16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
iemand heeft geprobeerd wat fotos terug te halen op mijn laptop, omdat al mijn fotos op de harde schijf gestoeen zijn. Er zijn niet veel fotos terug gekomen, maar ik vond net deze nog, Marga power knol! Ben er blij mee. Denk dat dit 4 jaar geleden was, zo te zien heeft ze een dik uier, dus toen was Fatoush een veulen. Marga wordt ineens oud vind ik, als ik foto's van een paar jaar geleden zie

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Mooie foto ivonne!
Ik herken dat, snelle oud worden. Had ik bij mijn shettie ook toen ik foto's ging terugkijken.
Yuur is momenteel wel alle bespiering kwijt, maar nog een jonge god verder
Ik herken dat, snelle oud worden. Had ik bij mijn shettie ook toen ik foto's ging terugkijken.
Yuur is momenteel wel alle bespiering kwijt, maar nog een jonge god verder

Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
-
Zucht, wat hou ik van mijn oude tutje! Vandaag vriendinnetje van de oudste hier te spelen en die wilde wel eens op een paard zitten... Dus kleine etter in de stal opgesloten en zadel op Lajke gelegd. Singel 2 gaatjes losser dan anders... en eerst dochter er op, doodbraaf.. en daarna het vriendinnetje. Lajke heeft vrolijk met de oortjes naar voren haar rondjes in stap door de wei gesjokt.... haha moe werd ze er echt niet van.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Mooie foto van Marga!
Lajke heeft weer kinderen blij gemaakt
Fijn is dat he, een paard waar dat zomaar mee kan.
Odette is ook zo makkelijk. Pas vroeg een man of z'n kleinzoontje even op een paard mocht zitten. Ik liep met Fenna, maar voor de zekerheid heb ik Odet maar gepakt. Het jochie was nog zo klein.
Lajke heeft weer kinderen blij gemaakt

