Deel 5, de G-tjes gaan aan de slag met hun lijf!
Re: Deel 5, de G-tjes gaan aan de slag met hun lijf!
Wel interessant zeg hoe dat zit met die kleuren! Al klinkt het vaak als abracadabra hihi
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Balen Claudia dat ze ziek zijn.
Tuig staat Guus goed hoor!!
Hier weer trots op mijn grijze man. Gisteren voor de 2e keer erop gezeten en en eventjes gestapt met Leon ernaast. Eventjes was hij me kwijt, maar toen hij in de gaten had dat ik op zn rug zat, ontspande hij en hebben we heerlijk even een paar rondjes door de pak gestapt met zn 3en
Tuig staat Guus goed hoor!!
Hier weer trots op mijn grijze man. Gisteren voor de 2e keer erop gezeten en en eventjes gestapt met Leon ernaast. Eventjes was hij me kwijt, maar toen hij in de gaten had dat ik op zn rug zat, ontspande hij en hebben we heerlijk even een paar rondjes door de pak gestapt met zn 3en
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Bella schreef:
Via Briggen heeft Odessa in ieder geval het gen voor zwart meegekregen en geen agouti. Zelf is ze alleen isabel, dus heeft ze via haar moeder wel 1x agouti meegekregen. Ze heeft zelf verder nooit een kleurveulen gegeven, maar dochter Ymke heeft icm Rudsmo een rodblakke veulen gekregen zie ik op de stamboeksite. Oftewel, Ymke heeft via Odessa wél het vos meegekregen.
Manus draagt geen kleur, dat is wel met enige zekerheid te zeggen gezien zijn nakomelingen, die allemaal isabel zijn. Met vrij grote zekerheid is daar dan dus ook te zeggen dat hij homozygoot agouti draagt (en dus 1x doorgeeft) en homozygoot zwart is (en ook 1x doorgeeft).
Geke is dus met voorzichtige zekerheid voorzien van minimaal 1x agouti, mogelijk 2x. En heeft minimaal 1x zwart basiskleur allel, mogelijk 2x of mogelijk een vos allel.
Er is dus een kleine kans dat Geke x Gio een rood veulen oplevert, anders heb je kans op isabel. (kan in Gio zijn lijn nog geen grijs herleiden)
Je vergeet hier dat Ymke het vosgen ook van vader Ohlsen Junior kan hebben gekregen. Dan hoeft het niet in Odessa te zitten. Alleen als Ymke Rodblakk was geweest kun je met zekerheid stellen dat Odessa het vosgen heeft.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Oeps...was er vanuit gegaan dat OJ geen andere kleur doorgaf
, ja dan wordt het verhaal nog wat meer gevuld met 'kleine mogelijkheid'

Geluk is de vrucht van intens werk
Zo'n lab test kost ook het nodige neem ik aan of niet?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Heb ooit 40 euro horen vallen, maar geen idee. Maar vraag me af of het meerwaarde heeft hoor Charret.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vind het wel interessant om van Alies te weten eigenlijk 

Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ik neem aan dat Alies dit heeft:
AaBbCCZZ
Ze is basiskleur zwart dus in in bezit van een gen voor zwart paard (B), maar omdat ze Dragan heeft gehad draagt ze zeker weten ook het vosgen (b). Vandaar de Bb, die letters staan voor de basiskleur. Zwart is dominant over vos daarom heeft zwart een hoofdletter en vos een kleine letter. Dragan heeft hier bb, twee keer voskleur, had hij een zwart gen (B) ,dan was hij ook zwart.
Dan kijken we naar de a's, dat staat voor Agouti. Alies is isabel en geen gra, dus heeft ze zeker weten een gen met Agouti, dus een A. Maar van vader Briggen heeft ze sowieso het 'geen agouti' gen meegekregen, dat is een a, dus Aa.
Ze heeft geen creme, want dat zou je anders kunnen zien, dus geen creme aan de C's hangen, vandaar CC. C is altijd een hoofdletter anders heeft het paard geen kleur en dat is niet levensvatbaar.
De Z staat voor wildkleur en dit is bij een fjord altijd twee keer dominant, anders zou je ook fjorden kunnen krijgen zonder aalstreep e.d. en die zijn er niet. Dus ZZ.
Als je het niet snapt, dan leg ik het graag een keer via PB duidelijker uit hoor!
Maar Alies is een van de makkelijksten om het profiel van vast te stellen, hihi..
Dussss, doe mij die 40 piek dan maar!!

