Vlooienplaag

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Roosjuh

Vlooienplaag

Bericht door Roosjuh » ma 13 jan 2014, 20:08

Sam is heel gevoelig voor vlooien, voorheen ging ik 2 keer per week naar de club en kwam hij geheid met vlooien thuis.

Ik gebruikte toen frontline combo, waarvan ik heilig overtuigd was dat het niet werkte.
3 weken geleden dus weer naar de dieren arts... Het hele huis behandeld met omgevingsspray en de hond met advantix.
Kijk ik gisteren eens goed naar de hond, zit hij alweer helemaal onder de vlooien poep. Ook pakte ik na grondig onderzoek weer twee vlooien uit zijn vacht.

Het enigste wat ik nu vergeten ben te behandelen is de auto. En hij speelt met 2 of 3 honden. Dit zijn de laatste tijd altijd dezelfde.

Heeft er iemand tips? Ik heb alleen in de slaapkamer waar hij slaapt :n vloerbedekking. Maar die kan ik nooit helemaal insprayen? Bank is behandeld en ik heb er nu kleden op, eigenlijk gaat al het losse van de hond incl zijn kussen hoes in de was. Zeker iedere week.

Wat moet ik toch doen :\ ;(
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Tamara
Contacteer:

Re: Vlooienplaag

Bericht door Tamara » ma 13 jan 2014, 20:13

Nog een x omgevinsspray. Alles uitwassen wat je kan wassen. Kussens mand ed. Vlooien zijn niet direct dood als je een hond advantix oid geeft maar gaan wel dood. Nooit meer frontline kopen. Dat werkt niet.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » ma 13 jan 2014, 20:17

En lege pipetje wat je voor de hond hebt gebruikt opzuigen met de stofzuiger en dan eerst hele huis goed stofzuigen en dan sprayen.
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 13 jan 2014, 20:58

Gewoon zo door gaan dus? Pff :(

Bedankt voor de reacties, ik was al bang dat ik niet veel meer zou kunnen doen eraan.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Caija

Bericht door Caija » ma 13 jan 2014, 22:50

Lola heeft ook vlooien gehad. Ik kreeg van de dierenarts een tablet en na 2 uur had ze geen levende vlooien meer. Die tablet werkte een maand en toen nog een keer een tablet om de eitjes die nog uitkomen, vlooien dus ook te doden. Volgens de dierenarts springen de vlooien vanuit de omgeving op de hond, bijten haar en gaan dan weer dood.

Denk dat het komt doordat we geen vorst nog hebben gehad, blijft allemaal in leven. En ze schijnen op droog zand te zitten.

Gunnar Manus x Juliana
Caija Timor x Reykjagaard
Jeroentje B pony Welsh Shamrock Social Security
Wabash D pony Welsh
Enzo Utopia Johnson x Glendale
Fiësta Utopia Johnson x Glendale
Viv

Bericht door Viv » di 14 jan 2014, 06:26

Omgevingsspray nog een paar keer en advantix om de 4 weken de komende maanden (minstens 4 ivm de cyclus). Maar als hij vlooien mee blijft nemen kom je er nooit vanaf.
Onze katten zitten ook elke keer weer onder als een vriend zijn hond meeneemt op visite.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Caija

Bericht door Caija » di 14 jan 2014, 07:09

Die had ik dan even vriendelijk verzocht de hond voorlopig niet meer mee te nemen :? .

Gunnar Manus x Juliana
Caija Timor x Reykjagaard
Jeroentje B pony Welsh Shamrock Social Security
Wabash D pony Welsh
Enzo Utopia Johnson x Glendale
Fiësta Utopia Johnson x Glendale
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 14 jan 2014, 07:45

Advantix daar is mila haar huid helemaal van weggebrand. Die dus voor mij nooit weer. Is het een grote hond?
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Esther

Bericht door Esther » di 14 jan 2014, 08:14

Het zijn bij mij dan katten, maar frontline werkt echt niet!! Ook combo niet..

Wat een vreselijk probleem, ieuw!!
Vlooienband in je stofzuiger doen kan ook. En verder zo doorgaan, stofzuigen, sprayen e.d.

