Het gaat al bijna vanzelf, met onze F-jes in deel 11!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Roosjuh

Re: Het gaat al bijna vanzelf, met onze F-jes in deel 11!

Bericht door Roosjuh » zo 22 dec 2013, 16:16

Oh dan kan ik van het voorjaar wel eens komen meeten :D.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 22 dec 2013, 19:16

Roosjuh schreef:Sorry voor de inbraak, maar Cai was ooit van Annabel. Gefokt uit haar vorige bijrijdmerrie Saskia, onwijs leuke merrie, beetje een klein kind. Dat weet ik nog goed want dat vond ik toen zo zonde dat die te klein bleef! Hetzelfde als met Hibiscus nu, wat een 'wauw' merrie is dat zeg!
Wat leuk te lezen Roos haha. Ja, Hibiscus...die stokmaten, het is wat.

Maar Cai was inderdaad mijn allereerste eigen Fjord Nikky. Voor de gein zeiden we altijd beetje: Lisa dr verjaardagscadeautje, want hij werd op haar verjaardag geboren...Vera stond toen ook in Tuk. Hier staan nog wel wat foto's van hem: http://www.bvandenberg.nl/Cai_20060296.htm
Als je zo foto's vergelijkt denk ik: Mwah, niet direct 1 op 1 Floyd, maar toch als je ze beide ziet....ze hebben beide die herkenbare puppyface van Anton.

Leuke nieuwe foto's, heerlijk zeg...dat water, zonnetje. Hadden jullie zulk mooi weer vandaag?

Helaas nog geen foto's van Flam voor de wagen...moet ik eerst even fotograaf regelen. Maar met vakantietijd nu moet dat vast een keer lukken.
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » ma 23 dec 2013, 08:15

Ik moest Fjella wel proberen eerst een beetje laten stappen, maar als ze dan een paar mooie passen doet ook wegdraven. Niet na 1 pas, maar drie passen mooi, hup wegdraven. Overgangen rijden en dus niet te lang laten stappen tussendoor, dat ze eigenlijk geen tijd heeft om te gaan klieren. En dat dan langzaam uitbouwen.

Maar ben bang dat dat het voorjaar wordt, want het is hier nu echt te nat..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » ma 23 dec 2013, 09:45

Dat zijn weer leuke foto's van Floyd!
Hoe groot is hij precies?

Wat goed dat Flam nu ook voor de wagen staat +:)+

Fijn dat je goede tips gekregen hebt voor Fjella. Wel weer jammer dat het nu te nat is om ze toe te passen.
Odette&Fenna
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 23 dec 2013, 09:55

Esther schreef:Maar ben bang dat dat het voorjaar wordt, want het is hier nu echt te nat..
Écht niks aan nu zeg...bah wat een water gister en vannacht. Sop sop...
Esther

Bericht door Esther » ma 23 dec 2013, 16:10

Ootje schreef:
Fijn dat je goede tips gekregen hebt voor Fjella. Wel weer jammer dat het nu te nat is om ze toe te passen.
Maar even opschrijven, hihi.. Neem aan dat ze na de vakantie niet ineens het licht heeft gezien, zou wel mooi zijn!!

Vandaag heeft ze lekker een poosje op stal gestaan, wil, als het even kan, Tea en Fjella wel zo nu en dan even uit elkaar halen. Tea kan het nu weer een stuk beter hebben, hinnikt wel, maar doet niet meer zo gek. Voor Fjella ook wel goed, ging beter toen Jeskim ook weer op stal stond.
Even een schaar erdoorheen gehaald, onmogelijk met zo'n beest dat alles wil zien, horen, ruiken en proeven.
Wel een schatje!!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther

Bericht door Esther » zo 05 jan 2014, 16:30

Nou op een blok staan is geen enkel probleem volgens Fjella.

