16+, soms al wat stram en stijf, deel 5
Re: 16+, soms al wat stram en stijf, deel 5
Beterschap voor Sonja!
Vervelend voor Iwan, hopelijk valt het mee bij de tandarts.
Odette mocht gisteren weer flink aan de bak. De vergadering van gewest Oost was op de manege en vooraf hebben we een carrousel gereden. Ik wilde op Fenna, maar die was zo aan het klieren met oefenen dat ik toch maar besloten heb om op Odette te gaan.
Ik had haar al weken niet meer in de bak gereden, maar ze deed het toch maar weer, braaf paard!
Vervelend voor Iwan, hopelijk valt het mee bij de tandarts.
Odette mocht gisteren weer flink aan de bak. De vergadering van gewest Oost was op de manege en vooraf hebben we een carrousel gereden. Ik wilde op Fenna, maar die was zo aan het klieren met oefenen dat ik toch maar besloten heb om op Odette te gaan.
Ik had haar al weken niet meer in de bak gereden, maar ze deed het toch maar weer, braaf paard!
Odette&Fenna
Hoe was bij de tandarts Nicole?
Veel beterschap voor Sonja
Veel beterschap voor Sonja
- XxDiandraxX
behalve dat het staan op een kleine paddock Sonja er niet vrolijker op maakt doet ze het best goed. houd zich rustig, gisteren wou ze niet goed eten maar vandaag ging het er weer in als koek. de andere 2 staan ook heel trouw om en om bij Sonja..
foto's zijn van gisteren maar vandaag eigenlijk hetzelfde..
haar kale voetjes, nu zonder verband

ter vergelijking

ondanks alles staat ze er mooi bij vind ik

en zo staan ze nu, met dus steeds heel trouw 1 van de "jonkies" bij haar aan de andere kant van het hekje.

En voor de gene die het interessant vinden, hier de Röntgen foto's
zij aanzicht:

en vooraanzicht

foto's zijn van gisteren maar vandaag eigenlijk hetzelfde..
haar kale voetjes, nu zonder verband

ter vergelijking

ondanks alles staat ze er mooi bij vind ik

en zo staan ze nu, met dus steeds heel trouw 1 van de "jonkies" bij haar aan de andere kant van het hekje.

En voor de gene die het interessant vinden, hier de Röntgen foto's
zij aanzicht:

en vooraanzicht

Ze ziet er zeker goed uit. Ik kan heel slecht rontgenfoto's bekijken, waar zie je nu de artrose? Vind zulke dingen heel interessant, maar zie het slecht.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
- XxDiandraxX
Ik zal even een kringetje erom zetten.. je ziet het eigenlijk alleen op het zij aanzicht goed. Op het vooraanzicht is ook iets aan het straalbeen te zien maar de kans is groot dat ze dit altijd al heeft gehad. Ik ga ze even bewerken voor je.
edit: even via paint 2 kringetjes gezet. op het zijaanzicht zie je de artrose in het hoefgewricht, op het vooraanzicht zie je het straalbeen. het kan dus zijn dat dit er al 17jaar zit maar dat weten we niet omdat ze nooit eerder op de foto is gezet.
zij aanzicht

en voor aanzicht

edit: even via paint 2 kringetjes gezet. op het zijaanzicht zie je de artrose in het hoefgewricht, op het vooraanzicht zie je het straalbeen. het kan dus zijn dat dit er al 17jaar zit maar dat weten we niet omdat ze nooit eerder op de foto is gezet.
zij aanzicht

en voor aanzicht

wát in het kringetej is dan de artrose?
Dat witte bobbeltje? (kan je ook een lijltje maken in paint??

Baranna 13-5-2006
- XxDiandraxX
Ja hoor lijntje maken kan ook 
Het wit is het bot, en het zwart er tussen is dan het "gewricht" en dat zwarte lijntje zou netjes door moeten lopen en zoals je zit doet het dat niet. Dat wit op de plaats van het zwarte lijntje is dan de artrose.