Is er ook een program spuit voor honden?? Volgens mij niet, maar je kunt informeren.. Kost wel wat.
Die heb ik wel voor mijn katten, die steriliseert de vlooien op de kat in ieder geval, alle beetjes helpen!
Succes!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 14 jan 2014, 11:45

Hele jaar door druppen..heb je ook andere dieren?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 14 jan 2014, 11:45

Hier nooit last gehad van vlooien tot ik een keer Frontline gebruikte, rotspul. Vervolgens op advies van Mieke Stronghold gebruikt, je zag de vlooien direct trager worden. Daarna overgegaan op advantix en daar doen ze het goed op.

Verder tijdje geleden nog gehoord: dekens/kleden etc in een grote dikke plastic zak te stoppen met een beetje eucalyptusolie (schijnen o.a. vlooien/luizen niet tegen te kunnen), deze vacuüm te zuigen met de stofzuiger en dat 20 minuten vacuüm laten. Daarna met de stofzuiger (nu heb ik er alleen eentje waar al het opgezogen spul door water heen gaat zodat het neerslaat, dus stof komt niet weer terug door de filter) 'frisse' lucht in laten, zak ronddraaien zodat deze de lucht vasthoud, op de kop weer een minuut of 20 wegzetten en daarna schijnt het gros ook dood te zijn.
Geluk is de vrucht van intens werk
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 14 jan 2014, 12:31

Vervelend zeg, heb er vorig jaar ook mee te maken gehad helaas. Vergeet niet de zak van je stofzuiger weg te gooien na elke keer zuigen. Het is kostbaar, maar vlooien blijven leven in de zak en springen er net zo hard weer uit. Ik heb veel baat gehad bij de anti vlooien middelen van Exil icm de omgevingsspray van Ecostyle. En blijven volhouden! Ik dacht dat ze na 1 keer behandelen weg zouden blijven, maar dat is niet zo. De eitjes komen uit en je hebt een nieuwe plaag. Anders een ongediertebestrijder vragen om advies?
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Pasja

Bericht door Pasja » za 18 jan 2014, 15:02

Hier nog een ervaringsdeskundige, helaas... Wij gebruiken voor onze kat Effipro druppels van de DA. Daarvoor ook Frontline gehad maar dat was na ruim 2 weken wel uitgewerkt. Effipro werkt prima, maar ik kom toch nog steeds af en toe zo'n klein ettertje tegen in huis.
Toen we afgelopen zomer terug kwamen van vakantie, werden we bij binnenkomst meteen besprongen. Getver! Dat werd na een week al stukken beter. Elke dag stofzuigen en een paar keer de omgevingsspray gebruikt. Schijnt toch dat de meeste vlooien in de omgeving voorkomen en niet op het dier zelf en inderdaad: als er geen winter is, gaan die krengen ook niet dood. Ook je dier regelmatig ontwormen is wel aan te raden. Wij druppelen overigens het hele jaar door; geen winterstop. Suc6!
Goeie tip trouwens om dat pipetje op te zuigen met de stofzuiger!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
claudia

Bericht door claudia » za 18 jan 2014, 16:25

Heel simpel, de cycles van een vlo is drie- vier weken. Van ei tot vlo.
Dus vandaar ook elke maand ontvlooien.

Vlooien zitten het liefst op hond of kat, zijn die er niet ben jij als persoon ook best even geliefd.

Gewoon elke maand een pipet op je dier en je kunt het in de hand houden.
Voor katten zijn er ook injecties ( program). Let wel, die dood de vlo zelf niet maar maakt ze steriel. Leggen nog wel ei tjes maar komen niet meer uit. Op een gegeven moment wordt je omgeving dan dus vlo vrij.

Wat op het moment veel wordt in gezet is Activyl plus ( werkt op basis van indoxacarb).
Is niet gifting voor hond en kat maar wordt pas giftig in combi met het vlooienenzym.
Vlooienenzym gaan dan snel dood.

Voor frontline zijn veel dieren idd resistent geworden.

Er zijn veel product een in de handel, kijk goed wat bij je beest past.

Contact met honden of katten die niet behandeld zijn geven altijd wel een herbesmetting. Maar door zelf goed te behandelen gaan die ook snel dood.

Zeker met deze winters, gewoon door behandelen.

Is wel altijd lastig, vlooienenzym!! :( :(
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Plaats reactie