Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
Nathalie
Bericht
door Nathalie » do 20 mar 2014, 16:56
Fijn dat Hans het al beter doet vandaag
Bij ons was gisteren ook de smid (kreeg complimenten over hoe Spook nu braaf alle 4 hoefjes gaf...de eerste keer hebben we achter maar gelaten voor wat het was, want die kon je niet zonder gevaar voor eigen leven aanraken

...laat staan bekappen)
Over Heros zei ze nog "wat is het ook een slungel, volgens mij heeft hij nog niet helemaal door dat alles achter zijn voorbenen ook nog bij hem hoort"

....zo lijkt het inderdaad ook af en toe...alsof hij zelf niet doorheeft dat dat heeeeeeeeeeeeele stuk allemaal deel van hem is. Dan denkt hij zelf dat hij maatje 'shet' is....oooooooooh P.C. kan daarin en keren, dan kan ik dat ook...."ehm...HELLUP...ik sta vast!"

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
-
mhollander
Bericht
door mhollander » za 22 mar 2014, 13:47
Volgens mij weet Hummer niet dat hij een paard is. Hij denkt volgens mij dat hij een varken is. We kunnen hem elke dag mesten

. En na het borstelen gaat meneer ff uitgebreid liggen te rollen in de dikste modder.

-
Abe_
Bericht
door Abe_ » za 22 mar 2014, 19:14
Nog een klein weekje dan komt Hattrick deze kant op

. Kijk er naar uit!
Hattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!
Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
-
Bloemetje75
Bericht
door Bloemetje75 » za 22 mar 2014, 19:28
Hummer weet dus heel goed dat hij een fjord is.... Is standaard fjordenuitrusting. Vreten en smerig worden zijn de dagtaken van een fjord.... Die van mij zien er ook vaak zo uit.

Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
-
Keandra
Bericht
door Keandra » zo 23 mar 2014, 08:26
Jep
Gelukkig heeft Swann dat nog niet overgenomen.
-
mhollander
Bericht
door mhollander » zo 23 mar 2014, 09:37
Dacht dat mijn haflinger een viespeuk op stal was maar Hummer verslaat haar. Ach het houd je bezig en nog even en dan kunnen ze weer lekker op het gras.
Abe_ wij hebben ook de dagen afgeteld tot dat Hummer bij ons zou zijn. Nu is het net of hij er altijd al is geweest.
-
Lisa
Bericht
door Lisa » zo 23 mar 2014, 15:27
Hjala vond vandaag de broekriem zo eng in draf. Het was helemaal niks. Bokken en gek doen. Gelukkig goed kunnen afsluiten en nu dit iets langzamer weer wat op gaan pakken. Lekker weer oefenen!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
-
Mieke
Bericht
door Mieke » ma 24 mar 2014, 02:04
Misschien dacht ze juist dat ze moest bokken door de 'bok'riem

