Toen Fieke bij ons kwam was ze enorm bang puur bang voor het onbekende, je moet haar eigenlijk zien als een groen paard.
Maar doordat ze een zeer sterke wil heeft en een best moeilijk karakter zijn we eerst bezig geweest met vertrouwen winnen en dat gaat nog steeds met vallen en opstaan.
Fieke is nog steeds vrij angstig vooral met poetsen of alleen vaststaan ze hangt erg aan de andere paarden en doordat die super mak zijn leert ze daar een hoop van.
Vandaag hebben we haar voor het blok gezet en voor het eerst aan de longe gedaan daarna het zadel erop en daarna Mariska, dit ging echt super wat was ik trots op haar soms dacht ik wel eens hier krijg je nooit een zadel op.
We zijn er natuurlijk nog lang niet maar dit is wel een goed begin, zo leuk om te zien hoe Fieke op mij reageert en precies doet wat ik zeg we komen er samen wel al kost het best wat tijd maar de eerste stap is er.

We longeren de paarden altijd los tussen de rest in de bak dat weten de paarden en de meeste houden afstand de jonkies zijn nog wel eens dwars, dit gaf Fieke wel steun.