AaBbCCZZ
Ze is basiskleur zwart dus in in bezit van een gen voor zwart paard (B), maar omdat ze Dragan heeft gehad draagt ze zeker weten ook het vosgen (b). Vandaar de Bb, die letters staan voor de basiskleur. Zwart is dominant over vos daarom heeft zwart een hoofdletter en vos een kleine letter. Dragan heeft hier bb, twee keer voskleur, had hij een zwart gen (B) ,dan was hij ook zwart.
Dan kijken we naar de a's, dat staat voor Agouti. Alies is isabel en geen gra, dus heeft ze zeker weten een gen met Agouti, dus een A. Maar van vader Briggen heeft ze sowieso het 'geen agouti' gen meegekregen, dat is een a, dus Aa.
Ze heeft geen creme, want dat zou je anders kunnen zien, dus geen creme aan de C's hangen, vandaar CC. C is altijd een hoofdletter anders heeft het paard geen kleur en dat is niet levensvatbaar.
De Z staat voor wildkleur en dit is bij een fjord altijd twee keer dominant, anders zou je ook fjorden kunnen krijgen zonder aalstreep e.d. en die zijn er niet. Dus ZZ.
Als je het niet snapt, dan leg ik het graag een keer via PB duidelijker uit hoor!
Maar Alies is een van de makkelijksten om het profiel van vast te stellen, hihi..
Dussss, doe mij die 40 piek dan maar!!

Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Je vergeet je rekeningnummer nog te vermelden Es
hahaha
Alies heeft met Dragan inderdaad wel in 1 stap open kaart gespeeld op genetisch vlak.
hahaha

Alies heeft met Dragan inderdaad wel in 1 stap open kaart gespeeld op genetisch vlak.
Geluk is de vrucht van intens werk
De laatste dagen als werkeloos paard zijn aangebroken voor Geke
vanaf 1 januari mag ze serieus aan de bak. Ze is mooi wat afgevallen wat haar niet misstaat en het zal alleen maar fijner zijn dat er wat minder kilootjes in de weg zitten 

- XxDiandraxX
Geke ook hard aan het werk straks, ben benieuwd hoe ze het allemaal oppakt..
owjeej Guus is vandaag ontsnapt. hij stond ineens bij mijn pleegvader (die woont midden in het natuurgebied waar ze staan) op het gazon te grazen. maar ik kan er met mijn pet niet bij waarom hij bedacht heeft of de wei uit te springen (over het hek, raster is ook nog helemaal in tact). maf beest, ik denk dat hij zich gruwelijk verveeld..
owjeej Guus is vandaag ontsnapt. hij stond ineens bij mijn pleegvader (die woont midden in het natuurgebied waar ze staan) op het gazon te grazen. maar ik kan er met mijn pet niet bij waarom hij bedacht heeft of de wei uit te springen (over het hek, raster is ook nog helemaal in tact). maf beest, ik denk dat hij zich gruwelijk verveeld..
Geke stond zo ook een keer buiten de omheining terwijl de omheining helemaal niet kapot was, maar je staat wel even vreemd te kijken!
Ja Geke is dan ruim 3,5 geweest. In het begin zal het alleen nog maar 20 minuutjes op zondag zijn maar dan kunnen we het tegen de tijd dat ze 4 is mooi gaan uitbouwen naar wat meer als het weer langer licht is. Daar ben ik dan toch afhankelijk van.
Ja Geke is dan ruim 3,5 geweest. In het begin zal het alleen nog maar 20 minuutjes op zondag zijn maar dan kunnen we het tegen de tijd dat ze 4 is mooi gaan uitbouwen naar wat meer als het weer langer licht is. Daar ben ik dan toch afhankelijk van.
Guus mag ook nog niks. Vandaag Suus ( onze paardenarts) geweest.
Guus hoest nog steeds dus toch maar even laten controleren.
Bij hem zijnzijn longen nu schoon allen nog irritatie op het voorste stuk. Dus andere medicijnen.
Gallantje en Jillz hebben het nog goed te pakken dus weer op de cubarmix en op de sput om het slijm los te krijgen.
Waarschijnlijk komt het van gallantje, die had een kuchje toen die kwam, verder niks geks. Maar vanochtend is gebleken dat zijn moeder een leverbotinfectie heeft en hij dus ook. Waardoor hij er gewoon niet door komt. Dus die nu ontwormen met fasinex ( gelukkig alleen hem) en dan hoop ik toch een beestebende te krijgen die snot en kuch vrij is.
Ben het wel zat.
Guus hoest nog steeds dus toch maar even laten controleren.
Bij hem zijnzijn longen nu schoon allen nog irritatie op het voorste stuk. Dus andere medicijnen.
Gallantje en Jillz hebben het nog goed te pakken dus weer op de cubarmix en op de sput om het slijm los te krijgen.
Waarschijnlijk komt het van gallantje, die had een kuchje toen die kwam, verder niks geks. Maar vanochtend is gebleken dat zijn moeder een leverbotinfectie heeft en hij dus ook. Waardoor hij er gewoon niet door komt. Dus die nu ontwormen met fasinex ( gelukkig alleen hem) en dan hoop ik toch een beestebende te krijgen die snot en kuch vrij is.
Ben het wel zat.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Wat houd leverbotinfectie precies in en lopen je andere paarden dan ook kans op besmetting Claudia?
Bij de paarden was met de storm een boom omgevallen in het weiland, gelukkig hadden de paarden niets
Bij de paarden was met de storm een boom omgevallen in het weiland, gelukkig hadden de paarden niets

