wat betaal jij voor de inenting van je paard?
wat betaal jij voor de inenting van je paard?
Afgelopen woensdag hebben wij ons nieuwe hondje laten enten bij een andere dierenarts dan waar wij met de andere honden, paarden en katten kwamen.
Het verschil....40 euro met oude dierenarts!!! Hebben totaal 36 e betaald.
Dit was voor consult met enting.
Nu weet ik van onze oude dierenarts dat ze in 1 jaar tijd voor consult aan huis en scannen van je merrie 21 euro duurder werden en eigenlijk ben ik die geldklopperij van mijn oude dierenarts een beetje zat. We denken er serieus over om een andere te zoeken. Laatste keer was ik voor 2 paarden enten aan huis 128 euro kwijt.
Wat betalen jullie voor het aan huis komen en inenten van je paard?
Het verschil....40 euro met oude dierenarts!!! Hebben totaal 36 e betaald.
Dit was voor consult met enting.
Nu weet ik van onze oude dierenarts dat ze in 1 jaar tijd voor consult aan huis en scannen van je merrie 21 euro duurder werden en eigenlijk ben ik die geldklopperij van mijn oude dierenarts een beetje zat. We denken er serieus over om een andere te zoeken. Laatste keer was ik voor 2 paarden enten aan huis 128 euro kwijt.
Wat betalen jullie voor het aan huis komen en inenten van je paard?

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Re: wat betaal jij voor de inenting van je paard?
Toevallig is Morgan laatst geent en kreeg ik een foto van de factuur. Voor de enting zelf was ik 23,61 kwijt en 35,40 voor de visite. Dat is nog wel exclusief BTW, als ik er twee zou laten enten zou ik inclusief BTW 99.97 kwijt geweest als ik het goed bereken. Er stond nog meer op de factuur vandaar dat ik het even zelf berekend heb
.

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Scheelt bijna 30 euro...mijn dierenarts spuit vast geen goud mee naar binnen

Dat is inderdaad een fors verschil, ben je zoveel kwijt voor de visite dan of weet je dat niet?
Morgan!! 

Ex btw 45 nog wat

Ik heb geen factuur meer liggen, maar bij mij ongeveer hetzelfde als bij Marijke.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

19,95 voor de enting en dan de visite er nog over heen. Maar de d.a. kwam dan ook voor de pensionpony, dus konden we de visite delen
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
- rocky&moby
Bij ons worden er circa 50 tegelijk gedaan, tussen de 15 en 20 euro per paard
volgens mij..
volgens mij..
Welke da kwam er dan anna? Ik weet niet wat enten kost. Ent niet
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Volgens mij ook iets van 15~20 euro. Mijn stalgenoot is dierenarts waardoor bij haar geen visite hoef te betalen 
Dus tja ik ben wel heel blij met zo stalgenoot.

Dus tja ik ben wel heel blij met zo stalgenoot.
-
Ik betaal 40 € incl btw voor huis bezoek. Inenting zou ik moeten controleren. Laatste keer dat ze hier kwam enten (2 paarden) was er ook euthanasie kat bij en ik weet echt niet meer waar de factuur is.... ik krijg ze per mail en meestal delete ik de mail na betaling.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Ik weet niet meer wat ik voor de enting betaalde, ent al een paar jaar niet meer,maar ik moest laatst bij mijn hond een vetbult laten verwijderen en dat kostte bij mijn eigen dierenarts ruim 100 euro meer dan bij een andere dierenarts.
Volgende maand wil ik onze chihuahua laten castreren, dan bel ik weer naar beide praktijken,als mijn eigen weer zo'n stuk duurder is stap ik definitief over.
Volgende maand wil ik onze chihuahua laten castreren, dan bel ik weer naar beide praktijken,als mijn eigen weer zo'n stuk duurder is stap ik definitief over.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
ik zou het zo niet weten, ik laat de DA 7 mei komen. Dan kan die Geke meteen enten en scannen tegelijk, scheelt weer extra visite kosten
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Eh niks
handige van bij n da werken. Maar n visite deden we naar paarden voor 25eu ong. Voor kleine huisdieren is n visite n stuk duurder, zo'n 50eu excl consult a 25eu.
Bij de enting is het consult vaak bij de entprijs in berekend, vandaar dat het vaak heel duur lijkt. Maar als je bij ons de cobstprijs van de enting aftrekt betaal je maar weinig voor de entstof..

Bij de enting is het consult vaak bij de entprijs in berekend, vandaar dat het vaak heel duur lijkt. Maar als je bij ons de cobstprijs van de enting aftrekt betaal je maar weinig voor de entstof..
Ctje 

Als het zo duur is, waarom laat je de DA dan thuis komen i.p.v. erheen te gaan??
Pure nieuwsgierigheid hoor!
Pure nieuwsgierigheid hoor!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik ga er niet heen want dan betaal ik alsnog voor beide paarden een consult naast de enting zelf en moet er nog 2 keer voor rijden ook. Ben al even aan het zoeken naar andere dierenarts.
Vroeger in Utrecht betaalden we 25e als ze met de manege mee gingen en 53e all in als ze 1 paard kwamen enten. Daar deelden we dan vaak consult en was het weer 10e goedkoper.
iemand toevallig ervaring met de praktijk Salland in Slagharen?
Vroeger in Utrecht betaalden we 25e als ze met de manege mee gingen en 53e all in als ze 1 paard kwamen enten. Daar deelden we dan vaak consult en was het weer 10e goedkoper.
iemand toevallig ervaring met de praktijk Salland in Slagharen?

76 euro voor 2 paarden. Volgend jaar kan het goedkoper via mijn vriend zijn opa. Vond dit eigenlijk al te duur.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Bizar als je er overna denkt. Een consult delen, kijkt ie dan ook je halve paard maar na? 

Ctje 

-
Ik heb pas 15 euro betaald voor het enten, maar er werden toen ook nog vier andere paarden geënt op stal. Dan rekent deze da geen voorrijkosten, maar eerder was het rond de 20 euro.
"Anyone who says onions are the only vegatables that makes you cry, has never been hit in the face with a pumpkin...."
Zou wel DA-paradise zijn qua inkomsten als het niet gedeeld werd en als je gaat rekenen dat een DA gemiddeld, ik ben even heel ruim, 5 minuten bezig is om een enting te zetten a ca. 35 euro consult dat dan pér paard gerekend zou worden ipv gedeeld = uurloon van 420 euro als ie een grote stal kan doen, Nice!!Mieke schreef:Bizar als je er overna denkt. Een consult delen, kijkt ie dan ook je halve paard maar na?
Geluk is de vrucht van intens werk