Paspoort van je paard: waar heb jij die liggen?
Re: Paspoort van je paard: waar heb jij die liggen?
Mijn paarden staan bij mijn ouders en de paspoorten liggen bij mij thuis. Als ze echt over zoiets onbenulligs gaan vallen zullen ze ook wel wat vinden om je te bekeuren als jet het paspoort wel bij je paarden hebt.. Zie ze allemaal al door de wei lopen met een heuptasje om met het paspoort erin..
Die van Tara ligt bij Thessa en Andre, maar dat vind ik nog wat anders dan een pensionhouder..
Die van Tara ligt bij Thessa en Andre, maar dat vind ik nog wat anders dan een pensionhouder..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik heb de paspoorten thuis liggen en daar blijven ze ook. Op stal kan ik ze niet fatsoenlijk opbergen en bij de staleigenaar binnen wil ik ze niet hebben liggen. Wat als ik met Geke met spoed naar de kliniek moet en de staleigenaar is niet thuis? Dan zou ik met Geke ook niet op pad mogen.....
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
De paspoorten van Marloes haar paarden liggen bij mijn vader, waar ook de paarden staan.
In de auto ligt een kopie van Ukie d'r paspoort, want ik neem echt niet voor ieder bosritje of zo het paspoort mee.
Zouden ze op een pension of manege staan, dan zouden we de paspoorten gewoon thuis laten liggen.
In de auto ligt een kopie van Ukie d'r paspoort, want ik neem echt niet voor ieder bosritje of zo het paspoort mee.
Zouden ze op een pension of manege staan, dan zouden we de paspoorten gewoon thuis laten liggen.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Mijn papieren liggen thuis en daar blijven ze ook (zeker nu ik lees dat je binnen een half uur moet kunnen tonen, met de auto ben ik er in 3 minuten)! Heb 1x mijn paspoort op een stal achtergelaten en die zijn hem dus kwijtgeraakt. Kon ik ff duplicaat aanvragen katjing!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Daar heb je een punt. Ik zie ze hier ook al gaan 's zomers...Esther schreef:Mijn paarden staan bij mijn ouders en de paspoorten liggen bij mij thuis. Als ze echt over zoiets onbenulligs gaan vallen zullen ze ook wel wat vinden om je te bekeuren als jet het paspoort wel bij je paarden hebt.. Zie ze allemaal al door de wei lopen met een heuptasje om met het paspoort erin..
Dan staan de 19 manegepaarden + 7 pensionpaarden over een heel aantal weilanden buiten WbD verspreid. Gaan ze dan met een chiplezer langs alle fjorden?
Odette&Fenna
En hoe zit met paarden die geen paspoort hebben?
En met de paarden die in begrazingsgebieden rondlopen?
En idd, komt inspectie dan zegt slimme eigenaar paarden? Heb land aan deze, deze en deze mensen verhuurt, neem maar contact met hun op.
En met de paarden die in begrazingsgebieden rondlopen?
En idd, komt inspectie dan zegt slimme eigenaar paarden? Heb land aan deze, deze en deze mensen verhuurt, neem maar contact met hun op.
- XxDiandraxX
Als het goed is heeft elk paard een paspoort (verplicht) paspoort moet bij de hiuder van het paard dus bij de begrazings projecten de beheerder van het gebied ga ik van uit..
Ik ben eigenaar en houder van de paarden maar ze staan niet aan huis, dus ze liggen thuis.
Ik ben eigenaar en houder van de paarden maar ze staan niet aan huis, dus ze liggen thuis.
Thuis en daar blijft hij ook, in de kluis. Aangezien mijn staleigenaar meer niet thuis is dan wel en ik weg moet kunnen als ik dat wil. Er zijn behoorlijk wat zadeldiefstallen geweest afgelopen jaren in de buurt en ga echt mn paspoort niet in mn zadelkast leggen of op het terrein, paspoort weg, zadel weg en paard weg, no thanx....
Als ze hem willen zien ga ik hem wel halen maar onder geen beding dat hij op stal ligt, waar dan ook.
Als ze hem willen zien ga ik hem wel halen maar onder geen beding dat hij op stal ligt, waar dan ook.
Onze staleigenaar wil de paspoorten geeneens hebben. Liggen hier lekker thuis, mocht er iets zijn.. is het paspoort binnen 10 minuten bij het paard.
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Ik heb hem ook gewoon thuis liggen. Voelt ook goed hoewel ik hem de stalhouder nu wel zou toe vertrouwen. Wat zou een duplicaat paspoort kosten?

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
€175,- is het inmiddels als je stamboek lid bent.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Ja vraag mij ook af wat ze met staatsbosbeheer paarden doen, vraag mij ook af wat het nut is je paspoort te kunnen tonen ze zeggen dat dit geen eigendoms bewijs is.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Mooi thuis en daar blijven ze ook. Ga ze echt niet op de wei neerleggen.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Ik meende dat de paspoorten te tonen moeten zijn bij degene die verantwoordelijk is voor de verzorging, in veel gevallen dus een pensionstaleigenaar, maar als je je eigen paarden in verschillende gebieden hebt staan waar je zelf de verzorging over hebt.