Ze mocht vandaag weer even op stal, ik haal moeder en dochter nu af en toe even uit elkaar ook al heeft Fjella vakantie.
Uit de wei gehaald en toen op het plein even wat parelli-achtige dingetjes gedaan. Achteruit, vooruit, opzij e.d.
Viel mijn blik ineens op de stammen die mijn pa had gezaagd en die op het plein lagen. :)* Een idee was geboren!!

Dus Fjella voor het blok gezet (hihi) been opgetild en op de stam gezet. Er moest uiteraard wel eerst even onderzocht worden of het eetbaar was.. Nogmaals been op de stam gezet en toen ging ze al mooi op dat been leunen (Hee, ik ben nu groter!!)
Ze wilde het andere been er wel bij zetten, maar ik had been 1 wat te ver naar rechts gezet. Dus opnieuw en hup andere been erbij en daar stond ze!!

Het uit elkaar halen gaat ook best goed. Laatst Tea eruit gehaald en toen was Fjella even in de stress geschoten, maar niet meer dan een normaal paard zou doen. Later stond ze ook gewoon in haar eentje bij de voerbak, no problemos!!

Vuurwerk vond ze in eerste instantie niet erg, maar helaas werd ze wat opgefokt door Tea, die vond het wel spannend. Van je oude moeder moet je het leren.. :roll:
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 05 jan 2014, 18:35

Wat een heerlijk koppie heeft Floyd.
Fatoush is toch zo'n heerlijke vrijkous. Net even bij hem in de stal gezeten, terwijl hij hooi at. Hij doet niks dan kusjes geven en hooi in mijn kraag stoppen :D
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Erpel

Bericht door Erpel » zo 05 jan 2014, 19:46

Heb je inmiddels al foto's van Flam voor de wagen Annabel? :D

Ootje, weet niet precies hoe groot Floyd inmiddels is, op de keuring in 2012 was hij op 138,5 gemeten. Maar hij is toch nog wel wat gegroeid.

Super Fjell! Gewoon voor blok gezet :))

Lekker he Ivonne, soms is het kijken al gewoon genieten! :D Floyd is hier ook de grootste knuffelkont.

Hier echt genieten. Mijn moeder en ik kunnen nu eindelijk weer samen rijden! Floyd wil wel vaak voorop lopen, kijkt wel veel rond ( en heeft dan dus soms afwijkingen met lopen hihi :D ) maar verder lekker ontspannen. Elk buitenritje komen we wel wat raars tegen. Vandaag quadjes, maffe hinnikende paarden, fietsers, honden etc. Hij is zo braaf :D Zat halverwege het ritje te bedenken dat ie twee weken niets had gedaan.. en ik zo opstap en wegrijd. Heerlijk toch gewoon :+:
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Ootje

Bericht door Ootje » ma 06 jan 2014, 11:14

Fjella wilde alles eens van grotere hoogte bekijken :D

Fijn dat Floyd zo braaf is met buiten rijden.
Fenna kan ook zo lekker zwabberen over de weg.
Odette&Fenna
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 06 jan 2014, 12:45

haha sorry Nikky...nog niet...alleen nog gemend met Bart in de buurt zonder camera. Wel van het weekend paar (zeer slechte kwaliteit) telefoonfotootjes gemaakt van Roos op Flam. Roos wilde wel even rijden, ook mooie leer voor Flam, terwijl ik de moed had verzameld om me te storten op de (ondertussen veel te vol geworden) potstal.
Afbeelding
Wel beter gezicht qua verhouding dan met mij er op haha.

En nog een foto van de eerste keer dat ze tuig op had:
Afbeelding

Fjella en het blok, op een of andere manier had ik al niet de gedachten dat dat veel problemen moest gaan leveren :P De nieuwschierige aap.

En wat is er nu heerlijker dan zo'n relatief jong (qua beleren ook) dier die je al zo'n vertrouwd gevoel geeft. Toch?
foss

Bericht door foss » ma 06 jan 2014, 13:13

Wat blijft Flam toch een mooie fjord zo heerlijk donker.

