De I-tjes deel 1
- Svenniepennie
Re: De I-tjes deel 1
Ninke ook maar weer eens me moeder zit niet meer op fjordenwereld.
Noa is helaas verkocht en nu staat haar grote broer bij haar op een land.
Wegens prive reden moesten we weg waar Enya zeg maar staat.
vanaf januari huren wij een eigen land.
hier de foto's van Ninke me moeder laat het groeien.
Als 2/3 maanden ofzo

januari dit jaar nog met Noa.

samen wandelen met mama

Van de zomer

De kudde van van het zomer

Van de week

Noa is helaas verkocht en nu staat haar grote broer bij haar op een land.
Wegens prive reden moesten we weg waar Enya zeg maar staat.
vanaf januari huren wij een eigen land.
hier de foto's van Ninke me moeder laat het groeien.
Als 2/3 maanden ofzo

januari dit jaar nog met Noa.

samen wandelen met mama

Van de zomer

De kudde van van het zomer

Van de week

Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
- danielle781
- Contacteer:
wauw, wat is ze groot geworden!!
het gaat hard ineens he, voor je het weet zitten we erop!
laatst nog foto's gemaakt van ido, maar omdat me account een halve maand is gedeactiveerd (omdat ik me emailadres had gewijzigd) kon ik ze helaas nog niet delen.
dus hierbij even een paar fotootjes van me vriendje:
heerlijk in het zonnetje

ik had hem alleen in de bak gezet, maar meneer vond het toch niet zo leuk.
maar daar kon ik dankbaar gebruik van maken.

het gaat hard ineens he, voor je het weet zitten we erop!
laatst nog foto's gemaakt van ido, maar omdat me account een halve maand is gedeactiveerd (omdat ik me emailadres had gewijzigd) kon ik ze helaas nog niet delen.
dus hierbij even een paar fotootjes van me vriendje:
heerlijk in het zonnetje

ik had hem alleen in de bak gezet, maar meneer vond het toch niet zo leuk.
maar daar kon ik dankbaar gebruik van maken.

Orna (Danja X Halstor)
Ido (ursula X Topas)
Ido (ursula X Topas)
Ido is echt al een heel compleet paard mooi dier.
Zondag hebben we bij Indre de hals geschoren omdat ze steeds nat op stal stond ze liet het prima toe het is een heel nuchter dier.
Zondag hebben we bij Indre de hals geschoren omdat ze steeds nat op stal stond ze liet het prima toe het is een heel nuchter dier.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Die Ido lijkt zo van de foto al zo'n volwassen body te hebben.
Even blond momentje.. Als je het zo ziet kon het ook wel een Anton zijn, maar het is een Topas.. Ohh.. Wacht.. (Elke punt staat voor een minuut zeg maar.)
Even blond momentje.. Als je het zo ziet kon het ook wel een Anton zijn, maar het is een Topas.. Ohh.. Wacht.. (Elke punt staat voor een minuut zeg maar.)
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- danielle781
- Contacteer:
klopt het is een Topas, Ido zijn opa is wel Anton dus het zou zomaar kunnen dat je Anton er in herkent hihiEsther schreef:Die Ido lijkt zo van de foto al zo'n volwassen body te hebben.
Orna (Danja X Halstor)
Ido (ursula X Topas)
Ido (ursula X Topas)
Wow die ziet er al volwassen uit, daar kan Denna enkel jaloers op zijn. Dat is nog een echte naarling.
Maar wel een knuffelige naarling, een echte kroelkip.
Vandaag kwam de DA haar herhalingsinenting geven, ging ze hem ook even 'aanvallen'.
We hadden vandaag toch liever minder tamme paarden en niet paarden die eens ze een mens zien erbij staan.
Had onlangs een touwhalster met leadrope besteld. Had dat daarstraks omgedaan om te passen en even aangelaten tot de DA er was, Is Denna even grondig beginnen schuren aan dat ding. Is niet stuk maar ziet er bijlange niet meer nieuw uit. Tja, een sloper zal het dus ook worden.
Maar wel een knuffelige naarling, een echte kroelkip.
Vandaag kwam de DA haar herhalingsinenting geven, ging ze hem ook even 'aanvallen'.
We hadden vandaag toch liever minder tamme paarden en niet paarden die eens ze een mens zien erbij staan.

Had onlangs een touwhalster met leadrope besteld. Had dat daarstraks omgedaan om te passen en even aangelaten tot de DA er was, Is Denna even grondig beginnen schuren aan dat ding. Is niet stuk maar ziet er bijlange niet meer nieuw uit. Tja, een sloper zal het dus ook worden.

Wat een voorpluk al bij Ninke! Prachtig!
Ido is ook al een hele vent
ik zie er veel Topas in terug!
Ik zal ook eens wat foto's plaatsen van de jaarlingen. Leuk om te vergelijken!
Ze zijn een paar weken geleden uitgebroken uit hun wei, Louis kon ze uit de tuinen gaan vissen
Hij heeft ze dan maar gelijk naar huis gehaald en nu blijven ze voor de winter op de paddock.
Ik had de jaarling en 2-jarigen sinds april niet meer gezien, maar ze deden alsof ze me alle dagen zagen haha. Heel verrassend en fijn dat ze zo mak waren!
Neline (Brijol x Hildar)

Nona (Tempo x Lunner Graen)

Neitske (Tempo x Haugguten)

links, rechts is een 2-jarige

en met haar volle zus (zou je niet zeggen vind ik!) van 2 jaar

Ido is ook al een hele vent

Ik zal ook eens wat foto's plaatsen van de jaarlingen. Leuk om te vergelijken!
Ze zijn een paar weken geleden uitgebroken uit hun wei, Louis kon ze uit de tuinen gaan vissen

Hij heeft ze dan maar gelijk naar huis gehaald en nu blijven ze voor de winter op de paddock.
Ik had de jaarling en 2-jarigen sinds april niet meer gezien, maar ze deden alsof ze me alle dagen zagen haha. Heel verrassend en fijn dat ze zo mak waren!
Neline (Brijol x Hildar)

Nona (Tempo x Lunner Graen)

Neitske (Tempo x Haugguten)

links, rechts is een 2-jarige

en met haar volle zus (zou je niet zeggen vind ik!) van 2 jaar

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Zo dat is zeker een beste jaarling Jilly! Die heeft qua uitstraling ook wel wat weg van Kjall, familie toevallig?
En Ido begint echt steeds meer het koppie van mams te krijgen, snap Es dr reactie meteen. En wat een volwassenheid straalt hij al uit, super leuk!
Denna dus lekker aan het puberen hoor ik, houd je van de straat nietwaar? haha nee gekkigheid, hopen dat het gewoon een fase is waar ze doorheen gaat.
@ Joyce: Ninke er weer helemaal bovenop?
En Ido begint echt steeds meer het koppie van mams te krijgen, snap Es dr reactie meteen. En wat een volwassenheid straalt hij al uit, super leuk!
Denna dus lekker aan het puberen hoor ik, houd je van de straat nietwaar? haha nee gekkigheid, hopen dat het gewoon een fase is waar ze doorheen gaat.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
- danielle781
- Contacteer:
Woow die zitten ook al lekker in hun berenvachtje! ze zien er goed uit!!
Orna (Danja X Halstor)
Ido (ursula X Topas)
Ido (ursula X Topas)
Wow, nu is Denna zeker nog een puppy. Dan is haar jeugdigheid niet meer dan normaal.
Daarstraks haar even aan het halster genomen (touwhalstertje) en even mee aan de slag gegaan.
We komen dus met haar dezelfde problemen tegen als destijds met Githa. Problemen is een zwaar woord, we weten waaraan we (ik vooral) moet werken.
We zijn daarstraks gestart met de paaltjes te zetten voor een roundpen (longeerpiste, lol) af te bakenen. Eens dat die staat krijgt Denna een join up.
Ze zal daarna niet meer door ons door lopen.
heb aan het oefenen geweest op stoppen en verder lopen. En ook op maar 1 pas verder gaan en weer stoppen. Dit ging redelijk goed zolang ik nar haar bleef kijken. Wou ik hetzelfde doen in leidende positie dan wou ze direct me voorbij lopen. Dus duidelijk nog een probleempje kwa erkenning van de leider.
Leslie is er ook even mee aan de gang geweest. Dan was ze heel stout. (wou op bepaald moment kloppen naar hem) Maar dat heeft leslie slim opgelost. Hierdoor heeft ze meteen ook de opstart voor longeren geleerd. Ze heeft genoeg voorwaartse drang om perfect te kunnen longeren. leuk. (Moest Swann dat nu ook hebben, die blijft je schaapachtig aankijken en gaat enkel achteruit op elke vraag om voorwaarts te gaan op een cirkel.
)
Hetgeen dan moeilijk ging met Denna, ging super met Swann en omgekeerd. Lol
en dat met dezelfde technieken
Volgende week gaan we dan uiteindelijk de roundpen afmaken (isolatoren plaatsen en draad spannen) en dan kunnen we beetje bij beetje aan het werk. (Is niet de bedoeling om Denna al te longeren, maar eerder om die join up te kunnen doen en dan ook volgend jaar met Swann te starten die wel al 3 wordt. Zo kunnen we ook op een kleine afgesloten plaats dingen doen op een veilige manier. Zoals starten met inrijden voor Swann ...
Daarstraks haar even aan het halster genomen (touwhalstertje) en even mee aan de slag gegaan.
We komen dus met haar dezelfde problemen tegen als destijds met Githa. Problemen is een zwaar woord, we weten waaraan we (ik vooral) moet werken.
We zijn daarstraks gestart met de paaltjes te zetten voor een roundpen (longeerpiste, lol) af te bakenen. Eens dat die staat krijgt Denna een join up.