Ctje

-
jeanet01
Bericht
door jeanet01 » ma 24 mar 2014, 08:55
Nog 7 nachtjes slapen Abe. Tis al bijna zo ver.
Met hynke voor het eerst door het bos getuft, brave poon vond het volstrekt logisch dat ik er zo voor het eerst boven op klom. Rem en stuur zitten er wonderbaarlijk genoeg al op . Wat ben ik trots om mijn gele pluiskuif
-
Lisa
Bericht
door Lisa » ma 24 mar 2014, 09:25
Foto!!! Dat willen we zien jeanet!
Mieke: ja idd wie weet!! Het moest echt af dat ding
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
-
Bloemetje75
Bericht
door Bloemetje75 » ma 24 mar 2014, 10:20
Wat gaaf Jeanet!
Haha, echt niet dat ik nu al op Mette kruip en naar het bos ga. Steenweg oversteken waar ze 70 rijden is aan de hand al uitdaging genoeg (doen we netjes bij verkeerslicht maar dan nog).
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
-
mhollander
Bericht
door mhollander » ma 24 mar 2014, 13:22
IK zie dat jullie allemaal al bezig zijn met jullie fjord. Ik heb het idee dat Hummer er ook echt aan toe is, nu wil ik het natuurlijk langzaam opbouwen.
Hoewel ik/wij onze eigen paarden altijd ingereden hebben is het alweer een hele tijd geleden. Twijfel nu of ik niet te snel wil/ga. Ook komt er dan schrik-training bij. In totaal zal hij dan 3 a 4 xper week gericht aan het werk zijn. 2 x Longeren en 2x schrik- training.
Dit willen we opbouwen tot aan de zomervakantie tot ongeveer 4 x per week longeren en 2 x per week schrik training. Bij ons hebben de paarden minimaal 1 dag in de week "vrij". Ze komen wel lekker buiten maar hoeven die dag niet te werken. Het verschilt per week welke dag het is. Komt ook wel vaker voor dat ze een vrije dag hebben hoor, maar minimaal 4x per week moeten ze aan het werk.
Na de zomervakantie, dat zal begin augustus zijn willen we dan beginnen met een zadel er op en dit natuurlijk op een rustig en langzaam opbouwen tot een ruiter op zijn rug. Het idee is om rond oktober 2 a 3 in de week te kunnen rijden ongeveer een half uur. In de winter dan lessen zolang het weer het toelaat. Lessen zijn bij ons thuis en denk ongeveer een half uur/ uur, 1 x per week.
Dit is wat ik in gedachten heb, nu dus de vraag of dit al kan of loop ik te hard van stapel?
-
Esther
Bericht
door Esther » ma 24 mar 2014, 18:08
Tja, ik zal de enige wel niet zijn die geen voorstander is van zoveel longeren met een jong dier.
Ik vind 1 keer in de week ook wel zat en 4 keer in de week aan het werk vind ik ook meer dan genoeg met zo'n jonkie. Zou zelf niet veel vaker aan de slag gaan. Al hangt het ook erg af van de intensiteit van het werk.
Je moet zorgen dat het leuk blijft en dat ze het ook geestelijk kunnen verwerken.
Misschien kun je i.p.v. longeren gaan wandelen, lekker verkeersmak maken e.d.
Desnoods toch wat eerder het zadel erop en korte poosjes gaan rijden, en dan het liefst lekker rechtuit.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
mhollander
Bericht
door mhollander » ma 24 mar 2014, 20:36
ok thx voor je reactie.
Wandelen is zeker een optie. Dan laat ik schrik training eerst voor wat het is mss gewoon 1 keer in de maand. Hij moet het inderdaad ook allemaal verwerken. Eerder zadel erop vind ik niet, hij wordt in juli pas 3 en zeker niet voor die tijd erop. Dan liever gewoon nog maar lekker in het land.
-
Esther
Bericht
door Esther » di 25 mar 2014, 06:40
Zou gaan wandelen i.p.v. een keer longeren.
Schriktraining e.d. kun je wel doen natuurlijk of wat ander grondwerk. Zelf een beetje aanvoelen of het te veel wordt.
3 a 4 keer in de week zoiets doen kan best, maar niet te lang.
Qua opstappen bedoel ik meer dat ik dat minder belastend vind dan zo vaak longeren.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
rowenna
Bericht
door rowenna » di 25 mar 2014, 10:10
Ben het met Esther eens, longeren bij zo'n jonkie is echt niet goed, en tuurlijk een keer is niet zo erg, maar 2 x in de week longeren vind al veel. Fimke heb ik nu 1 keer aan de longeerlijn gehad, puur om te kijken hoe ze reageert, en verder gaat ze echt niet meer dan 1 misschien 2 keer in de maand aan de longe van de zomer. Verder lekker wandelen, keer zadel er op leggen en misschien langzaam aan wat lange teugel werk, dan hoeft ze geen rondjes te lopen en is ze toch een beetje aan het werk en ga er niet eerder op dan eind dit jaar en misschien pas volgend jaar. Ze zijn nog zo jong.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
-
Mieke
Bericht
door Mieke » di 25 mar 2014, 20:50
Ik snap het nut van longeren ook niet heel erg. Lekker conditie kweken zodat ze het bokken langer volhouden als je er voor de eerste keer opstapt?

Nou valt dat bij de meeste fjorden wel mee, maar toch, stemcommando's leren vind ik het enige nuttige van longeren en dat is ook aan de lange lijn te leren en veel minder belastend dan al die korte rondjes draaien.
Ctje

-
Keandra
Bericht
door Keandra » wo 26 mar 2014, 10:31
Wij longeren ook niet vaak. Juist om de stemcommando's op punt te zetten.
We longeren ook vrij. Dus zonder druk vooraan. Druk vooraan komt aan de lange lijnen. Niet ongelijk zoals aan de longe.
Dit weekend laatste grote werken voor de verhuis op maandag. Schuilstal afbreken. Ben blij dat ze goed weer geven.
Ik ga vandaag de stal verder opruimen. Dan moeten we volgende dinsdag nog eens met rommel naar het containerpark en is alles daar weg op 1 april.
Zal blij zijn als alles achter de rug is.
-
Sjolvir
Bericht
door Sjolvir » do 27 mar 2014, 08:33
Hier ook een niet longeer liefhebber..
Aan de hand stap, halt, draf etc. erop zetten kan ook.
Galop wat lastiger, zo hard kan ik niet lopen.
Hou dan als er gelongeerd moet worden van dubbele longe.
Verder heb ik Toobs geloof ik 6 x in zijn leven bij mij gelongeerd en Sjol 10 x.
Zal dus wel een keer gelongeerd worden, maar denk dat het hier een zeldzaamheid gaat zijn.
En ben blij dat ze ver weg staat, krijg ik ook geen neigingen nu al van alles en nog wat te gaan doen en willen, komt straks echt wel goed.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
-
mhollander
Bericht
door mhollander » do 27 mar 2014, 10:02
ok iedereen bedankt voor jullie mening