Weet dat we hier de paspoorten moeten (of ten zeerste geadviseerd?) organiseren naar de landen waar ze in lopen. Dat zal dus ook het geval zijn bij een Staatsbosbeheer etc. Bij een inspectie kun je dan snel laten zien dat je het geordend hebt. Steekproefsgewijs kunnen ze het dan controleren. Dat laatste gebeurd volgens mij maar weinig, als je maar aantoont dat je alles op orde hebt en met kennis van zaken.
In België weet ik wel dat ze al strenger zijn op het doorgeven van de informatie etc. Daar moet je bijvoorbeeld bij de dekbon/veulenaangifte melden wie de fokker is, wie de eigenaar en wie de sanitaire verzorging in handen heeft.
Weet dat we hier de paspoorten moeten (of ten zeerste geadviseerd?) organiseren naar de landen waar ze in lopen. Dat zal dus ook het geval zijn bij een Staatsbosbeheer etc. Bij een inspectie kun je dan snel laten zien dat je het geordend hebt. Steekproefsgewijs kunnen ze het dan controleren. Dat laatste gebeurd volgens mij maar weinig, als je maar aantoont dat je alles op orde hebt en met kennis van zaken.
In België weet ik wel dat ze al strenger zijn op het doorgeven van de informatie etc. Daar moet je bijvoorbeeld bij de dekbon/veulenaangifte melden wie de fokker is, wie de eigenaar en wie de sanitaire verzorging in handen heeft.
Geluk is de vrucht van intens werk
Oh dan hoef ik me zowizo geen zorgen te maken, sta op een doe het zelf stal en pensioneigenaar doet niks met de paarden. Vervangt hooguit een lamp of isolator bij de bak/paddock.Bella schreef:Ik meende dat de paspoorten te tonen moeten zijn bij degene die verantwoordelijk is voor de verzorging, in veel gevallen dus een pensionstaleigenaar,
Verzorging van de paarden is die van onszelf.
Ik heb ook het paspoort gewoon thuis,ik vind het niet veilig om hem bij een ander te leggen,ook omdat je het bij je moet hebben als je met de trailer op pad gaat en als je er dan niet bij kan,mag je dus eigenlijk niet weg,verder zit bij de Fjorden ook het stamboekpapier er nog eens bij in,ik weet niet hoe dat nu is,maar bij mijn paint en de kwpnr was dat een los dokument en dat wil ik zo en zo thuis houden,anders ben je misschien alles kwijt.
Ik heb wel het paspoort van mijn pensionpony thuis. In geval van nood kan de eigenaresse daar bij.
Maar ik ben natuurlijk gewoon ook heel goed te vertrouwen ;-)
Maar ik ben natuurlijk gewoon ook heel goed te vertrouwen ;-)
Ik heb mijn paspoort thuis. Mits ik in de buurt ben zou ik deze ook kunnen tonen, maar pensionstal krijgt mijn paspoort echt niet.
Ooit gestolen pony gehad... denk niet dat ik ooit mijn paspoort afgeef.. Vind het risico te groot. Is net wat mensen zeggen, kan het paard zo met paspoort en al verkopen. Nieuwe eigenaar stuurt het paspoort op naar het stamboek en voila, paard is niet meer van jou.
Mocht er mot op stal komen met de eigenaren of wil je weggaan kunnen zij besluiten je paspoort niet te geven.. nou dan zit je met de gebakken peren.
Ooit gestolen pony gehad... denk niet dat ik ooit mijn paspoort afgeef.. Vind het risico te groot. Is net wat mensen zeggen, kan het paard zo met paspoort en al verkopen. Nieuwe eigenaar stuurt het paspoort op naar het stamboek en voila, paard is niet meer van jou.
Mocht er mot op stal komen met de eigenaren of wil je weggaan kunnen zij besluiten je paspoort niet te geven.. nou dan zit je met de gebakken peren.
Yanieke (V. Jars, MV. Barstad) M1+9 - Mijn droom Yanieke Z dressuur
Modelmerrie - A certificaat bij zadelproef - B diploma Fjordsport
Modelmerrie - A certificaat bij zadelproef - B diploma Fjordsport

Ik heb het paspoort op stal liggen, in mijn kast.
Stalhouder heeft daar overigens geen sleutel van.
Stalhouder heeft daar overigens geen sleutel van.
Ik heb ze thuis liggen; paarden staan een paar km verderop. Toen Freyr z'n eerste winter bij Anita was, was het paspoort daar ook, i.v.m. het invullen van de enting die hij daar heeft gehad. Ik had thuis wel een kopie, maar dat was meer voor mezelf.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012