Tweedehands trailers, wat een verschrikking.
Tweedehands trailers, wat een verschrikking.
Vandaag rondje tweedehands trailers bekijken. De eerste was een trailer "boer". Had veel staan, ik zoek iets rond de 2000 a 2500.. Rond de prijsklasse schrok ik een beetje wat je ervoor krijgt. Geen 1 waarin ik Zolmar zou zetten. Hij had ook nog wel iets staan voor 1250, daar zou ik mijn konijnen nog niet in durven vervoeren. Degene die wel aardig was (een bijna nieuwe), was ook meteen bijna 6000, maar die had ik nooit bij hem gekocht, een handelaar waarbij ik niet zo'n goed gevoel had.
Volgend adres via MP: volgens de eigenaar waren de wanden en bodem prima in orde, wel wat gebruikssporen (krasse enzo) bouwjaar 2006. Daar aangekomen: de trailer zag er erg mooi uit, van buiten en van binnen, mooie mat, zadelkamer, was veel belovend. Maarrrr, toen ik even op de wanden klopten en richting links, voor, onder ging, prikte ik zo mijn vinger door de wand. Ik heb er een hard hoofd in om een goede tweedehandse te vinden. Ik ben erg geschrokken wat mensen te koop aan "durven" bieden.
Morgen nog naar Aalsmeer en Nieuw Vennep op trailerjacht. Anders misschien toch maar door sparen voor een nieuwe (van aluminium?).
Volgend adres via MP: volgens de eigenaar waren de wanden en bodem prima in orde, wel wat gebruikssporen (krasse enzo) bouwjaar 2006. Daar aangekomen: de trailer zag er erg mooi uit, van buiten en van binnen, mooie mat, zadelkamer, was veel belovend. Maarrrr, toen ik even op de wanden klopten en richting links, voor, onder ging, prikte ik zo mijn vinger door de wand. Ik heb er een hard hoofd in om een goede tweedehandse te vinden. Ik ben erg geschrokken wat mensen te koop aan "durven" bieden.
Morgen nog naar Aalsmeer en Nieuw Vennep op trailerjacht. Anders misschien toch maar door sparen voor een nieuwe (van aluminium?).
Re: Tweedehands trailers, wat een verschrikking.
Goed dat je in ieder geval wel kijk op hebt. Probleem is dat de vraag naar 2de hande strailers erg groot is waardoor men kan vragen wat ze willen.
En 6000,- voor bijna nieuwe trailer is ook idioot. Want goeie nieuwe houte trailer heb je al van af 4000,-
En een nieuwe humbaur single alu staat op markplaats voor € 5.250,00
Die trailer heb ik zelf ook waar erg tevreden over ben en waarvan ik ook zeker weet dat je daarmee op langer termijn ook nog goedkoper uit mee bent dan 2de handse waarbij je steeds hoge onderhouds kosten hebt.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als je geld hebt zal ik voor nieuwe gaan.
En 6000,- voor bijna nieuwe trailer is ook idioot. Want goeie nieuwe houte trailer heb je al van af 4000,-
En een nieuwe humbaur single alu staat op markplaats voor € 5.250,00
Die trailer heb ik zelf ook waar erg tevreden over ben en waarvan ik ook zeker weet dat je daarmee op langer termijn ook nog goedkoper uit mee bent dan 2de handse waarbij je steeds hoge onderhouds kosten hebt.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als je geld hebt zal ik voor nieuwe gaan.
Valt niet mee he.. Kwestie van goed blijven kijken op Marktplaats ed. Uiteindelijk heb ik de mijne gekocht bij iemand die vaker handelt in trailers maar die geen bedrijf heeft (via Bokt). Ben super blij met m'n Humbaur
Ken ook de bedrijven die wat opknapdingen doet en ze erg hoog in de prijs verkopen

Ken ook de bedrijven die wat opknapdingen doet en ze erg hoog in de prijs verkopen

- kristelhans
En soms heb je wel geluk..ik heb die van mij echt voor een prikkie gekocht, nu alweer 2 jaar terug. De vriend van mijn moeder is lasser/handig en die heb ik meegenomen en die is eronder gekropen. Ik kocht de trailer van hele nette mensen en ook al is het een oudje, hij is nog supergoed! Ik dacht, ik deel even een fijn verhaal. 

