16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
En ze zijn weer een jaartje ouder volgens de paardenwereld .
Ik vond het altijd zo raar als ik op keuringen kwam met Foss zijn geboorte jaar vaak op keuringen1984 stond ipv 1985 zag nu waar dat mis gaar zijn paspoort staat op keuringen1984 maar op internet dus bij het stamboom wel op internet1985 best raar.
Foss gaat nu echt tegen de 30 aanlopen nou je geeft het hem nog niet gelukkig, ik hoop dat hij er op het jubileum volgend jaar nog bij is.
Ik vond het altijd zo raar als ik op keuringen kwam met Foss zijn geboorte jaar vaak op keuringen1984 stond ipv 1985 zag nu waar dat mis gaar zijn paspoort staat op keuringen1984 maar op internet dus bij het stamboom wel op internet1985 best raar.
Foss gaat nu echt tegen de 30 aanlopen nou je geeft het hem nog niet gelukkig, ik hoop dat hij er op het jubileum volgend jaar nog bij is.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Tobbe is 16 geworden.
Vanochtend nieuwsjaar/verjaardag rit gedaan.
Schaapjes, van ver af vond wel spannend, maar dichtbij vond niet eng meer.
En waren jonge hooglanders die Tobbe wel eng vond. Waren van 1 jarige zonder horens heel schattig en totaal niet eng. Aan Tobbe gevraagd of tot 10 meter afstand naar beestje toe wou lopen. Hij vond wel spannend maar besloot wel te doen en toen goed beloond.
Alleen je paard zo hooglander laten aan raken of opjagen?
Toen veel gegaloppeerd, Tobbe wou lekker had en ik vertrouwde hem waardoor hem liet gaan, en wanneer ik weer wat langzamer wilde luisterde hij heel goed.
Op gegeven moment ging hij nog 1 keer keihard en bokje, en ik angstig. Dus maakt ophouding en zij dat rustiger moet doen en hij ging meteen weer wat langzamer. Ik ben zo blij dat hij weer lekker hard kan zonder dat vandoor gaat heb echt zijn complete vertrouwen weer terug
Vanochtend nieuwsjaar/verjaardag rit gedaan.
Schaapjes, van ver af vond wel spannend, maar dichtbij vond niet eng meer.
En waren jonge hooglanders die Tobbe wel eng vond. Waren van 1 jarige zonder horens heel schattig en totaal niet eng. Aan Tobbe gevraagd of tot 10 meter afstand naar beestje toe wou lopen. Hij vond wel spannend maar besloot wel te doen en toen goed beloond.
Alleen je paard zo hooglander laten aan raken of opjagen?
Toen veel gegaloppeerd, Tobbe wou lekker had en ik vertrouwde hem waardoor hem liet gaan, en wanneer ik weer wat langzamer wilde luisterde hij heel goed.
Op gegeven moment ging hij nog 1 keer keihard en bokje, en ik angstig. Dus maakt ophouding en zij dat rustiger moet doen en hij ging meteen weer wat langzamer. Ik ben zo blij dat hij weer lekker hard kan zonder dat vandoor gaat heb echt zijn complete vertrouwen weer terug

Gefeliciteerd met Tobbe!
Wat gaat de tijd hard Foss 29, Pebbels 19 Pipo 18 maar allemaal nog gezond.
Wat gaat de tijd hard Foss 29, Pebbels 19 Pipo 18 maar allemaal nog gezond.
16 alweer, gefeliciteerd!
Odette wordt dit jaar 20, mooie leeftijd
Fijn dat jouw oudjes nog gezond zijn, Karin!
Manegepony Flora wordt ook 29 dit jaar. Ze krijgt drie keer per dag Subli SP en dat vindt ze erg lekker, vanmorgen stond ze te hinniken toen ik met haar emmer aan kwam.
Omdat de paarden allemaal op stal staan, mag ze nu regelmatig in de boomgaard naast de manege grazen. Dan is zo'n oudje wel makkelijk. Ze blijft keurig tussen de bomenrijen staan.
Odette wordt dit jaar 20, mooie leeftijd

Fijn dat jouw oudjes nog gezond zijn, Karin!
Manegepony Flora wordt ook 29 dit jaar. Ze krijgt drie keer per dag Subli SP en dat vindt ze erg lekker, vanmorgen stond ze te hinniken toen ik met haar emmer aan kwam.
Omdat de paarden allemaal op stal staan, mag ze nu regelmatig in de boomgaard naast de manege grazen. Dan is zo'n oudje wel makkelijk. Ze blijft keurig tussen de bomenrijen staan.
Odette&Fenna
Goh is wel hele leeftijd 29. Fijn dat ze zo gezond zijn. Fijn dat Flora lekker in boomgaard mag grazen.
Morgen ben ik vrij, dan ga weer buitenrit maken met een groepje. Dan dagje werken en weer heel weekend om leuke dingen te doen met mijn paard
Morgen ben ik vrij, dan ga weer buitenrit maken met een groepje. Dan dagje werken en weer heel weekend om leuke dingen te doen met mijn paard

Mijn 16+ en veulen hebben vandaag de vuurwerk stress er even uitgerend! En ze kan nog prima gaan haha, stelletje mafkezen!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Ja 29 jaar is eigenlijk heel oud maar als ik hem zie geeft ik hem geen 29 gelukkig.
Weer een jaar erbij.
Volgens onze berekeningen is Sjors nu 17, maar dat kan zomaar iets meer (of minder, maar dat lijkt niet heel waarschijnlijk) zijn. Het afgelopen jaar heb ik het idee gehad dat hij "ineens" ouder is geworden. Beetje kwakkelen, niet goed lopen, ruwere vacht, witte haren op z'n hoofd, bulten op z'n benen etc. Maar gister heb ik gekeken hoe hij liep en denk ik dat ik vandaag wel weer kan proberen te rijden. Hopelijk een positieve start van het nieuwe jaar.
Op naar een mooi jaar, waarbij we het rijden weer op kunnen pakken en lekker kunnen genieten