Fijn is dat he, een paard waar dat zomaar mee kan.
Odette is ook zo makkelijk. Pas vroeg een man of z'n kleinzoontje even op een paard mocht zitten. Ik liep met Fenna, maar voor de zekerheid heb ik Odet maar gepakt. Het jochie was nog zo klein.
Odette&Fenna
-
Ja dat is echt het voordeel van die dames met ervaring.... gouden kleurtje en bijpassend karakter!
Ik mag zorgen voor
Ja ervaren paarden zijn altijd fijn. Mooie foto van Marga.
Bij Tobbe zijn vandaag 2 kiezen getrokken. Zaten erg los en waren ook versleten. Best schrikken want hij moet nog 16 worden.
Achteraf gezien snap ik nu wel waarom hij niet meer zo dol was op ongeplette haver en laatse tijd zo dol is op sollober.
Zijn eerste boven linker kies en eerste onder rechter kies is er uit.
Komende 2 weken mag geen bit in. Daarna heb ik advies gekregen om bokkenbitje te gebruiken wanneer hij moeilijker te houden. Want door ontbreken van 2 kiezen moet nogal opassen dat bit niet teveel gaat inwerken op de mondhoeken.
Maar mischien eerst maar afwachten hoe gaat, want gezien Tobbe zich nu beter voelt kan best zijn dat hij ook niet meer zo de neiging heeft om vandoor te gaan.
Bij Tobbe zijn vandaag 2 kiezen getrokken. Zaten erg los en waren ook versleten. Best schrikken want hij moet nog 16 worden.
Achteraf gezien snap ik nu wel waarom hij niet meer zo dol was op ongeplette haver en laatse tijd zo dol is op sollober.
Zijn eerste boven linker kies en eerste onder rechter kies is er uit.
Komende 2 weken mag geen bit in. Daarna heb ik advies gekregen om bokkenbitje te gebruiken wanneer hij moeilijker te houden. Want door ontbreken van 2 kiezen moet nogal opassen dat bit niet teveel gaat inwerken op de mondhoeken.
Maar mischien eerst maar afwachten hoe gaat, want gezien Tobbe zich nu beter voelt kan best zijn dat hij ook niet meer zo de neiging heeft om vandoor te gaan.
Mooie foto van Marga.
Arme Tobbe 2 kiezen minder.
Hier gaat alles goed met de oudjes gelukkig geen klagen.
Arme Tobbe 2 kiezen minder.
Hier gaat alles goed met de oudjes gelukkig geen klagen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Het gaat mij een beetje aan het hart hier..
Jeskim staat er maar een beetje. Heb niet echt het idee dat ze happy is..
Jeskim staat er maar een beetje. Heb niet echt het idee dat ze happy is..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Denk je dat het fysiek is bij Jeskim, of wennen aan bij jullie staan en minder aandacht? Het is ook nog wel vochtig (als ik mijn eigen handen bekijk), misschien dat droge kou haar beter af gaat?
Ik mag zorgen voor
Fysiek zijn het allemaal kleine dingetjes, ja ouderdom. Denk dat ze het gezelschap van andere paarden wel mist. Heb laatst Fjella even bij haar in het stukje gezet, maar dat ging helaas niet goed. Fjel wat te dominant en een te klein oppervlak.
Ze is ook veel te blij om mij te zien, geen goed teken..
Ze is ook veel te blij om mij te zien, geen goed teken..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wat vervelend esther. T is dat ik de kosten niet kan dragen anders had ik gezegd breng der hier lekker samen met Nan staan. Die staat ook alleen (al vind die dat niet erg hoor, maar gezelschap vindt ze ook leuk)
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
- Ilonka
Kom ook weer even binnen vallen.
Zie een prachtige foto van Marga. (Soms ga je het ineens zien dat ze oud worden, raar is dat.) En een hele brave Lajke.
Kan me voorstellen dat de overgang van knuffelpony op een zorg boerderij naar weer thuis en dan ook nog eens alleen staan niet zo'n gelukkige is. Heb je alleen Fjella nog die er bij zou kunnen? Hoe zit het met Tea?
Zie een prachtige foto van Marga. (Soms ga je het ineens zien dat ze oud worden, raar is dat.) En een hele brave Lajke.
Kan me voorstellen dat de overgang van knuffelpony op een zorg boerderij naar weer thuis en dan ook nog eens alleen staan niet zo'n gelukkige is. Heb je alleen Fjella nog die er bij zou kunnen? Hoe zit het met Tea?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Vervelend Esther, ik hoop dat je nog vriendje kan vinden voor Jeskim. Kan je anders niet Fjel er naast zetten?
Tea en Jeskim is nog nooit een match geweest. Jeskim is doodsbang van Tea.
Het ligt er ook aan dat Jes op het harde moet staan i.v.m. haar mok. Anders zou ik haar samen met Fjella en Tea op het land zetten. Als er maar genoeg ruimte is kun je alles bij elkaar zetten. Dat gaat nu dus gewoon niet..
Het ligt er ook aan dat Jes op het harde moet staan i.v.m. haar mok. Anders zou ik haar samen met Fjella en Tea op het land zetten. Als er maar genoeg ruimte is kun je alles bij elkaar zetten. Dat gaat nu dus gewoon niet..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Heeft niemand een shetlander voor je te leen Esther? Zodat Jeskim niet alleen hoeft te staan en het kleine stukje geen probleem is? Deze week zou het droog en kouder zijn, wellicht kunnen ze dan toch het land op?
Als het dichterbij was, mocht je Lajke wel lenen. Die is normaal niet moeilijk naar andere fjorden.
Als het dichterbij was, mocht je Lajke wel lenen. Die is normaal niet moeilijk naar andere fjorden.
Ik mag zorgen voor
- XxDiandraxX
Het is inderdaad dat paasloo niet in de buurt is anders had je hier ook nog wel een allemans vriendje mogen lenen voor gezelschap van jeskim.
Sonja vandaag maar weer eens geknipt, niet echt een geslaagde poging.
Sonja vandaag maar weer eens geknipt, niet echt een geslaagde poging.
Lastig zeg met Jeskim.
Vervelend dat ze nu net mok heeft.
Vervelend dat ze nu net mok heeft.
Odette&Fenna
Ik zit inderdaad een beetje te wachten op vorst, dan kan ze misschien wel even bij Tea en Fjella in.
Jeskim is ook niet echt een allemansvriendje, dus of het met een ander wel goed zou gaan op dat kleine stukje betwijfel ik. Maar bedankt dat jullie me al jullie paarden toevertrouwen, hihi..
Jeskim is ook niet echt een allemansvriendje, dus of het met een ander wel goed zou gaan op dat kleine stukje betwijfel ik. Maar bedankt dat jullie me al jullie paarden toevertrouwen, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mijn stalgenoot was soort van aangevallen door Tobbe
Tijdens het voeren van haar merrie geeft ze Tobbe een grote wortel om op afstand te houden.
Alleen denk dat Tobbe zich bezeert heeft kauwen op wortel, en toen liep hij in ene heel boos op haar af en wou hij zachte slobber hebben
(Tobbe waren 2 kiezen getrokken)
Heb zelf gekeken en Tobbe eet wel erg goed, en in stukken gesneden wortel gaat ook goed. Heb nu maar stalgnoot advies gegeven om voorlopig alleen kleine stukjes wortels te geven.
Ook hebben we nog buitenrit gemaakt wat erg leuk was
Ik rij hem nu bitloos, mijn gevoel zegt ook dat voorlopig liever geen bit mee in doe.

Tijdens het voeren van haar merrie geeft ze Tobbe een grote wortel om op afstand te houden.
Alleen denk dat Tobbe zich bezeert heeft kauwen op wortel, en toen liep hij in ene heel boos op haar af en wou hij zachte slobber hebben

(Tobbe waren 2 kiezen getrokken)
Heb zelf gekeken en Tobbe eet wel erg goed, en in stukken gesneden wortel gaat ook goed. Heb nu maar stalgnoot advies gegeven om voorlopig alleen kleine stukjes wortels te geven.
Ook hebben we nog buitenrit gemaakt wat erg leuk was

Wat een ondeugd zeg Tobbe maar hij heeft wel gelijk slim dier.
Sneu van Hurby de mooie grijze man is niet meer ook via deze weg veel sterkte.
Sneu van Hurby de mooie grijze man is niet meer ook via deze weg veel sterkte.
http://www.fjorkahoeve.nl