heb aan het oefenen geweest op stoppen en verder lopen. En ook op maar 1 pas verder gaan en weer stoppen. Dit ging redelijk goed zolang ik nar haar bleef kijken. Wou ik hetzelfde doen in leidende positie dan wou ze direct me voorbij lopen. Dus duidelijk nog een probleempje kwa erkenning van de leider.
Leslie is er ook even mee aan de gang geweest. Dan was ze heel stout. (wou op bepaald moment kloppen naar hem) Maar dat heeft leslie slim opgelost. Hierdoor heeft ze meteen ook de opstart voor longeren geleerd. Ze heeft genoeg voorwaartse drang om perfect te kunnen longeren. leuk. (Moest Swann dat nu ook hebben, die blijft je schaapachtig aankijken en gaat enkel achteruit op elke vraag om voorwaarts te gaan op een cirkel.

Hetgeen dan moeilijk ging met Denna, ging super met Swann en omgekeerd. Lol

Volgende week gaan we dan uiteindelijk de roundpen afmaken (isolatoren plaatsen en draad spannen) en dan kunnen we beetje bij beetje aan het werk. (Is niet de bedoeling om Denna al te longeren, maar eerder om die join up te kunnen doen en dan ook volgend jaar met Swann te starten die wel al 3 wordt. Zo kunnen we ook op een kleine afgesloten plaats dingen doen op een veilige manier. Zoals starten met inrijden voor Swann ...
Dat heb je goed gezienjanna schreef:Zo dat is zeker een beste jaarling Jilly! Die heeft qua uitstraling ook wel wat weg van Kjall, familie toevallig?

Moeder van deze is een halfzus van Kjall.
Ik zei ook meteen: deze heeft echt de looks van de grootmoeder (Witske) en de zus lijkt dan weer meer een grootvader (Haugguten)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Aah vandaar, ze deed me zo aan Kjall denken. Maar dan klopt het rondje wel.
@ Sophie: Ze is jullie lekker aan het uitproberen dus, klinkt mij als een wakkere jaarling hihi. Imre is tot nu toe nog wel aardig braaf aan het halster, maar doe dat ook niet zo heel vaak. Zal ik echt stukken met haar gaan lopen dan heb ik denk ik mijn handen ook nog wel flink vol. Maar een troost heb heel wat van dat jonge grut aan touw gehad, uiteindelijk komt het met de meesten wel goed!
@ Sophie: Ze is jullie lekker aan het uitproberen dus, klinkt mij als een wakkere jaarling hihi. Imre is tot nu toe nog wel aardig braaf aan het halster, maar doe dat ook niet zo heel vaak. Zal ik echt stukken met haar gaan lopen dan heb ik denk ik mijn handen ook nog wel flink vol. Maar een troost heb heel wat van dat jonge grut aan touw gehad, uiteindelijk komt het met de meesten wel goed!
Giel
Norvyn
Norvyn
- Svenniepennie
janna schreef:.
Jah zeker
Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Wauw wat groeien ze allemaal als kool!
Ingmar loopt nog lekker in de wei en is tonnetje rond
en heeft zijn manen in coupe kortwiek hihi. Niet zo fotogeniek op het moment dus. Ik kreeg wel een mooi fototje van het stamboek binnen, nog van de keuring.
misschien is deze foto wel leuk als beginfoto
Ingmar loopt nog lekker in de wei en is tonnetje rond

