Het gaat al bijna vanzelf, met onze F-jes in deel 11!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Het gaat al bijna vanzelf, met onze F-jes in deel 11!

Bericht door Esther » za 07 dec 2013, 18:12

Als je het weer mist denk dan maar aan die geweldig koude handen die ik had!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Erpel

Bericht door Erpel » za 07 dec 2013, 18:14

Esther schreef:Als je het weer mist denk dan maar aan die geweldig koude handen die ik had!!
:)) :')

Dat is ook één van de redenen dat ik nu niet men op het moment hahaha
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Ootje

Bericht door Ootje » za 07 dec 2013, 19:02

Brave Floyd!
Ook al zo'n makkelijk paard buiten, fijn is dat!
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » zo 08 dec 2013, 17:51

Jammer dat ik niet meer mee kan praten met mijn F je mis hem nog elke dag die pretletter.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » zo 08 dec 2013, 17:55

Fjella had vandaag weer wat mooie ontspannen stukjes ertussen zitten. Ze heeft maar een paar keer gehinnikt, dus dat gaat ook alweer beter. Was helemaal niet van plan om haar te mennen vandaag. Wilde haar alleen even een paar uurtjes op stal hebben voor het afspenen van Tea, hihi.. Dat gaat gelukkig ook al aardig beter.
Maar ja, toen ging het toch kriebelen.. Dus hup tuig er maar op!! Mag twee keer in de week.
Stap was een ramp, ze heeft voornamelijk lopen dribbelen, deed ze eerder ook wel eens, maar na het draven ging het dan beter. Nu ging ze na het draven vrolijk verder met dribbelen, zucht..
Maar in draf ging ze wel lekker ontspannen en kwam ze ook kleine stukjes alweer omlaag met het hoofd.
Wellicht konden sommige bochten wat mooier, vooral die richting huis zwenkten nog wel eens wat uit, oeps.. Maar er zit toch echt progressie in!!

Viel vandaag erg mee met de koude handen trouwens!!

Heb een mooie menwagen gezien!! Wel lichtelijk boven mijn budget, ahum, maar wel echt een hele mooie die het me misschien wel waard is, als er nog een beetje aan de prijs te doen is.. Ook wel eentje waar ik wel een tijdje droog brood voor wil eten, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Sabbuh

Bericht door Sabbuh » zo 08 dec 2013, 18:11

Haha ik vind het al koud genoeg zo op het paard...
Vandaag weer een lekker blubber bosritje gemaakt, zijn toch wel 2,5 uur onderweg geweest en daarbij redelijke stukken aan het draven geweest en heuvels uiteraard in galop!
Heb een heerlijk doel om te trainen, de endurance rit volgend jaar september in het montferland, wil zowiezo 1x een wedstrijd met Falko starten en waar gaat dat nu beter dan op eigen terrein :D
Esther

Bericht door Esther » zo 08 dec 2013, 19:18

Is vast warmer dan op de bok inderdaad!! Maar was vandaag nog goed te doen..
Klinkt ook wel heerlijk, lekker door het bos rijden!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » di 10 dec 2013, 20:10

Vandaag was het gelukkig niet koud.
Vanmiddag lekker buiten gereden in het zonnetje samen met Odette en Nick.
Het was al een poosje geleden dat we buiten gereden hadden, dus ze hadden er behoorlijk tempo in :)
Afgelopen vrijdag zijn Fenna's ijzers eraf gegaan. Op blote voeten liep ze gelukkig net zo makkelijk als op ijzers.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » wo 11 dec 2013, 07:53

Ik heb gisteren een tochtje voor de wagen gedaan met Tea. De weilanden van mijn ooms liggen om het huis van mijn ouders, er loopt nergens meer vee, dus je kunt best een eind komen. Voor de tweede keer voor de wagen in twee jaar zo'n beetje, maar ging mooi! Alleen kwamen we een vleesetende omgevallen boom tegen. Mijn vader heeft haar daar even langs begeleid..
Denk moet haar nu toch een paar keer pakken als pro-slee training.