Volgens onze berekeningen is Sjors nu 17, maar dat kan zomaar iets meer (of minder, maar dat lijkt niet heel waarschijnlijk) zijn. Het afgelopen jaar heb ik het idee gehad dat hij "ineens" ouder is geworden. Beetje kwakkelen, niet goed lopen, ruwere vacht, witte haren op z'n hoofd, bulten op z'n benen etc. Maar gister heb ik gekeken hoe hij liep en denk ik dat ik vandaag wel weer kan proberen te rijden. Hopelijk een positieve start van het nieuwe jaar.
Op naar een mooi jaar, waarbij we het rijden weer op kunnen pakken en lekker kunnen genieten

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

Gefeliciteerd met Tobbe.
Mijn oudje van bijna 21 mankeert niks aan haar bewegingsapparaat in alle geval. Als ik achter gras bij geef of ik neem Anka van achter mee naar voren tettert ze altijd in galop naar me toe. En ze kan in volle galop echt nog knetterhard hihi.
Al 29 die Foss. Hele leeftijd Karin. En wat een verschillen zie je dan in hoe paarden oud worden. Foss zou je die 29 absoluut nog niet geven en Nis haar 21 ook niet terwijl ik soms paarden zie die jonger zijn maar al veel ouder ogen.
Mijn oudje van bijna 21 mankeert niks aan haar bewegingsapparaat in alle geval. Als ik achter gras bij geef of ik neem Anka van achter mee naar voren tettert ze altijd in galop naar me toe. En ze kan in volle galop echt nog knetterhard hihi.
Al 29 die Foss. Hele leeftijd Karin. En wat een verschillen zie je dan in hoe paarden oud worden. Foss zou je die 29 absoluut nog niet geven en Nis haar 21 ook niet terwijl ik soms paarden zie die jonger zijn maar al veel ouder ogen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Leuk dat Anka nog zo lekker vlot is,
Saskia, dat gevoel opeens ouder worden kan ik wel met je delen. Heb toch nog snijtanden mogen bekijken van iets jonger paard en als ik die dan vergelijk met snijtanden van Tobbe... Maar fijn dat weer zo goed gaat met Sjors, hoop dat je weer vaak weer met hem kan gaan rijden.
Tobbe ben ik van plan om dit jaar nog wat endurance wedstrijden te rijden en hij pakt het op moment heel goed op het trainen
Saskia, dat gevoel opeens ouder worden kan ik wel met je delen. Heb toch nog snijtanden mogen bekijken van iets jonger paard en als ik die dan vergelijk met snijtanden van Tobbe... Maar fijn dat weer zo goed gaat met Sjors, hoop dat je weer vaak weer met hem kan gaan rijden.
Tobbe ben ik van plan om dit jaar nog wat endurance wedstrijden te rijden en hij pakt het op moment heel goed op het trainen

Het was een grapje, hij liep nog niet zuiver. Nog maar even geduld dus 

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

Nog even geduld Saskia dan kan je straks weer heerlijk rijden met Sjors.
Iedereen een fijn nieuwjaar.
Hier is Pablo gewoon nog kreupel, nog een maand en dan is hij al een jaar kreupel
Hier is Pablo gewoon nog kreupel, nog een maand en dan is hij al een jaar kreupel

Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Jeetje wat duurt dat lang weten ze wat het is?
Ja dat wel, spat linksachter.
Bah dat is niet fijn en dan al een jaar kreupel komt het dan nog wel goed?
Steffi zei dat haar paard anderhalf jaar kreupel is geweest en nu weer in het bos loopt.. Andere zeggen een half jaar. Dus tja wie zal het zeggen. Ze staan nu natuurlijk ook alleen op de paddock, op de wei gaat het beter met hem. Dus hoop dat hij van het voorjaar een goede stap maakt.
Vervelend zeg dat Pablo nog steeds kreupel is, ik hoop dat hij niet veel last van heeft.
En ik denk dat mijn paardentandarts maar nog even berichtje stuur om hem te laten weten hoe goed gaat met Tobbe. Vandaag heb samen met stalgenoot dressuur les gehad waarbij we weer aardig wat zijn opgeschoten
Sinds zo goed les heb vindt ik dressuur toch wel erg leuk.
En ik denk dat mijn paardentandarts maar nog even berichtje stuur om hem te laten weten hoe goed gaat met Tobbe. Vandaag heb samen met stalgenoot dressuur les gehad waarbij we weer aardig wat zijn opgeschoten

Vervelend van Pablo.
Marga doet het best goed, wordt dit jaar 22. Marloes ook.
Apollo wordt 33. Ik heb net zijn deken even afgedaan om te zien hoe hij is qua dikte.....
....ziet er top uit. Alleen die billen aan de achterkant. Op dat plekje waar je zo lekker je handen kan warmen
zit bij hem een hele brede spleet. Dat had Jackie ook toen hij 33 was. Ben benieuwd of Apollo Jackie voorbij gaat. Jackie is 33 jaar en 7 maand geworden.
Marga doet het best goed, wordt dit jaar 22. Marloes ook.
Apollo wordt 33. Ik heb net zijn deken even afgedaan om te zien hoe hij is qua dikte.....

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....