Ik mis nog wel een heel stel foto's. Die staan wellicht bij iemand anders op de pc. O.a. keuringsfoto's en beleer foto's. Met de wagen, Janna erop, ik erop e.d.
Dus jullie moeten het voor nu even doen met de foto's die ik zelf heb, dat zijn er ook al een heleboel!!
26 April 2009.
1 dag oud. Fjella was in feite bestemd voor Jan en José Dolfing, dus gebeld dat er een mooi merrieveulen naast stond. Ik mocht haar een naam geven en dat werd Fjella.
1

Kennismaking met Timber, niet echt onder de indruk, achteraf gezien misschien door haar sloomheid.
2

Tja, dat drinken ging af en toe niet handig..
3

Ze was helaas de eerste dag wat sloom en veel werd er niet gespeeld. Ze reutelde en knorde en het zat me helemaal niet lekker. Volgende ochtend naar de kliniek en omdat ze mooi aan de maat was, mama veel melk gaf en Fjel nog niet helemaal door had hoe je het makkelijkst kon drinken, had ze melk in haar longen gekregen. Met een AB kuurtje was het gelukkig opgelost. Een paar dagen later was het al een heel ander beeld:
4

5

6

Deze foto is van dezelfde dag, hangt bij mij in de kamer uiteraard!
7

Een maand later alweer een ander beeld, lekker gevuld!!
8

En niet alleen gevuld met melk.
9

En zo nieuwsgierig!! We hebben Fjella bijna nooit los naast haar moeder naar de wei kunnen brengen, ze dwaalde altijd af naar het terras o.i.d. Nieuwsgierig en best brutaal af en toe!
10

24 Juni kwam haar nieuwe maatje aan, Flower!!
11

Op de keuring behaalde Fjella maar liefst 40 punten en werd ze reserve veulenkampioen. Een heel mooi resultaat!! Helaas even geen foto's..
Het gezelschap van Flower beviel wel: Ehm, ze speelden ook wel eens samen hoor..
12

13

Logeerpartijtje in Wanneperveen. Tea ging in training voor de Abop denk ik, wel een beetje vroeg eigenlijk, weet niet meer precies waarom ze daar stond. Hebben nog wel wat uitbreeklol gehad. Janna heeft Fjel en Tea een aantal keren van het erf moeten plukken. Ook was ze tijdens het werk met Tea niet mals, ze bleef de box uitbreken om bij haar moeder te komen. Uiteindelijk hebben we haar vast moeten zetten in de box en dan nog stond ze net zo lang te schrapen en klieren tot Tea terug was. (Het is nu nog steeds een vrij ongeduldig paard, hihi)
12 September:
14

Omdat ze al verkocht was werd Fjella opgehaald en verhuisde ze naar Balloo. Daar een keer op bezoek geweest om te kijken.
En dan kun je wel zeggen een naarling!!
21 Maart 2010:
15

16

Ik had al aangegeven dat als ze Fjella ooit weg wilden doen, ze eerst mij moesten bellen. Er was bij Jan en José een paardenoverschot ontstaan en zo gebeurde het dat ik na de winter Fjella weer mee terug naar huis nam.
En dus weer terug bij Flower.
17 mei 2010:
17

18

Daar kwam nog gezelschap bij van de kleine Digai.
Hier voor het eerst bij elkaar en nee, Jeskim met veulen is niet voor de poes!!
23 Mei 2010:
19

20

21

5 September 2010:
22

v.l.n.r. Fjella, Flower, Digai en Jeskim:
23

24 Oktober 2010
Duidelijk ook de Manus erin te zien.
24

28 November 2010.
Lekker aan het klooien met een Skippybal, de skippybal in kwestie werd later Digai zijn beste vriend..
25

26

27

21 Februari:
Nog steeds lekker met Digai aan het spelen en het komt van beide kanten:
28

29

Op 1 Juni vertoef je samen met de jonge Gerdie in de wei en ook lopen Tea daar en Fjella's kleine zusje Hedwich.
30

31

32

Op 4 juli alvast een kleine fotoshoot. Als voorbereiding voor de keuring in Oldeberkoop.
33

34

Op de keuring te Oldeberkoop krijgt Fjella 39 punten en wordt ze reserve kampioen.
Wederom geen foto's..
13 September van dat jaar:
35

36

In December van dat jaar is het modderig:
37

Haar favoriete houding in draf..
38

Op 3 Februari ligt er sneeuw en dat levert altijd mooie foto's:
39

40

41

42

43

En dan toch echt bijna 3 en krijg je dit over je heen..
44

Op 29 April 2012 wordt je de nieuwe buurvrouw van je nogal brutale broertje Icarus.. Machtig interessant!!
45

46

Haar slijmbal niveau ligt ook nogal hoog..
47

Op 1 juli, samen met Icarus:
48

In 2012 naar de keuring in Hardenberg. Wederom reserve kampioen, nu met 38 punten in de rubriek merries zonder predicaat.
En gelukkig de laatste keer in de rubriek merries zonder predicaat, hihi..
57

Toch nog gevonden, op 8 augustus voor het eerst iemand op je rug:
49

En zelf erop:
50

51

Dan na een zomer onder het zadel en voor de wagen een kleine vakantie.
Hariger dan ooit op 12 Maart 2013:
52

In 2013 weer opgepakt en dat doet ze leuk. Eerst even voor de tweewieler, kijken wat ze nog weet:
53

Intussentijd in de wei met Garania.
17 Juni 2013:
54

55

56

En dan de Abop training van een paar weken geleden. Schijnbaar worden ook kleine meisjes groot..
Modelmerrie geworden.
58

59