd niet veel natuurlijk, maar heb mijn MH laarzen nu wel al weer heel wat jaren, de rits is nog steeds goed.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- rocky&moby
de ariat bromont is een hele fijne laars, helemaal als je er ook op wilt lopen.
ik zou gewoon wat gaan proberen en kijken wat je lekker zit :-)
ik zou gewoon wat gaan proberen en kijken wat je lekker zit :-)
-
Ik heb de eerste MH laarzen toen ook gehad!! Heerlijke laarzen vond ik, alleen heb ik de pech gehad, dat de rits toen niet goed was. Deze zijn 3x opgestuurd.
Dit paar MH heb ik inmiddels ook een jaar of 4-5 of langer? Ben er zuinig op, probeer zo min mogelijk door het water te gaan enz. Na het rijden zsm uit en met een doekje eroverheen en weer wegleggen. De ritsen zijn bij mij nu helemaal goed. Ik moet zeggen, dat mijn 1e paar fijner zat, maar dit paar zit ook heel goed. Ik ben er dik tevreden over. Mijn volgende laarzen zullen ook zeker MH zijn. Zeker omdat je ze nauwelijks hoeft in te lopen. Ik kan me niet heugen dat ik pijn heb gehad toen ik ze net had. Op de manege waren meiden met o.a. Petrie en die liepen weken met pijn rond, want die laarzen moesten worden ingelopen. Dat wilde ik toen dus niet, dus kwam ik op MH uit.
Dit paar MH heb ik inmiddels ook een jaar of 4-5 of langer? Ben er zuinig op, probeer zo min mogelijk door het water te gaan enz. Na het rijden zsm uit en met een doekje eroverheen en weer wegleggen. De ritsen zijn bij mij nu helemaal goed. Ik moet zeggen, dat mijn 1e paar fijner zat, maar dit paar zit ook heel goed. Ik ben er dik tevreden over. Mijn volgende laarzen zullen ook zeker MH zijn. Zeker omdat je ze nauwelijks hoeft in te lopen. Ik kan me niet heugen dat ik pijn heb gehad toen ik ze net had. Op de manege waren meiden met o.a. Petrie en die liepen weken met pijn rond, want die laarzen moesten worden ingelopen. Dat wilde ik toen dus niet, dus kwam ik op MH uit.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Mijn MH heb ik al sinds 2008 of 2009 twedehands. Super fijne laarzen, beginnen nu wel flink te slijten maar ik ben er dus helemaal niet zuinig op. Dat ligt ook een beetje aan de prijs met overnemen denk ik, 40 euro. Ik heb trouwens ook de donker bruine. Ik heb er 1 keer 3 jaar geleden 1 nieuwe rits in moeten laten zetten. Maar dat was omdat de eerste eigenaar ergens was blijven hangen ofzo, zat een gaatje naast de rits, waardoor ik ze dus niet meer goed dicht kreeg.
Ik ben door dit topic ook weer aan het kijken, wilde jophurs kopen met chaps. Maar nieuwe MH's lijken me toch fijner.
Ik ben door dit topic ook weer aan het kijken, wilde jophurs kopen met chaps. Maar nieuwe MH's lijken me toch fijner.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
- Thessa Keizer
Ik heb zowel petries als mountain horse laarzen, beide vind ik heerlijk. Ook doe ik er al jaaaaaaaren mee, met zowel de petries als de mountain horse.
Mountain horse is wat comfortabeler voor een hele dag aan te hebben of voor buitenritten e.d. maar aan de petries heb ik veel meer steun en bij bakwerk draag ik dan ook eigenlijk altijd die.
Overigens heb ik mijn mountain horse al zo lang, zou niet eens meer weten, ik had ze al toen ik Aike nog geeneens had
, dus een jaar of 12 sowieso en nog nooit wat mee gehad, ze worden nu wel wat dof, moet ze wat vaker vetten
Mijn petries heb ik nu een jaar of 6, ook helemaal niks mee, alleen een keer de zool van de hak vervangen, die werd wel erg dun
Mountain horse is wat comfortabeler voor een hele dag aan te hebben of voor buitenritten e.d. maar aan de petries heb ik veel meer steun en bij bakwerk draag ik dan ook eigenlijk altijd die.
Overigens heb ik mijn mountain horse al zo lang, zou niet eens meer weten, ik had ze al toen ik Aike nog geeneens had

Mijn petries heb ik nu een jaar of 6, ook helemaal niks mee, alleen een keer de zool van de hak vervangen, die werd wel erg dun

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ik ben ook al jaaaaaren blij met mijn MH.
2de hands gekocht en nog geen rare dingen mee gehad. Voordeel van deze laarzen vind ik ook het fijne voetbed. Ze lopen ook fijn.
2de hands gekocht en nog geen rare dingen mee gehad. Voordeel van deze laarzen vind ik ook het fijne voetbed. Ze lopen ook fijn.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

MH zeker weten!
doe er jaren mee, stap er makkelijk en loop er zo mee weg. Ik vind juist dat je met deze meer gevoel hebt en steun met rijden.
doe er jaren mee, stap er makkelijk en loop er zo mee weg. Ik vind juist dat je met deze meer gevoel hebt en steun met rijden.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Ik heb al jaren geen laarzen meer maar lederen johpers met lederen petri-chaps, veel fijner.
Die MH-laarzen heb ik ook gehad maar die zakten teveel in waardoor de rits continu kapot ging. En heb huismerk Mondoni's gehad van Divoza, ook prima laarzen bleven ook heel netjes.
Die MH-laarzen heb ik ook gehad maar die zakten teveel in waardoor de rits continu kapot ging. En heb huismerk Mondoni's gehad van Divoza, ook prima laarzen bleven ook heel netjes.
Derby`s, je ziet zoveel mensen, zoveel wensen 

Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
- Evaliensvenna
- Contacteer:
Houd je van stevige laarzen of hele soepele pantoffel-achtige laarzen?
Ik heb maatwerk laarzen van petrie, stevige laarzen hoog gesneden waren ongeveer 600 euro.
Voor springen heb ik goedkope laarzen van eigen merk van Divoza, iets te hoog gekocht maar het zijn hele slappe laarzen dus zaken heel erg. Nadeel van slappe laarzen vind ik dat je de sporen om je laarzen heel erg voelt zitten.
Ik heb maatwerk laarzen van petrie, stevige laarzen hoog gesneden waren ongeveer 600 euro.
Voor springen heb ik goedkope laarzen van eigen merk van Divoza, iets te hoog gekocht maar het zijn hele slappe laarzen dus zaken heel erg. Nadeel van slappe laarzen vind ik dat je de sporen om je laarzen heel erg voelt zitten.
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel