Myler of Sprenger?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Aria_zz

Re: Myler of Sprenger?

Bericht door Aria_zz » ma 14 apr 2014, 08:29

Ja dat heb ik gelezen idd, maar omdat het uiteindelijk toch een Myler blijft en het misschien niet zo heel anders is dan level 1.
Heb de bittenpasser nog een mail gestuurd en hem dezelfde vraag gesteld.
Ik zal eens kijken of ik een level 2 kan vinden die ik kan retourneren.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » di 15 apr 2014, 19:45

Wodan heeft een grote hoeveelheid vel rondom zijn mond. Hierdoor had ik via mijn instructie van destijds een groter bit ( 15 cm) aangeschaft. In het begin ging dat goed. Alleen na een jaar kreeg hij een flinke snee in zijn mondhoek.
Op advies van mijn dierfysiotherapeut en paardentandarts werd mij geadviseerd om met Karin van 2 fit horses contact op te nemen voor een bitfitting. Ze heeft zijn mond en hoofd nagekeken. Ze kwam toen met drie bitten waar ik mee heb gereden. De tweede was de NS verbindend. Dat is een anatonisch gevormd bit die ook de druk van de mondhoeken afhaalt. Wodan is nu stil in de nagevelijkheid geen getrek meer. En ipv bit maat 15 nu 13 cm. Wat tot gevolg heeft dat het bit stil in de mond licht en veel minder kan schuiven in de mond.
Wodan en ik M1+10
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » wo 16 apr 2014, 08:05

Ik moet wel zeggen, dat Hildar ook roze plekken had in de mondhoeken, dus ben ik overgestapt op D trens.
Maar misschien is dat idd een beetje hetzelfde als wat jij met Wodan had.

Iemand van een Myler bittenwinkel stelde mij voor een level 3 te gebruiken omdat 2 niet veel verschil zal maken aangezien hij zo heftig reageerde. Nu kan ik het daar gratis bestellen en uitproberen, dus dat ga ik wel doen. Heb in een andere winkel gekeken voor een bit met tongboog maar kon niets vinden jammer genoeg.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » wo 16 apr 2014, 10:18

Hopelijk gaat de myler bevallen. NS bitten zijn niet in de winkel verkrijgbaar alleen via bitfitters. Deze mag je bij twijfel ook een week proberen.
Wodan en ik M1+10
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » wo 16 apr 2014, 11:24

Ja ik heb op internet wat gezocht, maar idd niet zomaar te krijgen. Ben ook wel gecharmeerd van die bitten, maar ze hebben zoveel keuze dat ik het niet meteen zou weten.
Heb jij die van jou via een Nederlandse of een Engelse bitfitter?

Ik ga nu even rijden, proberen met zo min mogelijk spanning te rijden en proberen echt te luisteren naar wat Hildar te zeggen heeft over het bit dat ik nu dus gebruik, die golden brass.
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » wo 16 apr 2014, 18:45

Er zijn een aantal Nederlandse bitfitters die deze bitten verkopen. Karin Toetenel en Christie Dreesen heetten ze. Karin is bij mij geweest.
Wodan en ik M1+10
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 17 apr 2014, 08:57

Oké bedankt, dan neem ik daar ook even contact mee op, vragen kan altijd :D

Gisteren ging het dan weer heel vlot, ontspannen en lauwend paard,
Dus twijfel nu wel of het aan mij ligt, aan of ie zen dag heeft of niet of aan het bit.
Plaats reactie