Ik zal een keer en mooie foto van Fieke maken dan kan ze er ook bij. :D
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 06 jan 2014, 19:18

Wat doen alle F-jes het toch goed!! *o/*
Geweldig gezicht, Flam onder het zadel :D Heb toch het idee dat ze wat mooier voor de wagen past. Dat lijkt meer te kloppen ofzo :) maar het blijft een prachtige verschijning!

Met Fin gaat het ook erg goed :) ze heeft ongepland 3 weken vakantie gehad, omdat ik heel erg last had van mijn rug. In het begin ben ik wel blijven rijden, maar dat bleek toch niet zo'n goed idee. Dus ben even gestopt met rijden. Kwam niet heel verkeerd uit wat al het vuurwerk betreft :) Afgelopen zaterdag hebben we ons eerste ritje weer gemaakt. Ze was erg druk, maar wel controleerbaar. Gister samen met Douwina en Yli op pad geweest. Lekker ontspannen. Op het laatst heeft Fin nog even laten zien hoe ze kan strekken in draf 8-) ze maakt zoveel ruimte dat ze me gewoon het zadel uitgooit, net alsof ze opstijgt...heel bijzonder gevoel! Wel een beetje jammer van het laatste stuk O:) Toen knetterden de dames er even flink vandoor. Douwina en ik hadden de schrik goed te pakken, want het was ook nog eens het natste stuk van het zandpad. Maar goed afgelopen gelukkig, denk dat ze echt even hun ei kwijt moesten. Ze krijgen toch wel wat minder beweging nu. Fin heeft het geluk dat ze nog regelmatig wat uurtjes in de wei maakt, maar Yli komt niet verder dan de bak. Laat het voorjaar maar komen!!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ootje

Bericht door Ootje » di 07 jan 2014, 15:55

Leuk om Flam onder het zadel te zien.
Tuig staat haar ook goed!

Fijn dat Finnea het ook goed doet.
Het is wel schrikken zeg, als ze er ineens vandoor gaan.
Odette&Fenna
Rinske

Bericht door Rinske » zo 12 jan 2014, 17:11

Ik meld me hier met onze nieuwe aanwinst! Officieel heet ze Furora (v. Zortin) maar wij noemen haar Fien. Ze is geboren op 11-06-09.
Een foto van vandaag van haar, misschien kan deze in de beginpost?:

Afbeelding
05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 12 jan 2014, 22:15

Jammer dat Furora bij jullie niet meer Furora heet want die naam is toch wel heel speciaal gekozen door haar fokker. Ze is genoemd naar haar moeder waarvan zij het laatste veulen was en die nog in haar geboortejaar is overleden. De oude Furora was een bijzondere fokmerrie die vele goede veulens heeft gegeven.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » ma 13 jan 2014, 06:05

Ja mee eens Anita, fokkers zijn altijd druk bezig paarden een geschikte naam te geven en dan wordt het veranderd heb ik altijd moeite .
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » ma 13 jan 2014, 08:42

Tja dan moet je niet fokken of alles zelf houden denk ik dan maar als je dat niet wil hebben ;)
Denk dat je in deze tijd blij mag zijn dat paarden goed terechtkomen! LB hoe ze dan genoemd worden.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
foss

Bericht door foss » ma 13 jan 2014, 09:50

Niet mee eens het gaat hier om een naam met een betekenis dat is anders dan zomaar een naam.
Ik heb zelf ook namen veranderd, vond Annelisa ook geen leuke naam maar de betekenis erachter was mooi dus heb ik het zo gehouden!
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » ma 13 jan 2014, 14:40

Dat kan maar dat is jouw keuze. Wil niet zeggen dat iemand anders dat ook moet doen ;)
Zoals ik al zei lijkt me een goed thuis belangrijker dan de naam ;)
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Plaats reactie