Vandaag of morgen is Fjel weer de klos.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Antheman

Bericht door Antheman » wo 11 dec 2013, 20:17

Floki doet t goed *o/*

We werken wat in de bak, puzzelen op de zijgangen en de galop.
Hij had helaas een wond naast zijn ruggegraat, een zadel zat er dus een paar weken niet in.
Sinds deze week lukt dat weer en vandaag hebben we weer alleen een buitenritje gemaakt. Lekker mannetje.
Vandaag mochten ze de volle wei weer een uurtje op, dat werd met gejuich in ontvangst genomen. *D
Esther

Bericht door Esther » vr 13 dec 2013, 18:30

Gisteren Fjel weer aangespannen. Blijft opvallend dat ze de ene keer strontvervelend van de wei komt en vervolgens lekker voor de wagen loopt en als ze een keer normaal en kalm van de wei komt ze stikvervelend voor de wagen kan zijn..
Gisteren kwam ze heel relax van de wei. Jullie raden het al, grom!!

We moeten altijd over een pad naar de grote wei van mijn ooms. Nu stond daar een auto geparkeerd, dus konden er niet langs. We gingen al richting de de 'kleine' wei. Daar zit dus ook een dam naar het maisland en via het maisland kun je wel in het grote komen...
Fjella kan goed trekken dus huppekee, wij richting de grote wei, door het mais land. Ze trok de wagen er superknap doorheen! Was best modderig, maar ze doet braaf door. Bij de wei aangekomen bleek dat we toch tegen een flinke drempel aan reden, maisland lag wat dieper dan het grasland, hihi.. Gelukkig trok ze rustig door en boem, waren we er ook op.
Daarna apedruk!! Werd echt even pissig van haar gedribbel. Ik wil haar dan ook niet laten draven, ze moet eerst leren te beginnen met stappen. Of ben ik dan te stijfkoppig voor mijn paard?? Vraag ik dan teveel??
Toen ze uit-ein-de-lijk wat ging stappen overgang gemaakt naar draf.
Aan de bos kant zag ze wat dus een paar springen de zijkant uit en ze bleef kijkerig op die kant.. Niks te zien natuurlijk!!
Mooie poos laten draven en daarna ging het stappen gelukkig beter, ze was wel wat warm en moe..

Dus weer mooi naar huis, stond die auto er dus nog!!
Dus ik stuur het mais land in, maar mooi niet dat Fjella van de 'drempel' af wilde stappen. Gingen mooi schuin richting de auto, ohoh!!
En mijn pa, niet verder, nu het maisland in. Ja hallo!! Het is geen auto hoor, hij wil niet!!
Papa Fjel bij het hoofd gepakt en toen liet ze zich overhalen! Op het moment dat ze het deed mijn vader en ik haar uitbundig belonen, mijn vader ook, dat vond ik wel schattig!!
Daarna was ze wel weer wat van slag, druk, onrustig.. Afgetuigd en even aan de hand over het plein gestapt om op adem te komen.

Niet al te goed voor mijn zelfvertrouwen met Fjella, ik vond het allemaal wel spannend genoeg.
Volgende keer beter.

In draf ging ze trouwens af en toe wel leuk lopen, dat ging wel even mooi. Buiten de schrikstukjes om.

Hoop niet dat jullie mijn verhalen te lang vinden, of irritant??
Misschien iemand tips tegen het dribbelen??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 13 dec 2013, 18:33

Héél irritant Es...dit heb ik vanochtend ook al gehoord :P :P haha
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » vr 13 dec 2013, 18:39

Ja, maar jou irriteer ik ook graag!! :+
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » vr 13 dec 2013, 19:08

Geen probleem hoor Esther.
Ik vind het leuk om te lezen hoe andere F-jes het doen.
Knap dat je toch door gaat, al kan Fjella nogal druk doen.

Ik heb gisteren weer gesprongen met Fenna. Soms twijfelt ze nog wat, maar ze gaat wel overal overheen, knappe pony :)
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » vr 13 dec 2013, 19:18

Fjella is zo niet van me af hoor!! Hihi... Het is echt nog spanning van de verhuizing denk ik, want bij Bart op het erf deed ze lang niet zo druk. Dus heb helemaal vertrouwen dat het goed komt als ik maar even doorzet.

