16+, soms al wat stram en stijf, deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Joram

Re: 16+, soms al wat stram en stijf, deel 5

Bericht door Joram » ma 10 mar 2014, 19:02

Heel veel sterkte Ivonne met afscheid neme van Apollo

Hoop dat imaverol aanslaat bij Jeskim, fijn dat da haar zo goed vindt ogen.

Tobbe,
Is misschien nog wel vroeg, maar sinds pavo care 4 life voer lijkt er op dat hij minder last heeft van stukjes gras en hooi tussen zijn tanden :)
En afgelopen weekend had ik een trainingsweekend gereorganiseerd op de camping waar Tobbe staat, en was zeer groot succes :D Echt genieten en zulk lekker weer was echt een kadotje.
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 10 mar 2014, 19:16

Pfff....wat een dag...Vanmorgen wilde Apollo de stal al niet uit, maar hij maakte totaal geen zieke indruk op me. Hij had zijn voer ook wel op. Toen ik terug kwam van het boodschappen doen om 10.00 uur lag hij in de wei, maar hij ligt wel vaker. Maar ik zag toch meteen dat er iets was. Dus ik snel boodschappen in huis gebracht, laarzen aan en naar Ap. Ik zag meteen dat hij koliek had. Eigenaresse gebeld, geen gehoor, die was aan het werk. Toen heb ik besloten de dierenarts te bellen, ik wist zeker dat ze dat prima vond. Inmiddels had ik wel een sms van haar dat ik de d.a. maar moest bellen. Tom (de d.a) kwam en heeft hem ingespoten. Hij had geen ernsitge koliek, maar was er toch knap ziek van. Maar na anderhalf uur werd het nog niet beter. D.a. weer gebeld en die is weer geweest. Aan het eind van de middag verslechterde het erg en hebben we hem in laten slapen. Hij gaf het zelf ook haast op. Raar, hij was nog zo kwiek voor die tijd, Hij speelde nog met Fatoush en rende in galop met de rest mee. Ik heb vorige week nog foto's geplaatst en was er trots op hoe hij eruit zag. Hij is in bijzijn van zijn eigenaresse en mij ingeslapen. Heel emotioneel om te zien hoe Fatoush en Baranna afscheid namen. Marga doet het even snel en moet er dan niks meer van hebben. Zo deed ze het ook met Jackie en Diëgo. IK zal hem erg missen, die ouwe. Op een paar week na was hij 33 jaar. Ik heb hem jaren verzorgd en als mijn eigen beshcouwd.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 10 mar 2014, 19:49

Ivonne schreef:Pfff....wat een dag...Vanmorgen wilde Apollo de stal al niet uit, maar hij maakte totaal geen zieke indruk op me. Hij had zijn voer ook wel op. Toen ik terug kwam van het boodschappen doen om 10.00 uur lag hij in de wei, maar hij ligt wel vaker. Maar ik zag toch meteen dat er iets was. Dus ik snel boodschappen in huis gebracht, laarzen aan en naar Ap. Ik zag meteen dat hij koliek had. Eigenaresse gebeld, geen gehoor, die was aan het werk. Toen heb ik besloten de dierenarts te bellen, ik wist zeker dat ze dat prima vond. Inmiddels had ik wel een sms van haar dat ik de d.a. maar moest bellen. Tom (de d.a) kwam en heeft hem ingespoten. Hij had geen ernsitge koliek, maar was er toch knap ziek van. Maar na anderhalf uur werd het nog niet beter. D.a. weer gebeld en die is weer geweest. Aan het eind van de middag verslechterde het erg en hebben we hem in laten slapen. Hij gaf het zelf ook haast op. Raar, hij was nog zo kwiek voor die tijd, Hij speelde nog met Fatoush en rende in galop met de rest mee. Ik heb vorige week nog foto's geplaatst en was er trots op hoe hij eruit zag. Hij is in bijzijn van zijn eigenaresse en mij ingeslapen. Heel emotioneel om te zien hoe Fatoush en Baranna afscheid namen. Marga doet het even snel en moet er dan niks meer van hebben. Zo deed ze het ook met Jackie en Diëgo. IK zal hem erg missen, die ouwe. Op een paar week na was hij 33 jaar. Ik heb hem jaren verzorgd en als mijn eigen beshcouwd.
Wat een ellende yvonne. Veel sterkte!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ootje

Bericht door Ootje » ma 10 mar 2014, 19:51

Sterkte Ivonne!
Wat kan het dan ineens snel gaan.

Hopelijk werkt de Imaverol snel bij Jeskim.
Fijn dat de da verder tevreden over haar was!

Dat was een goede timing om met dit weer een trainingsweekend te houden :D
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » ma 10 mar 2014, 20:04

Sterkte Ivonne hij heeft het super bij je gehad.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 10 mar 2014, 20:41

Sterkte Ivonne.
Hij heeft het zeker super gehad bij jou!
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Suus

Bericht door Suus » di 11 mar 2014, 19:08

Sterkte Ivonne, een mooie leeftijd, maar toch heel moeilijk natuurlijk!
Morris, mijn superfjord!
Joram

Bericht door Joram » wo 12 mar 2014, 16:53

Afbeelding
Haveltebos gereden en ik had bijna natte voeten gekregen :+ Tobbe vond wel lekker ter afkoeling. Ook ben nog door genie put geweest maar die was niet zo diep.

