Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
-
Esther
Bericht
door Esther » wo 02 apr 2014, 15:38
Aan de ene kant is niet iedereen gecharmeerd van verkleden, dus het zou fijn zijn als de mogelijkheid er was om in 'normale' kleren je deken op te halen. Vooral volwassen mannen (uitzonderingen daargelaten

) houden denk ik niet zo van het verkleden.
Aan de andere kant, als je het niet meer verplicht gaan er denk ik nog weinig mensen hun best op doen. En ergens geeft het wel een vrolijke noot aan het geheel.
Ik zou stiekem wel blij zijn als ik verkleed mocht, dan zou mijn paard namelijke en AA hebben gehaald of prestatie zijn geworden. Ben wel gevraagd of ik verkleed mee wilde doen met een paard, maar als het mijn eigen niet is, dan toch maar niet..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
janna
-
Contacteer:
Bericht
door janna » wo 02 apr 2014, 18:19
Vond het ook wel een goede wat je zaterdag zei Es, dat eigenlijk niemand als Anky verkleed gaat hihi.
Maar tja, je kan je wel volledig uitleven op de gekkigheid. Maar of het ook daadwerkelijk iets bijdraagt, denk het niet maar het is in ieder geval weer leuk om te zien wat iedereen weer bedacht heeft.
Vond roodkapje ook erg leuk gevonden, daar heb je erg goed je best op gedaan Marianne. Vooral die vlindertjes vond ik erg leuk gevonden!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
-
Amber_
Bericht
door Amber_ » wo 02 apr 2014, 20:08
Ik vind het verschrikkelijk en kinderachtig...
Andere stamboeken zullen hier echt om lachen. Maar goed, ik snap dat het traditie is. Daarom heb tussenweg gevonden tussen netjes en verkleed haha.
Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
Freek
-
claudia
Bericht
door claudia » do 03 apr 2014, 06:14
janna schreef:Vond het ook wel een goede wat je zaterdag zei Es, dat eigenlijk niemand als Anky verkleed gaat hihi.
Maar tja, je kan je wel volledig uitleven op de gekkigheid. Maar of het ook daadwerkelijk iets bijdraagt, denk het niet maar het is in ieder geval weer leuk om te zien wat iedereen weer bedacht heeft.
Vond roodkapje ook erg leuk gevonden, daar heb je erg goed je best op gedaan Marianne. Vooral die vlindertjes vond ik erg leuk gevonden!
Heb ik dus een keer gedaan, gewoon netjes in pak maar kreeg wel commentaar dat dit zeker niet de bedoeling was
Dit is zeker een van de redenen dat ik niet eens meer zal gaan mocht ik een dubbel AA halen.
Ik vind het ook kinderachtig, ik ben verdorie 43 jaar oud( oeps echt oud

) en ik bepaal zelf wel of ik me voor l*l zet of niet.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Esther
Bericht
door Esther » do 03 apr 2014, 06:36
Dat is ook wel weer een gemiste kans, dat mensen hun dekens niet op komen halen omdat het per se verkleed moet.. Dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Kelly
Bericht
door Kelly » do 03 apr 2014, 08:07
Dat het stamboek nog steeds wil dat je je kinderlijk moet verkleden om je verdiende deken op te halen geeft de onprofessionaliteit weer..
Je zet jezelf als stamboek toch voor ...
-
XxDiandraxX
Bericht
door XxDiandraxX » do 03 apr 2014, 08:13
Nu is het voor mij voorlopig niet aan de orde, maar dat zou voor mij de rede zijn om de deken niet op te gaan halen. Jammer maar helaas.
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