Het wit is het bot, en het zwart er tussen is dan het "gewricht" en dat zwarte lijntje zou netjes door moeten lopen en zoals je zit doet het dat niet. Dat wit op de plaats van het zwarte lijntje is dan de artrose.
ok, dat driehoekig ding dus?
Baranna 13-5-2006
Interessant!
Kleine uitloop was hier ook niet om vrolijk van te worden. Maar je moet ze soms tegen zichzelf beschermen..
Kleine uitloop was hier ook niet om vrolijk van te worden. Maar je moet ze soms tegen zichzelf beschermen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- XxDiandraxX
Ja die kleine uitstulping op het hoekje van dat onderste bot..
Ja ze vind het niet leuk maar gelukkig zijn de andere haar heel trouw en staat er altijd eentje aan haar zijde, ze wisselen elkaar daarin ook af.
Ja ze vind het niet leuk maar gelukkig zijn de andere haar heel trouw en staat er altijd eentje aan haar zijde, ze wisselen elkaar daarin ook af.
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
Ja, wat lief dat ze elkaar zo steunen zeg! En fijn dat jij het gevoel hebt dat ze er goed bij staat.
Niks aan als je toch gaat merken dat ze ouder worden...
Lekker he ootje als je dan zo je oudere paardje kan pakken en die doet het gewoon maar eventjes! Toppers!!!
Niks aan als je toch gaat merken dat ze ouder worden...
Lekker he ootje als je dan zo je oudere paardje kan pakken en die doet het gewoon maar eventjes! Toppers!!!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- cowgirlwillie
- Contacteer:
Lynda mag zaterdag weer geld gaan verdienen. Het eerste kinderfeestje is weer geboekt! Leuk leuk!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Wat lief dat ze Sonja gezelschap komen houden!
Leuk dat je weer kinderfeestjes gaat rijden met Lynda!
Leuk dat je weer kinderfeestjes gaat rijden met Lynda!
Odette&Fenna
Nou, hier goed en slecht nieuws..
Goede nieuws is dat er geen parasieten of andere ongerechtigheden meer op Jeskim zitten, slechte nieuws, ze heeft nog steeds jeuk!!
Ben vandaag nogmaals naar de DA getuft, imaverol hielp in het begin iets, weet niet of het nu toch een schimmeltje was of dat het wassen gewoon hielp. Maar woensdag weer flinke kriebel, had ik wel goed gewassen? Zaten er nog mijten o.i.d? Ik weet dat dan liever zeker dus ingeladen, nou ja, na Houdini weer te hebben moeten vangen
Ze had het halster nu ook daadwerkelijk stuk gemaakt, nu was het ook niet echt een kwaliteits exemplaar, maar goed.. Zag haar rustig zonder halster naar de wei sjouwen, ik erachteraan "JESKIM!!" waarna ze besloot om dan maar in een flinke draf naar de wei te vertrekken, zucht...
Aangekomen de DA haar vacht helemaal uitgepluisd, maar ze kon echt niets vinden, wel veel huidschilfers. Voor de zekerheid nog onder de microscoop gekeken, maar niets.
Advies was nog een keer met dectomax spuiten om een flinke boost te geven tegen alles wat dwars kan zitten.
En daarnaast de zinkpillen en biergist geven.
Eigenlijk hoop je haast dat het beestjes zijn want daar kun je wat aan doen. Nu kun je ook wel gaan zoeken, maar denk dat je dan na honderden euro's te horen krijgt dat ze overgevoelig is voor eiwitten. En van de wei af gaat ze niet want dan wordt ze doodongelukkig, daar heeft ze meer last van dan van de jeuk.
Inmiddels al een nieuw halster gehaald, nu toch maar een stevigere.
Wat dacht ik eigenlijk toen ik deze kocht, ach die ouwe doet toch niets en deze heeft zo'n leuke kleur??
Goede nieuws is dat er geen parasieten of andere ongerechtigheden meer op Jeskim zitten, slechte nieuws, ze heeft nog steeds jeuk!!
Ben vandaag nogmaals naar de DA getuft, imaverol hielp in het begin iets, weet niet of het nu toch een schimmeltje was of dat het wassen gewoon hielp. Maar woensdag weer flinke kriebel, had ik wel goed gewassen? Zaten er nog mijten o.i.d? Ik weet dat dan liever zeker dus ingeladen, nou ja, na Houdini weer te hebben moeten vangen