Trailer staan ging vandaag ook helemaal Top, Tobbe lijkt stuk dapperder te zijn geworden. En met zijn gebit gaat ook super :)
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 12 mar 2014, 17:10

Mooie foto. Wat fijn dat het op de trailer beter gaat
Baranna 13-5-2006

Esther

Bericht door Esther » wo 12 mar 2014, 18:32

Leuke foto met Tobbe!! Was ook weer prachtig weer!
Fijn dat de trailer beter gaat.

Jeskim was vandaag de pineut, wederom onder de douche. De koude slang was geen favoriet maar het inborstelen van de imaverol was heerlijk!! Daarna was ze nogal gepikeerd dat ze eerst op moest drogen voor ze weer op de wei mocht, hihi.. Toen ze droog was stoof ze met een bok de wei weer in, dacht ze zal we meteen gaan rollen, maar er moest eerst gegeten worden.

Maandag had ik Jeskim trouwens eerst buiten geborsteld voor ik naar de DA ging. Liep in huis om mijn spullen te pakken, kom terug buiten, paard weg!! Stond houdini alweer in de stal. Toch wel makkelijk als ze daar eindigen als ze loslopen. Vandaag vond ik haar terug op de oprit, stond schijnbaar lekker gras in de berm. Kan wel merken dat ze beter in haar vel zit, ze is nu een stuk sneller!! Ik ben nogal laks met het dichtdoen van de omheining en eerder kwam ze dan niet zo ver, maar nu is het ploef, weg paard, voor ik het draad dicht doe.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Suus

Bericht door Suus » wo 12 mar 2014, 18:55

Dan heeft Jeskim geluk met de huidige temperaturen!
En Houdini.... Morris vind ik ook regelmatig op plaatsen waar ik hem niet neer had gezet....
Morris, mijn superfjord!
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 12 mar 2014, 21:48

Lajke is thuis heel braaf maar op weekend weg 1 keer losgekomen van de trailer (ik ging plassen en iemand anders heeft haar netjes weer gevangen) en 1 keer gewoon onder de draad door weggewandeld.

Mette heeft ook al door hoe een paardenknoop los gaat. Enige wat hier echt altijd helpt is maar weer de stroom er op 8)7

Schitterende foto van Tobbe!

Lajke begint goed te haren nu, gisteren hard op geborsteld en morgen weer. Morgenvroeg eerst ergens mooi biologisch hooi halen. Klonk nog al spannend over onverharde weg en berg op. Is via een beheerder van een natuurgebied. Jacobskruiskruid vrij, hoop dat het zo goed is als het klinkt. Dinsdag komt de smid, krijgen ze weer nette voetjes
Ik mag zorgen voor
Joram

Bericht door Joram » wo 12 mar 2014, 22:53

Hoop dat het met hooi lukt, fijn dat Lajke binnen kort bekapt wordt.

Tobbe heb ik laats door hoefsmid laten doen, maar uiteindelijk heb toch maar even zijn hoef bijgewerkt O:) Tobbe begon klein scheurtje te krijgen in zijn voorhoef, dus heb daar even hoefwand iets ingekort zodat de druk er af is.
(maar ja dat heb je als jaren je paard zelf bekapt, als ben desondanks wel tevreden over de smid)

Jeskim, is erg fijn dit weer. Hoop dat die van jeuk afkomt.

Foto van Tobbe? Over andere halve week rij ik een wedstrijd met hem van 44km. Er worden vast nog leuke foto's gemaakt.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 13 mar 2014, 13:41

Gelukt met het hooi, ongeveer 60 baaltjes op de aanhanger (grote aanhanger!) schoonpa ging gelukkig mee met de rav4, die trekt dat wat makkelijker dan mijn lieve oude seat cordoba.
Het ruikt heerlijk, zou er zo in willen gaan slapen. Lajke en Mette zijn ook enthousiast.
Ik mag zorgen voor
Joram

Bericht door Joram » do 13 mar 2014, 21:58

Super, fijn dat gelukt is en dat ook zo goed is als verwacht.
Dit is ook erg leuk vrij longeren.
Afbeelding
4min lang omhoog/omlaag draven, 2min grazen, andere kant op, enz. Worden ze erg handig van. Normaal moet dit de waterbak voorstellen := .
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 14 mar 2014, 07:32

Hihi, leuke foto.
Ik moet nu met Marga wat proberen/spelen met de medicatie. Ze krijgt nu elke ochtend een half zakje, maar ik ben toch bang dat dat te weinig is.
Baranna 13-5-2006

foss

Bericht door foss » vr 14 mar 2014, 10:34

Arme Marga.

Zondag is de dag dat ik met Foss naar de zee toe mag *o/* *o/* *o/* *o/* *o/* *o/*
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » vr 14 mar 2014, 10:46

Wel een goed buikspier work-out, de heuveltjes lopen dan, misschien het grazen ook wel, hihi..

Even puzzelen Ivonne, succes!

Leuk Karin, gaan jullie even uitwaaien!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » vr 14 mar 2014, 12:43

We gaan naar Noordwijk deze rit is georganiseerd door rayon West.
Joram

Bericht door Joram » vr 14 mar 2014, 17:38

Esther, dat klopt en hij vind ook erg leuk gezien hij af toe mag grazen. Volgende keer moeten we maar eens met 2 paarden tegelijk proberen.

Ivonne, veel succes met vinden van juiste dosering.

Karin veel plezier zondag, ik hoop dat lekker weer wordt.
Plaats reactie