- XxDiandraxX
Hier hebben ze niks gemerkt van het vuurwerk gelukkig..
Vandaag ook Guus zijn paspoort opgestuurd, straks dus voor het eerst zelf lid van het stamboek en dan gelijk guus op naam laten overschrijven..
Vandaag ook Guus zijn paspoort opgestuurd, straks dus voor het eerst zelf lid van het stamboek en dan gelijk guus op naam laten overschrijven..
- XxDiandraxX
ik kreeg vandaag een kadotje van Guus..
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1727_n.jpg
zijn eerste tandje eruit, op naar een mooi fietsenrekje..
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1727_n.jpg
zijn eerste tandje eruit, op naar een mooi fietsenrekje..
jeetje Dennis, dat is wel flink, een boom gevallen! Gelukkig goed afgelopen.
Diandra, wat een mooi kadootje! Vind ik prachtig, zo'n tand. Van Bailey heb ik er geen, van Wente wel gelukkig eentje
Hier gaat alles goed, ik ben net begonnen met clickeren met Wente. Als afwisseling/aanvulling op wat we normaal deden. Ze vindt het geweldig, ontzettend leuk om te zien en om met haar bezig te zijn
http://youtu.be/ug2j6FjbUSs

Binnenkort wil ik er wel weer eens opklimmen, maar ik heb zo ontzettend veel lol met haar op de grond dat ik vaak haast vergeet dat ik er ook nog op kan zitten
Ze is zo ontzettend leuk om mee te spelen, ik heb ook helemaal niet zo de behoefte zeg maar, ze is zo leuk om mee bezig te zijn zónder dat ik erop zit!
Ik heb ook geen haast, inmiddels is ze weer flink gegroeid en nu niet meer zo overbouwd. Als ze recht staat komt ze zowat tot m'n schouder. Volgende maand wordt ze vier en dus al een hele jongedame.
Diandra, wat een mooi kadootje! Vind ik prachtig, zo'n tand. Van Bailey heb ik er geen, van Wente wel gelukkig eentje

Hier gaat alles goed, ik ben net begonnen met clickeren met Wente. Als afwisseling/aanvulling op wat we normaal deden. Ze vindt het geweldig, ontzettend leuk om te zien en om met haar bezig te zijn

http://youtu.be/ug2j6FjbUSs

Binnenkort wil ik er wel weer eens opklimmen, maar ik heb zo ontzettend veel lol met haar op de grond dat ik vaak haast vergeet dat ik er ook nog op kan zitten

Ik heb ook geen haast, inmiddels is ze weer flink gegroeid en nu niet meer zo overbouwd. Als ze recht staat komt ze zowat tot m'n schouder. Volgende maand wordt ze vier en dus al een hele jongedame.
Jeetje Claudia dat is niet fijn hopelijk zijn ze snel weer beter.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- XxDiandraxX
wente ziet er inderdaad ook al volwassen uit..
vandaag heb ik voor het eerst op Guus gezeten, zonder zadel omdat mijn nieuwe zadel nog niet binnen
is maar hij was zo ontzettend braaf.

zijn fietsenstalling..

vandaag heb ik voor het eerst op Guus gezeten, zonder zadel omdat mijn nieuwe zadel nog niet binnen
is maar hij was zo ontzettend braaf.

zijn fietsenstalling..

Leuk dat je er bovenop heb gezeten heerlijk gevoel he
http://www.fjorkahoeve.nl