-
nobbygaard
Bericht
door nobbygaard » do 03 apr 2014, 09:56
Destijds toen ik de deken met Nobbygaard mocht ophalen vond ik het leuk om mij te verkleden, maar toen was ik wel meer dan 10 jaar jonger. Nu zou ik het ook niet meer verkleed willen doen en vind het dan ook raar dat ze je dat verplicht stellen. Dit moet een vrije keuze zijn. Bij de intocht van de eper paardenvierdaagse is het ook traditie dat je verkleed gaat, maar niet verplicht. Er zijn dus daar gewoon een aantal (waaronder ook ik) die in normale rijkleding gaan en dit vinden ze totaal niet erg. Zo zou het stamboek er ook over moeten denken.
-
claudia
Bericht
door claudia » do 03 apr 2014, 11:39
Zo zou ik er ook over denken.
Maar goed het stamboek wil het zo.
Ik zou zeggen luister eens naar de leden, het aantal leden en proeven lopen al terug.
Maar het is al vaker gezegd maar het blijft zo doorgasn.
Ik vind het ook kinderlijk.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
nobbygaard
Bericht
door nobbygaard » do 03 apr 2014, 12:22
claudia schreef:Zo zou ik er ook over denken.
Maar goed het stamboek wil het zo.
Ik zou zeggen luister eens naar de leden, het aantal leden en proeven lopen al terug.
Maar het is al vaker gezegd maar het blijft zo doorgasn.
Ik vind het ook kinderlijk.
Helemaal mee eens. Helaas mag ik er niet meer bij zijn bij de ledenvergadering omdat ik alweer een paar jaar geen lid meer ben, maar ben wel nieuwsgierig naar wat er gezegd/besproken gaat worden a.s. in Barendrecht. En of er deze keren wel geluisterd gaat worden als er veranderingen door de leden word aangegeven.
-
Caija
Bericht
door Caija » do 03 apr 2014, 14:04
Ik moet eerlijk zeggen dat de dresscode mij ook heeft weerhouden om met Caija te gaan.
Vind het ook raar.
Gunnar Manus x Juliana
Caija Timor x Reykjagaard
Jeroentje B pony Welsh Shamrock Social Security
Wabash D pony Welsh
Enzo Utopia Johnson x Glendale
Fiësta Utopia Johnson x Glendale
-
leoensuzanne
Bericht
door leoensuzanne » vr 04 apr 2014, 07:35
Toch jammer, dat je je verdiende deken niet op gaat halen, omdat je je moet verkleden. Niet raar voor jou als persoon, maar idd van het stamboek mss toch wel iets om over na te denken. Ik vind het eigenlijk al een beetje gek, dat je je opwachting moet maken met je paard op de HK om een deken op te halen. Je hebt toch die prestatie neer gezet, zou dat dan niet gewoon standaard bij de uitreiking van je certificaat moeten zijn? En of dat je nu wel of niet naar HK zou komen met je paard, zou je gewoon die deken moeten krijgen. Je hebt toch een mooie prestatie neer gezet, wat ook beloond mag worden.
ik moet er wel bij zeggen, dat ik het wel een erg leuk idee vindt van het stamboek om een deken uit te reiken als je een bepaalde prestatie hebt neergezet. Een erg mooie herinnering aan die prestatie. Zowel als herinnering als wel om de deken, want het zijn sjieke dekens.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » vr 04 apr 2014, 07:52
Ik vind het verkleden ook iets heel sufs, als is het voor de toeschouwer wel vermakelijk om naar te kijken. Maar zou het net zo normaal vinden als men er gewoon in wedstrijdtenue zal staan.
Aan de ene kant vind ik het ook onzin dat je het met je paard moet ophalen maar aan de andere geeft het wel weer extra vulling van het programma van de HK. En de spoeling van aanwezige hengsten wordt ook al steeds dunner. Die deken zou mij persoonlijk dan weer gestolen kunnen worden, dat certificaat daar draait het om. Dat ze deken alleen uitreiken aan de aanwezigen vind ik dan ook terecht. Maar als je om wat voor reden dan ook zonder paard aanwezig bent dan vind ik eigenlijk dat je hem gewoon moet krijgen.
Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » vr 04 apr 2014, 08:09
Geloof dat ik dan een van de weinigen ben die het juist wel leuk vind. Tijdens Carnaval zie je jan en alleman in pakken lopen, geweldig, dat vieren we hier niet dus ik laat mijn creativiteit de vrije loop bij dit soort momenten. En waarom kunnen er wel shows gereden worden in allerlei uitgedoste pakken, maar is het voor het ophalen van zo'n deken 'kinderlijk'? Ik persoonlijk stoor me er niet aan...vind het juist wel leuk te zien dat men schaamteloos geniet van het moment. (en als iemand mij dan ook kinderlijk vind, geef ik ze groot gelijk...blij dat ik de vrijheid van denken en durven nog heb

)
Zie ook de iets serieuzere kant wel: het geeft de veelzijdigheid én willigheid weer van de paarden, dat ze het allemaal prima vinden om opgedirkt te worden in de meest vreemde creaties.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Ilona
-
Ydel
Bericht
door Ydel » vr 04 apr 2014, 08:40
Ik vond het erg fijn dat ik met Zortin alsnog de deken voor Ydel op mocht halen.
Achteraf is er nog geen veulen en had het misschien wel gekund... maar het was een flink eind met de trailer en dat wilde ik haar liever niet aandoen.
Dat verkleden...
Tsja....
Moet zeggen dat ik het ook altijd wel leuk vind om te zien.
Maar ben stiekem toch blij dat Ydel de AA en prestatie in 1 jaar heeft gehaald.
Want die inspiratie....

Ydel: Fjelljon x Bjorgard
veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » vr 04 apr 2014, 08:41
De veelzijdigheid en willigheid hebben die paarden toch allemaal al laten zien?
Ik denk dat ik met name "last" heb van het woord verplicht, ik ben niet zo goed in verplicht (daar word ik opstandig van hahah). Dan is het maar goed dat ik geen fjord meer heb

.
Ik kan me nog van ruim 20 jaar geleden herinneren dat ik me bij een stamboekevenement had opgegeven voor een gekostumeerd ding, toen kwam de melding terug dat ik de enige was die me had opgegeven maar van harte welkom was. Maar laten schieten dus en gewoon een proefje gereden. Dat kon toen ook nog, volgens mij op de CK...of misschien was het ook wel HK. Maar toen was het gewoon iets waar je je vrijwillig

voor inschreef. Toen was er al geen animo voor behalve ik dan

.
Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
Ydel
Bericht
door Ydel » vr 04 apr 2014, 09:06

Ydel: Fjelljon x Bjorgard
veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » vr 04 apr 2014, 09:14
Marijke_ schreef:De veelzijdigheid en willigheid hebben die paarden toch allemaal al laten zien?
Op het gebied van het proefje wel ja....op het gebied van gekkigheid uithalen is dan weer een andere 'discipline'

....haha
Denk dat meerdere zich wel herkennen in het opstandig worden van een verplichte toon. Vind het zelf leuk, dus stoor me er niet aan (maar herken het wel op andere punten in het leven

), maar kan me indenken dat als je er meer moeite mee hebt, je al snel 180 graden omschiet wanneer 'moeten' extra benadrukt wordt.
Geluk is de vrucht van intens werk