misschien is deze foto wel leuk als beginfoto
05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
Hihi ben dus niet de enige die een rond tonnetje in de wei heeft staan
, Imre weet het er goed van te nemen. Vorig jaar rond deze tijd stond er natuurlijk al een laag sneeuw. Nu groeit het gras nog lekker door en daarmee Im ook! Ze hebben het gras nu aardig kort dus hopen dat het niet al te hard meer aan groeit, anders moet ik maar eens in overleg met de 'baas'. Kijken of ze het principe grasland halvering ook kennen.....
Al met al Hollandsch welvaren daar in Giethoorn, daarnaast heeft ze ook nog de KONT-genen van haar moeder mee gekregen dus dan lijkt het nog erger.
Gelukkig racen ze nog wel eens flink rond, goed voor de spekkies.
Verder niet heel veel te melden, ze heeft meteen toekomstig mama-training. Davos wil nog wel eens de zoektocht naar de melkbar in zetten bij Im. Die is daar niet van gediend, maar ze wijst hem heel netjes af. Niet zoals Inez die hem gewoon de wei achterna zit als hij dat probeert.
Van je grote zus moet je het hebben...

Al met al Hollandsch welvaren daar in Giethoorn, daarnaast heeft ze ook nog de KONT-genen van haar moeder mee gekregen dus dan lijkt het nog erger.

Gelukkig racen ze nog wel eens flink rond, goed voor de spekkies.

Verder niet heel veel te melden, ze heeft meteen toekomstig mama-training. Davos wil nog wel eens de zoektocht naar de melkbar in zetten bij Im. Die is daar niet van gediend, maar ze wijst hem heel netjes af. Niet zoals Inez die hem gewoon de wei achterna zit als hij dat probeert.

Giel
Norvyn
Norvyn
Als ik hier de foto's zie van de I-tjes, dan moet Denna toch nog een hele hoop 'inhalen' hoor.
Als ik haar vergelijk met Githa (8 jaar jong) dan is Denna een echte pup. Ze is wel groot en aanhankelijk. Maar haar bouw en bewegingen (wat wil je met langpootmug benen) zijn ernaar.
Ik dacht toen ik de foto's van Isis zag dat er een Belgisch I-tje stond, zo'n buffel zeg.
Tja, Denna is wel weer goed aan het groeien. Poep staat weer hoger dan front.
Eens het weer betert, mag ze nog eens lopen, nu staan ze op hun paddock.
Overmorgen komt de smid, dus dan weer even opvoedles (zal wel goed gaan, ging vorige keer ook goed).
Als ik haar vergelijk met Githa (8 jaar jong) dan is Denna een echte pup. Ze is wel groot en aanhankelijk. Maar haar bouw en bewegingen (wat wil je met langpootmug benen) zijn ernaar.
Ik dacht toen ik de foto's van Isis zag dat er een Belgisch I-tje stond, zo'n buffel zeg.
Tja, Denna is wel weer goed aan het groeien. Poep staat weer hoger dan front.
Eens het weer betert, mag ze nog eens lopen, nu staan ze op hun paddock.
Overmorgen komt de smid, dus dan weer even opvoedles (zal wel goed gaan, ging vorige keer ook goed).
Ach Sofie de ene is gewoon wat sneller dan de ander, als je Imre tussen de tweejarigen zag staan van de zomer dan was zij ook overduidelijk nog wel een guppie hoor. Veel smaller en een stuk meer enkel nog als de anderen, die waren echt al paard aan het worden.
Ken ook menig fjord die als 3 jarig slungeltje bij ons op het erf kwam en nu hele flinke fjorden zijn geworden. Die hadden gewoon wat meer tijd nodig.
Ken ook menig fjord die als 3 jarig slungeltje bij ons op het erf kwam en nu hele flinke fjorden zijn geworden. Die hadden gewoon wat meer tijd nodig.
Giel
Norvyn
Norvyn
Jep daar heb je gelijk mee.
Vind het wel leuk want denna heeft op deze leeftijd heel veel gelijkenissen met githa.
Hier zeggen de paarden houdersook ' een echte naarling is vaak de mooiste 3 jaarse' terwijl een mooie 2jarige niet altijd en mooie 3 jaarse wordt.
We zien wel. In elk geval weg gaat ze niet meer. Het is een beest met een leuk karakter.
Vind het wel leuk want denna heeft op deze leeftijd heel veel gelijkenissen met githa.
Hier zeggen de paarden houdersook ' een echte naarling is vaak de mooiste 3 jaarse' terwijl een mooie 2jarige niet altijd en mooie 3 jaarse wordt.
We zien wel. In elk geval weg gaat ze niet meer. Het is een beest met een leuk karakter.
- danielle781
- Contacteer: