Deken gesloopt.. en nu?
Re: Deken gesloopt.. en nu?
Vervelende situatie.
Ik heb het een keer gehad met een deken van het paard van een vriendin. Ik ging te dicht langs een hek en er zat een flinke scheur in.
Balen natuurlijk. Ze heeft hem ergens laten repareren voor weinig geld, dus misschien is dat nog een optie.
Succes ermee!
Ik heb het een keer gehad met een deken van het paard van een vriendin. Ik ging te dicht langs een hek en er zat een flinke scheur in.
Balen natuurlijk. Ze heeft hem ergens laten repareren voor weinig geld, dus misschien is dat nog een optie.
Succes ermee!
Odette&Fenna
Vind dat je netjes gehandeld hebt Nienke.
Als het mij zou overkomen als jou zijnde zou ik denk ik aangeboden hebben de deken te laten maken (voor krap 20 euro zijn de dekens die hier s winters een scheur oplopen vaak weer gerepareerd én bij niet te gekke scheuren zelfs gewassen/waterafstotend). Zou ik degene zijn van wie de deken kapot gegaan zou zijn, zou ik ook zeker denken: "Damned, risico van beesten." En het zelf laten maken! Zou ik financieel zo naar er voor staan dat ik geen andere deken meer heb en geen geld voor reparatie dan zou ik in goed overleg met de eigenaar van het paard óf stalhouder gaan praten. (maar desnoods ook een ruildeken accepteren)
Maar helaas zijn er ook mensen op deze wereld die elk wissewasje aangrijpen als kans om er een slaatje uit te slaan en niet kunnen (of willen) accepteren dat er bij het houden van beesten met eigen karakters ook wel eens risico's gepaard gaan.
Als het mij zou overkomen als jou zijnde zou ik denk ik aangeboden hebben de deken te laten maken (voor krap 20 euro zijn de dekens die hier s winters een scheur oplopen vaak weer gerepareerd én bij niet te gekke scheuren zelfs gewassen/waterafstotend). Zou ik degene zijn van wie de deken kapot gegaan zou zijn, zou ik ook zeker denken: "Damned, risico van beesten." En het zelf laten maken! Zou ik financieel zo naar er voor staan dat ik geen andere deken meer heb en geen geld voor reparatie dan zou ik in goed overleg met de eigenaar van het paard óf stalhouder gaan praten. (maar desnoods ook een ruildeken accepteren)
Maar helaas zijn er ook mensen op deze wereld die elk wissewasje aangrijpen als kans om er een slaatje uit te slaan en niet kunnen (of willen) accepteren dat er bij het houden van beesten met eigen karakters ook wel eens risico's gepaard gaan.
Geluk is de vrucht van intens werk
Zo " persoonlijk" is de vraagstelling van kelly toch niet. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat anita bepaald dat 140 euro niks is voor een ander.
Ik zeg precies hetzelfde als kelly alleen dan anders mischien. Het is ook wel makkelijk omaltijd tegen dezelfde mensen uit te vallen of op te nemen.
Ik zeg precies hetzelfde als kelly alleen dan anders mischien. Het is ook wel makkelijk omaltijd tegen dezelfde mensen uit te vallen of op te nemen.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Voor een deken van 1 jaar of 2 jaar oud?
Dat nu wordt stukgebeten, is stuk (onherroepelijk stuk) of stuk (herstelbaar).
Ik zou haar gewoon een reparatiesetje geven, als zij met haar paard passeert (en bvb aan winkelhaak blijft hangen) dan is het haar risico en is dat reparatiesetje heel nobel.
Als ze het niet 100% kan bewijzen, dan is het anders voor mij snel opgelost.
Jammer maar eigen risico.
Zoals je het zelf probeert (wijselijk) op te lossen is meer dan nobel.
Dat nu wordt stukgebeten, is stuk (onherroepelijk stuk) of stuk (herstelbaar).
Ik zou haar gewoon een reparatiesetje geven, als zij met haar paard passeert (en bvb aan winkelhaak blijft hangen) dan is het haar risico en is dat reparatiesetje heel nobel.
Als ze het niet 100% kan bewijzen, dan is het anders voor mij snel opgelost.
Jammer maar eigen risico.
Zoals je het zelf probeert (wijselijk) op te lossen is meer dan nobel.

Keurig gedaan zo volgens mij en ook duidelijk op een nette manier je eigen grens aangegeven, dat wat de verzekering vergoed is wat zij van je zal ontvangen.
Houd nog wel rekening met een eventueel eigen risico. Een totaal ander verhaal maar mijn hond heeft een tijd geleden een kat van een vriendin van me gebeten. De kat liep door de wei en allebei onze honden stierden erop af, de mijne hapte helaas raak. Kat leefde nog maar was dusdanig gewond dat er geen eer meer aan te behalen viel. Dat gebeurde natuurlijk op een zondagmiddag. Behoorlijke dierenartsrekening dus die ik heb verhaald op mijn WA verzekering. Daar ben je voor verzekerd hoor. In de 18 jaar dat ik nu zelf de verzekering betaal was het ook de eerste keer dat ik verhaalde zoiets doe je niet wekelijks
. De rekening werd keurig betaald min 100 euro eigen risico. Mijn vriendin en ik heb toen besloten het eigen risico samen te delen.
Los van dat het wellicht kinderachtig is dat zij om de vergoeding komt bij jou (had ik zelf ook niet gedaan) is het natuurlijk wel zo dat jouw paard het stuk gemaakt heeft en dat jij dan dus ook aansprakelijk bent. Dat is ook zo als je berijder (of wie dan ook) valt en bijvoorbeeld onherstelbare schade aan zichzelf oploopt. Daar ben jij als eigenaar van het paard verantwoordelijk voor ondanks dat de persoon vrijwillig op jouw paard is gaan zitten. Ook weer een totaal ander verhaal maar als eigenaar ben je in alle gevallen als je paard wat uitspookt gewoon de pineut als het centjes kost
.
Houd nog wel rekening met een eventueel eigen risico. Een totaal ander verhaal maar mijn hond heeft een tijd geleden een kat van een vriendin van me gebeten. De kat liep door de wei en allebei onze honden stierden erop af, de mijne hapte helaas raak. Kat leefde nog maar was dusdanig gewond dat er geen eer meer aan te behalen viel. Dat gebeurde natuurlijk op een zondagmiddag. Behoorlijke dierenartsrekening dus die ik heb verhaald op mijn WA verzekering. Daar ben je voor verzekerd hoor. In de 18 jaar dat ik nu zelf de verzekering betaal was het ook de eerste keer dat ik verhaalde zoiets doe je niet wekelijks

Los van dat het wellicht kinderachtig is dat zij om de vergoeding komt bij jou (had ik zelf ook niet gedaan) is het natuurlijk wel zo dat jouw paard het stuk gemaakt heeft en dat jij dan dus ook aansprakelijk bent. Dat is ook zo als je berijder (of wie dan ook) valt en bijvoorbeeld onherstelbare schade aan zichzelf oploopt. Daar ben jij als eigenaar van het paard verantwoordelijk voor ondanks dat de persoon vrijwillig op jouw paard is gaan zitten. Ook weer een totaal ander verhaal maar als eigenaar ben je in alle gevallen als je paard wat uitspookt gewoon de pineut als het centjes kost

Laatst gewijzigd door Marijke_ op wo 05 feb 2014, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Schofterig?foss schreef:Nou Kelly kan het iets minder vind het een schofterige Anita opmerking!
Anita legt alleen maar uit dat je er voor een klein bedrag bij de verzekering vaak niks mee opschiet aangezien je deze vaak zelf betaald door de premie die omhoog gaat.
Als ik geen schade heb bij mijn verzekering krijg ik geen10% aan premie terug .
Laten we normaal met elkaar omgaan het gaat om advies niet wat je persoonlijk van iemand vindt!
Anita schrijft dat ze vind dat Lies een flutding declareert bij de verzekering.
En dat ze daarom hogere premie moet betalen.
Wie is zij om te bepalen of €140 niet heel veel geld is.
Dan moet je die opmerking ook inscharen onder schofterig.
Ik vraag Anita alleen waar haar salaris vandaan komt iedere maand.
Volgens mij betalen wij daar namelijk ook premie(belasting) voor.
Niet dat zij daar iets aan kan doen en dat niet graag anders ziet... maar volgens mij kan Lies er ook niets aan doen dat ze niet zomaar €140 kan ophoesten.
Sterker nog... als voor Anita €140 niet veel geld is ....

Dit is toch juist hele idee van verzekering, dat je gedekt bent voor de kosten die je van te voren niet kan overzienen. En zit ook grote verschillen tussen de verschillende WA verzekeringen. Want ene betaalt wat minder premie maar heeft eigen risco van 100 euro. En de andere heeft voor wat duurdere WA verzekering zonder eigen risico.
Dus als jij wa verzekering neemt met hoge eigen risico dan heb jij heen last van de mensen die verzekering hebben afgesloten met een lagere eigen risico.
Dus als jij wa verzekering neemt met hoge eigen risico dan heb jij heen last van de mensen die verzekering hebben afgesloten met een lagere eigen risico.
Kelly schreef:Schofterig?foss schreef:Nou Kelly kan het iets minder vind het een schofterige Anita opmerking!
Anita legt alleen maar uit dat je er voor een klein bedrag bij de verzekering vaak niks mee opschiet aangezien je deze vaak zelf betaald door de premie die omhoog gaat.
Als ik geen schade heb bij mijn verzekering krijg ik geen10% aan premie terug .
Laten we normaal met elkaar omgaan het gaat om advies niet wat je persoonlijk van iemand vindt!
Anita schrijft dat ze vind dat Lies een flutding declareert bij de verzekering.
En dat ze daarom hogere premie moet betalen.
Wie is zij om te bepalen of €140 niet heel veel geld is.
Dan moet je die opmerking ook inscharen onder schofterig.
Ik vraag Anita alleen waar haar salaris vandaan komt iedere maand.
Volgens mij betalen wij daar namelijk ook premie(belasting) voor.
Niet dat zij daar iets aan kan doen en dat niet graag anders ziet... maar volgens mij kan Lies er ook niets aan doen dat ze niet zomaar €140 kan ophoesten.
Sterker nog... als voor Anita €140 niet veel geld is ....
Ik vind niet dat jij mag oordelen over een ander hoe zij de geld krijgt zou geen dag met haar willen ruilen want zo makkelijk heeft ze het niet, het komt op mij over dat wij haar salaris betalen ik denk dat ze het het liefst zelf had verdiend maar helaas is dat voor haar niet mogelijk.
Waarom moet het altijd zo hard geef je mening op een normale manier en oordeel niet te snel over een ander.
Niemand kan bepalen of het veel geld is voor de een is het een vermogen en voor de andere een peule schil.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Laten we verder gaan over de oplossing van de deken en laat de rest er lekker buiten.
Even een opmerking van mij. Kelly zegt niks verkeerds over Anita in mijn ogen. ( zij heeft verder ook geen idee hoe zij( of wie dan ook) aan zijn of haar geld komt) zij gaat er net als ik vanuit dat het verder voor niemand komt aanwaaien en dat iedereen er zuinig mee om gaat. Ik zou ook kijken , als ik al zou vinden dat ik zou moeten betalen, het op de verzekering kon verhalen. A betaal ik niet voor niets premie en ik declareer nooit wat dus ik zou het zeker proberen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik ben benieuwd wat de verzekering gaar doen voor ons alleen zeker handig om te weten.
Waarom zou je last hebben van mensen met een lager (of hoger) eigen risico?Joram schreef:Dit is toch juist hele idee van verzekering, dat je gedekt bent voor de kosten die je van te voren niet kan overzienen. En zit ook grote verschillen tussen de verschillende WA verzekeringen. Want ene betaalt wat minder premie maar heeft eigen risco van 100 euro. En de andere heeft voor wat duurdere WA verzekering zonder eigen risico.
Het totaalbedrag wordt namelijk wel overgemaakt naar de partij die daar recht op heeft, de verzekering komt het eigen risico alleen weer bij de verzekerde ophalen. Tenminste zo werkt dat bij mij. Mijn vriendin was zo schappelijk om weer 50 naar mij over te maken om de kosten te delen. Het zou wat zijn dat mensen zelf nog achter de centjes aan moeten bij de "schuldige"partij, dat zou voor een hoop problemen kunnen zorgen

Uiteraard zijn er diverse verzekeringen waar je uit kan kiezen en varieren de premies. Ik heb inderdaad een hele lage maandpremie, maar met 1x declareren in 18 jaar met een eigen risico van 100 euro komt dat neer op € 0,46 per maand dat was me dan die lage premie dubbel en dwars waard

Wat ik bedoelde is meer dat ze, als ze een eigen risico heeft, er wel rekening mee moet houden dat als de verzekeraar uitbetaald aan haar stalgenoot zij nog wel een eigen risico voor haar kiezen kan krijgen. En als dat dan bijvoorbeeld 100 euro is dan is dat net als die 140 euro toch nog best een behoorlijk bedrag

Morgan!! 

Ojee wat een discussie
De opmerking is direct van Kelly, maar ben het er wel mee eens. Niemand bepaalt voor een ander wat een hoop geld is.
Tuurlijk zal Anita het niet makkelijk hebben, maar er zijn wel meer mensen die het niet makkelijk hebben toch lichamelijk gezien dan?!
Ik vind 140 euro een hoop geld. Moet me ook uit de naad werken om één paard te kunnen houden, mn huissie en nog wat leuks te kunnen doen.
Dus dat blijkt maar weer dat ieder zn situatie anders is.
En nu de reactie van een verzekeraar
Ik ben ook wel van mening dat je heus wel mag claimen anders hoef je geen verzekering te sluiten toch?!
Tuurlijk is deze situatie kinderachtig maar goed je bent verantwoordelijk voor je paard en dus zwart wit gezien: los het probleem op.
Bewijs voor of jouw paard dit heeft gedaan is vaak niet aan de orde hoor bij dit soort 'kleine' bedragen. Dat uitzoeken kost meer geld zegmaar.
Kijk als je regelmatig met dit soort dingen komt dan zal er zeker wat van gezegd worden door de verzekeraar en misschien idd wel je premie omhoog gaan. Maar zo'n enkele keer kan gebeuren.
Jilly je verbaast je nog hoe mensen ineens kunnen veranderen hoor! Ik vond het ook heel apart toen

De opmerking is direct van Kelly, maar ben het er wel mee eens. Niemand bepaalt voor een ander wat een hoop geld is.
Tuurlijk zal Anita het niet makkelijk hebben, maar er zijn wel meer mensen die het niet makkelijk hebben toch lichamelijk gezien dan?!
Ik vind 140 euro een hoop geld. Moet me ook uit de naad werken om één paard te kunnen houden, mn huissie en nog wat leuks te kunnen doen.
Dus dat blijkt maar weer dat ieder zn situatie anders is.

En nu de reactie van een verzekeraar

Tuurlijk is deze situatie kinderachtig maar goed je bent verantwoordelijk voor je paard en dus zwart wit gezien: los het probleem op.
Bewijs voor of jouw paard dit heeft gedaan is vaak niet aan de orde hoor bij dit soort 'kleine' bedragen. Dat uitzoeken kost meer geld zegmaar.
Kijk als je regelmatig met dit soort dingen komt dan zal er zeker wat van gezegd worden door de verzekeraar en misschien idd wel je premie omhoog gaan. Maar zo'n enkele keer kan gebeuren.
Jilly je verbaast je nog hoe mensen ineens kunnen veranderen hoor! Ik vond het ook heel apart toen

Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Okeej en nu weer even back to basic. Als jouw paard wat kapot maakt van een ander, ongeacht of dat expres is of een ongelukje, daar ben je WA voor verzekerd dus logisch dat je dat daarop verhaalt. De verzekering zal dan bepalen wat de dagwaarde is en hoeveel daarvan wordt uitgekeerd aan schadebedrag. Daar zal de benadeelde het mee moeten doen. En ze zal moeten wachten tot dat bepaald is, of ze in de tussentijd een andere deken aanschaft is aan haar.
Bij ons op stal is het niet meer dan normaal dat je schade die je (aantoonbaar) aan een ander zijn eigendommen toebrengt vergoed, dan wel uit eigen zak, dan wel via je verzekering dat moet je zelf bepalen. Eigenlijk is dat heel normaal maar tegenwoordig gooit iedereen alles maar op eigen risico, maar zo werkt het helaas niet.
Bij ons op stal is het niet meer dan normaal dat je schade die je (aantoonbaar) aan een ander zijn eigendommen toebrengt vergoed, dan wel uit eigen zak, dan wel via je verzekering dat moet je zelf bepalen. Eigenlijk is dat heel normaal maar tegenwoordig gooit iedereen alles maar op eigen risico, maar zo werkt het helaas niet.
Dit wilde ik zo ongeveer typenViv schreef:Okeej en nu weer even back to basic. Als jouw paard wat kapot maakt van een ander, ongeacht of dat expres is of een ongelukje, daar ben je WA voor verzekerd dus logisch dat je dat daarop verhaalt. De verzekering zal dan bepalen wat de dagwaarde is en hoeveel daarvan wordt uitgekeerd aan schadebedrag. Daar zal de benadeelde het mee moeten doen. En ze zal moeten wachten tot dat bepaald is, of ze in de tussentijd een andere deken aanschaft is aan haar.

Bij ons op stal vergoeden we ook gewoon naar elkaar als er iets kapot gaat.
Is eigenlijk nooit discussie over.
Ik was ook bereid om iets te vergoeden, maar zeker geen nieuwprijs van de deken.
Ik heb de scheur inmiddels gezien, een winkelhaakje, in een canvas deken. Volgens haar absoluut niet te repareren, ze wilde gewoon geld zien
We hebben het nog even met elkaar besproken, ik ben bij mijn standpunt gebleven dat ik het vervelend vind, iets wil vergoeden maar geen hele deken omdat de deken a. niet nieuw was en b. ze koos er zelf voor om langs te lopen terwijl ze weet dat onze paarden elkaar niet mogen en die van mij om duidelijke redenen héél even aan één kant los stond. Zij bleef bij haar standpunt. We hebben de discussie maar 'gesloten in afwachting van de verzekering'.
Maar het is 'opgelost'. Mijn verzekering(unive) bleek dus zonder enig verder contact met mij of haar, alleen een formulier met één zin uitleg, 140 euro te hebben overgemaakt naar haar, de hele deken dus.
Over een eigen risico nog niets gehoord.. ik hoop dat ik dat niet heb
Verder overigens ook nog nooit iets bij ze geclaimd.
Ik heb de scheur inmiddels gezien, een winkelhaakje, in een canvas deken. Volgens haar absoluut niet te repareren, ze wilde gewoon geld zien

We hebben het nog even met elkaar besproken, ik ben bij mijn standpunt gebleven dat ik het vervelend vind, iets wil vergoeden maar geen hele deken omdat de deken a. niet nieuw was en b. ze koos er zelf voor om langs te lopen terwijl ze weet dat onze paarden elkaar niet mogen en die van mij om duidelijke redenen héél even aan één kant los stond. Zij bleef bij haar standpunt. We hebben de discussie maar 'gesloten in afwachting van de verzekering'.
Maar het is 'opgelost'. Mijn verzekering(unive) bleek dus zonder enig verder contact met mij of haar, alleen een formulier met één zin uitleg, 140 euro te hebben overgemaakt naar haar, de hele deken dus.
Over een eigen risico nog niets gehoord.. ik hoop dat ik dat niet heb

Verder overigens ook nog nooit iets bij ze geclaimd.
Don't believe everything you think
Waar staat Zanouk juist? Ik kom ook even langs met mijn 4 jaar oude deken denk ik 

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jilly schreef:Waar staat Zanouk juist? Ik kom ook even langs met mijn 4 jaar oude deken denk ik
Hih vind ik leuk!

* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Fijn dat opgelost is, en kijk van op dat verzekering zo vergoed. Maar waarschijnlijk is dat goedkoper dan wanneer ze helemaal gaan uitzoeken.
En zo worden rijke mensen alleen maar rijker...zij ruikt geld! wie kan er nu nog een deken betalen van 140,-? ik niet..en ze gaan toch weer stuk.
Waarschijnlijk laat ze die deken repareren voor paar euro,s en verwacht ze van jouw 140,- euro.
IK zou er verder niet op ingaan..de regel op stal was toch dat het betreden van het terrein op eigen risico is/was?
Waarschijnlijk laat ze die deken repareren voor paar euro,s en verwacht ze van jouw 140,- euro.
IK zou er verder niet op ingaan..de regel op stal was toch dat het betreden van het terrein op eigen risico is/was?