Wij hebben onze trailer bij een dealer vandaan. Zitten bij ons op het dorp en deze trailer hadden we al vaker mee gehad, hij werd eerst verhuurd. Maar we hebben de klep al een keer vervangen en houden de bodem goed in de gaten.
Blijft een lastig iets, ik kan ook niet zien hoe het met de bodem is, maar mijn pa heeft er gelukkig meer kijk op.
Blijft een lastig iets, ik kan ook niet zien hoe het met de bodem is, maar mijn pa heeft er gelukkig meer kijk op.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Het is inderdaad soms om te janken wat ze er voor durven te vragen. Maar moet zeggen dat ik tot op heden aardig mazzel heb gehad. Eerste trailer was een nieuwe en daarna alleen 2e hands gekocht en altijd beste exemplaren gehad. Maar inderdaad er zitten soms tussen van 100 jaar oud en dan voor de bijna nieuwprijs durven verkopen. En bodems en wanden zijn inderdaad om te janken (maarja je moet maar net een gek treffen die er niet naar kijkt).
Sterkte in je zoektocht.
Sterkte in je zoektocht.
Zoek je echt wat in de buurt dan? Hier in de omgeving zit een goede handelaar en ik vind de prijzen ook wel meevallen. Hij adverteert ook op mp. Ik heb mijn trailer er ook gekocht.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ik heb ook gekocht bij eem dealer en beviel goed. Heb een puike trailer voor een normaal bedrag gekocht. En nee, echt niet voor 6000 euro.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Pap heeft 2 of 3 trailers opgeknapt. Maar wat je aantreft als vloeren en wanden in die dingen is echt verschrikkelijk inderdaad!
Ik ben nu heel blij met mijn tweedehandse I for Williams, hij is al heel oud. Ik vind dat wel wat hebben, maar ben inderdaad wel blij dat hij voor een heel eind vernieuwd is! Anders zou ik er ook mijn paarden niet in zetten.
Ik ben nu heel blij met mijn tweedehandse I for Williams, hij is al heel oud. Ik vind dat wel wat hebben, maar ben inderdaad wel blij dat hij voor een heel eind vernieuwd is! Anders zou ik er ook mijn paarden niet in zetten.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Dit is de reden waarom wij het nooit aandurfden (nu zouden we er trouwens ook de financiën niet meer voor hebben). Te weinig verstand van trailers en teveel 'rommel' in de categorie tot 2000 euro (dat konden wij, als leken, al zien dus dat zegt heel wat). Dan zou ik de trailer dus al zeker elk jaar willen laten keuren/nakijken en alleen al voor dat geld kunnen wij voor die paar keer per jaar (hooguit) beter een trailer huren 
Goed dat jij er verder wel verstand van hebt en je niet zomaar wat laat aansmeren. Succes met de zoektocht!

Goed dat jij er verder wel verstand van hebt en je niet zomaar wat laat aansmeren. Succes met de zoektocht!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Wij hadden veel geluk,heb op mijn gemak een half jaar iedere dag gekeken,en had een bedrag in gedachte en gewicht en merk en materiaal,en nu hebben we sinds 2 jaar precies voor dat bedrag een polyester trailer van Heja,waar niets aan mankeert [is gelijk nagekeken] en met nieuwe bodem is uit '96 en staat al twee jaar binnen.paard blij wij blij,fijne ervaringen met Hejatrailers vanuit het verleden. 

Ik ben zaterdag bij een dealer wezen kijken. Hij adviseerde me om of een oude trailer van een jaar of 15 a 20 te kopen (toen gebruikten ze nog harder kwalitatief beter hout). Jongere trailers kunnen ook best goed blijven, als ze maar goed onderhouden zijn, maar deze zie je weinig te koop staan. Een andere optie is natuurlijk een nieuwe kopen. De Henra Easyline 2 paards aluminium sprak me wel aan, aluminium omdat mijn trailer altijd buiten moet staan, minder onderhoud en niet zo'n super grote trailer. Ik zou zo rond de 6300 euro kwijt zijn, dat is zo'n beetje 3500 boven mijn begroting.
Dus; of doorsparen en voorlopig blijven huren, of ik loop toch nog tegen een goede tweedehandse aan.
Eigenlijk wil ik wel graag snel een trailer. Nu rijden we altijd in de buurt, want voor een paar uurtje ergens anders rijden weer een trailer te huren, wordt gewoon te kostbaar.
Lana wil volgend jaar meer endurance wedstrijden gaan rijden en dan wordt huren erg duur. We moeten dan vroeg weg, dus de trailer moet de avond ervoor worden opgehaald 20 euro extra, we zijn meestal na 17.00 weer thuis dat kost ook weer 20 euro extra en de dag huur is 55, dat maakt 95 euro. Dit wil ik dus niet meer. Ach, we kopen wel een lot voor de oudejaars loterij.
Dus; of doorsparen en voorlopig blijven huren, of ik loop toch nog tegen een goede tweedehandse aan.
Eigenlijk wil ik wel graag snel een trailer. Nu rijden we altijd in de buurt, want voor een paar uurtje ergens anders rijden weer een trailer te huren, wordt gewoon te kostbaar.
Lana wil volgend jaar meer endurance wedstrijden gaan rijden en dan wordt huren erg duur. We moeten dan vroeg weg, dus de trailer moet de avond ervoor worden opgehaald 20 euro extra, we zijn meestal na 17.00 weer thuis dat kost ook weer 20 euro extra en de dag huur is 55, dat maakt 95 euro. Dit wil ik dus niet meer. Ach, we kopen wel een lot voor de oudejaars loterij.
-
Kun je niet van bekenden voor dat soort dingen een trailer huren (geen idee hoe dat dan zit met verzekering in Nederland).
Ik huur van een kennis voor 25€ per dag. Mag hem dan best avond er voor halen en savonds tegen 20u terugbrengen, telt als 1 dag.
Ze zijn niet makkelijk met verhuren, alleen aan kennissen en verwachten hem uiteraard in dezelfde staat terug als ik hem mee krijg.
We zitten bij dezelfde verzekeringsmaatschappij dus moest iets gebeuren, dan komt het wel opgelost.
Ik huur van een kennis voor 25€ per dag. Mag hem dan best avond er voor halen en savonds tegen 20u terugbrengen, telt als 1 dag.
Ze zijn niet makkelijk met verhuren, alleen aan kennissen en verwachten hem uiteraard in dezelfde staat terug als ik hem mee krijg.
We zitten bij dezelfde verzekeringsmaatschappij dus moest iets gebeuren, dan komt het wel opgelost.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Een aantal kennissen met een trailer lenen/verhuren hem niet, en dan hebben we ook nog een probleem dat onze auto's een 2 paards trailer gevuld met 2 paarden niet kan trekken. Maar goed, ik had eigenlijk net besloten om niet meer naar tweedehands trailers te gaan kijken en nog maar door te sparen voor een nieuwe, toen er een Atec op mijn pad kwam (lekker in de buurt ook nog). Toch nog maar even kijken. Super mooie trailer, wanden en bodem keihard, remmen, verlichting en banden in orde (vader en broer hebben eronder gelegen en hebben kennis van zaken). Dus toch nog een goede, betaalbare, tweedehandse trailer gekocht.