Aangekomen de DA haar vacht helemaal uitgepluisd, maar ze kon echt niets vinden, wel veel huidschilfers. Voor de zekerheid nog onder de microscoop gekeken, maar niets.
Advies was nog een keer met dectomax spuiten om een flinke boost te geven tegen alles wat dwars kan zitten.
En daarnaast de zinkpillen en biergist geven.
Eigenlijk hoop je haast dat het beestjes zijn want daar kun je wat aan doen. Nu kun je ook wel gaan zoeken, maar denk dat je dan na honderden euro's te horen krijgt dat ze overgevoelig is voor eiwitten. En van de wei af gaat ze niet want dan wordt ze doodongelukkig, daar heeft ze meer last van dan van de jeuk.
Inmiddels al een nieuw halster gehaald, nu toch maar een stevigere.
Wat dacht ik eigenlijk toen ik deze kocht, ach die ouwe doet toch niets en deze heeft zo'n leuke kleur??

Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
je beleeft er wat mee Esther 

Baranna 13-5-2006
Wat een toestand met Jeskim.
Hopelijk komt ze nu van de jeuk af.
Hopelijk komt ze nu van de jeuk af.
Odette&Fenna
Gekke Jeskim, maar die jeuk is heel vervelend, hopelijk knapt ze op.
Bij Iwan zijn vandaag 4 kiezen getrokken, ze zaten echt te los. Hopelijk blijft de rest nog een paar jaar vast zitten.
Bij Iwan zijn vandaag 4 kiezen getrokken, ze zaten echt te los. Hopelijk blijft de rest nog een paar jaar vast zitten.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Jammer van 4 kiezen. Maar liever er uit dan dat ze pijn hebben en kan gaan ontsteken.
Sinds vandaag gebruik ik een spuit gevuld met water bij Tobbe als extra hulp middel om stukjes gras tussen zijn tanden vandaan te spoelen. Ik zal morgen wat foto's maken van zijn voor tanden.
Ook heb ik hem op weegschaal gehad, en hij zit nu op 475kg. Dus ik heb maar besloten om hem zijn ouder voer weer wat te gaan voeren naas de pavo care 4 life. Zondag heb ik weer hele rit en dan kan hij wel wat extra energie gebruiken.
Sinds vandaag gebruik ik een spuit gevuld met water bij Tobbe als extra hulp middel om stukjes gras tussen zijn tanden vandaan te spoelen. Ik zal morgen wat foto's maken van zijn voor tanden.
Ook heb ik hem op weegschaal gehad, en hij zit nu op 475kg. Dus ik heb maar besloten om hem zijn ouder voer weer wat te gaan voeren naas de pavo care 4 life. Zondag heb ik weer hele rit en dan kan hij wel wat extra energie gebruiken.
Jammer dat Iwan 4 kiezen kwijt is, is nog te overzien, maar toch.. Hopelijk blijft de rest goed vast zitten!!
Ben nieuwsgierig naar de foto's Joram. Voor jou en Tobbe vervelend, maar voor mij wel interessant.
Wat voerde je Tobbe voor de care 4 life en waarom ben je over gestapt?
Ben nieuwsgierig naar de foto's Joram. Voor jou en Tobbe vervelend, maar voor mij wel interessant.
Wat voerde je Tobbe voor de care 4 life en waarom ben je over gestapt?
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- cowgirlwillie
- Contacteer:
Die jeskim, sja houdini's heb ik ook haha
Ach, beleef je toch nog wat met de oudjes.
Hopelijk is die snel vd jeuk af... Sneue boel.
Ach, beleef je toch nog wat met de oudjes.
Hopelijk is die snel vd jeuk af... Sneue boel.