Ik weet niet zo goed wat ik er nu mee aan moet.. Mijn vader en ik hebben in twee maanden tijd verschillende dingen geprobeerd.
Dit is het probleem:
Mijn lieftallige fjordenruin Ziggy maakt van zijn stal een grote zwijnenstal (hij heeft inmiddels ook de naam 'Piggy' gekregen).
Vorig jaar was het ook wel smerig, maar dit jaar is het niet te filmen hoe nat en vies het elke keer is. Na twee a drie dagen mogen we de stal weer verversen.. Elke keer nieuwe pakken vlas, houtkrullen of stro kopen, kost ontzettend veel geld.
Vorig jaar hebben we vlas gebruikt. Dit ging heel goed. Het was ook wel een keer nat, maar als we dat vernieuwden, kon hij er ook weer een poos mee.
Dit jaar zijn we weer begonnen met vlas, maar het was na een week al nat en vies. We hebben het nog een tijdje geprobeerd met houtkrullen. (ook wel zaagsel voor sommigen

We hebben er nu ook stro bij gedaan en het blijft een natte bende. Of hij dan meer plast dan afgelopen twee jaar, ik weet het niet.
Hij poept op één plek, dus dat is geen probleem.
Als ik de stal uitmest haal ik vaak alleen de poep en de natte plekken eruit. Maar die natte plekken is dit jaar een grote, natte plek geworden

Hij ligt ook altijd in zijn stal en zit daarom ook helemaal onder de klonten.. Ben vandaag een uur bezig geweest om het eruit te kammen, maar dat terzijde haha.
Weet iemand misschien nog iets anders wat we kunnen proberen?
Groetjes Simone