Leuk springen met Fenna! Twijfelen mag wel even, als ze het daarna maar doet en dat doet ze dus!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Erpel

Bericht door Erpel » za 14 dec 2013, 14:34

Veer is ook altijd zo dribbelig in stap.. Echt te irritant, helaas nog geen oplossing, vaak moet ik haar even stoom uit laten blazen en haar op eigen tempo laten gaan.. Oftewel, erg hard draven. Na paar meter is het ook klaar en is ze de hele tijd super relaxed. Maf paard.

Maaaaar ik ben zo blij met Floyd *o/* Wat een super lief beest is het toch ook! Gisteren tweede buitenritje ohz gedaan! Heb zo iets.. gewoon gaan. Gisteren met z'n drietjes, met Veer en Celinde. Nou hij was toch wel even opgejut door Celinde zeg.. en maar dribbelen, had echt zo iets van als dat maar goed gaat := Kwartiertje later kwam het eerste briesje en super relaxed! Ook stukken gedraafd :D :D :D En super fijn!! Op het laatst is ie toch wel moe.. en hij kijkt zoveel om zich heen.. dat hij de andere niet meer bij kan houden qua tempo. Maar geeft ie helemaal niets om! Geen plakkerd dus :D :D :D
Jaaa, ben super blij met m! Zeker omdat hij zelfs minder schrikachtig is als Celinde! En super langs een vrachtwagen ging enzo :D

Stuiter stuiter 8)7 *o/* :D :#

Leuk dat springen met Fenna! Fijn dat het goed zonder ijzers gaat. Vind dat moment van afwisseling altijd zo lastig in te schatten.

Floki gaat ook goed! Super, knappe man :D
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Ootje

Bericht door Ootje » za 14 dec 2013, 18:28

Fijn dat Floyd het zo goed doet!
Komt vast door z'n papa :D

Fenna is ook zo braaf. Hier op de manege staan twee Anton-merries en die zijn ook goud waard.

Fijn dat Floki z'n zadel weer op kan!
Odette&Fenna
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 14 dec 2013, 20:05

Kijk nu al uit naar Flam dr veulen van 2014 :D...vind het hier ook nog wel eens jammer dat Anton echt te oud is geworden om mij nog lekker op buitenritjes mee te nemen.

Maar super van Floyd! Hoe gaat het met Celinde trouwens op dr nieuwe stek?
Heel benieuwd wel ook naar Floyd onder het zadel met jou.

Fenna ook lekker op gang over de hindernis :D

Hier vandaag weer voor het eerst op Flam gezeten. Ze laat erg duidelijk merken wanneer ze er niet zoveel van snapt wat ik wil, dan gaat ze stil staan en draait ze haar hoofd naar mijn been alsof ze wil zeggen; deze snap ik voor geen ene meter. Been geven zegt haar nog weinig, mijn stem moet het hoofdzakelijk doen, maar als ik de beide verbind aan elkaar lijkt ze even van dr apro. Gelukkig is het woordje 'goedzo' is goud waard voor dr. Qua sturen is ze nog een beetje dommig met name linksom, maar komt wel.
Woensdag had ik dr nog even tuig op gegooid en voor het eerst oogkleppen en beetje door de bak proberen te sturen. Dat gaat eigenlijk precies als onder het zadel. Commando's worden keurig opgevolgd na korte overpeinzing, sturen gaat nog wat dom, ze legt de link nog niet volledig, maar als ze haar hoofd in de juiste richting draait en ik reageer met 'goedzo' dan volgt ze die richting maar, dan snapt ze wel dat het de goede kant op is. Nu nog zover krijgen dat ze ook snapt dat het bit ook richting aangeeft ;).
Kortom, met nog de nodige weifel of ze het goed doet gaan we rustig verder. Geloof dat ze het ook allemaal nog best indrukwekkend vind.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 14 dec 2013, 20:07

is het ook betrouwbaar als je met een rolmaat ongeveer de stokmaat opneemt? Denk het niet he?

Fijn dat Flam zo braaf is!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ootje

Bericht door Ootje » za 14 dec 2013, 20:28

Leuk dat je met Flam ook lekker aan de slag kunt!

Hoe oud is Anton nu? Soms zou je wel willen dat ze jong bleven he.

Ongeveer meten met een rolmaat moet vast wel kunnen.
Is Fatoush zo groot geworden?
Odette&Fenna
Plaats reactie