-
Super!
Veel veilige km's gewenst!
Veel veilige km's gewenst!
Ik mag zorgen voor
Beter laat dan nooit
Gefeliciteerd met je aankoop! Veel veilige kilometers gewenst!!

ah kijk mijn hoop is dus niet vervlogen ,
martijn is ook voor een opknapper aan het kijken aangezien ik nu weer wat vaker op pad ga met sparky,
lenen is bij ons natuurlijk harsstikke mogelijk maar niet altijd handig,
maar goed hij is timmerman en best handig dus hoop ook ooit een goede te vinden
deze van jullie ziet er super strak uit!!
martijn is ook voor een opknapper aan het kijken aangezien ik nu weer wat vaker op pad ga met sparky,
lenen is bij ons natuurlijk harsstikke mogelijk maar niet altijd handig,
maar goed hij is timmerman en best handig dus hoop ook ooit een goede te vinden

deze van jullie ziet er super strak uit!!

nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
wat is nu redelijk betaalbaar dan? voor een opknappertje 1,5 paards?
en best om te kijken ?
bij een handelaar erin of mp ?
en best om te kijken ?
bij een handelaar erin of mp ?
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Het is maar net wie je treft joyce, zowel onder handelaren en onder particulieren zitten goede en slechte.
Gezien het feit dat je bij een handelaar toch meer betaald kies ik voor particulier en heel kritisch kijken. Ik betaalde 1150 voor de mijne, oud, stevig frame, remmen, verlichting volledig nagekeken en waar nodig vernieuwd of gerepareerd, hout en banden nieuw.
Gezien het feit dat je bij een handelaar toch meer betaald kies ik voor particulier en heel kritisch kijken. Ik betaalde 1150 voor de mijne, oud, stevig frame, remmen, verlichting volledig nagekeken en waar nodig vernieuwd of gerepareerd, hout en banden nieuw.
@Sparky: Ik was 2100 kwijt voor deze 2 paardstrailer. Vraagprijs was 2600. Hij was van een wat oudere vrouw die dressuur reed met haar paard. De trailer had ze zelf gekocht (kenteken nagekeken), maar voor die paar wedstrijden in het jaar wilde ze liever gaan huren. Ze was nu aan onderhoud, sta geld en verzekering behoorlijk wat geld kwijt, wat niet in verhouding stond met hoeveel ze hem gebruikt.
Mijn vader zag natuurlijk (na grondig onderzoek) wat kleine mankementjes: plekje in de polyester kap, gewoon neus wiel, geen slot op het deurtje, geen disselslot, geen automatisch rol zeil, en zo heeft hij er een aardig bedrag af gekregen. Hij is in super staat verder, nieuwe remkabel, banden, wanden en bodem prima. Dus na het opgegeven te hebben lopen we er toch nog tegen aan. Succes!
Mijn vader zag natuurlijk (na grondig onderzoek) wat kleine mankementjes: plekje in de polyester kap, gewoon neus wiel, geen slot op het deurtje, geen disselslot, geen automatisch rol zeil, en zo heeft hij er een aardig bedrag af gekregen. Hij is in super staat verder, nieuwe remkabel, banden, wanden en bodem prima. Dus na het opgegeven te hebben lopen we er toch nog tegen aan. Succes!